Diskuse

Kupujete SUV, protože jsou bezpečnější? Takhle malý ťukanec stačí, aby skončilo na střeše

11.7.2017

Nehoda z australské dálnice je důkazem toho, že zvýšený vůz nemusí být nutně bezpečnější. K převrácení kompaktního SUV stačil drobný ťukanec do zádě.

 

  • 80 Reagovat !

    foto Hammunasakra

    Hammunasakra 11.07.  19:39

    Dobrý téma

    Konečně správná připomínka hrubě podceňovanýho parametru = těžiště je sakra důležitý :yes: ;-)

    SUV móda je fakt blbost = nejblbější a nejdražší typ karoserie = momentálně největší hit >:-[]
    • 40 Reagovat !

      foto moan78

      moan78 11.07.  19:48

      « Re: Dobrý téma

      Ber to tal ze vacsina vodicov nie su petrolheadi a viac plechu um pripada viac bezpecia. Pritom usa roll over accidents statistiky hovoria jasne. ale darmo kübelwagen je preoste in.
      • 20 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 12.07.  06:54

        « Re: Re: Dobrý téma

        Většina co se tu ohání petrolheadstvím si o něm může nechat jen zdát a když přijde tvrdý na tvrdý, pak mají v garáži to auto, po kterém tu apriori plivou.
    • 00 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 13.07.  08:39

      « Re: Dobrý téma

      jj svatá pravda. Vysoký těžiště silně narušuje stabilitu auta při prudký změně směru a auto je celkem logicky náchylnější na to otočit se přes boudu. Blbá móda, ale ono to časem přejde. O vyšší spotřebě paliva a tudíž neekologičnosti provozu ve srovnání s normálním civilním liftbackem nebo kombi radši ani nemluvě.
  • 94 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 11.07.  20:45

    Dobrej vtip

    Být tam třeba sedan stalo by se....ve spoustě případů totéž.
    Pokud má narážející auto nižší čumák než naražené auto zadek, tak ho jako v tomto případě pozvedne, navíc ho (řekněme ve 100km/h) otočil náhle skoro kolmo ke směru jízdy, a to by se už převrátilo skoro všechno.
    • 31 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 11.07.  20:52

      « Dobrej vtip

      Aneb nepoučitelný Karel :-)

      To že nedáš už ani na MT = to je fakt smutný ;-)

      Ne že by se to nemohlo stát čemukoli jak píšeš = ale SUV sou díky těžišti prostě fakt horší :-!
      • 73 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 11.07.  21:01

        « Dobrej vtip

        Ten, kdo není úplnej id.iot, pochopí z videa, že je jedno, jestli převrácené auto bylo SUV nebo osobák. Nemělo šanci.
        Že se auto s vyšším těžištěm snadněji převrátí, na to potřebují důkazy jen trotlové jako ty, všem ostatním je to jasný i bez tohoto videa, které ač se o to autor snaží, nedokazuje vůbec nic.
        • 22 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 11.07.  21:05

          « Re: Dobrej vtip

          Jj ty se nedáš = dyť to řikám :yes: :-)
          • 16 Reagovat !

            foto XTad

            XTad 11.07.  22:24

            « Re: Re: Dobrej vtip

            Vyssi teziste je vykompenzovano sirsim rozchodem.
            • 51 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 11.07.  22:27

              « Re: Re: Re: Dobrej vtip

              Víra je krásná věc :-)
            • 00 Reagovat !

              foto ryccardo

              ryccardo 13.07.  08:44

              « Re: Re: Re: Dobrej vtip

              Leda kulový. Zkus si v nějakým SUV na suchým asfaltu říznout prudce zatáčku. Až z toho mrazí jak se to snaží postavit na dvě kola. Zkoušel jsem takhle ix35. Normální osobák se začne normálně smýkat, ale po snaze se převrátit není ani náznak.
      • 31 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 12.07.  06:53

        « Re: Dobrej vtip

        Principiálně sice do Karla čutneš, ale poslední větou mu přitakáš. Nižší těžiště je samozřejmě výhodou pro prevenci, ale při podobném manévru se převrátí i motokára nebo formulový speciál ;-)

        • 10 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 12.07.  07:27

          « Re: Re: Dobrej vtip

          Motokára? Tobě se to povedlo, viď ? >:-[]
          • 00 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 12.07.  07:58

            « Re: Re: Re: Dobrej vtip

            JJ, jednou jsem byl převrácen ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 12.07.  08:01

              « Re: Re: Re: Re: Dobrej vtip

              >:-[]
              • 10 Reagovat !

                foto webpaja

                webpaja 12.07.  08:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: Dobrej vtip

                Stačí šikovný úhel mezi jedním a druhým...voilá je to tu ;-)
      • 60 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 12.07.  07:26

        « Re: Dobrej vtip

        Sakro, Karel má v podstatě pravdu. Sice má vyšší těžiště a to riziko převrácení je v určitých situacích, jako je tahle, je vyšší, ale já tedy rozhodně budu radši sedět při nehodě v tom vyšším autě.

