16.6. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Kupte si sbírku legendárních rallye aut. Zahrnuje Stratos i speciály Skupiny B

 

V létě bude na prodej sedmička aut, díky nimž vznikly zřejmě ty nejslavnější rallye speciály. Je libo Lancii Stratos, Audi Sport Quattro S1 nebo Peugeot 205 Turbo 16?

Součástí dnes již slavného automobilového týdne v kalifornském Monterey bude i letos dražba aut aukční síně Bonhams. A ta si pro aukci v Quail Lodge plánovanou na 18. srpna připravila opravdovou lahůdku. Mezi nabídnutými automobily bude i unikátní sbírka sedmi homologačních automobilů, které daly za vznik zřejmě těm nejslavnějším speciálům světa rallye.

Co vůz, to legenda, však považte sami, unikátní sbírka zahrnuje trojici slavných Lancií, Stratos HF Stradale, Rallye 037 Stradale a Delta S4 Stradale, Ford RS 200 i jeho vylepšenou verzi RS 200 Evolution, Peugeot 205 Turbo 16 a Audi Sport Quattro S1. Auto jsou různé koncepce, třeba Stratos je zadokolkou s atmosférickým vidlicovým šestiválcem o objemu 2,4 litru, zatímco Rallye 037 Stradale zadokolkou s dvoulitrovým čtyřválcem, který kvůli potlačení turbodíry měl místo turbodmychadla kompresor. Sport Quattro S1 zase pohání turbodmychadlem přeplňovaný pětiválec posílající svoji sílu na všechna čtyři kola.

Až na Stratos ze sedmdesátých let se tak jedná o zástupce legendární Skupiny B, kdy svět rallye prožíval zlatou éru. Jenže právě Stratos byl takovou předzvěstí Skupiny B. Jestliže většina automobilek v té době navrhla závodní speciál na základě sériového auta, Lancia to vzala opačným směrem. Nejprve navrhla závodní stroj, který dala i do prodeje – kvůli pravidlům rallye. Ta vyžadovala, aby závodní speciál byl postaven na základech sériového auta, kterého se vyrobí nějaký minimální počet.

Konec bestií skupiny B v rallye: Krátká, ale slavná éra dospěla do finiše před 30 lety

Úspěch Stratosu (tři konstruktérské tituly v letech 1974-1976) znamenal, že podobným směrem se v následujících letech ubrali i další výrobci. Svět rallye tomu šel navíc naproti, když u Skupiny B stačilo, aby sériová verze závodního auta byla vyrobena jen v 200 kusech. Zatímco třeba u Skupiny N (právě Lancia Stratos) to bylo 400 aut. Nebýt tak sedmičky prodávaných silničních aut, jejich závodní kolegové by nikdy nemohli jezdit.

Většinu z těch aut současný majitel vlastní od roku 1989 a jejich perfektní stav dokazuje, že se o ně pečlivě staral. Navíc kvůli své sběratelské hodnotě spíše odpočívaly, než že by s nimi vlastník pravidelně vyrážel na své oblíbené okresky. Vždyť třeba prodávaný Peugeot má na svém kontě méně než 1.200 najetých kilometrů.

Tak co, nalákali jsme vás dostatečně? Už jen vidět všechna tahle auta pohromadě musí stát za to!

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Soud zrušil zajišťovací příkazy vůči firmě FAU Soud zrušil zajišťovací příkazy vůči firmě FAU

Krajský soud v Ostravě dnes zrušil rozhodnutí celníků o…

Komentář Martin Čaban: Úřad, který se usoudí k smrti Komentář Martin Čaban: Úřad, který se usoudí k smrti

Od začátku bylo jasné, že nový Úřad pro dohled nad…

Nový trend: Firmy se ucházejí o kapitál prodejem vlastních virtuálních měn Nový trend: Firmy se ucházejí o kapitál prodejem vlastních virtuálních měn

Jen do poloviny letošního září získaly světové firmy…

Hewlett Packard chystá hromadné propouštění zaměstnanců Hewlett Packard chystá hromadné propouštění zaměstnanců

Americká technologická společnost Hewlett Packard…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 





 
Známe cenu nejlevnějšího Seatu Arona. Má 95 koní a může vypadat takto

Známe cenu nejlevnějšího Seatu Arona. Má 95 koní a může vypadat takto

Dnes 10:57

České zastoupení automobilky Seat rozšířilo konfigurátor crossoveru Arona. K dispozici je zatím litrový motor TSI ve dvou výkonových verzích.




Blesk.cz

Bubeník kapely Mirai prozradil nezvyklé poslední přání manželky (†26)

Bubeník kapely Mirai prozradil nezvyklé poslední…

Slíbili si lásku do konce života, ale rozdělila je krutá rána osudu. Minulý pátek manželku bubeníka Šimona…

„Trump se mi omluvil za zatčení ochranky,“ tvrdí Erdogan. Bílý dům to popřel

„Trump se mi omluvil za zatčení ochranky,“ tvrdí…

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan prohlásil, že po telefonu slyšel od amerického prezidenta Donalda Trumpa…

 

iSport.cz

Mrázek vyfasoval šestku, Hertl skóroval a nahrával proti Vegas

Mrázek vyfasoval šestku, Hertl skóroval a nahrával…

Jen čtyřicet minut strávil v bráně Detroitu proti Chicagu český brankář Petr Mrázek, přesto z 40 střel inkasoval…

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší fotbal jsme hráli za Lavičky

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší…

Vrátíte se z dovolené do práce a dozvíte se, že už vás nechtějí. Noční můra? Kdepak, přesně tohle letos před…

 

Reflex.cz

Odpuštění dluhů: Populistický nesmysl prezidentského kandidáta Horáčka

Odpuštění dluhů: Populistický nesmysl prezidentského…

Jeden z výraznějších prezidentských uchazečů, pan Michal Horáček, mj. navrhuje, aby stát občanům odpustil penále…

V muslimských ghettech je pro Židy nebezpečno, antisemitismus v Německu roste, říká Šonka

V muslimských ghettech je pro Židy nebezpečno,…

Židé v německých muslimských ghettech se musí mít na pozoru. Podle experta na SRN Jaroslava Šonky se množí…