Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Květen u Hyundai: Hrdost v Čechách i v Koreji

Ondřej Šuch
Diskuze (0)
Prodeje rostou, značka je v ČR na 8. místě...

Hyundai Motor CZ prodal v květnu 338 vozů a dosáhl tak 2,3% podílu na českém trhu, tedy opět pozici v první desítce mezi všemi 34. značkami na našem trhu. V porovnání s loňským rokem, kdy za stejné období se Hyundai umístil na 16. místě se 154 prodanými vozy a podílem 0,97%, se tedy jedná o zvýšení prodejů o 120%.

Dlouhodobější sledování, tedy leden až květen, také vykazuje výrazně lepší výsledky. V letošním roce Hyundai prodal již 1.247 vozů oproti loňským 657, čím bylo dosaženo meziročního nárůstu o 90% a zároveň třetího nejvýraznějšího zlepšení ze všech prodávaných značek. Tržní podíl byl zdvojnásoben z 0,9% na 1,8% ve stejném období. Model Santa Fé se dokonce dostal do čela segmentu SUV a Off Road.

Výrazné posílení pozice značky Hyundai na českém trhu je výsledkem změny importéra, kterým je od dubna loňského roku společnost Hyundai Motor CZ a s tím související nové obchodní, marketingové a finanční strategie.

Zvýšení prodejů v Jižní Koreji v květnu 2002

Hyundai Motor Company prodal 75.575 vozidel v květnu letošního roku na jihokorejském trhu. Jedná se o nárůst o 3,1% v porovnání s předchozím měsícem. V porovnání s květnem roku 2001, se jedná o nárůst o 18,1%.

Export rovněž vzrostl o 3,1% proti dubnu, avšak oproti květnu 2001 zaznamenal pokles o 5,8%. Celkově tedy bylo exportováno 81.677 vozidel. Tento 3,1 % nárůst exportu v květnu byl dán hlavně stále se výrazně zvětšujícím prodejem vozů Santa Fé v Severní Americe a vzrůstajícím prodejem vozů Matrix v Evropě.

Celkový jihokorejský prodej činí od ledna do května 338.684 vozidel. V porovnání se stejným obdobím loňského roku se jedná o nárůst o 20,1%, kdy bylo v loňském roce prodáno 282.096 vozidel. Rovněž export vykazuje zvýšení a to za stejné období +1,5%, kdy bylo exportováno 383.080 vozidel v porovnání s 377.488 vozidly za loňský rok.

Ondřej Šuch
Diskuze (0)