Krásný Peugeot 508 má české ceny, pořídíte jej od 730.000 Kč. Kolik stojí našlapané GT?
Po úvodní várce oficiálních fotografií jsem si Peugeot 508 prvně prohlédl na autosalonu v Ženevě a musím říct, že auto je naživo neméně sexy. První jízdní dojmy ukázaly, že novinka také velmi dobře jezdí a my se o to více těšíme na tradiční redakční test. Ještě předtím se ale pojďme seznámit s kompletním ceníkem, který automobilka uvedla u příležitosti uvedení vozu na český trh.
Nová 508 přijíždí se třemi různými motory, z nichž jen jedna je benzinový. Jde o zážehovou šestnáctistovku PureTech o výkonu 133 kW, jež se páruje výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Jednotku můžete mít i se 165 kW, avšak jen v provedení GT. Dieselová paleta čítá patnáctistovku BlueHDi 96 kW, jíž lze vedle automatu pořídit i s manuálním šestikvaltem. Je to však jediná motorizace, se kterou ruční řazení dostanete. Dvoulitrový diesel s výkony 120 nebo 130 kW už se také páruje výhradně s automatem.
Francouzský liftback lze mít ve čtyřech výbavových stupních: Active, Allure, GT Line a pro sportovně orientované GT. Nejlevněji jej pořídíte s nejslabším dieselem. S manuální převodovkou stojí 730.000 Kč, příplatek za automat činí 60.000 Kč. Benzinová šestnáctistovka startuje na 800.000 Kč, prostřední diesel stojí 830.000 Kč. Výbava Active čítá šest airbagů, bezrámové dveře, tempomat, zadní parkovací asistent, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektricky ovládané, vyhřívané a sklopné vnější zrcátka s integrovanými LED směrovkami. Vůz vám na základě motorizace posadí na hliníková kola o šestnácti či sedmnácti palcích.
Ve výbavě Allure už vedle benzinu (850.000 Kč) a prostředního dieselu (870.000 Kč) koupíte i nejsilnější vznětový motor, se kterým 508 stojí minimálně 900.000 Kč. Tady už výbava čítá přední a zadní parkovací asistent, desetipalcový dotykový displej, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s elektrickou bederní opěrkou, střední loketní opěrku, 2x USB pro dobíjení ve druhé řadě, 3D navigaci a sedmnáctipalcová kola.
Stejné motory jsou k dispozici i ve výbavě GT Line. Šestnáctistovka PureTech přijde na 930.000 Kč, slabší z dvojice dieselových dvoulitrů na 950.000 Kč a konečně silnější varianta stojí 980.000 Kč. GT Line poznáte díky Full LED světlometům vpředu a vzadu, vnitřnímu zpětnému zrcátku bez rámečku, zatmaveným sklům zadních oken či dekoru palubní desky a panelů dveří imitujícímu karbonový vzhled. Dále jsou součástí i hliníkové pedály či sedmnáctipalcová kola.
I v nejvyšší výbavě si budete muset za některé prvky připlatit. Kupříkladu systém nočního vidění stojí 38.000 Kč, systém s adaptivním tempomatem, funkcí stop and go a asistentem pro jízdu v pruhu přijde na 18.000 Kč, parkovací asistent zase stojí 25.000 Kč. Připlatit si můžete i za aktivně řízený podvozek (26.000 Kč), či panoramatické otevíratelné okno s elektrickou sluneční clonou za 32.000 Kč.
Ti nejnáročnější mohou z peněženky vytasit dalších 89.000 Kč a dostat exkluzivní černé čalounění Nappa s prošíváním. V ceně je i balíček Power Seats (samostatně za 34.000 Kč), který obsahuje sedadla řidiče a spolujezdce se zdravotním certifikátem AGR, elektricky nastavitelné sedadla řidiče a spolujezdce v osmi směrech či masážní vícebodové funkce a vyhřívání.
Peugeot 508 samozřejmě pořídíte i ve sportovním provedení GT, které už se šplhá nad hranici jednoho milionu korun. Kromě nejsilnějšího dieselu však pouze v této výbavě koupíte i zážehovou šestnáctistovku vyšroubovanou k výkonu 165 kW. Zatímco za benzin zaplatíte 1.045.000 Kč, diesel stojí 1.070.000 Kč. Již ve standardu má auto paket Safety Plus s varováním před opuštěním jízdního pruhu, automatickým nouzovým brzděním, upozorněním na blížící se překážku či rozšířený systém rozpoznání dopravního značení. Součástí je i aktivně řízený podvozek, LED světlomety vpředu a vzadu, vrstvené akustické čelní sklo či již zmiňované certifikované sedačky.
Peugeot 508 se vyrábí v továrně v Mulhouse, motory dodávají francouzské závody v Trémery a Douvrinu. Zatímco konvenčně poháněnou 508 lze objednat již nyní, na plug-in hybridní variantu si budeme muset počkat do podzimu příštího roku.
Peugeot 508 (2018): Technická data a ceny | |||||
Motor | PureTech 180 | PureTech 180 | BlueHDi 130 | BlueHDi 160 | BlueHDi 180 |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1499 | 1997 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 133/5500 | 165/5500 | 96/3750 | 120/3750 | 130/3750 |
Točivý moment [N.m/min] | 250/1750 | 300/1900 | 300/1750 | 400/1750 | 400/1750 |
Převodovka | 8A | 8A | 6M (8A) | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 230 | 250 | 208 | 230 | 235 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,9 | 7,3 | 9,7 (10) | 8,4 | 8,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,4 | 5,7 | 3,8 (3,7) | 4,5 | 4,7 |
Cena Active [Kč] | 800.000 | - | 730.000 (790.000) | 830.000 | - |
Cena Allure [Kč] | 850.000 | - | - | 870.000 | 900.000 |
Cenna GT Line [Kč] | 930.000 | - | - | 950.000 | 980.000 |
Cena GT [Kč] | - | 1.045.000 | - | - | 1.070.000 |