13.8. 2016 Leoš Káňa

KTM 1290 Super Duke GT: Zkrocení zlé bestie

 

Rakouské KTM vstoupilo do světa sportovně-cestovních motocyklů impozantně. Super Duke GT jen těžko hledá konkurenci.

Proč je kolem nového gétéčka od KTM tolik rozruchu? Technicky vychází z modelu 1290 Super Duke R, nedávno nejsilnějšího naháče na trhu! Původních 132 kW sice muselo ustoupit emisním normám, ale i současných 127 kW působí impozantně. A jeho technici KTM přizpůsobili k cestování. Zvětšili mu nádrž na 23 litrů, přidali polokapotáž s nastavitelným větrným štítkem a diody svítící do zatáčky, vybavili ho odnímatelnými kufry a upravili sedlo, aby bylo pohodlnější. Do výbavy mu navíc nadělili celou řadu elektronických pomocníků – kontrolu trakce, semiaktivní podvozek, stabilizační systém MSC, asistent rozjezdu do kopce a dokonce i monitorování tlaku v pneumatikách.

Příjemnou cestovní pozici zajišťují širší a výše umístěná řidítka, která lze navíc nastavit do čtyř pozic v rozmezí 22 mm, nebo níže ukotvené stupačky. Jezdec výšky 174 cm si užívá za jízdy pohodu. Není zbytečně moc nahrbený, štítek i širší kapotáž ho výborně chrání před větrem i při vysokých rychlostech. Dlouhé trasy zvládá také díky standardnímu tempomatu ovladatelnému tlačítky na pravé rukojeti nebo předpětí tlumičů nastavenému do módu Comfort naprosto uvolněně. Při chladnějším počasí se jistě bude hodit i vyhřívání rukojetí. Cestovnímu komfortu nemáme co vytknout a podílí se na něm rovněž véčkový dvouválec LC8. Ten dostal nové hlavy válců, pozměněné časování ventilů, lehčí klikovou hřídel i různé mapování palivové směsi EFI. To vše zlepšuje výkon v nízkých i středních otáčkách a zvyšuje kultivovanost chodu. Motor tak zvládne větší rozsah otáček a není potřeba tak často řadit – vždyť 114 N.m je dostupných již ve 3250 ot./min.

Jenže nepřišel tím Super Duke o živelnost? Rozhodně ne! Gétéčko je pro erku sice o 16 kg těžší, ale stejně vám dokáže vytrhnout řídítka z rukou a ani nemusíte mít aktivovanou sportovní mapu. Do zatáček se vrhá po hlavě a nabízí úžasnou stabilitu v rychlém dlouhém oblouku i krátké vracečce. Spokojeni jsme byli i se spotřebou – na konci testu nám palubní počítač ukázal průměr 6,3 l/100 km.

KTM 1290 Super Duke GT ocení všichni, kdo rádi cestují na delší vzdálenosti, a přitom jim nechybí sportovní duch ani mladický elán. Takže rychle nasednout, vyrazit do rakouských Alp a tam brousit stupačky v horských serpentinách.

KTM 1290 Super Duke GT
Motor čtyřtaktní vidlicový dvouválec
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 1301
Výkon (kW/ot. za min) 127/9500
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 144/6750
Převodovka 6° manuální
Sekundární převod řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 2x 320/240
Pneumatiky P a Z 120/70 ZR17 a 190/55 ZR17
Rozvor (mm) 1482
Výška sedla (mm) 835
Suchá hmotnost (kg) 205
Objem nádrže (l) 23
Cena (Kč) 483 990

Plusy

  • Pohodlný posaz
  • Ochrana před větrem
  • Elektronická výbava
  • Síla motoru
  • Stabilita v zatáčkách

Minusy

  • Vyšší cena
Spolupracujeme s TipCars.com
Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají

SPD a komunisté si počkají, s čím policie přijde. Pokud…

Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu

Skoro polovina lidí (45 procent) by uvítala existenci…

Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu

Ministerstvo dopravy zvažuje možnost zavedení koncesního…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

 





 
Jak se tankuje vodík? Není se čeho bát...

Jak se tankuje vodík? Není se čeho bát...

Dnes 16:51

Čerpací stanice by do budoucna mohly rozšířit sortiment o vodík. Za volantem Hondy Clarity Fuel Cell jsme si vyzkoušeli, jak probíhá jeho tankování.




Blesk.cz

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů. Stačit bude softwarový update

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů.…

Letošní iPhony vůbec poprvé nabízí možnost bezdrátového nabíjení díky podpoře standardu Qi. Od představení v…

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Tají Aňa Geislerová (41) sladké tajemství? Trojnásobná matka a jedna z nejúspěšnějších českých hereček totiž…

 

iSport.cz

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím. Brání ho i spoluhráči

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím.…

Hokejový obránce Radko Gudas z Philadelphie přiznal, že ho zaskočil trest od vedení NHL za seknutí útočníka…

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i Baník se Zlínem

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i…

Zájemci aby si poslušně stoupli do fronty. O Martina Filla se po skončení podzimní části ligového ročníku…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…