Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Krize v EU pokračuje, už ani bohatý sever nekupuje nová auta jako dřív

David Bureš
Diskuze (25)
Prodeje aut na jihu Evropy jsou stále nízké. Severnější trhy byly donedávna stabilní, situace se však už změnila.

Automobilky mohou v Evropě čekat další krušné časy. Prodeje totiž klesají i v severních státech, které byly donedávna vůči krizi imunní. Například v Německu prodeje v novém roce zatím klesly o desetinu, ve Švédsku o 14,8 procenta a v Nizozemí dokonce o takřka 30 procent.

Také na českém trhu počet prodaných nových aut klesá. Za první dva měsíce letošního roku se tu podle statistik Svazu dovozců aut prodalo o 14,5 procenta vozů méně než ve stejném období roku 2012.

Zatímco třeba v Německu výhled do následujících měsíců tak špatný není (ekonomika má růst, rostou i platy), Nizozemí, které je pátým největším evropským trhem, je na tom hůře. Nezaměstnanost je tu totiž nejvyšší za posledních 18 let, ochota spotřebitelů k nákupu pak v únoru byla nejnižší od roku 1986, kdy se tato data začala shromažďovat.

Jedinou jistotou pro výrobce nadále zůstává Velká Británie, kde prodeje automobilů zatím stále rostou. Za první dva měsíce letošního roku vzrostly o 10,3 procenta.

Problémem je to, že i zákazníci v severnějších částech starého kontinentu se nyní bojí větších nákupů a raději šetří, než aby utráceli.

Prodejům nepomáhá ani chladné počasí, které Evropu v těchto týdnech zasáhlo. Prodejci přiznávají, že někteří klienti zrušili testovací jízdu kvůli napadanému sněhu.

Pouze prémiové značky si zatím nezoufají, prodeje Porsche, BMW nebo Mercedes-Benzu v Německu nadále rostou, zatímco Fordu nebo Fiatu klesly. Zákazníci luxusních automobilek totiž ekonomickou krizí nebyli tolik zasaženi.

David Bureš
Diskuze (25)
3. 4. 2013 23:29
Re: Nemůže všechno pořád jen růst...
ja si myslim, ze tie nove su az na vynimky horsie, 1,2 TSI, 0,9 trojvalec renault, 1,4-1,6 VTI v PSA - to nie su motory, ktore by som si zelal. Takze vw, skoda, seat, audi, citroen, peugeot, renault neprichadzaju do uvahy. A euroV resp. coskoro euroVI diesle tiez nie su ziadna vyhra. Takze ja si myslim, ze nove auta su horsie, pretoze maju horsie motory - zeru v praxi rovnako, ale su nachylne...
3. 4. 2013 15:59
Re: nebude to pokračovat, jenom všeobecný předpoklad pro ten
Ty si vychytralej.... >:D To nás ani nenapadlo....Jsme blbci, na co vlastně kupovat nový auta, když mi to starý "vie opravit kamoš"

Jenže nebejt těch blbců, co berou nový, tu tvoju výhodnů jazděnku, co ti ju vie opravit aj..atd. nemáš. Nebo si za ní tvrdě přicáluješ.
Avatar - JDM
3. 4. 2013 15:08
Re: nebude to pokračovat, jenom všeobecný předpoklad pro ten
:yes:
Avatar - volvo s60
3. 4. 2013 14:50
Re: nebude to pokračovat, jenom všeobecný předpoklad pro ten
Tak to by bylo asi nejlepší ho namontovat do Superbu!? >:D
3. 4. 2013 11:19
Nemůže všechno pořád jen růst...
Ono takhle to vypadá jako strašná krize, ale stačí si uvědomit, že pokles 10% znamená, že místo nového auta každé 4 roky si koupíte auto každé 4 roky a 5 měsíců...

Když se dívám na auto co mám doma (zrovna ty 4 roky staré) a co si můžu teď koupit - nevidím moc důvod, utrácet za nové. Nemyslím, že by ta nová byla horší - jen prostě "proč?".