Labutí píseň Smartova Roadsteru-Coupé: Racing Edition
Posledním rozloučením Smartova Roadsteru-Coupé s publikem před ukončením výroby bude limitovaná série vysoce přeplňovaných vozů s přídomkem Racing Edition.
Dosud nejdražší Smart jaký se kdy prodával vznikne jen v padesátikusové sérii. Pohání jej tradiční Smartův maloobjemový tříválec 698 cm3 přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem, který prošel rukama dvorního tunera Brabus a dává tak největší výkon 74 kW. Vzhledem k malému zdvihovému objemu lze hovořit o špičkové hodnotě. V našem loňském přehledu jsme nenašli motor s vyšším litrovým výkonem. Agregát je spojen se šestistupňovou automatizovanou převodovkou.
Styling vychází ze šestiválcové studie, kterou Smart vyrobil před dvěma lety. Stříbrný rám Tridion je doplňěn rudými povrchovými panely a zadním střešním spojlerem. Rukopis Brabuse je vidět také na zušlechtěném interiéru.
Vůbec nejsilnější Smart, ze kterého Racing Edition převzal některé díly karosérie, vznikl v roce 2003. Celý projekt původně sloužil k propagaci; měl přitáhnout pozornost k netradiční dvojici vozů. Osm ručně vyrobených prototypů bylo vybaveno přeplňovaným šestiválcem o objemu 1396 cm3, který vznikl ze dvou ve Smartech běžně používaných tříválců. Přeplňování dvěma turbodmychadly vyhnalo výkon z malého objemu až na 125 kW a točivý moment dosahoval maxima 220 Nm.
Automobilka tehdy odmítla potvrdit spekulace o možné sériové výrobě s tím, že jde jen o ukázku potenciálu a schopností konstruktérů mladé značky. Automobily s pohotovostní hmotností 840 kg a výkonovou hmotností 4,9 kg/k akcelerovaly na 100 km/h za méně než 6 s a jely nejvíce 220 km/h.