Chudáci lidé, kteří nalítli na propagandu Toyoty, že je nejkvalitnější. Jsem certifikovaný servisní poradce a garanční technik Toyota. Bohužel, jsou lepší značky. Já bych určitě nebyl věrný japonským značkám, žádným. Je to jen blamáž na lidi. A ty koupí a dokonce ani nepoznají radost z jízdy v jiné značce. A že to je paráda, třeba VW je jedničkou. A poslední dobou jsem vyzkoušel skoro všechny škodovky a taková TSI 1.8 stále bomba.
Ja nie som certifikovany technik, ale kazdodenne jazdim uz viac ako 25 rokov, mam technicke vzdelanie a citenie, o auta sa zaujimam dlhodobejsie a nieco o nich (povedzme ako pokrocily uzivatel) aj viem. Vystriedal som uz par aut (medzi nimi aj dve sluzobne), od Skodoviek, cez Toyoty a Mazda az po Ford (ktory mam momentalne) - ale jednoznacne najlepsi su japonci a v tomto duchu sa zrejme zachovam aj pri nakupe dalsieho auta.
Skoda: nie to, co sa najviac predava, je najlepsie (gro kupujúcich su laici, to ale servisny technik urcite vie); tak ako nie ta je najlepsia muzika, ktora je v hitparade na 1. mieste.
VW: taky opovrhujuci pristup k zákazníkom a take prusery, co VW v posledných rokoch robi, este automobilovy priemysel nezazil.
Japonci: myslim si, ze ich pristup je vseobecne trochu iny, technicku kvalitu maju vyssie vo svojom rebricku hodnot; ano miestami su konzervativni, ale casto je to skor vyhoda.
Njavacsie vymyvanie mozgov reklamou a marketingom ma u nas praveze na svedomi VAG.
Tak zalezi, jak se na to kdo diva.. Pokud ma nekdo rad krasne auta se zazivnym podvozkem a k tomu atmosferu motor, tak je pro nej jasne Mazda nejlepsi, velky naskok maji japonci v hybridech a v cvt prevodovkach jsou Japoncici taky nejdal.. (to ale v evrope asi temer nikoho nezajima). Na druhou stranu, kdo ma rad foukane motory, nebo diesly, nebo dsg - jasne tomu japonec moc nerekne..
Ale no tak. Krásná auta se záživným podvozkem umí jen japonci? Němci neumí osmiválce? Mohl bych pokračovat. Pokud se člověk umí oprostit od fandovství, tak japonci prostě umí postavit dobrý auta, stejně jako evropani.
Existuje někdo, kdo tvrdí, že je libovolná CVT lepší převodovka, než třeba nový ZF? ;-)
Myslel jsem atmosfery v beznych autech. Kdo dneska prodava slusnou atmosferu krom Japoncu?
A k tomu CVT.. V evrope je asi malo lidi, kteri by mu dali prednost pred HDM, nebo i dvouspojkou, ale nekde jsem cetl, ze CVT je nejoblibenejsi v Japonsku a mozna i ve vetsine Asie. Na druhou stranu dej mi na vyber mezi dsg a cvt, tak jdu teda radeji do moderniho cvt. Ale napr. i v Hdm je Aisin mezi spickou..
Přesvědčuješ mě o tom, co nepopírám - že umí postavit dobrý (chceš-li - výborný) auto. Ale nijak o tom, co tvrdil kolega dole - že jsou jednoznačně nejlepší.
Mám rád Mazdu i Hondu, měl jsem dost jejich aut a všechny byly dobrý. Hlavně většinou bezproblémový. Ale že by krom spolehlivosti uměli něco, co ostatní neumí - to ne. Beru, že Toyota hybrid, Mazda atmo... ale to jsou jednotlivosti a hybrid z Toyoty neudělá nejlepší auto.
No to je prave to, co jsem psal na zacatku, jak pro koho. Pokud nekdo chce hybrid, tak je v jeho ocich Toyota nejlepsi. Chce nekdo moderni atmosferu? Mazda se mu bude zdat nejlepsi. Chci interier bez chybicky v kombinaci s odladenym a pruznym foukanym motorem za rozumne prachy? Koncern pro me bude nejlepsi... Atd, atd.
Kdyz uz si je chceme pomerovat, tak aspon srovnavejme srovnatelne, neb CVT pro pricnou zastavbu s jinou prevodovkou pro pricnou zastavbu, a tim 8HP od ZF neni. ;-)
Samozrejme, ide o to, kto ma aky rebricek hodnot. Viem aj o cloveku, ktorého spolahlivost vobec nezaujima - iba vykon, nic ine, najvykonnejsie auto je najlepsie a hotovo. Moj rebricek hodnot lepsie plnia vseobecne japonci. Spolahlivost, technicke riesenia pre dlhodobejsie vyhlady, ak sa stane chyba (to sa dnes vylucit neda), tak zvolavacky. Napríklad: na 15-rocnej Corolle ktoru jazdi manzelka zdarma vymenili airbag v ramci zvolavacky, ktory moze (ale aj nemusi) byt problematicky. Ta technika je proste ina - pokial ma clovek technicky cit a to auto dlhsie jazdi, pociti tie rozdiely a nuancy. Jasne, nie kazdy.
