Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kvůli elektromobilům je málo Li-Ion baterií do elektroniky

Ceny lithium-iontových baterií do spotřební elektroniky mohou letos vzrůst, stejně jako jejich dodací lhůty. Bateriových článků je totiž nedostatek, protože je skupují výrobci elektromobilů. Vyplývá to z informací obchodníků.
Zpět na článek
29. 5. 2018 10:23
29. 5. 2018 11:01
29. 5. 2018 13:56
29. 5. 2018 10:50
29. 5. 2018 10:43
29. 5. 2018 11:16
29. 5. 2018 12:56
30. 5. 2018 09:33
29. 5. 2018 12:05
29. 5. 2018 12:52
29. 5. 2018 17:19
29. 5. 2018 23:03
30. 5. 2018 00:52
30. 5. 2018 01:40
30. 5. 2018 13:22
30. 5. 2018 14:33
30. 5. 2018 07:14
29. 5. 2018 15:42
29. 5. 2018 23:06
29. 5. 2018 10:23
a je to tady
Takže ještě ani každá automobilka nemá elektromobil a už je málo li-ionových barerií. Opravdu jsem zvědavej co bude za 10 let.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Hittman
29. 5. 2018 10:28
Re: a je to tady
Je potřeba zvýšit a rozšířit těžbu! >:-[]
Avatar - Magister
29. 5. 2018 10:40
Re: a je to tady
Jj, a vytěžit všechno potřebné lithium a další vzácné kovy na pitomé a neefektivní baterky. Elektrická auta jsou jen nafouknutou bublinou.
29. 5. 2018 11:01
Re: a je to tady
a slepa cesta od zaciatku. Keby skutocne islo o ekologiu niekomu, tak sa zameria napr. na lodnu dopravu, letecku a pod.

Nevieme ekologicky vyrobit el. energiu...., co s baterkami ich recyklacia..........atd.

Hlavne som zvedavy komu to budu chciet predavat vo velkom.............
Avatar - .StenLi.
29. 5. 2018 23:13
Re: a je to tady
Ty sa uz ani viac nemozes mylit >:D
El. energiu vieme uz davno vyrobit ekologicky, keby sa chcelo tak dnes vedia staty postavit solarne panely ktore by zasobovali cely svet 100% cistou a obnovitelnou elektrinou. Tu je rozloha solarnej elektrarne ktora by napajala cele USA!
[odkaz]
Skus si nastudovat dnes existujuce elektricke dopravne lode, ich velky uspech a plany do buducna a vyvoj elektrickych komercnych lietadiel mensimi ale aj vacsimi spolocnostami ako boeing..
Tvoju neznalost 100% recyklacie funkcnych clankov a 95% recyklaciu nefunkcnych ti tu uz objasnili :-)
A komu to budu chciet predavat vo velkom? 1,3 milona ludom po celom svete za posledny rok, najziadanejsie auto historie je EV Tesla Model 3.. takze komu? :-)
Slepa je tvoja snaha nastudovat si fakty ;)
29. 5. 2018 11:16
Re: a je to tady
baterky se daj recyklovat, ropa a uhli ne
Avatar - WinDiesel
29. 5. 2018 11:33
Re: a je to tady
Ropa a uhlí se recyklují milióny let Neználku. Je to uzavřený koloběh CO2, ale to ty nemůžeš pochopit s vyduněnou hlavou.
29. 5. 2018 11:44
Re: a je to tady
jasne dunihlave.
to co se vytvarelo miliony let, je behem par set let fuc
I tvuj mozek se jednou recykluje.
na hnojivo.
29. 5. 2018 13:56
Re: a je to tady
takze radis fosilum aby si na palivo pockali miliony let? tak jo cekejte >:D
29. 5. 2018 10:50
Re: a je to tady
Vidis ty uvazujes o jednom modely......... A teraz si zober tu haldu modelov kazdej automobilky v portfoliu...................... 8-s
29. 5. 2018 10:43
Na Marsu...
...bude lithia určitě dost. :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
29. 5. 2018 11:16
Re: Na Marsu...
Těžko říct. Našly se stopy lithia v meteoritech, o kterých se předpokládá, že pochází z Marsu. Na druhou stranu, sondy přímo na Marsu pokud vím lithium zatím neobjevily.
Avatar - WinDiesel
29. 5. 2018 11:34
Re: Na Marsu...
Na Měsíci tedy určitě není, jsou tam jen standardní horniny. Od marsu bych mnoho neočekával, je malý, tekuté jádro z Fe-Ni nemá, když nemá Ni, asi nemá kobalt, a asi ani lithium.
29. 5. 2018 12:56
Re: Na Marsu...
Sorry, oba jste to vzali vážně, já to myslel s nadhledem a sarkastickým žertem trochu směrem k Elonovi. Protože mi není dvacet, tak i kdyby bylo, tak než by se dopracovaly technicky a logisticky otázky případné těžby a dopravy na naší planetu, tak budu zcela jistě prdět do hlíny. Odhadem tak asi už 50 let. ;-)
Avatar - Emel
30. 5. 2018 09:33
Re: Na Marsu...
Napadlo mě to :-) , ale ta otázka je zajímavá...
29. 5. 2018 11:16
nedostupny jsou nejen baterky
ale pokud jde o elektroniku, tak jsou uz nejakou dobu nedostupny klasicky smd kondenzatory a cast odporu. u nekterych jsou potvrzovany terminy az na pristi rok s 2x-3x vyssi cenou. nekde jde koupit jeste ted, ale az za desetinasobek.
takze nedostatek i tech aku souvisi i s obecnym boomem ekonomiky
jeste, ze jsem to podchytil a nasyslil aspon do konce roku, pak asi pojedu nekam na pulrocni rekreaci ...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
29. 5. 2018 11:26
Pro doplnění
[odkaz] Stejně se chystá další podvod s dotacema pro solární elektrárny s baterkama. Ty dotace zničí planetu 10x rychleji. Jo a zdravím ty elektronadšence, kteří připomínají pomocníky VB.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
29. 5. 2018 11:36
Re: Pro doplnění
V Německu platili běžní spotřebitelé elektřinu velkým firmám a proč? Protože podpora větrným a slunečním elektrárnám.
Kdyby musely velké firmy platit férově elektřinu, možná že by se jim tak snadno neexportovalo, Německo by nemělo takové přebytky, že ????? :no: :no: :no: :no:
29. 5. 2018 13:10
Re: Pro doplnění
Jak je to možne? Veď ešte nedávno ma tu presviedčali, že v západnom svete je jadro už prekonané ekologickejšími a hlavne ekonomickejšími variantami výroby elektriky.
No a teraz vážne. Keby museli veľké firmy platiť trhovú cenu elektriky, už dávno by z Nemecka zmizli. Ako je cena pre domácnosti vysoká, tak pre firmy je elektrika lacnejšia ako v ČR. A tak má vysoká cena práce protiváhu v lacnejšej energii, čo pri výrobe s vysokou automatizáciou nie je zanedbateľné.
29. 5. 2018 14:20
Re: Pro doplnění
nesmyslnej clanek kterej se opira o jedinej bod emisi, o CO2, tedy neco co nam muze bejt celkem putna, emise nejsou jen CO2, a ze Nemci neplnej svoje sliby ohldne CO2 je jen dalsi populizmus vymitacu vseho co jen trosku jezdi naprimo na elektrinu :-!

