Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Krásný Peugeot 508 má české ceny, pořídíte jej od 730.000 Kč. Kolik stojí našlapané GT?

Stanislav Kolman
Diskuze (78)
Nový Peugeot 508 byl jednou z největších hvězd letošního autosalonu v Ženevě. Nyní auto konečně dorazilo na český trh a společně s ním i ceny jednotlivých výbav.

Po úvodní várce oficiálních fotografií jsem si Peugeot 508 prvně prohlédl na autosalonu v Ženevě a musím říct, že auto je naživo neméně sexy. První jízdní dojmy ukázaly, že novinka také velmi dobře jezdí a my se o to více těšíme na tradiční redakční test. Ještě předtím se ale pojďme seznámit s kompletním ceníkem, který automobilka uvedla u příležitosti uvedení vozu na český trh.

Nová 508 přijíždí se třemi různými motory, z nichž jen jedna je benzinový. Jde o zážehovou šestnáctistovku PureTech o výkonu 133 kW, jež se páruje výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Jednotku můžete mít i se 165 kW, avšak jen v provedení GT. Dieselová paleta čítá patnáctistovku BlueHDi 96 kW, jíž lze vedle automatu pořídit i s manuálním šestikvaltem. Je to však jediná motorizace, se kterou ruční řazení dostanete. Dvoulitrový diesel s výkony 120 nebo 130 kW už se také páruje výhradně s automatem.

Francouzský liftback lze mít ve čtyřech výbavových stupních: Active, Allure, GT Line a pro sportovně orientované GT. Nejlevněji jej pořídíte s nejslabším dieselem. S manuální převodovkou stojí 730.000 Kč, příplatek za automat činí 60.000 Kč. Benzinová šestnáctistovka startuje na 800.000 Kč, prostřední diesel stojí 830.000 Kč. Výbava Active čítá šest airbagů, bezrámové dveře, tempomat, zadní parkovací asistent, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektricky ovládané, vyhřívané a sklopné vnější zrcátka s integrovanými LED směrovkami. Vůz vám na základě motorizace posadí na hliníková kola o šestnácti či sedmnácti palcích.

Ve výbavě Allure už vedle benzinu (850.000 Kč) a prostředního dieselu (870.000 Kč) koupíte i nejsilnější vznětový motor, se kterým 508 stojí minimálně 900.000 Kč. Tady už výbava čítá přední a zadní parkovací asistent, desetipalcový dotykový displej, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s elektrickou bederní opěrkou, střední loketní opěrku, 2x USB pro dobíjení ve druhé řadě, 3D navigaci a sedmnáctipalcová kola.

Stejné motory jsou k dispozici i ve výbavě GT Line. Šestnáctistovka PureTech přijde na 930.000 Kč, slabší z dvojice dieselových dvoulitrů na 950.000 Kč a konečně silnější varianta stojí 980.000 Kč. GT Line poznáte díky Full LED světlometům vpředu a vzadu, vnitřnímu zpětnému zrcátku bez rámečku, zatmaveným sklům zadních oken či dekoru palubní desky a panelů dveří imitujícímu karbonový vzhled. Dále jsou součástí i hliníkové pedály či sedmnáctipalcová kola.

I v nejvyšší výbavě si budete muset za některé prvky připlatit. Kupříkladu systém nočního vidění stojí 38.000 Kč, systém s adaptivním tempomatem, funkcí stop and go a asistentem pro jízdu v pruhu přijde na 18.000 Kč, parkovací asistent zase stojí 25.000 Kč. Připlatit si můžete i za aktivně řízený podvozek (26.000 Kč), či panoramatické otevíratelné okno s elektrickou sluneční clonou za 32.000 Kč.

Ti nejnáročnější mohou z peněženky vytasit dalších 89.000 Kč a dostat exkluzivní černé čalounění Nappa s prošíváním. V ceně je i balíček Power Seats (samostatně za 34.000 Kč), který obsahuje sedadla řidiče a spolujezdce se zdravotním certifikátem AGR, elektricky nastavitelné sedadla řidiče a spolujezdce v osmi směrech či masážní vícebodové funkce a vyhřívání.

