23.7. 2016 Leoš Káňa

KTM 690 Duke: Rakouské kladivo

 

Nejsilnější jednoválcová motorka na trhu KTM 690 Duke se letos představila ve zmodernizované a ještě zábavnější verzi.

Předchozí generace KTM 690 Duke nás uchvátila jízdními vlastnostmi i silným motorem. Jenže aktuální provedení jde v obou směrech ještě dál. Konstruktéři rakouské značky výrazně přepracovali čtyřtaktní jednoválec LC4. Zdvihový objem 690 cm3 zůstal zachován, ale vrtání vzrostlo o 3 na 105 mm, což kompenzuje kratší zdvih – o 4,5 na 80 mm. Hlava válce dostala pro snížení vibrací druhý vyvažovací hřídel. Úpravou prošly i kliky, ojnice nebo kované písty.

Výsledkem je 54 kW, točivý moment 74 N.m a plnění Eura 4. Agregát je dostatečně agilní už od volnoběhu a okamžitě reaguje na přidání plynu. Nejlépe se cítí v rozmezí od čtyř do osmi tisíc otáček, kdy naplno ukazuje svoji sílu. Aby také ne, vždyť suchá hmotnost kompaktního KTM je jen 148,5 kg. Nízkou hmotnost oceňujeme při jakékoliv jízdě. Užíváme si zejména klasické okresky, kde duke působí nebývale agilně. Do zatáček se i díky rozvoru 1466 mm sklápí intuitivně a nemusíte se s ním prát ani při výjezdu pod plným plynem. Hbitě se proplétá úzkými silničkami a my se občas cítíme jako v sedmém nebi.

Podvozek totiž poskytuje výbornou jistotu a stabilitu, přitom zůstává dostatečně komfortní. Trakci lze navíc standardně ovlivnit třemi jízdními režimy: Sport, Street a Déšť. První dva poskytují plný výkon, ale u streetu je dávkování síly na zadní kolo jemnější. S metrákem a půl si dobře poradí i brzdy s jedním kotoučem o průměru 320 mm vpředu a 240 mm vzadu. Čtyřpístkový radiální třmen Brembo zabírá velmi rychle a nevadne ani po výraznějším zatížení. Pokud vyžadujete ostřejší zpomalování, můžete vypnout standardní ABS. Své kvality nám duke předvádí také v hustém městském provozu. Lehce se ovládá a díky úzké siluetě se vejde snad do každé mezírky. Při podjíždění v koloně ale nesmí otáčky klesnout pod hranici 3000. Potom začne motor cukat a nepříjemně vibruje.

KTM 690 Duke nás okouzlilo. Kromě motoru a jízdních vlastností musíme pochválit přirozenou pozici za řídítky, úzké sedlo ukotvené ideálně vysoko nad zemí, vynikající výrobní zpracování a použití kvalitních materiálů, což je patrné například na odlévané kyvné vidlici, dále nový dobře čitelný palubní displej nebo průměrnou spotřebu paliva 3,7 l/100 km. Pokud k tomu přičteme nastavování kontroly trakce, které u konkurentů jen tak nenajdete, přijde nám cena 219.990 Kč přijatelná.

Základní údaje
Motor čtyřtaktní jednoválec
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 690
Výkon (kW/ot. za min) 54/8000
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 74/6500
Převodovka 6° manuální
Sekundární převod řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 1x 320/240
Pneumatiky P a Z 120/70 R17 a 160/60 R17
Rozvor (mm) 1466
Výška sedla (mm) 835 mm
Suchá hmotnost (kg) 148,5
Objem nádrže (l) 17,2
Cena (Kč) 219 990

Plusy

  • Stabilita a komfort podvozku
  • Nízká hmotnost
  • Síla motoru
  • Příznivá spotřeba
  • Kvalita zpracování
  • Elektronická výbava

Minusy

  • Vibrace v nízkých otáčkách
Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 
 

Přidat názorDiskuse: KTM 690 Duke: Rakouské kladivo

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 





 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se nejvíc ptáte? Jak dlouho můžete volat?

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se…

Pozor! Je to tady. Startuje další ročník unikátního projektu Blesku Odborníci na telefonu. DNES od 10 do 12…

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod britskou metropolí? Stanice duchů, válečné bunkry a další!

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod…

Podzemní poštovní železnice, »stanice duchů«, či římské lázně a amfiteátr. Londýn turistům nenabízí jen tuctové…

 

iSport.cz

Hübschman o Ukrajině, válce i Ševčenkovi: Proč k sobě mají blízko?

Hübschman o Ukrajině, válce i Ševčenkovi: Proč k…

Česká reprezentace se může v úterý vrátit do boje o vítězství ve skupině v Lize národů. Navázat na Ukrajině na…

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza Vlasta je drsná!

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza…

Kopce zalité sluncem, zdánlivá pohoda a klid. Koně za miliony ve stájích hlídá rohatá koza Vlasta. „Radši jsem…

 

Reflex.cz

Jasná zpráva z voleb: Referendum v Česku projde nejdřív za čtyři roky

Jasná zpráva z voleb: Referendum v Česku projde…

Obecné referendum patří mezi hlavní témata české politiky posledních let. Přestože by v současném rozložení sil…

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…