Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kupte si nový motor do Nissanu R34 GT-R! Na kolik vyjde?

Tomáš Dusil
Diskuze (0)
Legendární stroj Nissan Skyline GT-R R34 se vyráběl v letech 1999 až 2002. Přesto si na něj můžete kupit kompletní nový motor. Nebo je to všechno jinak?

Nismo je pro Nissan tím, čím AMG pro Mercedes-Benz či Abarth pro Fiat. Prostě divize automobilky, která se zaměřuje na vývoj závodních a také vysokovýkonných sportovních automobilů a samozřejmě sportovních verzí běžných modelů. Příkladem posledně jmenované aktivity je třeba Nissan Juke Nismo. Právě tady se zrodil supersport R390 GT1, poháněný osmiválcovým motorem, původně určeným pro závody v nejvyšší třídě GT.

Divize Nismo sídlí v továrně Omori poblíž Yokohamy. Mimo jiné zde také schraňují historické závodní automobily této japonské značky, samozřejmě včetně zmíněné R390 GT1. Je to také Nismo, které tento vůz půjčuje do závodů historických vozidel, které se konají třeba v americké Laguna Seca.

Vyšší výkon, vyšší cena

Motor pro Skyline GT-R - legendární RB26, tedy řadový šestiválec se dvěma turbodmychadly, si lze údajně koupit kompletní nový právě v továrně Nismo v Omori. Kompletní motor RB26 je údajně vystaven hned při vchodu do vestibulu továrny. Dle dostupných zdrojů si lze vybrat ze tří verzí motoru RB26 - pro Skyliny R32, R33 a R34, přičemž cena je uvedena na tabulce přiložené u motoru.

Na výběr je tudíž motor s různým výkonem, kdy přirozeně čím silnější, tím je agregát také dražší. Pokud vám stačí výkon 400 koní, zaplatíte 4.300.000 Yenů, tedy přibližně jeden milion korun.

Druhý stupeň představuje verze R2, nabízející udávaný výkon 450 koní. V tomto případě to stojí 4.800.000 Yenů, což je zhruba 1.100.000 korun. Špičková verze F-Sport R s výkonem 500 koní je k mání za 7.150.000 Yenů, tedy zhruba za 1.650.000 korun.

Pouze teorie?

Motory vystavené v továrně sice mají cenovku, jenže, jak se ukazuje, koupit kompletní motor na Skyline GT-R není zase tak jednoduché. Společnost Nismo nabízí katalog náhradních dílů a příslušenství. Nahlédli jsme do něj a zjistili, že ve skupině dílů, věnovaných motoru RB26, najdete různé součástky, například kompletní klikový hřídel, ojnici či různá motorová těsnění. Kompletní motor ale v nabídce není. Rovněž zde nenajdete typické rozkreslené jednotlivé části motoru.

Ono, pokud se na celou věc podíváte pragmaticky, zjistíte, že pro automobilku není příliš výhodné držet náhradní díly na takto stará auta. Třeba Škoda nabízí díly po dobu maximálně 15 let od ukončení produkce daného modelu. Naproti tomu třeba politika francouzských značek je v tomto ohledu znatelně horší. Třeba Renault už nedodává četné karosářské díly dokonce na Mégane II. A to je auto, které se vyrábělo ještě takříkajíc nedávno. Jasně, Skyline GT-R není Mégane, ale mnohem speciálnějším autem. Jenže také mnohem méně rozšířeným a nesrovnatelně dražším na komponenty.

Tomáš Dusil
Diskuze (0)