Výrobce indických vozů značky Ambassador zastavil jejich produkci s odvoláním na dluhy a nedostatek poptávky po autech, která svého času byla symbolem politické garnitury.
další z legend zřejmě končí. Musím smeknout, protože tak dlouho se ve výrobě neudržel snad žádný jiný model jakékoliv značky. Opravdu úctyhodný výkon. :yes:
Dovolím si oponovat. Ano 60 let je úctyhodný výkon, ovšem docílený jen díky obrovské indické zaostalosti a minimálnímu rozvoji. Stejně tak u nás fungovala řada 105 - 135 od Škody, Trabant 601 v NDR, Lada v Rusku, "staré Passaty" v Číně.. apod. Pokud by se tyto státy rozvíjely normálně, tak by nikdy podobné " legendy" nevznikly...
pozeram do 15 rocneho autoakatalogu z r 1999 ktory mam doma v sufliku a kukam ze ambassador mal v r 1999 na vsetkych kolesach este bubnove brzdy, sila ;-)
pozeram ze mal na vyber dva motory a to benzin 1,8 54 kw a diesel 1,5 26kw ... neskutocne cisla uz dnes ..... a hlavne pre europana ... pri hmotnosti 1,2 tony to asi ziadne delo nebolo ... ale tie bubny vpredu iste dostavali zabrat
Racionálně vzato je samozřejmě dobře, že se takovýto automobilový dinosaurus odebéře na věčnost, ale přiznejme si, že to auto má i nezpochybnitelné charisma starých dobrých časů.
Tenhle Hindustan se proslavil i v reklamě, když si ho mladý Ind předělal na zadokolkovou 206 >:D, aby na něj letěly holky. Nejlepší byl fór, jak mu snížil čumák tím, že na něj posadil slona >:D >:D >:D