KTM 690 SM: radost z jízdy
Informace o nové pohonné jednotce LC4 prosakují na veřejnost poměrně dlouho, jen se nevědělo, jaká bude k tomuto agregátu postavena motorka. Motoshow Intermot v německém Kolíně nad Rýnem přinesla více než dostatečné rozlousknutí této otázky: KTM 690 SM.
Nenechte se zmást, 690 SM je novým motocyklem v nabídce KTM, ale koncepčně se dost opírá o verzi 660 SM. Nová motorka se po designové stránce přibližuje většímu bráškovi 950 SM, hlavní rozdíl je řešení koncovek výfuku. Menší 690 SM má dva komínky zvedlé do vrchu, 950 SM má dvojici tlumičů pod sedlem.
Pod plasty vykukuje příhradový rám, vpředu je upside-down vidlice White Power o průměru 48 mm a vzadu je kyvná vidlice a centrální tlumičem. Motor tvoří čtyřdobý, kapalinou chlazený jednoválec o objemu 654 cm3, který má vrtání a zdvih 102 x 80 mm, 4 ventily na válec s rozvodem OHC a přímé vstřikování EFI. Oficiální výkon jsme nezjistili, u neověřeného zdroje jsem našel údaj 57 kW (78 k).
Na internetu jsou už i neoficiální fotky z testů závodního endura, které by mělo jet vytrvalostní dálkové závody Paříž-Dakar. Tento model by měl být vzorem pro nové jednoválcové civilní enduro. A aby toho nebylo málo, tak v kuloárech se začíná šeptat o novém naháči 690 Duke III. Nechme se překvapit.
Technické údaje | KTM 690 Supermoto |
Modelový rok | 2007 |
Rozvor / výška sedla | 1 455 mm / 875 mm |
Motor, objem | 4dobý jednoválec, 654 cm3 |
Počet ventilů / chlazení | 4 / kapalina |
Převod / převodovka | řetěz / 6stupňová |
Kola (vpředu/vzadu) | 120/70 R17, 160/60 R17 |
Brzdy vpředu | 1x kotouč 320 mm, 4pístek, radiální |
Brzdy vzadu | 1x kotouč 240 mm, 1pístek |
Přední vidlice | USD vidlice, průměr 48 mm |
Zadní odpružení | kyvná vidlice, centrální tlumič |
Nádrž | 13,5 l |
Suchá hmotnost | 152 kg |
Cena | nz |