Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Korejský Ssangyong požádal o ochranu před věřiteli

Dan Vořechovský
Diskuze (3)
Korejská automobilka Ssangyong Motor je na pokraji bankrotu, v pátek totiž požádala soud o ochranu před věřiteli. Majoritní vlastník SAIC Motor chce podle svých slov korejskou automobilku zachránit.

Korejská automobilka Ssangyong Motor v pátek požádala o ochranu před věřiteli. Ssangyong požádal o ochranu před věřiteli poté, co neuspěl s žádostí o pomoc u korejské vlády a hlavního věřitele, státní banky KDB. Čínský majitel korejské automobilky, kterým je automobilka SAIC Motor, v pátek po uzavření akciových trhů uvedl, že se navzdory tomu podaří Ssangyong postavit znovu na nohy. Jestliže ale soud žádost korejské automobilky akceptuje, budou se muset Číňané, kteří v Ssangyongu drží 51% podíl, vzdát kontroly nad automobilkou ve prospěch konkurzního správce, kterého jmenuje soud.

S prohlášením automobilky SAIC příliš nesouhlasí korejští analytici. Podle nich by přijetí žádosti soudem bylo pro SAIC spíše výhodné.SAIC se totiž vzhledem k aktuálnímu vývoji příliš nemá k dalším investicím do korejské automobilky a není jisté, kolik peněz by si záchrana Ssangyongu vyžádala. Analytici dále tvrdí, že by pro SAIC bylo mnohem výhodnější koupit jinou automobilku nebo značku, které jsou k prodeji za zajímavé ceny (uvádějí např. Volvo), než nalévat peníze do Ssangyongu. Podle Ssangyongu však bude SAIC plnit i nadále úlohu majoritního vlastníka a pomůže automobilce na nohy. Ssangyong navíc připravuje další opatření na záchranu, mezi něž patří snížení mzdových výdajů o 30 % nebo přijetí žádostí o předčasný odchod do důchodu.

Korejskou automobilku Ssangyong Motor koupila společnost SAIC Motor v roce 2004 a za 49 procent akcií zaplatila 500 milionů dolarů. Ssangyong byl však v loňském roce stejně jako jiné automobilky zasažen prudkým poklesem poptávky po nových vozech, a to dokonce více než jeho konkurenti. Korejská automobilka oznámila, že pokles prodeje v prosinci 2008 dosáhl 53 %. Pokles prodeje pěti největších korejských automobilek přitom činil „pouze“ 13 %.

Dan Vořechovský
Diskuze (3)
Avatar - Ham.
11. 1. 2009 10:47
Vrchol nevkusu a technické bídy
..zmizí ze světa a to je správné
.
10. 1. 2009 20:06
Když někdo vyrábí tak šeredný auta...
... nemůže se divit že bankrotuje. Designy Ssangyongu jsou vrcholem nevkusu, asi měli pozvat na pomoc nějaký Italský designery...