Lada 2107 666 V8: Peklostroj má osmiválec BMW a driftuje skoro sám! (+videa)
Pokud hledáte levné a snadno dostupné auto pro osvojení jízdy se zadním pohonem, neměli byste zapomínat na staré škodovky a lady. Bezpečné sice moc nejsou, na mokrém či zasněženém letišti však za jedno odpoledne poskytnou takové množství poznatků, které byste na veřejných silnicích sbírali jenom velmi těžko. O výkon motoru tady až tak nejde, přesto se ale najdou tací, kteří auta původně nad hrobem přetvářejí do podoby bestií s obrovskými motory.
V minulosti jsme na Auto.cz pár takových kousků představili. Vzpomeňme například na šílenou Škodu 120 L z Nového Zélandu, která má pod kapotou 4,4litrový osmiválec Rover a vyhrála několik podniků rallye, nebo Ladu 2104 s motorem z Nissanu Silvia o výkonu 400 koní. Jsou to netradiční kousky dotažené na vysokou úroveň nejenom v oblasti estetiky, kdybyste však vedle nich postavili pekelnou Ladu 2107 z Polska, o které si dnes něco řekneme, strachem by možná zezelenaly…
Dlužno dodat, že Lada 2107 666 V8 z Polska se hlavě drsně tváří, protože výkonem nijak zvlášť neohromí. Majitel z Gdaňsku zkoušel pod kapotu nacpat všechno možné, nakonec ale padla volba na třílitrový osmiválec M60B30 používaný v BMW 530i (E34) a 730i (E32 a E38), kde dával výkon 160 kW a točivý moment 290 N.m. To na první pohled není moc, je ale třeba brát v úvahu, že výrazně „očesaný“ speciál váží jenom okolo tuny.
Dárcem orgánů se stala sedmičková řada E32, ze které pochází také manuální pětistupňová převodovka ZF, podvozek je ale směsicí více modelů. Přední tlumiče kupříkladu darovala trojková řada E36, ty zadní zase „pětka“ E39. Pouze pružiny jsou „neoriginální“, za značku KW se ale majitel rozhodně stydět nemusí. Výsledkem je auto, které může jezdit rallycross nebo „létat“ dveřmi napřed v soubojích drifterů, přičemž druhá disciplína mu jde alespoň podle přiložených videí docela dobře.