Diskuse

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

24.3.2017

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.

 

  • 52 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 24.03.  18:56

    jasný originál

    zepředu trochu ford (fusion/tourneo) a zezadu Stilo
    • 00 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 24.03.  19:06

      « Re: jasný originál

      Teď to chci napsat a ono to tady už je. >:D
      • 20 Reagovat !

        foto Jay

        Jay 24.03.  19:12

        « Re: Re: jasný originál

        Ale design toho hliněného modelu je poměrně zajímavý. Takové retro, po vzoru třeba mini.
    • 50 Reagovat !

      foto gargamel1

      gargamel1 24.03.  21:23

      « Re: jasný originál

      Má to jednu chybu. Tento prototyp bol skôr ako Ford Fusion
  • 41 Reagovat !

    foto vecernicek2

    vecernicek2 24.03.  19:40

    Tak hlavně, že jsme se to dozvěděli včas

    Jestli to plánovali na rok 2002, tak to za rok dva možná půjde do výroby.
    • 43 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 24.03.  20:13

      « Re: Tak hlavně, že jsme se to dozvěděli včas

      Ale pak se ten střep bude dělat 40 let. :-)
      • 11 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 25.03.  15:49

        « Re: Re: Tak hlavně, že jsme se to dozvěděli včas

        místo tohohle už se dvno dělá Kalina, Granta, Vesta. Nějak ti to uniklo, jo ještě sem zapoměl na facelift 110 aka Priora >:D >:D >:D

        Chtělo by to občas přetočit kalendář no >:D
    • 20 Reagovat !

      foto gargamel1

      gargamel1 24.03.  21:22

      « Re: Tak hlavně, že jsme se to dozvěděli včas

      Medzi tým už začali vyrábať Vestu
      • 12 Reagovat !

        foto Karen-

        Karen_ 25.03.  00:04

        « Re: Re: Tak hlavně, že jsme se to dozvěděli včas

        Vesta a pletena, hmmm
  • 31 Reagovat !

    foto jozephko

    jozephko 24.03.  20:05

    Podoba s Fordom Fusion?

    Jediná podobnosť s Fordami sú predné svetlá. Ale podobný štýl mala v tom čase aj Škoda Fabia, VW Bora alebo Vectra C. A palubná doska sa až podozrivo podobá vtedajším škodovkám či volkswagenom.
    V tvare karosérie vidím inšpiráciu u Fiata Stilo a aj u dvojkovej Cromy. Ale tá sa začala vyrábať až v roku 2005. Maska chladiča má tiež oveľa bližšie k Stilu ako k Fusion-u.
    Takže by som tipoval, že ten ruský dizajnér spolupracoval s Talianmi. Nakoniec aj žigulík bol pôvodom Talian.
    • 00 Reagovat !

      foto chetoos

      chetoos 25.03.  12:58

      « Re: Podoba s Fordom Fusion?

      Souhlasím, světla jsou hodně podobná Fordu Fusion. Jinak nějaká podobnost s klasickým žigulíkem tam je, hlavně zadní část vozu. myslím, že v Rusku a na Ukrajině by auto mělo úspěch, u nás v roce 2002 možná trochu taky. Přesto jsem rád, že se Lada ubírá cestou Vesty a nové Kaliny.
  • 10 Reagovat !

    foto ras100a

    ras100a 24.03.  20:14

    Politické rozhodnutie.

    Aj Renault bol v "tendri" na nové auto pre ZSSR. Do Sovietského zväzu doviezli projekt nového auta, bohužiaľ len na papieri. Potom z toho projektu vznikol Renault 12. To Fiat prišiel s tromi 124kami. Podľa ing Vlastislava Túmu, to rozhodlo, že Fiat postavil automobilku na kľúč. Ak ma pamäť neklame,tak tak to nejako bolo prezentované za komančov.
    P.S.
    Pán Dusil, na váš Autohit a partiu pánov novinárov nezabudnem.
    • 40 Reagovat !

      foto sachs800

      sachs800 24.03.  22:13

      « Re: Politické rozhodnutie.

      Tak hlavně nevím, co by jim měl VW na konci šedesátých let nabídnout. Měl jen extrémně zastaralé typy.
    • 00 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 26.03.  14:03

      « Re: Politické rozhodnutie.

      Celkom dobre to opisal James May v speciali Top Gerearu - Ludove auto.
  • 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 24.03.  21:22

    Prohozené vnější míry?

    Byl jsem původně přesvědčen, že autor článku prohodil údaje o šířce a výšce karoserie. Není přece možné, aby to auto bylo vyšší než šírší, vždyť i původní Žigul byl široký zhruba 1,62 m a 1,44 m vysoký. Pak jsem se ale podíval na ty fotky a už si tím tak jistý nejsem, vlastně to má proporce takového trochu nižšího MPV... ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 25.03.  19:35

      « Re: Prohozené vnější míry?