        Den po jarním srazu ACZ (Teď lituju, že jsem nezůstla do druhého dne >:D ) jsem si to vyzkoušel na vlastní kůži, kdy mladý spratek nedodržel rychlost a po brždění ( odhadem dle policie z 110kmh) n cca 70km/h rychlosti odhodil při bočním nárazu obstarožní Kiu Sorento na naše auto, stojící na stopce... zásah přímo na levý přední bok u řidiče.

        Výsledek? Kluk jakž takž pomlácený, auto na odpis (SX4)... děda v Sorentu? Bez škrábance, přestože ho vzal přímo na B sloupek.. přesně tady je ta výhoda SUV, které díky vyšší karoserii dostalo náraz hodně nízko.

        A my? My jsme odjeli ještě po svých (teda jen k odtahovce :D), protože jsme sedlali Tranzita....>:-[] .

        Takže co je nejbezpečnější auto na silnici? Tranzit ! >:-[]

        Riziko převrácení tam je trochu vyšší, ale rozhodně není tak časté (řekl bych, že minimální), jak se nám někteří mistři, jako ty snaží namluvit... a mimochodem, MT nikdy netvrdil to, co tady papouškuješ ty (ty poplašné zprávy o SUV)... akorát je moc nad věcí, aby se s tebou hádal :-)
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 13.07.  08:47

          « Re: Re: Dobrej vtip

          Jasně. Čím těžším autem jedeš tím si při nárazu bezpečnější. Tady se ale bavíme o riziku převrácení, který je u SUV výrazně větší. Střechu ale mají všechna auta stejnou, tam těch deformačních zón moc nevymyslíš, takže až vezmeš třeba sloup střechou tak to máš hotový a je jedno v čem zrovna jedeš.
    • 52 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 11.07.  22:46

      « Re: Dobrej vtip

      moj nazor je ze beznemu sedanu by narazil do kufra kusok by asi zabalancovalo s nim ale asi by sa neprevratil ... lenze pri SUV sa moze stat ako tu vo videu ze ti auto zozadu vlezie doslova pod kufor a nadvihne ti auto a v tomo momente uz si v haji... prevratenie je uz potom otazka sekundy
      • 10 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 11.07.  23:20

        « Re: Re: Dobrej vtip

        Hlavne si myslim, ze Outlanderu by sa to nemohlo stat. Ani keby bol nalozeny po strechu (co nevieme ako bolo tuto). >:-[]
    • 11 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 12.07.  06:51

      « Re: Dobrej vtip

      Při převrácení hraje spousta faktorů, že vyšší SUV bude na podobnou situaci náchylnější než nižší sedan je asi nasnadě, ale brát to dogmaticky jako autor článku je samosebou hovadina.
      SUV na tom bude velmi podobně jako MPV a evidentně by se měly zakázat mikrobusy, autobusy apod ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 12.07.  07:28

        « Re: Re: Dobrej vtip

        Osobně si myslím, zdali tomu řidič Ravky ještě nepomohl cuknutím volantem, trochu to tak vypadá, ale expert, jako někteří jiní diskutéři tady, na to nejsem :-)
    • 00 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 13.07.  08:41

      « Re: Dobrej vtip

      jenže auto s nižším těžištěm by šlo do smyku a ne přes střechu.
  • 54 Reagovat !

    foto JirkaX

    JirkaX 11.07.  20:51

    špatný příklad

    Tak tohle zrovna jako důkaz neberu. Ten zadek mu nadzvedl, stočil a při adhezi dnešních pneumatik to nemohlo dopadnout jinak. Zrovna tak by skončilo běžný placatý auto. Redaktor by měl než něco napíše trochu zapřemýšlet.
    • 20 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 11.07.  20:55

      « špatný příklad

      Nepřeháníš to s těma požadavkama na redakci? >:-[]

      Příklad to neni ideální ale obecně naprosto správnej = třeba jen o trochu vyšší těžiště má zásadní vliv = z tohohle pohledu je to správnej příklad a správně pojatej článek

      Stavba vozů Subaru a odlehčený díly a snižování těžiště u sportovních verzí aut obecně neni pro parádu = těžiště je docela zásadní parametr

