16.6. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Kupte si sbírku legendárních rallye aut. Zahrnuje Stratos i speciály Skupiny B

 

V létě bude na prodej sedmička aut, díky nimž vznikly zřejmě ty nejslavnější rallye speciály. Je libo Lancii Stratos, Audi Sport Quattro S1 nebo Peugeot 205 Turbo 16?

Součástí dnes již slavného automobilového týdne v kalifornském Monterey bude i letos dražba aut aukční síně Bonhams. A ta si pro aukci v Quail Lodge plánovanou na 18. srpna připravila opravdovou lahůdku. Mezi nabídnutými automobily bude i unikátní sbírka sedmi homologačních automobilů, které daly za vznik zřejmě těm nejslavnějším speciálům světa rallye.

Co vůz, to legenda, však považte sami, unikátní sbírka zahrnuje trojici slavných Lancií, Stratos HF Stradale, Rallye 037 Stradale a Delta S4 Stradale, Ford RS 200 i jeho vylepšenou verzi RS 200 Evolution, Peugeot 205 Turbo 16 a Audi Sport Quattro S1. Auto jsou různé koncepce, třeba Stratos je zadokolkou s atmosférickým vidlicovým šestiválcem o objemu 2,4 litru, zatímco Rallye 037 Stradale zadokolkou s dvoulitrovým čtyřválcem, který kvůli potlačení turbodíry měl místo turbodmychadla kompresor. Sport Quattro S1 zase pohání turbodmychadlem přeplňovaný pětiválec posílající svoji sílu na všechna čtyři kola.

Až na Stratos ze sedmdesátých let se tak jedná o zástupce legendární Skupiny B, kdy svět rallye prožíval zlatou éru. Jenže právě Stratos byl takovou předzvěstí Skupiny B. Jestliže většina automobilek v té době navrhla závodní speciál na základě sériového auta, Lancia to vzala opačným směrem. Nejprve navrhla závodní stroj, který dala i do prodeje – kvůli pravidlům rallye. Ta vyžadovala, aby závodní speciál byl postaven na základech sériového auta, kterého se vyrobí nějaký minimální počet.

Konec bestií skupiny B v rallye: Krátká, ale slavná éra dospěla do finiše před 30 lety

Úspěch Stratosu (tři konstruktérské tituly v letech 1974-1976) znamenal, že podobným směrem se v následujících letech ubrali i další výrobci. Svět rallye tomu šel navíc naproti, když u Skupiny B stačilo, aby sériová verze závodního auta byla vyrobena jen v 200 kusech. Zatímco třeba u Skupiny N (právě Lancia Stratos) to bylo 400 aut. Nebýt tak sedmičky prodávaných silničních aut, jejich závodní kolegové by nikdy nemohli jezdit.

Většinu z těch aut současný majitel vlastní od roku 1989 a jejich perfektní stav dokazuje, že se o ně pečlivě staral. Navíc kvůli své sběratelské hodnotě spíše odpočívaly, než že by s nimi vlastník pravidelně vyrážel na své oblíbené okresky. Vždyť třeba prodávaný Peugeot má na svém kontě méně než 1.200 najetých kilometrů.

Tak co, nalákali jsme vás dostatečně? Už jen vidět všechna tahle auta pohromadě musí stát za to!

Spolupracujeme s TipCars.com
EU vybuduje obranu proti americkým sankcím vůči Íránu EU vybuduje obranu proti americkým sankcím vůči Íránu

Unie ochrání jen firmy, které nemají podstatný byznys…

Mnuchin: Obchodní válka mezi USA a Čínou se odkládá Mnuchin: Obchodní válka mezi USA a Čínou se odkládá

Spojené státy a Čína se dohodly, že prozatím nenaplní své…

Když řepka zaplaví velké plochy, škodí přírodě, říká odborník Když řepka zaplaví velké plochy, škodí přírodě, říká odborník

Lány oseté žlutě kvetoucí rostlinou budí v Česku kritiku…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 





 
Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Včera

Model Arteon se v pozici vlajkové lodi automobilky VW dlouho neohřál. Po roce jej totiž střídá třetí generace Touaregu, kterou jsme v Rakousku projeli s dieselovým šestiválcem.




Blesk.cz

Vozíčkářka (45) se po schodech musí plazit: Závistiví sousedé ji připravili o peníze

Vozíčkářka (45) se po schodech musí plazit:…

Jak daleko může zajít lidská závist? Své o tom ví vozíčkářka Martina Voráčková (45). Finanční sbírka, kterou…

Google automaticky nabídne úpravu vašich fotek. Staré černobílé dokonce vybarví

Google automaticky nabídne úpravu vašich fotek.…

Zřejmě posledním střípkem do skládačky letošní konference Google I/O je nová verze aplikace Fotky Google pro…

 

iSport.cz

Nejužitečnějším hráčem hokejového MS byl Kane, útočníkem Aho

Nejužitečnějším hráčem hokejového MS byl Kane, útočníkem Aho

Americký útočník Patrick Kane, který vyhrál s 20 body produktivitu, byl zvolen nejužitečnějším hráčem hokejového…

Kuka o Plzni, Šádkovi, vzoru pro Spartu a Slavii či strachu z Jablonce

Kuka o Plzni, Šádkovi, vzoru pro Spartu a Slavii či…

V sobotu večer se v Plzni zpívalo, tancovalo, pilo a veselilo až do ranních hodin. Fotbalisté Viktorie získali…

 

Reflex.cz

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly mezi zrozením života ve Švédsku a Tanzánii

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly…

Švédská fotografka Moa Karlbergová si jako téma svého nového projektu zvolila zrození života. Zajímalo ji, jak…

Profesionálové radí, co byste si neměli nechat ujít při cestování po Evropě

Profesionálové radí, co byste si neměli nechat ujít…

Pokud přemýšlíte, kam se vypravit na výlet a nechcete opouštět Evropu, zkuste se inspirovat nápady…