Ja netvrdim, ze nie su auta, ktore su emotivnejsie, alebo maju napr. lepsie jazdne vlastnosti, alebo vyzeraju lepsie, ako japonske. A dokazem pochopit, ak niekto preferuje nadovsetko prave toto - tak nech si ma francuza, nemca, taliana a pod.
Ok, asi nejsme zásadně ve při. :-)
Moje nedávná nová Mazda 3 měla po třech letech zhnilej výfuk. Těsně před ní jsem měl chvíli Civic 8G - neskutečně nepříjemnej podvozek, po měsíci šel z domu.
Jen říkám - buďme soudní, každému se něco povede a něco pos.ere, ať je to japonec nebo němec. ;-)
S tim vyfukem to myslis vazne? Vzdyt i na sve prvni trojce (2004) mam vyfuk origo. Pravda, 6 let vice mene postava ve stodole, ale na trojce 2015 nejake uhnivani nevidim a to s ni jezdi dcera denne. To se mi, Karle, nejak nepozdava.
Ja som mal tiez Mazdu 3 SkyActiv. Ako nove fajn. Ale potom sa zacali objavovat neprijemne funkcne muchy, tak som ho po necelom roku a pol predal. Aby bolo jasne, ze nie som "zaslepeny fanda" Japoncov. Dvoch ludi poznam, ktori dopadli podobne s Mazdou 6. Teraz mam nove Mondeo dva roky a nieco. To auto ma svoje silne stranky. Ale much viac, nez ta Mazda mala. Ja som bol zatial najspokojnejsi s Toyotami. Spolahlive a funkcne. Ale Toyota nemala dost silny motor v ramci môjho rozpoctu v momente, ked som kupoval nove auto. Tak som si povedal, ze po Mazde skusim nieco europske. Kedze premia je mimo moje moznosti, tak z moznych znaciek som najviac veril Fordu. Ale vyzera, ze ked bude moznost, tak vratim k Japoncom (zrejme k Toyote, potencialne to vyzera slubne na nove modely).
Mam 9G a niceho podobneho jsem si nevsiml, ze by az takova generacni zmena? Za me podvozek v Civicu nejlepsi jaky jsem kdy mel, proste ho neutrhnes a pritom "drncani" neznam
u motoriek je to kusok specificke.. motorkar telom aj dusou proste znacku len tak nezmeni... navyse pocet znaciek u motoriek je niekolkonasobne mensi ako u aut... aut mas dnes uz xy znaciek takze skor tu "presedlas" k inej znacke ako u motorky kde spravidla je len par overenych a dobrych znaciek .... navyse kto si raz kupi retro harleya ten asi len tak nepresedla na supersportovu apriliu to je jasne ... kdezto u aut je ovela jednoduchsie prejst z A6-ky na range rover alebo z golfa na outlandera .. tu je to vlastne uplne normalna vec :-)
ja to u mna do buducna vidim prave na boj vw vs japonci..... teda bud aj nadalej ostanem u vw ( keby mali v buducnosti nejaky vhodny pre mna tak preco nie ) alebo potom by som chcel nieco od japoncov ako hybridny auris, eclipse cross, vitaru a pod... samozrejme zalezi aj na cene kolko v dany cas clovek ma k dispozicii... aj to vlastne niekedy dost hodne rozhoduje o "vernosti"
Což je důkaz že věrnost značce nemá nic společného s kvalitou či spolehlivostí.. ;-) Kolikrát třeba spíš s pozérstvím či potřebou mít společenský status. U členů MC je mít HD povinnost (proto se přece stali členy MC, aby zažili opravdovou svobodu a nechali si diktovat i to na jaké motorce mohou jezdit) :yes:
Motorky sú 90% o emóciách, kdežto autá berie väčšinová populácia ako spotrebič, ktorý má byť v prvom rade praktický.
Keď sa mi pravidelne bude s*rať auto, tak si v živote už danú značku nekúpim.
Keď sa mi pravidelne bude s*rať harley, tak presvedčím seba, najbližšie okolie aj všetky internetové fóra, že to nie je bug ale feature.
ktora znacka ma najvernejsich zakaznikov ale dozaista su znacky ktore ich maju viac a aj take ktore ich maju proste kusok menej.... tak to proste je... asi ako s kazdym vyrobkom... teda nielen autami ale aj telefonmi, pocitacmi, bicyklami, atd.... . svokor ma uz treti vw ja zase druhy ale spolu s feldou mam dodnes tiez vlastne uz treti koncernovy voz .... bracha ma zase japonca ... a do buducna chce opat japonca a opat mitsu ... ale jednoznacne uz chce SUV.... ale to az za par rokov... kolega z prace ma zase uz druhu mazdu a plne ho chapem .... takze proste tak to je.. ak raz niekto nieco kupi tak potom spravidla ostava verny danej znacke... a ja sa vobec nebranim ani autu ako je T-roc do buducna .. vw mi fakt nevadi a som s nim bol dodnes vzdy spokojny ( aj s firemnym transporterom a caddym aj ked boli to uz fakt kusok sroty ) ... uz len daco nasetrit alebo podedit ... kedze ono fakt uz dnes to moc ludove auta nie su ... napriklad arteona by som bral hned a to aj v uplnom "zaklade" s manualom ... stacil by bohate na vsetko :yes: