Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada 2107 666 V8: Peklostroj má osmiválec BMW a driftuje skoro sám! (+videa)

Jan Mička
Diskuze (5)
Lada 2107 je jedno z aut, které řidiče naučí jízdu se zadním pohonem. V Polsku do ní nainstalovali osmiválec z BMW a přestavěli do podoby driftovacího speciálu.

Pokud hledáte levné a snadno dostupné auto pro osvojení jízdy se zadním pohonem, neměli byste zapomínat na staré škodovky a lady. Bezpečné sice moc nejsou, na mokrém či zasněženém letišti však za jedno odpoledne poskytnou takové množství poznatků, které byste na veřejných silnicích sbírali jenom velmi těžko. O výkon motoru tady až tak nejde, přesto se ale najdou tací, kteří auta původně nad hrobem přetvářejí do podoby bestií s obrovskými motory.

V minulosti jsme na Auto.cz pár takových kousků představili. Vzpomeňme například na šílenou Škodu 120 L z Nového Zélandu, která má pod kapotou 4,4litrový osmiválec Rover a vyhrála několik podniků rallye, nebo Ladu 2104 s motorem z Nissanu Silvia o výkonu 400 koní. Jsou to netradiční kousky dotažené na vysokou úroveň nejenom v oblasti estetiky, kdybyste však vedle nich postavili pekelnou Ladu 2107 z Polska, o které si dnes něco řekneme, strachem by možná zezelenaly…

Dlužno dodat, že Lada 2107 666 V8 z Polska se hlavě drsně tváří, protože výkonem nijak zvlášť neohromí. Majitel z Gdaňsku zkoušel pod kapotu nacpat všechno možné, nakonec ale padla volba na třílitrový osmiválec M60B30 používaný v BMW 530i (E34) a 730i (E32 a E38), kde dával výkon 160 kW a točivý moment 290 N.m. To na první pohled není moc, je ale třeba brát v úvahu, že výrazně „očesaný“ speciál váží jenom okolo tuny.

Dárcem orgánů se stala sedmičková řada E32, ze které pochází také manuální pětistupňová převodovka ZF, podvozek je ale směsicí více modelů. Přední tlumiče kupříkladu darovala trojková řada E36, ty zadní zase „pětka“ E39. Pouze pružiny jsou „neoriginální“, za značku KW se ale majitel rozhodně stydět nemusí. Výsledkem je auto, které může jezdit rallycross nebo „létat“ dveřmi napřed v soubojích drifterů, přičemž druhá disciplína mu jde alespoň podle přiložených videí docela dobře.

Jan Mička
Diskuze (5)
8. 6. 2016 08:53
Re: Lada 2017
Obě koncepce mají své plus a mínusy, jenom je velká škoda, že ze zadokolek se v posledních desetiletích stala prémiová záležitost.
Avatar - Barrichello
7. 6. 2016 19:26
Re: Lada 2017
Nesprávný náhon je ten přední a to tvrdím jako člověk, co měl 3 předohraby, 3 zadohraby a 1x awd (v 80% jízdy taky zadohrab).
FWD je nudný a trapný
Avatar - Ada je zase tady
7. 6. 2016 16:03
Re: Lada 2017
ten vůz driftoval i s tou jednadvojkou z důvodu použití technicky nesprávného zadního náhonu :no:
Avatar - Barrichello
7. 6. 2016 13:18
Re: Lada 2017
2107, asi překlep >:-[]
7. 6. 2016 13:01
Lada 2017
Co to je ta Lada 2017? Nový model na příští rok? Já měl dojem, že žiguly začínaly modelem 2101 (ten jsem dokonce jeden čas vlastnil, super stroj) s motorem 1,2 a pak se k tomu postupně nabalovaly novější modely s většími motory (1,6).