14.12. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Kvíz: Dokážete rozeznat kupé od Mercedesu? Zkuste si to!

 

Aktuální trio stuttgartských kupé se liší jen v detailech. Jen na základě fotografií je prakticky nepoznáte.

Vozy značky Audi byly v minulých letech hojně kritizovány za jejich zaměnitelný vzhled. Na tento styl ale v poslední době nastoupil i jeho úhlavní rival, Mercedes-Benz. Už při představení nové třídy E sedan jsme si všimli, že vypadá takřka stejně jako C sedan. To samé nyní platí pro E kupé, které jakoby z oka vypadlo menšímu C kupé i většímu S kupé.

Z tohoto důvodu jsme se rozhodli stuttgartské trio kupé vzájemně porovnat. Na první pohled jsou sice kupé podobná jako vejce vejci, když si však začneme prohlížet jednotlivé detaily, jisté rozdíly najdeme. A právě na základě nich se dají rozeznat. Nezkušený pozorovatel ale nemá šanci, zvlášť pokud nemá měřítko a nepozná dané kupé podle vnějších rozměrů.

Začněme přídí, která je na první dobrou u všech aut stejná. Totožný je oválný tvar masky chladiče a vlastně i hlavních světlometů. Poznávacím znamením je tak tvar nárazníků, který je u každého auta svébytný, odlišný je tvar chladicích otvorů. Jenže pozor, díky různým paketům má jeden model více druhů nárazníků, což platí i pro masku chladiče – diamantový motiv z S-Klasse tak klidně najdeme také na C-Klasse. Dalším rozdílem je kapota. U éčka a eska má dvě výrazná vyboulení po stranách, zatímco u céčka se výraznější linka nachází uprostřed kapoty. Éčko a esko lze vzájemně rozpoznat podle emblému výrobce, zatímco u eska je na přídi, u éčka na kapotě.

Nový Mercedes-Benz E kupé: Je pro vás C kupé moc malé a S kupé moc velké?

Poznávacím znakem je však silueta, S-Klasse na první pohled vypadá širší a nižší než oba menší modely. To je způsobeno proporcemi, S Klasse kupé je z daného tria skutečně nejširší (1.889 mm), zároveň je ale nižší než E-Klasse kupé (1.411 mm vs. 1.430 mm).

Mercedes-Benz kupé – srovnání rozměrů s dalšími modely značky
ModelE kupéC kupéS kupé
Délka [mm]482646865027
Šířka [mm]186018101899
Výška [mm]143014001411
Rozvor [mm]287328402945

Vzájemná podobnost platí také pro boky karoserie, byť zde hraje roli délka aut. Třída S je díky dlouhé kapotě opticky jasně nejdelší, zatímco třída C působí značně kompaktně. Výrazné prolisy táhnoucí se přes dveře však najdeme jen u céčka a eska, nejnovější éčko je postrádá. Zato má rozdělená zadní boční okna, což větší, ani menší sourozenec nemá.

Z hlediska vnějších tvarů tak největší rozdíly najdeme na zádi, byť základní koncepce je také u všech tří aut shodná – retro světla protažená do boků i do víka kufru, logo značky na víku kufru a poznávací značku umístěnou v nárazníku má C kupé, E kupé i S kupé. Esko opět poznáte díky siluetě, působí jako nejširší a nejnižší vůz z dané trojky. Zároveň jsou ale jeho koncová světla opticky propojená vodorovnou chromovanou linkou, kterou u zbývajících kupátek nenajdeme. Liší se i grafika koncových světel, včetně jejich tvaru. U céčka jsou zaoblená, zatímco u eska kombinují obliny s hranami a u éčka jsou úzká a spíše hranatá. Různé umístění mají i odrazky v náraznících daných aut.

Designový duel: Mercedes-Benz C a E: Poznáte vůbec nové éčko?

Vůbec nejvýraznější rozdíly jsou každopádně uvnitř stuttgartských kupátek, byť opět trio v zásadně sází na barokní bachraté tvary. Všechna kupátka třeba využívají kulaté výdechy ventilace, jenže zatímco u céčka jsou na středové konzole tři, u éčka a eska čtyři. V případě E-Klasse navíc svým řešením připomínají turbíny. Nejmenší zástupce je pak jasně rozeznatelný díky samostatně stojící obrazovce multimediálního systému, to u eska a éčka je displej zakomponován do palubní desky. Navíc opticky navazuje na digitální přístrojovou desku, která je u eska standardem, zatímco u menšího éčka za příplatek. Ovládání elektrických sedaček je ve všech případech umístěno na dveřích, což je pro trojcípou hvězdu typické. Třeba volanty se ale odlišují, E-Klasse totiž přijelo s unikátním multifunkčním volantem doplněným o dotykové plochy. Jiné jsou také tvary reproduktorů.

