Koupíme si sportovní Superb? Ano, ale ne RS!
Novodobý Superb už má své místo v portfoliu mladoboleslavské automobilky jisté. Pamatujete, jak se spekulovalo, že nevznikne ani druhá generace? A vidíte, už je na cestě třetí. Tvary inspirované studií VisionC jsou jistotou, stejně jako pozdější příchod kombi a výstavní premiéra liftbacku v Ženevě. Ale dostane se konečně i na fanoušky, kteří chtějí největší osobní škodovku trochu více sportovnější a nechce se jim investovat horentní sumy do tuningu, nehledě ke ztrátám továrních záruk?
Máme dobrou zprávu, dostane! Ovšem nepůjde o čistokrevný Superb RS. Dvě magická písmena zůstanou vyhrazena pouze Octavii. Škoda, že okřídlený šíp nevzkřísil zkratku TS (Touring Sport), alespoň by v Albionu neměl problémy s Fordem a nemusel přidávat ještě háček alias malé v, tedy vRS. Jenže je pravdou, že se v posledních letech věnuje úspěšně spíše soutěžím než závodům cestovních aut, projekt prvního Superbu coby ostrého náčiní pro ME (2003) z mariánskolázeňského Autospektra bohužel velmi rychle vyšuměl.
Ale ostře vypadající velká škodovka se ve třetí generaci skutečně objeví. Půjde o sportovní balíček, podobně je tomu u „terénního“ Outdooru. Automobilka to potvrdila ústy svého šéfa Winfrieda Vahlanda a zprávu zveřejnil britský dealer Simpsons Škoda. Vahland řekl, že si skutečně pohrává s myšlenkou na sportovnější verzi své nadcházející vlajkové lodi. Ale rozhodně nečekejme plnohodnotné „ereso”. Pokud projekt dostane zelenou (ještě ji tedy evidentně nemá), pak bude mít derivát jen vizuální vylepšení bez jakýchkoli mechanických změn. „Přemýšlíme o sportovním modelu. Netvrdím, že půjde o RS, ale bude vypadat sportovně. Když se o něm přesto budeme bavit, tak klienti nechtějí automaticky více koní, záleží jim na ceně za nabízenou hodnotu. Přejí si spíše pohon všech kol než větší porci výkonu,“ sdělil Vahland doslova.
Proto se výrobce rozhodl pro jinou strategii. Výkonný ředitel věří, že nová verze dostane podobu kombíku s výkonným turbodieselem pod kapotou. Takže milovníci zážehových jednotek s turbodmychadlem přijdou zkrátka... Problémem je také cena. Škodě v poslední době rostou křídla na jejím šípu, lowendový segment přenechala Dacii a koncernovému vedení ve Wolfsburgu dělá radost. Ale auto s tímto emblémem a padesátitisícovou cenovkou v eurech by si koupil určitě málokdo. A na prodejích samozřejmě záleží! Takže novinka bude posazena níže, někde kolem 40 tisíc eur. V přepočtu 1,13 milionu je ale dost i tak, u nás očekávejme spíš menší částku, klidně i pod milion.
Nechystá se tedy žádný hardcore, ale Škoda rozhodně na své sportovní a závodní kořeny nezapomíná, vždyť má v tomto ohledu velmi dlouhou tradici, když připočteme i původní firmu Laurin & Klement. Zbývá jen doufat, že zůstane u názvu Monte Carlo. Už se odhodlala jej nabídnout napříč prakticky celým modelovým spektrem kromě Octavie a Roomsteru. A hlavně červeným vozům to s černými doplňky včetně masek, spoilerů a kol opravdu zatraceně sluší.