26.5. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Korejské značky začínají doma ztrácet, válcuje je německá prémie

Korejské značky začínají doma ztrácet, válcuje je německá prémie

Korejské automobilky začínají v segmentu luxusních aut ztrácet na domácím trhu svoje výsadní postavení. Korejci i kvůli výhodnějším cenám přesedají do vozů německé prémie.

Korejští zákazníci při nákupu luxusního auta dávali donedávna přednost modelům domácích značek. Zahraniční vozy ale v poslední době zlevnily, a tak Korejci přesedají například do Audi, BMW nebo Mercedes-Benzů. Hyundai a Kia tak v tomto segmentu začínají ztrácet svoji dominantní pozici.

Prodeje výrazně ovlivnilo zlevnění automobilů zahraničních značek, které způsobilo snížení dovozních cel. Ta byla díky dohodě o volném obchodu mezi Koreou a Evropskou unií snížena z osmi procent na 3,2 procenta, od příštího roku se navíc na většinu aut dovezených z EU nebude vztahovat clo žádné.

Korejci navíc zjistili, že nepotřebují tak velké automobily, a tak raději místo velkého Hyundai koupí o třídu menší BMW. Například Lee Tack Young, který si nedávno pořídil BMW 528i, řekl agentuře Bloomberg, že hledal kvalitní auto, které není tak velké. Před BMW Lee vlastnil sedm aut, přičemž všechny z nich vyrobily domácí značky.

Cena takových aut je přitom srovnatelná. Například ceny luxusního sedanu Hyundai Equus s 3.8 V6 GDI začínají na částce 68.800.000 wonů (cca 1,23 milionu korun), zatímco o třídu menší čtyřválcové BMW 528i stojí 67.400.000 wonů (1,2 milionu Kč). To řada 7 je proti konkurenčnímu Equusu dvojnásobně dražší, třeba šestiválcová 740i je prodávána za 134.800.000 korun (2,4 milionu korun).

Poměr zahraničních značek na trhu luxusních aut už výrazně roste. Během posledních dvou let jejich podíl vzrostl z 28 procent na 41 procent. V prvním čtvrtletí letošního roku vzrostly korejské prodeje automobilek Audi, BMW a Mercedes-Benz minimálně o 25 procent, zatímco prodeje luxusních Hyundai klesly o 4,7 procenta.

Pro domácí značky (vedle Hyundai a Kie se jedná například o SsangYong) může být klesající podíl velký problém. Velká část z jejich příjmů totiž pochází z prodeje luxusních automobilů na korejském trhu.

Korejské značky během souboje se zahraniční konkurencí budou muset v první řadě zlepšit kvalitu svých aut. Mnozí zákazníci, kteří přesedli do německé prémie, totiž přiznávají, že jim tyto vozy nabízí větší kvalitu než Hyundai nebo Kia.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Zdroj: Bloomberg
 

Přidat názorDiskuse: Korejské značky začínají doma ztrácet,…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…