Nemci zacali strasne zhurta a neplanovite to sekali na nesmyslna mista bez infrastruktury, coz si jiz dnes trosku uvedomujou a tak stavej kombinovane hydroelektrarny s vetrem, coz je v podstate taky "baterka", jen misto beznych batewrek se proste pouziva voda, ostatne na stejnem principu jede docela brutalne ted Cina, ktera v pohode vsechny strci za par desitek let do kapsy co se "cistsi" energetiky tyce
Avatar - .StenLi.
29. 5. 2018 11:39
Je to trochu inac..
Nedostatok baterii nezapricinuju EV ale kombinacia velkeho dopytu a nedostatocnej vyroby, takze problemom su pomalo rastuce tovarne a to aj napriek tomu, ze baterie su najrentabilnejsi trh sucasnosti aj buducnosti. Najviac na tomto poli investuje Tesla ktora si uz vyssie vydavky nemoze dovolit ale spolocnosti ktore su v tazkych ziskoch premarnuju sancu, najma Apple ktore obrovske zisky neinvestuje ale radsej vyplaca dividendy :-( to paradoxne akcionarov netesi. Aktivity Samsungu na poli grafenovych solid state baterii su hmliste ale ak sa do toho poriadne obuju a budu ich najvacsi vyrobca tak Apple bude vacsinu svojich trzieb odovzdavat Samsungu a VW im za baterie zaplati co si len popytaju..
Rozbalit vlákno
6
29. 5. 2018 12:02
Re: Je to trochu inac..
Alebo aj nie - ceny stupnu, dotacie skoncia lebo by pre staty dosiahli neunosnych rozmerov, zdrazie elektrina a potom ludia dojdu na to ze najlepsie je aj tak jazdit spalovakom, o baterky nebude zaujem a fabriky budu pekne jedna po druhej krachovat.
Avatar - .StenLi.
29. 5. 2018 12:42
Re: Je to trochu inac..
Vtipalek :-) Toto je ten najprvoplanovejsi pohlad na baterie, ale som rad ze si ho napisal, lebo je to ten najbeznejsi omyl. Kde zacat.. logika nepusti a nedovoli aby ceny hocijakeho produktu na ktoreho vyrobu sa vynalozia prostriedky stupali kedze sa splaca investicia do strojov a vyvoja technologie. Tak isto logika nedovoli aby pri vacsom dopyte mohla zdraziet elektrika, jej cena stale klesa kedze sa stale viac a viac vyraba z obnovitelnych zdrojov, pri postaveni solarnej elektrarne je kazdou se***u cena elektriky nizsia.. logicky.
Dotacie nie su charita zo strany statu, dotacie su investicia do lepsieho zivotneho prostredia, do eliminovania negativneho vplyvu na zdravie a teda snaha o usporu niekolko nasobnych vydavkov do zdravotnictva atd.. statom by sa oplatili radovo nasobky tychto dotacii a zaroven vplyv na zivotne prostredie a podnebie je nevycislitelny.. resp. USA za jeden mesiac vynalozia viac vydavkov na napravu skod sposobenych globalnym oteplovanim ako vynalozia na EV dotacie za cely rok. Podla prieskumu drviva vacsina majitelov EV by si ich kupila aj bez dotacii.
Je az zarazajuce ako si dnes dospely clovek moze mysliet ze spalovat fosilne paliva je lepsie ako jazdit na elekriku ktorej absolutne bezemisna vyroba je len otazka casu a spolocenskeho tlaku na vyrobcov, technologiu mame uz dnes. Je to obzvlast zarazajuce ked globalne oteplovanie vyeskalovalo minuly rok do najteplejsieho v meranej historii a tento rok bude urcite este horsi.. :-( Vsetci mame ten isty pristup k faktom a udajom.. ako je mozne ze tak velka cast ich vyhodnoti uplne zle.. resp. je leniva si ich vyhladat a zamysliet sa nad nimi.. :-(
29. 5. 2018 13:29
Re: Je to trochu inac..
To je pekná kopa blbosti.
Kvôli FVE je v Nemecku elektrika tak drahá. Je to drahý a nestabilný zdroj, ktorý v špičke preťažuje rozvodnú sústavu a veľkú časť roka musí byť zálohovaný.
Dotácie nie sú charita. Lebo tá ide o bohatých k chudobným. Dotácie by mali zmysel keby išlo o malý investičný stimul, ktorý firme pomôže urýchliť nástup novej technológiu. Ale dotácie na FVE spôsobili len to, že bolo treba vyrobiť v čo najkratšom čase čo najviac panelov. A bez ohľadu na ich reálnu účinnosť a ekologické dopady ich rýchlo nahádzať na lúky a podpísať lukratívne zmluvy.
Čo zlepší panel na lúke pod lesom, ktorý je 60% času zálohovaný uhoľnou elektrárňou? Alebo veterná turbína na ktorej výrobu padne násobne viac ocele a betónu ako na rovnaký výkon v jadre, keď je opäť raz zálohovaná uhlím. Nehovoriac o tom, že dobré veterné podmienky vo vnútrozemí sú často práve na migračných trasách vtákov, ktoré si s rotormi s obvodovou rýchlostnou 200km/h moc nerozumejú.
Drvivá väčšia majiteľov EV ich nemá ako jediné auto a kupujú ich kvôli politickému statusu. Ja sám mam hybrid, ale nie kvôli statusu ale pretože v podmienkach kde ho využívam nemá konkurenciu a zvládne aj cestu na dovolenku.
Ano všetcí máme ten istý prístup k faktom a z toho jasne vyplýva, že súčasná zelená energia je bez perspektívy a mali by sa čo najskôr ukončiť dotácie na jej nezmyselné budovanie a plytvanie zdrojmi.
Avatar - .StenLi.
30. 5. 2018 00:45
Re: Je to trochu inac..
Vyvrat mi faktami moje tvrdenia alebo ich neoznacuj za blbosti. Ja neviem o com to tu tocis? My piseme o dotaciach na BEV tak neviem ake FVE tu splietas.
To ze drviva vacsina ludi nema EV ako jedine auto asi vyplyva z jeho dojazdu a z ceny EV - keby to bolo financne vyhodnejsie ako ICE tak ho ma predsa kazdy s domom, ludia s nedostatkom penazi bohuzial chtiac (co je horsie) ci nechtiac odsunu ekologiu tak isto ako tichy chod, vykon atd na druhe miesto.. a ked si budes cucat z prsta vymysly ako ze si ich kupuju kovli politickemu statusu na co nemas ziadny prieskum tak nemame o com diskutovat.. :no:
30. 5. 2018 06:44
Re: Je to trochu inac..
To teda nemáme o čom diskutovať lebo teba fakty nezaujímajú. Nemci a Dáni máju najdrahšiu elektriku v EU, práve vďaka podpore OZE. Čo je fakt a ty napíšeš, že každý ďalší panej výrobu zlacní a básniš o tom ako to bude super keď tých panelov bude viac ako teraz.
Nakoniec veď ani ty si žiadne fakty neuvidel. Nanajvýš nekriticky spomenul jedinú štúdiu, ku ktorej si ani nedal link.
Každý nemá EV kvôli politickému statusu. Sú krajiny ako Nórsko kde je to jasná ekonomika. Ale pre mnohých verejne známych je to o tom, že byť zelený je in. Je to rovnaké ako boom Priusov u celebrít v USA par rokov do zadu.
29. 5. 2018 13:02
Re: Je to trochu inac..
Ak niekto pohne s technológiou batérii, tak továrne zatvárať nebude. Preto do toho teraz všetci leju peniaze, lebo teraz sa dá zarábať aj bez technologických noviniek.
Avatar - Uživatel_5340709
29. 5. 2018 11:51
Zatím jezdí po světě
3-5% procent elektromobilů. Nedovedu si představit to množství baterií, pokud by měly el. auta nahradit všechna na fosilní paliva. Je vůbec na světě tolik zdrojů, aby se vyrobilo takové množství baterií?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - .StenLi.
29. 5. 2018 12:30
Re: Zatím jezdí po světě
Akoze z kade vytahujes tieto hausnumera? >:D V 2017 tvorili EV asi 1,55% pradajov vsetkych aut.. do 2010 sa prakticky nepredavali takze 3-5% su vymyslene prestrelene cisla.. a tvoj vyrok znie ako ten od Wilhelma II. : "Verim v kona. Auta su len docasny fenomen." :-) Za jeho cias a aj dlho po nom si ludia tak ako ty nevedeli predstavit to mnozstvo aut, pneumatik, benzinu atd.. problem nie je v bateriach ani v zdrojoch na ne.. dalsia generacia baterii bude zalozena na grafene ktory je z uhliku ktory je najbeznejsim prvkom na planete, takze problem je len v predstavivosti ;)
Avatar - Uživatel_5340709
29. 5. 2018 12:49
Re: Zatím jezdí po světě
