Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Korejské značky začínají doma ztrácet, válcuje je německá prémie

David Bureš
Diskuze (29)
Korejské automobilky začínají v segmentu luxusních aut ztrácet na domácím trhu svoje výsadní postavení. Korejci i kvůli výhodnějším cenám přesedají do vozů německé prémie.

Korejští zákazníci při nákupu luxusního auta dávali donedávna přednost modelům domácích značek. Zahraniční vozy ale v poslední době zlevnily, a tak Korejci přesedají například do Audi, BMW nebo Mercedes-Benzů. Hyundai a Kia tak v tomto segmentu začínají ztrácet svoji dominantní pozici.

Prodeje výrazně ovlivnilo zlevnění automobilů zahraničních značek, které způsobilo snížení dovozních cel. Ta byla díky dohodě o volném obchodu mezi Koreou a Evropskou unií snížena z osmi procent na 3,2 procenta, od příštího roku se navíc na většinu aut dovezených z EU nebude vztahovat clo žádné.

Korejci navíc zjistili, že nepotřebují tak velké automobily, a tak raději místo velkého Hyundai koupí o třídu menší BMW. Například Lee Tack Young, který si nedávno pořídil BMW 528i, řekl agentuře Bloomberg, že hledal kvalitní auto, které není tak velké. Před BMW Lee vlastnil sedm aut, přičemž všechny z nich vyrobily domácí značky.

Cena takových aut je přitom srovnatelná. Například ceny luxusního sedanu Hyundai Equus s 3.8 V6 GDI začínají na částce 68.800.000 wonů (cca 1,23 milionu korun), zatímco o třídu menší čtyřválcové BMW 528i stojí 67.400.000 wonů (1,2 milionu Kč). To řada 7 je proti konkurenčnímu Equusu dvojnásobně dražší, třeba šestiválcová 740i je prodávána za 134.800.000 korun (2,4 milionu korun).

Poměr zahraničních značek na trhu luxusních aut už výrazně roste. Během posledních dvou let jejich podíl vzrostl z 28 procent na 41 procent. V prvním čtvrtletí letošního roku vzrostly korejské prodeje automobilek Audi, BMW a Mercedes-Benz minimálně o 25 procent, zatímco prodeje luxusních Hyundai klesly o 4,7 procenta.

Pro domácí značky (vedle Hyundai a Kie se jedná například o SsangYong) může být klesající podíl velký problém. Velká část z jejich příjmů totiž pochází z prodeje luxusních automobilů na korejském trhu.

Korejské značky během souboje se zahraniční konkurencí budou muset v první řadě zlepšit kvalitu svých aut. Mnozí zákazníci, kteří přesedli do německé prémie, totiž přiznávají, že jim tyto vozy nabízí větší kvalitu než Hyundai nebo Kia.

David Bureš
Diskuze (29)
Avatar - Dave 11
29. 5. 2013 11:14
Re: tak je to správné.
O tom že Korejci začali vyrábět auta kopírováním snad nemůže nikdo pochybovat. A jak je to vidět nejen z úvodního obrázku, dělají to v řadě případů do dnes. :no:
28. 5. 2013 19:52
Re: Banjo
V Koree mají 9. nejvyšší platy světa >:D

Napsat, že jsou v průměru o něco bohatší je hódně nepřesné.

[odkaz]
Avatar - Jaros71
27. 5. 2013 23:54
Pro EU jen dobře..
Myslím,že konečně se jen asijské zboží nevozí do Evropy..
Pro náš trh je jistě zajímavé něco z EU vyvážet do Koreje a Japonska.
.A moc kvalitnějších výrobků než taková auta tady nemáme!
I když asi Škodovka se tam prodávat tolik nikdy nebude..v Číně je ale lidí taky dost.. ;-)
27. 5. 2013 12:13
Re: Banjo
O něco bohatší? Při absolutním srovnání o dost, stejně jako třeba Japonci. Nejdražší dělník v automobilce je v Japonsku a ten korejský za ním moc nezaostává. A oba jsou v absolutním přepočtu dražší i než Američan a dokonce i Němec.

Druhý problém je, co si za ty peníze mohou koupit.....kousek pozemku třeba v Japonsku stojí stonásobek toho, co u nás. Německou prémii kupují lidé z "vyšších" pater společenského a ekonomického žebříčku a i přes často okázalé vlastenectví zde funguje ona forma snobizmu, která v rámci sebeprezentace nutí jít do tradičně vnímaných špičkových (a že takové jsou....) německých značek.

Ani já s tím bombastickým titulkem nesouhlasím, uvidíme tak do tři čtyř let.....a pak se můžeme dohadovat, jestli to byl chvilkový výkyv, nebo dlouhodobý trend.
27. 5. 2013 09:58
Re: tak je to správné.
Myslim, ze si pleties Cinu s Juznou Koreou.