Peugeot 508 samozřejmě pořídíte i ve sportovním provedení GT, které už se šplhá nad hranici jednoho milionu korun. Kromě nejsilnějšího dieselu však pouze v této výbavě koupíte i zážehovou šestnáctistovku vyšroubovanou k výkonu 165 kW. Zatímco za benzin zaplatíte 1.045.000 Kč, diesel stojí 1.070.000 Kč. Již ve standardu má auto paket Safety Plus s varováním před opuštěním jízdního pruhu, automatickým nouzovým brzděním, upozorněním na blížící se překážku či rozšířený systém rozpoznání dopravního značení. Součástí je i aktivně řízený podvozek, LED světlomety vpředu a vzadu, vrstvené akustické čelní sklo či již zmiňované certifikované sedačky.

Peugeot 508 se vyrábí v továrně v Mulhouse, motory dodávají francouzské závody v Trémery a Douvrinu. Zatímco konvenčně poháněnou 508 lze objednat již nyní, na plug-in hybridní variantu si budeme muset počkat do podzimu příštího roku.

Peugeot 508 (2018): Technická data a ceny
MotorPureTech 180PureTech 180BlueHDi 130BlueHDi 160BlueHDi 180
Zdvihový objem [cm3]15981598149919971997
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]133/5500165/550096/3750120/3750130/3750
Točivý moment [N.m/min]250/1750300/1900300/1750400/1750400/1750
Převodovka8A8A6M (8A)8A8A
Max. rychlost [km/h]230250208230235
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,97,39,7 (10)8,48,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,73,8 (3,7)4,54,7
Cena Active [Kč]800.000-730.000 (790.000)830.000-
Cena Allure [Kč]850.000--870.000900.000
Cenna GT Line [Kč]930.000--950.000980.000
Cena GT [Kč]-1.045.000--1.070.000

Stanislav Kolman
Diskuze (78)
6. 10. 2018 21:01
Super
Pežůtka jsem si zamilovala už od 206 což bylo moje první auto od té doby jde ten vzhled těch aut úplně dopředu krása se na to dívat
2. 10. 2018 12:11
Re: Jo, proč ne
Ligu stejnou nehrají. Zde je vrcholná motorizace 1,6, u koncernu můžeme výš..
2. 10. 2018 12:10
Re: Auto s nejmenšíma budíkama na světě,
Vypadá, ale není ;-)
Avatar - Emel
24. 9. 2018 11:24
Re: Nádherný auto, ale
No dobře, posun z 11 na 11,7 je asi pod moji rozlišovací schopnost, to je poměrově kolik... 6,5-7%? Když se podívám na plácek na parkovišti, tak nedokážu říct, jestli má 11 nebo 12m...
Avatar - miromen
21. 9. 2018 16:35
Re: Nádherný auto, ale
No to by jses divil a neřikam tedy nejsem si uplně jisty zda vždy nebo u všech, ale často tomu tak je. Ja tyhle hodnoty docela sleduji a třeba v nižši středni třidě se tato hodnota pohybuje běžně kolem 11m, ale třeba takova mazda 3 už ma poloměr nějakych 11.5m a takovy běžny civic tušim 11.8m. A HH, kde jsou nějake podvozkove upravy k tomu větši motorizace a kola pravě zřejmě ten poloměr navyšuji. U takoveho běžneho focuse stači nasadit 18", kde se z vyroby osazuji dorazy na řizeni a tam se ta hodnota měni z 11m na tušim 11.7m. A majitele, kteři 18" nasadili včetně těch dorazu potvruji, že ten rejd je značně horši než před osazenim. Ale tak je to samozřejmě pochopitelna daň. Každopadně bych nerad nějak moc slevoval z vlastnosti na každodenni použiti. I když jak se řika nikdy neřikej nikdy. A co se dynamiky tyče, tak sice jak se řika, že s jidlem roste chuť tak ne že bych si rad nepolepšil to bych kecal, ale na druhou stranu nejsem zas nějak přehnaněji naročny. Takže se da řict, že bych si klidně vystačil i stim co mam teď.