Odpíchl jsem se z německých údajů. Jinak nemáš to v hlavince trochu pomotané, když odpovídáš úplně na něco jiného a argumentuješ ještě nevýhodnějším číslem. A jestli srovnáváš zdroje jako kaučuk, nebo fosilní paliva /o kterých máme celkem přehled/ se zdroji pro baterie, tak to všechno přenech raději koňovi. :yes:
Avatar - .StenLi.
30. 5. 2018 01:07
Re: Zatím jezdí po světě
Odpichl si sa z nemeckych udajov v tvrdeni o tom kolko jazdi po svete EV? Tak sa nabuduce odpichni z Norskych udajov a rovno do nejakej fake facts diskusie ty pomotana hlavinka..
Ja uvadzam fakty a vyvodzujem z nich pravdive zavery a to ci mne alebo tebe vyhovuju fakty nezaujima.
Ty mas problem chapat pisany text? Ja pisem o pneumatikach a ty o kaucuku.. tak isto si nepochopil ani text clanku kde cely cas pisu o bateriach, nie o lithiu, Tesla ani ine fabriky nemaju problem s nedostatkom lithia, maju ho dostatok pretoze maju jeho mnozstvo dopredu zazmluvnene. Problem je nedostatok baterii cize je nedostatocna vyrobna kapcita tohto tovaru a na vyrieseie tohto problemu ako pisem vyssie existuje jednoduche riesenie - vacsie investovanie spolocnosti ktore maju volne financne prostriedky (nie Tesla) do tovarni s bateriami. Citaj si vety 2x ked mas problem s chapanim a nesplietaj tu o zdrojoch ty kon.. :no:
Avatar - 3_diamanty
29. 5. 2018 12:44
Re: Zatím jezdí po světě
samozrejme ze to nepojde... elektromobil ako plnohodnotna nahrada za spalovaky je logicky ( a na to nemusis byt ani technik a ani vedec aby to clovek vedel ) defakto nemozna... ;-) ... netraba tu ziadnu vedu vzorce ani siesty zmysel... aj laik podla mna vie ze tu su uz iste limity ktore nejde prekonat ...
29. 5. 2018 14:40
Re: Zatím jezdí po světě
nez se v letadle vznesl prvni clovek, mnozi tvrdili, ze letat v necem tezsim nez vzduch je nemozne
ty si to nejspis myslis doted ...
Avatar - .StenLi.
30. 5. 2018 01:10
Re: Zatím jezdí po světě
>:D Akou logickou uvahou si prisiel na to EV nemoze nahradit ICE auto? ..az na to ze sa to deje a to na rozdiel od viac ako 100 rokov vyvijanych ICE to seriiove EV dokazali uz po par rokoch :-)
29. 5. 2018 12:05
vodík
Myslím, že keby všetok ten humbuk, peniaze a úsilie venovali dlhodobo zmysluplnejšiemu nosiču energie, tak by to bolo omnoho efektívnejšie. Napríklad vodíku. Toyota má zase pravdu.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - .StenLi.
29. 5. 2018 12:52
Re: vodík
Skus si najprv overit stanovisko Toyoty ;) sama Toyota prisla na to ze vodik nie je konkurencie schopny, zatial absolutne nie je mozne nasadit ho masovo kvoli drahej a pomalej rucnej vyrobe palivovych clankov z drahych kovov a preto uz dlhsiu dobu vyvija solid state baterie s BMW ;) Na rozdiel od ostatnych automobiliek ktore (skoro vsetky) zrusili svoj vodikovy program ho nechava otvoreny ako stratovu alternativu, vsak hybridy robi uz 21 rokov a az teraz zacinaju ich predaje prevysovat ICE modely. Proti solid state baterkam vsak vodik nebude mat ani jednu vyhodu..
29. 5. 2018 17:19
Re: vodík
Pracuju na akumulatoroch s pevnym elektrolytom, ale na rozdiel od ostatnych znaciek realisticky tvrdia, ze este nenastala uplne vhodna doba cisto EV (odhaduju asi tak najskôr za 10 rokov). Oni hovoria, ze na vsetko treba svoj cas a robia teraz na veciach, ktore su pre buducnost. Nie je realne tak rychlo tolko novych aut vybavit velkymi akumulátormi a keby sa aj dalo, nebude ako a kde nabijat (tak vela a tak rychlo s takymi prudmi). Isteze vodik ma svoje technologicke specifika, ale z dlhodobého hladiska je to realnejsia cesta. Mirai sa uz dnes seriovo vyraba a pouziva. Len nema zatiaľ dostatočnú infraštruktúru. Ale je to obnoviteľný zdroj a nepotrebuje veľký akumulátor. Len si zisti, ako na tom pracuju, co chystaju a ako to tlacia - len sa caka, aby sa toho chytili aj dalsi, lebo zmenit globalne charakter energetického nosica nemoze sama jedna znacka.
Avatar - .StenLi.
29. 5. 2018 23:03
Re: vodík
Pevny elektrolyt = solid state.. Toyota nechce ist do EV s lithiovymi bateriami, ale asi nebude mat inu moznost pretoze EV transformacia sa zacala bez nich. Vhodny cas na EV je uz od roku 2010 pre kazdeho kto ma dom alebo garaz s elektrikou a to so sucasnymi bateriami.. drviva vacsina ludi nenajazdi denne viac ako 60-80km a to pokryje hocijaky jazdeny elektromobil pod 10k eur. V US sa dokonca pohybuje denny najazd majitelov EV na urovni 37mil. O next gen solid state bateriach citam uz dlhe roky ze uz uz za 5 rokov budu v praxi ale tiez sa bojim ze sa to natiahne. Konzorcium Toyota, Honda, Nissan hovoria o 2030, Toyota a BMW hovorili o 2023, potom o 2025.. Next gen baterie posunu EV na uroven dnesnych ICE aut - cize nabijanie na cerpacke za cca 10 minut, vtedy uz ICE ne budu okrem sportiakov v veteranov davat zmysel.
Vobec s tebou nesuhlasim ze vyrobit velky pocet aut s dnesnymi akumulatormi je nerealne, je to uplne rovnake ako vyrabat ICE auta, chce to len cas na vybudovanie fabrik. Pred par rokmi skeptici smiesne predpovedali ze EV budu pre par fanatikov.. a hla, minuly rok sa ich predalo 1,3 mil a predaje prudko stupaju, zobudzaju sa ostaten automobilky. ICE auto po dosluzeni ide do srotu, o EV vraky sa ludia biju a funkcne baterie sa recykluju na 100% a nefunkcne na 95%, takze trh sa stale zaplnuje viac a viac bateriami, su vsade okolo nas a to este len pride doba kedy decentralized grid odbremeni alebo dokonca az nahradi velke elektrarne a hravo pokryje velky dopyt po elektrine a vyhladi spicky.
K tomu vodiku si napisal vela nepravd:
Vodikova infrastruktura je neporovnatelne mensia a rastie neporovnatelne pomalsie v porovnani s el. nabijackami - BP, Shell, Exxon a spol skupuju nabijackove spolocnosti a buduju nove + buduju elektrarne s obnovitelnymi zdrojmi, to jasne ukazuje comu veria.
Vodik jednoznacne nie je obnovitelny zdroj :-) Vodik je medium a ak sa mame zbavit tazenia fosilnych paliv (co je ciel) tak ho budeme musiet vyrabat a jeho vyroba je super neefektivna oproti iba jednorazovemu vyrobeniu baterie a jej opakovanemu
nabitiu neporovnatelne mensim mnozstvom energie. Energeticka hustota vodika je nizka - nadoby na vodik zaberaju aj kvoli neforemnosti viac miesta v aute ako baterie a s FC nemas sancu napajat nejake vykonnejsie elektromotory, s bateriami ano, kvoli mnohym stratovym premenam je vodik ako medium velmi neefektivne.
Toto vsetko robi z vodika slepu ulicku s malym potencialom na zlepsenia, naopak baterie maju ovela vacsi potencial. Toyotu podrobne sledujem od jej prveho hybridu, vlastnim toyota hybrid, sledujem aj ich FCV a myslel som ze to je to ultimatne riesenie vsetkych problemov az kym som si nezacal zaujimat podrobnejsie.. uvidis ze buducnost je v BEV, nabijani na "cerpackach" a ich zapajani do siete domu kde budu sluzit ako ulozisko energie zo solarnych panelov, uz dnes takto funguju mnohe domacnosti, dalsiemu rozvoju vsak brani legislativa. U nas ti za elektrinu poslanu do siete platia.. v takom Spanielsku za nu musis dokonca platit ty..
30. 5. 2018 00:52
Re: vodík
Dobre, najskor si povedzme tu zakladnu vec: pohon prostrednictvom elektromotra je vyborna vec - na tom sa asi zhodneme. Jedina otazka je, odkial dostane stavu. Ja tomu velmi fandim, v sucasnosti ale povazujem full hybrid za najvhodnejsie riesenie, aspon pre moje potreby (ked som si ja kupoval auto pred tromi rokmi Toyota nemala pre mna dostupny vykonnejsi hybrid, a Lexus je mimo moj rozpocet, ale moje dalsie auto bude takmer isto HSD).
EV ani plug-in hybrid by mne nevyhovoval. Aj ked by som mal kde dobijat, na denne jazdenie po meste by to stacilo, ale chodim aj dlhe trasy, a dve auta nechcem zivit. Momentalne dojazd a nabijanie mimo domu je velmi obmedzujuci faktor (prist k nabijacke, kde uz cakaju nejake auta v rade je zabijak casu a pribudajucim poctom EV sa to bude len zhorsovat). Okrem toho akumulator v EV ale aj v plug-in hybride je vely, tazky a pridrahy, ked ho bude treba vymenit (zato full hybrid ma maly a omnoho lacnejsi). Mne by bolo v zasade jedno, z coho ta elektrika pre EV je, len nech to neobmedzuje casovo a financne, a chcem len povedat, ze pevny elektrolyt je teoreticka buducnost, ale Mirai jazdi uz dnes. A tiez sa mi zda, ze ziskat z vody vodik, pouzit ho na pohon, kde vznika znovu voda a takto stale dookola je dlhodobo udrzatelnejsie. Aj ked jeho vyroba je energeticky malo efektivna, da sa vyrobit v case, ked je k dispozicii nadbytocna elektrika a potom ho natankovat ako benzin, myslim ze by bola riesitelna aj vyroba v malom, lokalne, nebolo by ho treba vsade rozvazat. Extremne skratit nabijanie EV je zatial teoria, zatial take akumulatory nemame a potom, zober si, ake prudy to chce, a ake nabijacky a rozvody na to treba. Mozno to bude tak, ako hovoris ty, mne by to nevadilo, mozno to narazi este na privela prekazok. Ale aj ked vyvoj ide dopredu, EV je starsi vynalez ako ICE a stale to nie je bezvyhradne pouzitelne.
Avatar - .StenLi.
30. 5. 2018 01:40
Re: vodík
Zhodneme v pripade ze je auto pouzivane na presun z A do B a to je drviva vacsina dnesnych aut. Ak ma auto robit radost zvukom tak by to chcelo sportovy hybrid.
Ty mi prides ako idealny adept na novy 180k hybridny Auris :-) Ja ho chcem kupit resp. jazdenu CH-R, co bude vyhodnejsie..
Mne vykon Priusu ktory som kupoval pred 3ma rokmi za 9400e na kazdodenne jazdenie uplne staci, do klasickeho ICE auta mimo sportiaku uz urcite nepojdem, pride mi to ako veteran..
No dnesne rodiny musia zivit min. dve auta, s domom je pre mna jasna volba male EV a vacsi hybrid.
Co sa tyka baterii v EV a v Hybride tak v EV degraduju kvoli plnemu nabijaniu a vybijaniu.. v hybride baterky neodchadzaju.. to je hoax, funguju totiz v cykle ktory im plne vyhovuje.
Solid state dorovna/porazi ICE auta. Dnesne baterie jednoznacne porazaju Mirai. EV koncepcia uplne odstranuje potrebu tazby (hlavny zdroj vodika), vojny v oblastiach vyskytu, potrebu potrubi a kamionov ktore v nadrziach prevazaju vodik a vytvaraju dodatocne emisie, nicia cesty ktorych oprava vytvara dalsie emisie ktore treba zapocitat do "bezemisnej" Mirai prevadzky, jeho neprakticke vysokotlakove tankovanie atd.. to vsetko nahradza elegantny ekologicky jednorazovo polozeny kabel potiahnuty k nabijacke. Mirai je vlastne EV s bateriou (vyrazne mensou) doplnene o FC a nadrzami na vodik - zbytocna komplikacia ked ju v uplne vsetkom porazi EV ktore jazdilo uz 3 roky pred Mirai..
Vyroba vodiku z vody je nerealne nerentabilna, to je proste sci-fi. Taktiez aj vyrabanie "v malom" bez potreby prevazat ho. Je ovela elegantnejsie vozit v aute rovno el. energiu ako vozit so sebou generator energie z dalsieho zle skladovatelneho media. Prave baterie sluzia na ulozenie nadbytocnej energie, ci uz v power wall-e alebo v EV inteligentnym nabijanim v urcitych casoch..
Tie vysokovykonne nabijacky su nieco co uz vieme postavit bez problemu dlhe roky, velmi jednoducha elektrotechnika, nic netreba vymyslat, len je to nezvyk ale raz sa zainvestuje do sustavy a mozno nam to pomoze zvratit globalne oteplovanie, v tom nam miliony aut vypustajuce horucu paru velmi nepomozu. Onedlho uvedie Porsche EV (uz sa v hotovom aute vozia celebrity) ktore sa bude nabijat 15 minut.. so starymi bateriami.. treba tomu dat iba cas, vsak EV sa predavju iba smiesnych 7 rokov a uz sedan pre 7 ludi zahanbuje supersporty v zrychleni a aj dojazde. Mne sa nepaci predstava 2 tonoveho EV sedanu.. staci mi male EV, ale kvoli ukonceniu nicenia zeme a vojen v krajinach s ropou dufam ze solid state baterie pridu cim skor, dovtedy hned ako postavim dom :-) kupim jazdene EV (nekradnem) na kazdodenne jazdenie a jazdeny velkoobjemovy atmosfericky sportiak na zabavu..
Avatar - .StenLi.
30. 5. 2018 14:33
Re: vodík
Viem o tom.. 3000 rocne je smiesne cislo, Tesla preda viac modelov 3 iba v USA iba za jeden mesiac a to ma problemy s vyrobou.. Toyota znasobi vyrobne kapacity ale neodstrani ziadny z nedostatkov FCV. Kedze sa FC vyrabaju rucne, ich 10 nasobne vyssia vyroba neznizi naklady, budu musiet zamestnat 10x viac ludi + drahe kovy v nich pouzite budu stupat na cene.. Tu Toyota potrebuje urobit ovela vacsi pokrok ako na poli baterii, cital som uz o pokusoch nahradit drahe kovy, hlavne platinu syntetickymi lacnymi materialmi, mozno toto pomoze.. avsak zotrvanie pri tazeni fosilnych paliv zo zeme - to je hlavny zdroj vodika dnes - je koncept ktory sa mi vobec nepaci..
30. 5. 2018 07:14
Re: vodík
Kde chodíš na tie zelené rozprávky?
Ako budeš stabilizovať a riadiť napätie a frekvenciu v decentralizovanej sieti? Vždy to musí byť centrálne stabilizované z veľkých zdrojov. Bez toho môžeš robiť nanajvýš male samostatne fungujúce ostrovy.
Vyrobiť veľký počet aut z dnešnými aku je prinajmenšom problematické. S ohľadom na to, že už to smiešne percento elektro aut zhltlo tretinu vlaňajšej produkcie batérii. Ceny lítia a hlavne kobaltu letia hore. Ale povedzme, že sa podarí navýšiť ťažbu a rudu nevyčerpáme. Tak tu ostáva ďalšia vec. Ťažba a spracovanie týchto kovu sa realizuje v krajinách kde nik nesleduje nakladanie s odpadom. Ale čo veď ten arzén a kyseliny po výrobe kobaltu sa vstrebú a keď nie tak na našej západnej planéte nás to nemusí trápiť.
Avatar - Blue Sun
29. 5. 2018 15:42
Re: vodík
Třicet let se mluví o vodíku a třicet let je to technologie, která nemá šanci na větší rozšíření i přes masivní investice.
Avatar - .StenLi.
29. 5. 2018 23:06
Re: vodík
Pozor tu treba rozlisovat "muluveni o vodiku", najprv sa spaloval v ICE - vid. BMW ktore neskor zhodnotilo ze sa to neoplati a dodnes neveria ani palivovym clankom kedze im ide o masovy predaj sportovo ladenych aut - dokonale anti FCV.
Avatar - 3_diamanty
29. 5. 2018 12:39
uz sa to tu pisalo
nemoze byt zrazu na svere miliarda alekromobilov.. ved uz teraz su niektore vzacne kovy pouzivane na vyrobu baterii hodne vzacne a cim dalej tym menej dostupne ( a boom mobilov tomu tiez nepomohol ) ... a ako vieme.. zem nie je nafukovacia vsak ano ... nevohoriac o tom ze cena niektorych tychto coraz vzacnejsich kovov neskutocne rastie prave preto ze su coraz vzacnejsie... elektromoobil ako alterantoivu k spalovaku ano... ale ako plnohodnotna nahrada to podla mna nepojde... a za tym si stojim... ciste elektro nenahradi spalovaky nikdy plnohodnotne... uz len samotna planeta zem to svojimi moznostami ani neumoznuje .. o dalsich veciach spojenych so skutocnym dopadom na ZPani nehovoriac...
Rozbalit vlákno
0
29. 5. 2018 13:45
A to ještě čtenářo auto.cz neví,
že se ty baterky musí měnit každých 8 let.