      • 24 Reagovat !

        foto JirkaX

        JirkaX 11.07.  21:03

        « Re: špatný příklad

        Ne. Naprosto špatný příklad. V tomto případě to těžiště nehraje zásadní roli.
        • 10 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 11.07.  21:08

          « Re: Re: špatný příklad

          Tedy taky si bleskem v hlavě propočítal všechny síly který působily = a tak jako ty si jistej nejsem :-)

        • 10 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 12.07.  00:15

          « Re: Re: špatný příklad

          Nehraje? Tak to by asi chtělo zopakovat si základoškolskou fyziku, jinak fakt nevím. Velkou roli naopak nehrála adheze.
          • 01 Reagovat !

            foto JirkaX

            JirkaX 12.07.  06:25

            « Re: Re: Re: špatný příklad

            Tak to si zopakuj co je adheze a jaký má vliv.
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 13.07.  08:49

          « Re: Re: špatný příklad

          Omyl. Hraje a naprosto klíčovou.
      • 00 Reagovat !

        foto simon-sez

        simon_sez 13.07.  08:16

        « Re: špatný příklad

        jasne, s Tribecou by to ani nehlo, lebo boxer vole 8-s
    • 20 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 11.07.  23:01

      « Re: špatný příklad

      vsetko suhlas.... len ono vlastne placate auto by nikto zozadu pri priamom naraze ani nenadvihol ako toto SUVecko ... prevratit sa samozrejme moze lahkym tukesom aj nizke auto len na to musis ist zboku a nie priamo zozadu ... kazdopadne SUVecko pod SUVecko nevleze .. ani SUVecko pod maybacha
      [odkaz] sice tu je podstatne mensia rychlost vo videu ale aj keby rychlost narazu bola dvojnasobna tak priamo zozadu kym pod teba nik nevleze sotva ta prevrati... maximalne ti zlisuje kufor
  • 42 Reagovat !

    foto Kaskader

    Kaskader 11.07.  21:07

    Bezpečí

    Popovídáme si až se to vaše auto s nízkým těžištěm srazí čelně s mojím Suburbanem vy chytráci. Vlastně nepopovídáme - už budete mít po funuse... >:-[]
    • 30 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 11.07.  21:14

      « Re: Bezpečí

      Jj pro takový jako ty je ten článek určenej = evidentně nefunguje >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 11.07.  23:21

      « Re: Bezpečí

      brachovi tak zozadu tuklo jedno starucke Kacko do Sportbacka ... tym svojim nizkym predkom mu doslova voslo pod zadok... lenze kym lancer ani skrabanec.. KAcko malo pol predku na odpis .. prisaham ze keby som nevidel jeho foto ktore z tohto incidentu spravil tak mu ani neuverim lebo nemal fakt nic poskodene ked sme auto obaja neskor obzerali ... asi zazrak neviem .... stalo sa to na parkovisku .... pritom stare KAcko bolo vpredu doslova zlisovane svetla rozpadnute... v podstate cele auto uz asi len rovno do srotu ... vyzeralo ako po riadnej buracke a to bol v podstate len taky bezny tukanec ... ale asi je to aj o tom ze stare KAcko je ozaj dnes uz taka pojazdna rakva ... s nim radsej fakt uz neburat nikde ak je cloveku zivot mily ...
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 12.07.  06:55

        « Re: Re: Bezpečí

        Ani škrábanec >:-[] :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 12.07.  07:06

        « Re: Re: Bezpečí

        ak mal ťažné tak aj tak ťažko uveriť ze nemal ani škrábanec.
        ach,ach
    • 00 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 13.07.  08:50

      « Re: Bezpečí

      Kup si vole zrovna tank, ať můžeš chroupat k obědu i SUVčka. To je logika uvažování. Koupím si 2,5 tunovou kysnu, aby se o mě každej rozplácnul.
  • 40 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 11.07.  21:45

    Gratuluji!

