Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Koroze zánovních aut je hrozbou: Bez prevence se neobejdete! Kde rez hrozí nejvíce?

Rez nejčastěji vidíme na ojetých autech a přisuzujeme ji stáří. Ve skutečnosti zhoubné procesy začínají už první den po výrobě a neplatí na ně nic než účinná prevence. Jenže s ní nikdo nechce začít včas.
Zpět na článek
22. 9. 2018 11:57
22. 9. 2018 13:29
22. 9. 2018 20:53
22. 9. 2018 21:14
24. 9. 2018 06:59
22. 9. 2018 11:57
ACF-50
Najlepsi spray na koroziu aky som kedy vyskusal. Remember, ACF-50 protects jets on US aircraft carriers! If it works for these jets in these conditions, think how well it's going to work for your bike and car.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
22. 9. 2018 12:20
neplacená reklama
na přípravky Dinol
Rozbalit vlákno
3
22. 9. 2018 12:56
Re: Neplacená reklama
Třeba trochu chlapci z Dinolu zaplatili ;-) . Zaroveň je to reklama na zmíněného nátěrku, který si to při svých cenách může dovolit. Koncem srpna jsem si nechal spodek u Lancera protikorozně ošetřit a platil jsem 3 tis. Kč, což považuji za dobrou cenu.
22. 9. 2018 18:16
Re: Neplacená reklama
Dobře jsi udělal, co jsem se koukal tak Mitsubishi tu ochranu nemá nic moc. Nedávno jelo přede mnou do kopce ASX a ty rezavé ramena mně doslova zarazily. Auto max 8 let staré a toto. To by chtělo foto, které samozřejmě nemám. Je to sice reklama, ale upřímně každý nekupuje na 5 let a chce aby mu to auto něco vydrželo. Bohužel prodejce nedoporučí ať si hned po koupi zajistíte nástřik spodku. Jen se ohánějí zárukou, kterou pak podminují vším možným. Že bychom se pomalu vraceli do doby Š120, kde se měly dutiny a podvozek dělat co 2 roky?
22. 9. 2018 19:08
Re: Neplacená reklama
Před rokem jsem se přestěhoval z jednoho z nejsušších míst v ČR (Brandýs nad Labem) na jih Čech, kde je naopak dost vlhko, tak i tenhle faktor mě popohnal k tomu neváhat a devítileté auto nechat stříknout.
22. 9. 2018 13:29
...
Je to plechový, tak to rezne, no - netřeba z toho dělat vědu.
Na dutiny je super tzv. Kůrkynův koktejl, tedy Resistin ředěný Agipem Rustia/Konkorem. Vystříkat, nechat ten hnus vyvzlínat, zaschnout a vyřešeno :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Đawson
22. 9. 2018 20:53
Re: ...
i body dělá vosk do dutin, je ve spreji, je oranžovej, dává to do spreje s dlouhou metrovou hadicí, jeden sprej na jeden práh... udělat to každé jaro nebo před zimou a je vystaráno.
Avatar - vabis
22. 9. 2018 21:14
mala vlastnovka
Pece o vuz, vyborne. Tema ktere dlouhodobe v populaci chybi, pro vetsinu uzivatelu neznamy pojem. Aspon malinkata vlastnovka a ne jen donekonecna losi test novych aut s vysledky do ztracena.

Pripravku je cela rada, autoklempiri vetsinou vedi. Vsechno lepsi nez nic, ale gumoasfalt nebo dinitrol je tak na Zigulika. Se vsemi soukromymi auty,i kdyz vsechny v zime nejezdi jezdim vetsinou ob rok, vzdycky koncem leta. Muj dvorni karosar pouziva nejaky vosk od Wurth. Reznou vsechna auta, kdo si mysli, ze se ho to netyka protoze ma moderni a drahe tak je na omylu.

