Kritizovaný software v 3.0 TDI je i v Evropě, podle Volkswagenu je legální
Volkswagen potvrdil, že software pro vznětový šestiválec 3.0 TDI kritizovaný americkým úřadem EPA (Environmental Protection Agency) se nachází i ve vozech pro Evropu. Automobilka ale popírá, že by nějak ovlivňoval emise. Podle Volkswagenu je nalezený software zcela legální.
EPA v pátek vydala zprávu, že v turbodieselu 3.0 TDI nalezla zařízení, jehož použití nebylo odpovídajícím způsobem popsáno a vysvětleno. Jen v USA má být tímto agregátem vybaveno na 10.000 aut. Jmenovitě se jednalo o modely VW Touareg, Porsche Cayenne a Audi Q5, A6, A7, A8 a A8 L).
Objevený software ale podle Volkswagenu neporušuje regulační pravidla v Evropě ani ve Spojených státech. Software AECD neupravuje úroveň emisí, ale zajišťuje, že katalyzátory rychle po nastartování studeného motoru dosáhnou provozní teploty, tvrdí firma.
Toto prohlášení naznačuje, že se Volkswagen chtěl v rámci povolených mantinelů přizpůsobit v Evropě nesmyslným jízdním cyklům na měření emisí, které neodpovídají jízdě v reálném světě. Ze stejného důvodu dostala mnohá auta systémy start-stop nebo menší katalyzátory, které sice na papíře emise podle aktuálních pravidel výrazně snižují, v reálných podmínkách ale nedávají smysl.
Software AECD se podle oficiálního prohlášení objevuje v sedmi modelech koncernu VW Group modelových let 2014 až 2016. V Evropě jím podle odhadů analytiků může být vybaveno na 200.000 automobilů. Vedle třílitru se stejně fungující software objevuje také u některých dvoulitrů modelového roku 2016.
Poslední obvinění agentury EPA do kauzy Dieselgate vůbec poprvé zatáhlo značku Porsche, která se skandálu zatím vyhýbala. Důvodem je fakt, že dříve odhalené dvoulitrové jednotky s podvodným softwarem nepoužívá. Kvůli zprávě se automobilka do odvolání rozhodla pozastavit prodej Cayennu Diesel na americkém trhu.