Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

KTM 690 SM: radost z jízdy

Roman Daněk
Diskuze (5)
"Když se bavit, tak pořádně...," praví jedno rčení. U rakouského výrobce, společnosti KTM, si to vzali opravdu k srdci a na motosalon Intermot přivezli další pořádný funbike, model 690 Supermoto.

Informace o nové pohonné jednotce LC4 prosakují na veřejnost poměrně dlouho, jen se nevědělo, jaká bude k tomuto agregátu postavena motorka. Motoshow Intermot v německém Kolíně nad Rýnem přinesla více než dostatečné rozlousknutí této otázky: KTM 690 SM.

Nenechte se zmást, 690 SM je novým motocyklem v nabídce KTM, ale koncepčně se dost opírá o verzi 660 SM. Nová motorka se po designové stránce přibližuje většímu bráškovi 950 SM, hlavní rozdíl je řešení koncovek výfuku. Menší 690 SM má dva komínky zvedlé do vrchu, 950 SM má dvojici tlumičů pod sedlem.

Pod plasty vykukuje příhradový rám, vpředu je upside-down vidlice White Power o průměru 48 mm a vzadu je kyvná vidlice a centrální tlumičem. Motor tvoří čtyřdobý, kapalinou chlazený jednoválec o objemu 654 cm3, který má vrtání a zdvih 102 x 80 mm, 4 ventily na válec s rozvodem OHC a přímé vstřikování EFI. Oficiální výkon jsme nezjistili, u neověřeného zdroje jsem našel údaj 57 kW (78 k).

Na internetu jsou už i neoficiální fotky z testů závodního endura, které by mělo jet vytrvalostní dálkové závody Paříž-Dakar. Tento model by měl být vzorem pro nové jednoválcové civilní enduro. A aby toho nebylo málo, tak v kuloárech se začíná šeptat o novém naháči 690 Duke III. Nechme se překvapit.

Technické údajeKTM 690 Supermoto
Modelový rok2007
Rozvor / výška sedla1 455 mm / 875 mm
Motor, objem4dobý jednoválec, 654 cm3
Počet ventilů / chlazení4 / kapalina
Převod / převodovkařetěz / 6stupňová
Kola (vpředu/vzadu)120/70 R17, 160/60 R17
Brzdy vpředu1x kotouč 320 mm, 4pístek, radiální
Brzdy vzadu1x kotouč 240 mm, 1pístek
Přední vidliceUSD vidlice, průměr 48 mm
Zadní odpruženíkyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž13,5 l
Suchá hmotnost152 kg
Cenanz

Roman Daněk
Diskuze (5)