Martin V. by mohl definovat nejaky solny test, zrychlenou simulaci na uzavrene trubce a pan Matous by se mohl s par pripravky cinit. At to porad neni tuzing se senzory a obsivanim volantu.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - KubikCv
22. 9. 2018 22:14
Re: mala vlastnovka
v Německu je 6 půlek aneb tři p*dele malejch firmiček skoro na každý obci,kde se voskování spodku věnují...podle toho taky ta auta od nich vypadají....
Avatar - Beefcake
23. 9. 2018 12:18
Re: mala vlastnovka
Ja ked som sa v autorizovanom(!) servise pytal, ci mi spodok a dutiny osetria dodanym Dinitrolom, robili zo mna idi.ota, ze to este nepocul a ze to sa robilo iba kedysi na Skodovkach. Idioti. Vlastne idiot. A to nebolo naposledy, co sa tam tak spravali. Ako keby som to chcel zadarmo. To je tak, ked v servisoch robia ludia, co k tym autam nemaju ziadny vztah a si tam akurat odsedia pracovnu dobu.
Vlastne som ani nezohnal nikoho vtedy, kto by to spravil. A potom som na to zabudol. Ale buduci rok uz bude najvyssi cas.

Mimochodom, Dinitrol je velmi dobra volba a je vyskusany. Ci uz "hnedy" alebo "cierny", alebo ten na dutiny.
Avatar - rohYpnol
23. 9. 2018 12:46
Re: mala vlastnovka
to je složité. Autorizované servisy už nejsou "domácí" firmy, takže nutně pracují v sestavě zaměstnavatel + zaměstnanec. Zaměstnavatelé (majitelé dealerství) jsou obvykle držgrešle, takže chtějí co nejvíc prachů pro sebe a zaměstnance berou na hůl.

Takže logicky, když tě někdo blbě platí, předřeš se?? Asi určitě ne... Navíc jakmile budeš aspoň trochu šikovný a bude tě to bavit, tak si otevřeš vlastní dílnu a autorizovaný servis pošleš k šípku...

Platit kozaté recepční a asistentky, kožené sedačky a velkoformátové dlažby místo toho platit sikovné řemeslníky je prostě vlastnost autorizovaných servisů. Čest vyjímkám...
Avatar - Beefcake
23. 9. 2018 16:53
Re: mala vlastnovka
S tym vobec nesuhlasim, nech ide prec, ked ho to nezaujima.
Problem je, ze s tymto mechanik nema nic, kedze ta odpalkuje prijimaci technik v kosielke.
24. 9. 2018 12:42
Re: mala vlastnovka
Mal si im ukazat zopar prikladov:

[odkaz]
[odkaz]