Takže na výměnu bude potřeba více baterií, než bude v nových autech.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Blue Sun
29. 5. 2018 15:42
Re: A to ještě čtenářo auto.cz neví,
Nemusí! Už konečně přestaň lhát, ču*áku.
Avatar - KANKUNEN
29. 5. 2018 16:01
Re: A to ještě čtenářo auto.cz neví,
Způsob vyjadřování na úrovni.
29. 5. 2018 17:47
Re: A to ještě čtenářo auto.cz neví,
Ale vyjadril to pomerne presne. To už nie je možné, jak niektorí exoti klamú zas a znova a dokola trepú to isté, aj keď im tie ich somariny už x-krát niekto vyvrátil.
Avatar - _Karel_
29. 5. 2018 18:56
Re: A to ještě čtenářo auto.cz neví,
A jakou maji zivotnost baterie v elektromobilech?
Avatar - .StenLi.
30. 5. 2018 01:50
Re: A to ještě čtenářo auto.cz neví,
Dlhsiu ako zivotnost zbytku atua = ICE auta.. bateria totiz stale zije.. iba sa znizuje jej kapacita, casto menej ako sa znizi vykon ICE, aj to nie celej baterie ale iba casti clankov, preto je o "odpisane" baterky taky velky zaujem ci na DIY trhu alebo priamo zo strany automobilky ktora ich vyrobila a teraz meni. Baterie ktore uz nezvladnu prudke nabijanie su idealne do power wall kde sa bud nabijat pekne pomalicky zo solarnych panelov..
Uz to ze baterie sa menia kazdych 8 rokov je blud.. hlavne ked sa seriiove EV maju max 7 rokov :-)
Avatar - Blue Sun
29. 5. 2018 18:25
Re: A to ještě čtenářo auto.cz neví,
Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.
29. 5. 2018 19:30
Re: A to ještě čtenářo auto.cz neví,
Odkial ty vies ako sa z lesa ozyva?
Ako smradlavy potkat mozes vediet tak max ako sa z kanala ozyva.
A kde je jeden potkan tam hned pribehne mu na pomoc dalsi..ekofasisticky travelgutter co nic nevie. >:D >:D >:D

