23.7. 2016 Leoš Káňa

KTM 690 Duke: Rakouské kladivo

 

Nejsilnější jednoválcová motorka na trhu KTM 690 Duke se letos představila ve zmodernizované a ještě zábavnější verzi.

Předchozí generace KTM 690 Duke nás uchvátila jízdními vlastnostmi i silným motorem. Jenže aktuální provedení jde v obou směrech ještě dál. Konstruktéři rakouské značky výrazně přepracovali čtyřtaktní jednoválec LC4. Zdvihový objem 690 cm3 zůstal zachován, ale vrtání vzrostlo o 3 na 105 mm, což kompenzuje kratší zdvih – o 4,5 na 80 mm. Hlava válce dostala pro snížení vibrací druhý vyvažovací hřídel. Úpravou prošly i kliky, ojnice nebo kované písty.

Výsledkem je 54 kW, točivý moment 74 N.m a plnění Eura 4. Agregát je dostatečně agilní už od volnoběhu a okamžitě reaguje na přidání plynu. Nejlépe se cítí v rozmezí od čtyř do osmi tisíc otáček, kdy naplno ukazuje svoji sílu. Aby také ne, vždyť suchá hmotnost kompaktního KTM je jen 148,5 kg. Nízkou hmotnost oceňujeme při jakékoliv jízdě. Užíváme si zejména klasické okresky, kde duke působí nebývale agilně. Do zatáček se i díky rozvoru 1466 mm sklápí intuitivně a nemusíte se s ním prát ani při výjezdu pod plným plynem. Hbitě se proplétá úzkými silničkami a my se občas cítíme jako v sedmém nebi.

Podvozek totiž poskytuje výbornou jistotu a stabilitu, přitom zůstává dostatečně komfortní. Trakci lze navíc standardně ovlivnit třemi jízdními režimy: Sport, Street a Déšť. První dva poskytují plný výkon, ale u streetu je dávkování síly na zadní kolo jemnější. S metrákem a půl si dobře poradí i brzdy s jedním kotoučem o průměru 320 mm vpředu a 240 mm vzadu. Čtyřpístkový radiální třmen Brembo zabírá velmi rychle a nevadne ani po výraznějším zatížení. Pokud vyžadujete ostřejší zpomalování, můžete vypnout standardní ABS. Své kvality nám duke předvádí také v hustém městském provozu. Lehce se ovládá a díky úzké siluetě se vejde snad do každé mezírky. Při podjíždění v koloně ale nesmí otáčky klesnout pod hranici 3000. Potom začne motor cukat a nepříjemně vibruje.

KTM 690 Duke nás okouzlilo. Kromě motoru a jízdních vlastností musíme pochválit přirozenou pozici za řídítky, úzké sedlo ukotvené ideálně vysoko nad zemí, vynikající výrobní zpracování a použití kvalitních materiálů, což je patrné například na odlévané kyvné vidlici, dále nový dobře čitelný palubní displej nebo průměrnou spotřebu paliva 3,7 l/100 km. Pokud k tomu přičteme nastavování kontroly trakce, které u konkurentů jen tak nenajdete, přijde nám cena 219.990 Kč přijatelná.

Základní údaje
Motor čtyřtaktní jednoválec
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 690
Výkon (kW/ot. za min) 54/8000
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 74/6500
Převodovka 6° manuální
Sekundární převod řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 1x 320/240
Pneumatiky P a Z 120/70 R17 a 160/60 R17
Rozvor (mm) 1466
Výška sedla (mm) 835 mm
Suchá hmotnost (kg) 148,5
Objem nádrže (l) 17,2
Cena (Kč) 219 990

Plusy

  • Stabilita a komfort podvozku
  • Nízká hmotnost
  • Síla motoru
  • Příznivá spotřeba
  • Kvalita zpracování
  • Elektronická výbava

Minusy

  • Vibrace v nízkých otáčkách
Spolupracujeme s TipCars.com
Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou

Polská vládnoucí strana slibuje štědré výdaje, snížení…

 
 

Přidat názorDiskuse: KTM 690 Duke: Rakouské kladivo

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Dnes 17:31

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela  restauraci českých krajanů

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela…

Už už to vypadalo, že v Chicagu, které je jakousi „mekkou“ českého přistěhovalectví do USA, ztratí milovníci…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

SESTŘIH: Liberec - Slavia 0:0. Hosté ztratili, nepomohla ani přesilovka

SESTŘIH: Liberec - Slavia 0:0. Hosté ztratili,…

Fotbalisté Slavie Praha remizovali ve šlágru 25. ligového kola v Liberci bez branek a vzdálila se jim obhajoba…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…