    Název tohoto článku na Seznamu:
    Kupujete SUV, protože jsou bezpeenijší? Takhle malý ukanec staéí,aby skonéilo na stoeše

    Bezprecedentní profesionalita tvůrců webu.
  • 31 Reagovat !

    foto JuckiCZ

    JuckiCZ 11.07.  21:45

    Pořád dokola

    Psal jsem to už několikrát - mají o něco lepší pasivní bezpečnost proti běžným vozů, ale mnohem horší aktivní bezpečnost (vyšší hmotnost, výš těžiště).
    Logicky je teda větší šance, že se člověk nabourá v SUV, než v běžném osobáku, tudíž čím víc bude SUV, tím víc bude nehod i mrtvých. A až bude většina aut SUV, tak jejich potenciální výhoda je ta tam (SUV vs. SUV je to samé jako HB vs HB apod.).
    Krásný důsledek - lidi si kupují "bezpečnější" auta a díky tomu tu bude mnohem víc nebezpečno :-D.
    • 03 Reagovat !

      foto JirkaX

      JirkaX 11.07.  22:28

      « Re: Pořád dokola

      Tak už s tím přestaň. Vždyť to jsou nesmysly. Např. moje SUV váží 15 metráků, což je běžná hmotmost vozů střední třídy. A chová se úplně normálně, jako běžný placatý auta. A v losím testu je na špici, zanechá za sebou i ta "normální" auta. SUV je prostě návrat po desetiletích k normální velikosti automobilu. A to Ford T byl vyšší.
      • 20 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 11.07.  22:30

        « Re: Re: Pořád dokola

        Viz já 22:27 ;-)

        Doporučuju kliknout na HASTINGHET a seřadit od nejhorších k nejlepšim [odkaz] nebo klidně obráceně :-)
        • 20 Reagovat !

          foto Kolous

          Kolouš 11.07.  23:08

          « Re: Re: Re: Pořád dokola

          viz já.... už zase
          >:D >:D >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 11.07.  23:28

            « Re: Re: Re: Re: Pořád dokola

            Tak nevymyslel sem to, ani na tomhle webu nepoužil první = ale dík že sis všim >:-[]

            Předpokládám správně že obsahu sis nevšim = a zůstal u toho odkazu? :-)
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaX

          JirkaX 12.07.  06:53

          « Re: Re: Re: Pořád dokola

          Vždyť to píšu. Moje SUV má v tomto odkazu 77. Kam se na něj spousta placatejch hrabe.
      • 10 Reagovat !

        foto JuckiCZ

        JuckiCZ 11.07.  22:53

        « Re: Re: Pořád dokola

        Lidi mají určitý obnos peněz na koupi auta a podle něj si vyberou. Pokud je to SUV, tak si troufnu tvrdit, že bude mít horší aktivní bezpečnost, než stejně drahý sedan/kombík/HB, který by si koupili místo tohoto SUV. Je jasné, že SUV za 4 miliony na tom může být líp, než třeba Rapid, ale stojím si za tím, že obecně pravdu mám.
        A pokud se z toho X-Trail vymyká, čest Nissanu za pověstnou "výjimku potvrzující pravidlo".
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaX

          JirkaX 12.07.  06:30

          « Re: Re: Re: Pořád dokola

          Kde byla řeč o X-Trailu?
          • 00 Reagovat !

            foto JuckiCZ

            JuckiCZ 12.07.  06:46

            « Re: Re: Re: Re: Pořád dokola

            V té tabulce od Hammunasakry je X-Trail v losím testu na skvělé pozici, žádné jiné SUV na tom tak dobře není.
            • 00 Reagovat !

              foto JirkaX

              JirkaX 12.07.  06:56

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pořád dokola

              Ok. Má o tři km více než moje.
  • 31 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 11.07.  21:54

    Taky netvrdím,

    že SUV jsou bezpečnější než limuzíny, ale v tomhle případě to přece nebyl ťukanec, to byla rána jako "prase", schválně se podívejte jak se to auto rozšaluje při dalším nárazu do druhého auta, a to už se o to první zpomalilo.
  • 10 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 11.07.  22:36

    problem

    bol v tom ze nizkym autom doslova podvihol to SUVecko... ale ked budu na cesatch uz le nsame SUVecka tak so ta nestane >:D
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaX

      JirkaX 12.07.  06:37

      « Re: problem

      Co to tady pořád píšete za blbosti? Co takhle místo těch vašich emocí použít normálně rozum? Jaký nadzvenutí? Moje SUV má světlost zadního nárazníku cca 25 cm. Které z vašich aut má čumák tak do klínu, že mne nadzvedne?
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 12.07.  07:53

        « Re: Re: problem

        Při nárazu přeci nejde o plasty. Jde o kov pod nimi.
        • 00 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 12.07.  07:59

          « Re: Re: Re: problem

          ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaX

          JirkaX 12.07.  08:55

          « Re: Re: Re: problem

          Hm. Skutečně hodnotný příspěvek. Tažný mám cca 30 cm vysoko. Myslíš, že je chycený na plastu? A spousta nových SUV to má podobně.
          • 01 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 12.07.  09:14