Som zvedavy ako si poradis s Karelovou otazkou.
Vlastne ani nie som zvedavy,kedze jedine co vypustis zo svojej huby je smrad z kanala rovnaky ako vypusta modry pupus
Avatar - Katikakus
31. 5. 2018 13:08
Re: A to ještě čtenářo auto.cz neví,
Nechovej se jako h0vado
29. 5. 2018 14:34
ale no tak, zase nas Auto.cz balamuti
rocni poptavka baterii pro auta Tesly je 7GWh, rocni poptavka Tesly po bateriich pro bateriova uloziste, ktera nijak nesouvisej s autama je 14GWh, celkove trh s elektromobily za rok spotreboval (2017) 36GWh baterii, energeticky prumysl s prumyslovyma bateriovyma ulozistema pak spotreboval celkove 58GWh baterii, spotrebni elektronika a jine produkty s bateriema pak ma na uctu zbytek z celosvetovych vyrobnich kapacit priblizne 108GWh baterkaren (pocitano jen co se tyce li-ion technologii)

takze ac nejsou elektromobily nejvetsi soucasny odberatel baterii na svete, tak za to muzou prave oni >:D
Rozbalit vlákno
7
29. 5. 2018 15:29
Re: ale no tak, zase nas Auto.cz balamuti
Ak ide o nedostatok, tak je predsa dolezity rast. Ak jeden segment rastie viac ako ine, tak zdrojom nedostatku bude najma on.
Samozrejme nemam relevantne cisla, takze netusim, ci su to elektromobily, ale trh rozhodne rastie, kedze pred par rokmi bol bezvyznamnym.