Vzájemné srovnání trojice kupé od Mercedesu sice dokazuje, že designové rozdíly mezi nimi jsou, jako celek ale vypadají takřka shodně. Uvidíme, zda se třeba od menších sourozenců více neodliší největší třída S. Vlajková loď Mercedesu je sice krásná, větší odlišení by si ale podle nás zasloužila. Nechme se tak překvapit, s čím přijde facelift, který by měl následovat modernizaci třídy S sedan plánovanou na příští rok.

Spolupracujeme s TipCars.com
Do evropských voleb v Česku půjdou čtyři desítky uskupení, více než před pěti lety Do evropských voleb v Česku půjdou čtyři desítky uskupení, více než před pěti lety

Pro letošní volby do Evropského parlamentu přihlásilo své…

Nejdéle vládnoucí postsovětský prezident odstupuje z funkce Nejdéle vládnoucí postsovětský prezident odstupuje z funkce

Dlouholetý kazašský prezident Nursultan Nazarbajev v…

Obchodní řetězec Metro ustupuje z Číny Obchodní řetězec Metro ustupuje z Číny

Německá obchodní společnost Metro zahájila prodej svých…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
S novou Mazdou 3 poprvé v Česku: Skvěle jezdí a odmítá současné trendy S novou Mazdou 3 poprvé v Česku: Skvěle jezdí a odmítá současné trendy

Japonské automobilce se na našem trhu daří. Novinka v…

Testujeme nový Volkswagen T-Cross. Ptejte se, co vás zajímá! Testujeme nový Volkswagen T-Cross. Ptejte se, co vás zajímá!

První jízdy s novým Volkswagenem T-Cross absolvujeme na…

 






 
Cupra Ateca Special Edition: Výfuk od Akrapoviče a další detaily

Cupra Ateca Special Edition: Výfuk od Akrapoviče a další detaily

Dnes 17:50

Na ženevském autosalonu předvedla asi nejmladší současná automobilka Cupra vylepšenou verzi svého modelu Ateca. Čím se liší Special Edition?




Blesk.cz

Veronika Arichteva ukázala fotku a gratulace k těhotenství neberou konce!

Veronika Arichteva ukázala fotku a gratulace k…

Veronika Arichteva (32) po skončení StarDance prohlásila, že s manželem Biserem (42) začnou pracovat na miminku.…

Soud Plekance s Vondráčkovou: Padl rozsudek a obě strany slaví!

Soud Plekance s Vondráčkovou: Padl rozsudek a obě…

V Kanadě proběhlo odvolací řízení ohledně tzv. návratové žaloby Tomáše Plekance (36) na Lucii Vondráčkovou (39).…

 

iSport.cz

ONLINE: Kladno s Jágrem hraje třetí semifinále proti Jihlavě, Motor - Vsetín

ONLINE: Kladno s Jágrem hraje třetí semifinále proti…

Semifinále Chance ligy dnes pokračuje třetími duely. Kladno z úvodního dvojzápasu v Jihlavě přivezlo jednu…

Šílená penalta na Dukle? Zavolejte sudímu, proč to pískl, zní z komise

Šílená penalta na Dukle? Zavolejte sudímu, proč to…

Rozhodčí Pavel Julínek se hlasitě přihlásil do soutěže o největší hrubici této sezony. Už v první minutě utkání…

 

Reflex.cz

Lannisterové a spol. 10 nenormálních, zdegenerovaných, vražedných rodinek Westerosu ze Hry o trůny

Lannisterové a spol. 10 nenormálních,…

Kdyby měl televizní seriál Hra o trůny místo soundtracku Ramina Djawadiho studiový smích, byla by to podobná…

Brexit v původním termínu nebude, Mayová požádá o odklad. Jak dlouho se Britové v EU zdrží?

Brexit v původním termínu nebude, Mayová požádá o…

Britská premiérka Theresa Mayová možná už v nejbližších hodinách pošle do Bruselu dopis, kterým formálně požádá…