            « Re: Re: Re: Re: problem

            Ano hodnotný, záleží na způsobu deformace nosníku čelní části vozu vzadu a úhlu pod kterým se zaboří do nebo pod nosník TZ, či deformační zóny zadní části.
  • 21 Reagovat !

    foto Atila-

    Atila_ 12.07.  09:27

    Nic nebezpecneho

    Cely ten clanek je nesmysl hlavne proto, ze se prezentuje prevraceni jako nejaky hrozny problem. Ono to sice vypada divoce, posadka uvnitr si to trochu "uzije", ale jinak par kotoulu v dnesnich autech neni zadny zasadni problem, naopak je to jeden z lepsich zpusobu jak postupne uvolnit kinetickou energii. Narozdil od patrovych autobusu, strecha SUV je konstruovana na to, aby se po ni auto mohlo prevalit, takze (samozrejme pripoutana) posadka je i po kotrmelcich OK. Rozhodne lepsi pri havarii valet sudy nez trefit neco co neuhne.
  • 10 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 12.07.  10:19

    Jsou to trotlové .... jako u nás

    Ten náklaďák byl pekelně blízko za osobákem co taky vrazil do toho chudáka co byl zezadu defenestrován. Vůbec to vypadá na slušný počet trotlů, byli tam namačkáni jako sardinky a ještě tam bylo nějaké bezprizorní odstavené auto do kterého ten týpek "dobrzdil". Docela masakr.
  • 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 12.07.  10:22

    Tedy pokud mne smysly nešálí, skončil na boku ...

    :-) ono to ani nejde skončit na střeše, protože se na ní neudrží díky vysoké budce :-)
    výborná reakce byla toho řidiče co do něj brutálně najel náklaďák, po prvním nárazu neskočil na brzdu ale na plyn a ujel, bravo :-)
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 12.07.  13:01

      « Re: Tedy pokud mne smysly nešálí, skončil na boku ...

      Já ti nevím, jestli šlápl na plyn, nebo jen odletěl jak kulečníková koule. A jak se dostane znovu do zorného pole, tak je vidět, že brzdí a ne zrovna něžně.
      • 00 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 12.07.  15:05

        « Re: Re: Tedy pokud mne smysly nešálí, skončil na boku ...

        kdyby to odražené auto byl nafukovací balón, takjo. ale takhle mi to připadá že na to dupnul, prchal před obludou kamiónem, potom šup do bezpečného pruhu a zastavit ...........
  • 00 Reagovat !

    foto johny555

    johny555 12.07.  13:56

    bezpečnost

    To, že SUV mají výše položené těžiště a že pravděpodobnost převrácení v případě nehody je vyšší je fyzikální fakt. V jiných případech zase můžou být ve výhodě. Rozhodně se nedá říci, že SUV je bezpečnější než srovnatelné kombi/hatchback. Rozhodně se dá, říci, že SUV jsou dražší a mají vyšší spotřebu než srovnatelné kombi/hatchback. Jaké jsou výhody SUV, pokud s tím jezdím jenom po silnici?
  • 00 Reagovat !

    foto switch-man-cz

    switch.man.cz 12.07.  22:50

    To vedi i Simpsonovi :)

Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Teroristé začali pálit v mešitě během modliteb: Zmasakrovali nejméně 235 lidí

Teroristé začali pálit v mešitě během modliteb:…

Páteční útok radikálů na mešitu na severu Sinajského poloostrova si vyžádal životy nejméně 235 lidí.…

Zášť v rodině Wabiho Daňka (†70) napravila až smrt! Stihl se zpěvák usmířit s dcerou?

Zášť v rodině Wabiho Daňka (†70) napravila až smrt!…

Léta mezi nimi panovaly napjaté vztahy, nakonec se ale Wabi Daněk (†70) stihl před smrtí smířit s dcerou…

 

iSport.cz

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by gól dal, řekl

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by…

Nesmazatelně se zařadil mezi významné osobnosti historie Bohemians 1905. Josef Jindřišek odehrál proti Liberci…

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět slaví. Liberec bere bod

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět…

Fotbalisté pražské Dukly odčinili debakl se Slavií, když v 15. kole HET ligy porazili na svém hřišti Mladou…

 

Reflex.cz

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o nejkrvavější útok na egyptské civilisty

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o…

Dnešní útok radikálů na mešitu na severu Sinajského poloostrova si vyžádal životy nejméně 155 lidí a zranění…

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě nejezdit na dovolenou

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě…

Bezpečnost je určitě jednou z nejdůležitějších podmínek, pokud jde o výběr místa, kde si chce člověk odpočinout…