x-bow je sice zaujimave vozitko, ale 72tisic euro je teda pekne strelena cena. Ani radsej nejdem vypisovat, ake ine zabavne auta sa daju za to kupit...
Souhlas, navíc ostatní nabídnou kromě zábavy i trochu praktičnosti. Tohle nemá snad ani plátěnou střechu... KTM mělo zůstat raději jen u výroby motorek, možná ještě quady by jim šly.
Asi tak. Ta cena je opravdu mimo, ovšem pokud to někdo za tu cenu kupoval a bylo to na hranici rentability budiž, ale myslím si že je to definitivní konec produkce.
Na X-Bow oceňuji design. Každý kousek je neskutečně propracovaný, každá křivka originální a materiály špičkové.
Co vadí je jen ta šílená cena. Když si vezmu, že za "příbuzného" a praktičtějšího K1 Attack vysolí zájmece cca 25 tis. Euro, tak se člověk opravdu musí přemáhat, aby šel pro X-bowa.
Co se ti nelibi na 2.0 FSI 162kW? Je to několikrát po sobě vyhlášený motor roku, jeho parametry jsou vynikající, díly a servis dostupné. Zbytečné tam cpát něco japonského. :-!
vis proc je tam TFSI a ne motor od hondy - protoze to nema byt urvane vysokootackove nic, ale ma byt citit poradny zatah a sila. Sedni si do toho a pochpis (a taky se po...) ;-)
Tak nejak je v nasich forech dobrym zvykem chytat se za slovo a porad dokola omylat neuplne nebo nepresne informace.
[odkaz]
Prvni cena s DPH pro nemecky trh 59 476,20 EUR (49980 bez dane - zda se ze plati stejne i pro ost. evr. trhy).
Motor TFSI od AUDI:
The KTM X-BOW's long-stroking, four-valve engine delivers a powerful performance: 310 newton-metres of torque peaks at a broad plateau between 2000 and 5500 rpm. The peak performance of 177kW (240 hp) is achieved at 5500 rpm.
Takze misto dadlani jen povzdych, ze je to proste skoda, aut pro zabavu v tehle vaze a s temahle schopnostma je jako safranu, at stoji co stoji!
Cena platí pro všechny EU trhy, ale pouze bez DPH! V článku jsme zmiňoval cenu pro domácí, tedy rakouský trh, která se značně liší (uváděly ji dva zdroje). Ozval se mi kvůli tomu také dovozce do ČR, který mi obratem sdělil, že k ceně 49980 eur bez DPH je v Rakousku připočítávaná nejen DPH, ale ještě daň z luxusu NOVA. Proto vyjde taková částka (72 000 eur).
NOVA nie je v Rakusku ziadna "dan z luxusu", fakt neviem odkial to mate. NOVA je skratka z "Normverbrauchsabgabe", priblizne by som to prelozil ako jednorazova dan z vozidla podla jeho spotreby. Plati sa pri kupe *kazdeho* noveho vozidla (aj v pripade ak ste ho kupili v zahranici a doviezli do Rakuska) a sice pri prvom uvedeni auta do prevadzky, obvykle ale hned u predajcu ktory to odvedie na Finanzamt.
Vyska sa pocita ako urcite percento z predajnej ceny, v zavislosti od spotreby (pripadne objemu, u 1-stopovych vozidiel). Samozrejme ze sportove auta s vyssou spotrebou maju NOVA-dan tiez vyssiu, ale to neznamena, ze ak si kupite novu Fabiu 1.2htp/44kW, ze NOVA neplatite!
Pardon, ale opravdu nejsem odborník na rakouský daňový systém :o)) Tuto informaci mi sdělil pan Heiník, dovozce KTM X-Bow do ČR. Jen jsem se snažil jinému pisateli v diskusi vysvětlit, proč je cena KTM X-Bow tak vysoká. Za vysvětlení zkratky děkuji, příště prosím bez vykřičníků.
kludne moze byt aj dvojliter z clia rs, potom to uz japonske nie je :-!
kedze je to turbo, vykon nenarasta tak linearne ako u atmosfery, co moze viest za okolnosti k stazeniu ovladania auta "plynom", netvrdim ze motor je to zly, len sa mi do podobneho "auta" pre zabavu nehodi, skor si myslim, ze je tam preto lebo to bolo pre KTM organizacne najjednoduhsie dat tam VW motor..
Neřekl bych, že např. japonské motory by měly nějaký lineární zátah. Spíš je to mrtvé a až se to vytočí, tak to začne jet. Což je horší než TFSI. Ale o tom asi nepíšeš.
Atmosféra zase nemá takový výkon, pokud nemá potřebný objem. šestnáctiventil zase pracuje pořádně až ve vysokých otáčkách.
Vždy je to něco za něco. Osobně považuji volbu 2.0 TFSI v našich zeměpisných šířkách za ideální. :-!