Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Krize v praxi: V Itálii neubývá jen prodaných aut, ale i jejich dealerů

David Bureš
Diskuze (39)
Příklad z Itálie ukazuje, že nejen výrobce automobilů trápí nízký počet prodaných automobilů.

Automobilky nejsou jediné firmy, které jsou postiženy evropskou prodejní krizí. Problémy mají také prodejci aut. Kvůli nižším prodejům se jich totiž neuživí tolik jako v době prosperity.

Například na italském trhu se podle zdejší poradní společnosti Quintegia v minulých pěti letech snížil počet prodejců aut o 31 procent. Během loňského roku klesl jejich počet o sedm procent.

Quintegia tvrdí, že na začátku letošního roku fungovalo v Itálii 2.011 prodejců vozů. Ještě v roce 2007 jich přitom bylo 2.950 a o pět let předtím dokonce 3.450.

V loňském roce poklesly prodeje aut na italském trhu o 19 %, když zde bylo registrováno 1.410.824 vozů. Jednalo se o pátý rok v řadě, kdy prodeje automobilů na italském trhu klesly.

Quintegia upozorňuje na to, že méně dealerů neznamená, že by každý z nich, který přežije, prodal více automobilů. Studie této firmy ukázala, že loni každý italský prodejce některé z masových značek průměrně prodal 630 automobilů. V roce 2007 však průměr činil 1.050 prodaných aut na dealerství.

Zavírání dalších prodejců aut bude znamenat i vyšší nezaměstnanost, která v Itálii na konci února činila 11,6 procenta. Společnost Federauto přitom tvrdí, že italští prodejci aut zaměstnávající zhruba 1,2 milionu lidí.

Ani výhled do dalších let není pro italské dealery povzbuzující. Počet prodejců totiž podle předpokladu společnosti Quintegia do roku 2017 klesne na 1.500. Poradní společnost tak dealerům radí, aby se více zaměřili na prodej ojetých vozů a na poprodejní služby.

David Bureš
Diskuze (39)
Avatar - Ham.
18. 4. 2013 15:45
Re: tu je recept na krizu... taliani ucte sa ( a nielen tali
Ty se zavírají také, protože Hyundai klesají prodeje jako všem značkám.
Avatar -
anonym
18. 4. 2013 10:47
Čas nerozhoduje
honysek: nemyslím si, že příčina je v délce pracovní doby. Asiaté obecně mají problém s tím, že jsou velmi pracovití, a tak když cokoli selže, jdou a udělají to prostě znovu. Tak, jak to bylo. Evropan chápe, že je asi někde problém, a udělá to jinak. Tím ušetří 50 % zbytečné práce...
Jsou lidé, kteří za 6 hodin denně vyprodukují kopec práce a jsou lidé lidé, kteří za 16 hodin nevytvoří nic. Socialismus nemůže fungovat právě proto, že nejsme stejní. Skutečnost, že si jsou lidé rovni, nemůže ovlivnit různorodost našich charakterů, schopností a talentu. Ty nám určuje příroda, která na nějaký Eurosocialismus a Eurototalitu kašle z vysoka.
Pravdu máte v tom, že snem dnešního studenta je být úředníkem. Ne kosmonautem, popelářem, lékařem jako za mých mladých dob, ale úředníkem. Ideálně někde, kde je vzdálenost mezi jím a občany co nejdelší (tedy sedět někde v Bruselu, kde na ně nikdo nevidí). To je katastrofa! Španělská téměř 40% nezaměstnanost mezi absolventy je zapříčiněna trojicí faktorů:
1. absolventi jsou NEKVALIFIKOVANOU pracovní SILOU S VYSOKOŠKOLSKÝM DIPLOMEM (různé "humanitní obory = naprosto zbytné s nulovou tvorbou hodnot); tito lidé se domnívají, že "mají právo" na stejný plat, jako konstruktér nebo programátor, když mají stejný stupeň vzdělání, ale nechápou, že ve skutečnosti jsou nekvalifikovanou silou, která je zaměstnatelná max. za minimální mzdu. je to v první řadě vina jejich rodičů, kteří je měli usměrnit a vysvětlit, že mít v populaci každého třetího architekta vede pouze do pekla.
2. Eurototalita působí bankroty malých a středních SOUKROMÝCH firem, které jsou tahouny zaměstnanosti. Jestliže ubývají malé a střední firmy, klesá zaměstnanost, protože korporace pracovní místa naopak v průběhu času snižují, nikoli vytvářejí; absolventi tedy míří do "státního sektoru", což je ale princip hladové zdi, protože ten člověk nic nevytvoří, ale naopak hodnoty vytvořené jinými spotřebuje. Asi je to lepší, než mu vyplácet dávky (musí se alespoň minimálně o svůj plat zasloužit alespoň tím, že ráno vstane a jde do zaměstnání), ale žádné hodnoty tak nevzniknou = je to přiživnictví.
3. "Staří" zaměstnanci, kteří své posty získali v 70. a 80. letech jsou chráněni zkostnatělými zákoníky práce tak, že jsou prakticky nevyhoditelní (v celé Evropě NELZE zaměstnance propustit z důvodu, že nepracuje!!!), takže blokují místa těm, kteří by byli možná i výkonnější, ale nezískají definitivu (smlouvu na dobu neurčitou). Dokud nevezme tyto "zákoníky práce" (spíš flákačství) čert nebo nebudou radikálně přepracovány, není naděje na změnu.

Recepty tedy nejsou ani tak ve zvyšování prac. úvazků (to by rostla nezaměstnanost), ale v liberalizaci pracovního prostředí, decentralizaci, demonopolizaci, atd.
Přestat budovat Eurototalitní Eurosocialismus, ale naopak dát přednost svobodné práci, svobodě v rozhodování, svobodě podnikání, osobní odpovědnosti za své vzdělání, za výsledky své práce a za své činy.
Tedy rozpustit EU...
Avatar - Katikakus
18. 4. 2013 09:23
Re: tu je recept na krizu... taliani ucte sa ( a nielen tali
Ja se ptal na dealerstvi Hyundai, trumpeto...

Dneska si obzvlaste zabrzdeny... 8-s :no:
Avatar - Ham.
17. 4. 2013 21:07
Re: tu je recept na krizu... taliani ucte sa ( a nielen tali
V Itálii se zavírají dealerství, protože klesá výroba/prodej aut. Co jsi na něm nepochopil?
17. 4. 2013 21:05
Re: S AUTY TO SOUVISÍ JEN OKRAJOVĚ
Super shrnutí :yes: Evropa si zvykla, že za málo práce je hodně koláčů. A začínáme si zvykat i my tady v Česku. Není divu, že Korea je o míle daleko, když jejich běžná pracovní doba je od devíti ráno do deseti večer a nevybrat si dovolenou NENÍ nelegální. Neříkám, že tohle je ideální systém, ale evropský systém, kde se dělá sotva 6 hodin denně a ročně se i včetně svátků prošustruje 7 týdnů ("dovolené") není absolutně konkurenceschopný... Všichni lidé nemůžou být manažeři nebo obchodníci. Vždy zůstane část lidí - dělníků, pro které přestává být práce...