Z tvojho vyctu predstavuju baterie pre elektromobily cca 1/3 celkovej kapacity, to zas nie je malo a je to 2.5x viac ako spotrebna elektronika.
Avatar - KANKUNEN
29. 5. 2018 15:58
Re: ale no tak, zase nas Auto.cz balamuti
Tak to rozebereme, ty jsi zastánce i elektrickeho kamiónu do města. To znamená, že bys rád, aby na elektriku bylo vše. Takže poptávka ze strany autoprůmyslu by vzrostla kolikrát? 20x, 30x, s kamiony 40x. Takže nakonec by se produkce znásobila 4x a nakonec by lithium došlo dříve než ropa.
29. 5. 2018 16:46
Re: ale no tak, zase nas Auto.cz balamuti
kamionu do mesta? aha, no to slisim prvne ze jsem zastance kamionu do mesta >:D ja jsem spise zastance mest bez aut, tedy i bez kamionu :-! a jedine co bych do mest poustel by byli elektrifikovane MHD, elektrifikovane zasobovani a pripadne elektrifikovane taxi, ale to taxi dosti regulovane, aby si pak kazde nezaridil soukromej taxik >:-[]

mimochodem nejvetsi odberatele baterii v autoprumyslu nejsou osobni auta, ale autobusy, coz je dnes celosvetove z 95% vesmes Cina ;-)