Ale asi by ti povedali, ako v prvom pripade: KOROZE NENI VADA
Avatar - Beefcake
24. 9. 2018 21:49
Re: mala vlastnovka
Vyfuk je normalka, stara znama vec. Zvysok uz je horsie.
Ono by stacilo, keby sa na trochu snehu prestal sypat chemicky bordel, resp. sol.
Inak na tom prvom odkaze pise dost kraviny.
Avatar - Ada je zase tady
23. 9. 2018 00:20
Re: mala vlastnovka
Tak nějak. Podstatný věci jdou bokem a řeší se zde hlouposti. Třeba jedna taková podstatná věc vydržela na tomhle webu právě jen jeden den... [odkaz]
Avatar - rokyta.p
24. 9. 2018 06:24
Re: mala vlastnovka
no aby neinkasoval agrofertí kamarád
Avatar - euro89
24. 9. 2018 06:59
Nic noveho
Auta reznou porad a mozna bych i rekl, ze jeste vic, nez driv. Jen si vyrobci hlidaji, aby rezla jen na mistech, ktera zakaznik z venku nevidi. Napr. C-Klasse W204 nebo Viano (minula generace dnesni V-Klasse) reznou zespodu jak kdyby je vyrobili v 70. letech v Italii ze sovetske oceli. >:-[] Uz jsem mel v praci i pripad, kdy Mercedes vymenil na W204 zakaznikovi celou zadni napravu zdarma jako kulanci.
Prevence jeste pred zacatkem koroze by byla samozrejme idealni, jenze problem je, ze lide, kteri ty auta kupuji jako nova a tedy s jeste naprosto zdravou karoserii, tak o nejakou peci nemaji zajem, protoze maji auto v zaruce a vetsinou s nim prvni majitele neplanuji jezdit tak dlouho, aby je zajimalo, co bude po zaruce.
U 10-letych ojetin je to zase tak, ze ty auta kupuji lide na denni jezdeni, kteri nemaji dost penez na nove auto a nechteji tudiz ani moc investovat do toho ojeteho. Jezdi s nim vetsinou tak dlouho, dokud auto prochazi bez vetsich investic technickou.
Takze v praxi tohle tema zajima stejne jen majitele youngtimeru a oldtimeru, kteri tvori jen minimalni procento ridicu.
Vyse zmineny vosk Würth je super, ale jen jako povrchova vrstva na zdravou jeste nezasazenou karoserii. Napr. na me Delte II, kde se delal v r. 2012 podvozek a podlaha byla ve stavu, kdy se pomalu polovina musela vyriznou a nahradit novych plechem, jsem pristoupil k dukladnejsimu osetreni. Nejprve byl podvozek z obou stran osetren Metalytem, coz je specialni zinkovy sprej Würth, ktery na rozdil od jinych zinkovych spreju nabizi srovnatelnou kvalitu se zarovym zinkovanim z fabriky a ma vybornou prelakovatelnost. Pak prisel opet z obou stran nastrik specialni zakladovou barvou Roststop Quattro, potom na venkovni stranu podlahy klasicky cerny nastrik podvozku (ja pouzil prelakovatelnou variantu na bazi plast-kaucuk, pred tim levnejsim bitumenovych sajrajtem) a az jako finalni ochrana vrstva proti odletujicich kaminkum a soli prisel nastrik voskem. Funguje to vyborne, povrchovou vrstvu vosku pravidelne kazdy podzim pred zimou obnovuji a pod ni zustava naprosto zdrava podlaha a to je rec o aute, ktere jezdi celorocne v regionu s dlouhymi zimami, presolenymi silnicemi a parkuje na ulici. Samozrejme behem zimy vzdy, kdyz vystoupaji teploty nad nulu, zajedu do mycky na program s mytim podvozku. U lidi, kteri na tomhle setri, vidim jeste na konci srpna sul na spodku aut, ktera samozrejme neustale dela svoji "praci".
Rozbalit vlákno
3
24. 9. 2018 08:49
Re: Nic noveho
Hele mám oktávku z roku 2003. Na lak a nějaký ošetřování proti korozi naprosto kašlu. Nikdy jsem nic takovýho na autech nedělal. Žiju na severu Čech kde si auto užije soli cca půl roku. Přes zimu stojí ve sněhu a jezdí každý den. Za celou zimu ho od soli nemeju to až na jaře. Nicméně je tak kvalitně udělaný, že ani po těch 15 letech nerezne. Čili je podstatný si vybrat auto, který je udělaný pořádně už z výroby. Když si člověk koupí šmejd, tak kolem toho holt musí běhat se štětkou a co chvíli řešit dutiny a nástřik spodku.
Avatar - Beefcake
24. 9. 2018 21:56
Re: Nic noveho
O1 z 2003 som mal aj ja, tam je podvozok nastriekany nejakou hrubou kaucukovou vrstvou (vyzera to ako zaschnuta nejaka pena).
Ale napravy neboli zrovna bez hrdze.
25. 9. 2018 09:20
Re: Nic noveho
Hlavně je auto ošetřený výrazně tlustší vrstvou zinku než O2 nebo O3. Takže i když se odloupne někde barva tak nezačne rezavět.
24. 9. 2018 08:35
doba se vrací
Před 30 lety bylo naprosto normální, že auta hnila jak nakopnutý jabka. V té době to bylo způsobené nekvalitou plechu, povrchové úpravy, špatným návrhem kritických částí karoserie atd. Pak se zákazníci s rozvojem technologií konečně dočkali aut se kterými se prostě jen jezdilo a nebylo nutné řešit nějaký nástřiky spodků, dutin rezistinem a další nesmysly. Prostě auto 15 let jezdilo a nerezlo (jedno takový naštěstí vlastním) Jenže takový stav nevyhovoval automobilkám. Proč dělat kvalitní auta, která budou zákazníkům jezdit 15 let a nebudou reznout, takže posledních cca 10 let jsme svědky vyrábění nekvalitních šmejdů (ne všechny automobilky) kde opět jejich majitelé řeší už po pár letech rez a vydává se to za standard. Fakt supr. To je teda posun kupředu >:D
Rozbalit vlákno
0