hele to mas stejny, tak jako v minulem stoleti byla ropna kryze, ted je na par mesicu mozna rok dva baterkova krize, tak si holt nekteri bud za mobil priplatej, a nebo si holt nebudou kazdy rok kupovat novej model :-!

jen pro doplneni, v soucasne dobe je ve vystavbe nebo rozsireni prez 200GWh baterkaren, a planuji se dalsi, takze ted to bude spise zalezet na tezarich, jestli si to taky osefujou, a nebo jestli si zridej neco jako OPEC aby si kontrolovali minimalni ceny za suroviny, rekneme takovou "legalni" kartelovou dohodu
Avatar - KANKUNEN
29. 5. 2018 20:03
Re: ale no tak, zase nas Auto.cz balamuti
Viz elektrický daf.
Avatar - Uživatel_5340709
29. 5. 2018 16:04
Re: ale no tak, zase nas Auto.cz balamuti
Je fakt, že program Power-pack může vysávat baterie daleko víc, než celá Tesla.
Avatar - .StenLi.
30. 5. 2018 01:56
Re: ale no tak, zase nas Auto.cz balamuti
Co si akoze predstavujes pod pojmom Power-pack? .. :-)
30. 5. 2018 07:17
Re: ale no tak, zase nas Auto.cz balamuti
Tretina súčasnej produkcie baterii na mizivé percento eletro aut. Čo keď sa ich bude globálne predávať 10 percent? Potrebujeme nový typ baterii kde bude nižší obsah vzácnych kovov, inak to nepôjde.
30. 5. 2018 08:00
Kopnutí do Tesly
Ten samý článek vyšel ve stejný den na seznamu, na idnesu, na auto.cz ... a kdo ví kde ještě.

Buďto je článek převzatý bůh ví odkud, nebo je to organizované. Obě možnosti jsou naprd. V diskusi se nádherně ukazuje, jak by svět dopadl, kdyby ho řídili retardovaní majitelé naftových kombi. Lezli bychom po stromech, protože pokrok je přece naprd.

Štěstí je, že na podobné kecy a přihlouplé názory se v reálu moc ohled nebere. A Německé automobilky, které tak rády zbrojí proti veškerému pokroku brečí a brečí (a orientují se na východní trhy, na západě jejich auta nikdo nechce).

Můžete brečet jak chcete, stejně vám to nepomůže. Nafta v osobních autech končí, stejně jako přímovstřikové benzíny a další rakovinotvorné výdobytky. Je čas přiznat si prohru, pustit na trh inovativnější společnosti kterým jste se desítky let smáli a snažit se naskočit do vlaku.

Touhle očerňovací kampaní nic nevyhrajete.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Katikakus
31. 5. 2018 13:08
Fanousek Tesly...
.. se nejcasteji vyznacuje nevabnym vzhledem a oderem, nizkym vzdelanim, neznalosti zakladnich fyzikalnich a ekonomickych zakonu, absenci vlastniho nazoru a projevuje se vulgarnim az agresivnim zpusobem vuci komukoli, kdo si "dovolit" poukazovat na nesrovnalosti v tom, co vudce jejich sekty tvrdi a tim, co se deje ci co je realne mozne. I v teto diskusi se jich jeste par najde, nastesti uz jsou to jenom ti opravdu nejvetsi zabednenci a postupne jich ubyva.

Elektromobil s bateriemi nabijenymi z verejne site se jako neperspektivni nesmysl ukazal pred 130 lety a neperspektivnim nesmyslem zustava i nadale. Elon je skvely v oblbovani prostacku, kteri mu ty jeho pohadky zerou ci dokonce mu za ta predpotopni vozitka davaji sve penize. Ostatne, proc ne, na hlupacich se vydelava nejsnadneji.
Rozbalit vlákno
1
4. 6. 2018 20:59
Re: Fanousek Tesly...
Ja som si myslel, že si kus kaktusa. Ale beriem späť, mýlil som sa. Nie si kus kaktusa. Ty si ten kaktus celý.