      Hlavně když je auto víc vysoký než široký tak se lehko převrhne v bočním větru a je šeredný
  • 01 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 24.03.  22:28

    trosku

    mi to spredu pripomina ford fusion z r 2001 .. ktory mal techniku vtedajsej fiesty tusim
  • 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 24.03.  23:15

    Kdyby to mělo

    zadek jako ten prototyp a předek jako ten hliněný model, mohlo to být pěkné retro - zezadu to připomíná 2105/07 a zepředu 2101/02
  • 50 Reagovat !

    foto shamal

    shamal 25.03.  08:52

    Proč to nebyl Volkswagen?

    To je úvodem poměrně pitomá otázka! Protože by autorovi stačilo podívat se na to co Volkswagen vyráběl v polovině šedesátých let! Prostě neměl rusům co nabídnout. Rozhodovalo se mezi Peugeotem (203), Renaultem (12, který ale ještě v tu dobu existoval jen na papíře) a Fiatem (124). Italové byli nejakčnější a nabídli nejlepší podmínky. Volkswagen fakt není pupek světa a měřítko všeho.
    • 20 Reagovat !

      foto koos323

      koos323 25.03.  14:04

      « Re: Proč to nebyl Volkswagen?

      Přiznám se, že jsem tam chtěl původně napsat BMW. Byl to jen příklad i když asi blbý. Ano v té době toho VW skutečně moc neměl. Brouka a nějaké ty deriváty s motory vzadu. Golf přišel až o deset let později. problém je, že VW by byl beztak politicky nekorektní, neboť západní Německo mělo k SSSR určitě dál než Itálie a Francie, kde byli vždy komunisti. Spíš jsem tím chtěl ukázat na politické pozadí celé věci. A VW jakožto západoněmecká automobilka se k tomu dobře hodil. Ano BMW by bylo lepší zmínit, jelikož to nabídnout co mělo a současně by to bylo politicky stejně demonstrativní. A fakt si nemyslím, že VW je pupek světa. Víte hrozně se mi líbí, jak tady všichni nadávají na VW, ale pak tím jezdí polovina národa. takže to zase tak neoblíbená značka, jak se to tady snaží občas někteří diskutující prezentovat není.
  • 11 Reagovat !

    foto -Teddy-

    _Teddy_ 25.03.  18:42

    Modernizacia?

    "...Přesto se i tady modernizovalo, takže přední kola už nejsou zavěšena na lichoběžníkové nápravě, ale na modifikovaném McPhersonu..."

    McPherson je v porovnani s lichobeznikom MODERNIZACIA? No co sa tu clovek nedozvie...
    • 01 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 25.03.  19:36

      « Re: Modernizacia?

      Třeba to byly dřevěný lichoběžníky
    • 01 Reagovat !

      foto Bubaq

      Bubáq 25.03.  23:03

      « Re: Modernizacia?

      Víte Teddy, JiRkO, v době, kdy AvtoVAZ pracoval na projektu typu 2151, byl McPherson opravdu pokrokem oproti lichoběžníkům vozu FIAT 124. Vaše posměšná poznámky jsou na úrovni malých chlapečků...
      • 10 Reagovat !

        foto JiRkA997CZ

        JiRkA997CZ 26.03.  06:45

        « Re: Re: Modernizacia?

        Běžný lichobeznik (přesněji double wishbone) má omnoho lepší vlastnosti na asfaltu než McPherson. A kdo nechápe sarkasmus, toho mi je líto...
    • 00 Reagovat !

      foto Papezja

      Papezja 26.03.  19:22

      « Re: Modernizacia?

      Macpherson je modernejsi, nez lichobezniky... Modernizace nema nic spolecneho s tim, jestli je neco lepsi nez pred modernizaci
    • 00 Reagovat !

      foto Tomas-Dusil-auto-cz

      Tomas Dusil, auto.cz 27.03.  10:10

      « Re: Modernizacia?

      Možná se zkuste podívat, jak vypadá lichoběžník žigulíka. Docela jinak, než třeba stejně pojmenovaná přední náprava Alfy Romeo Giulia či nových BMW. Pseudo McPherson byl tehdy skutečně pokrok. A dále to bylo výrobně levnější než lichoběžník, který je u auta s tak malým výkonem a zcela bez sportovních ambicí beztak úplně zbytečný.
      • 00 Reagovat !

        foto stary-kluk

        starý_kluk 28.03.  22:24

        « Re: Re: Modernizacia?

        Mc Pherson vepředu umožnil nulové až záporné poloměry rejdu, větší šířku pro vestavbu motoru s převodovkou napříč, uchycení závěsu ke karoserii nad těžištěm vozu atd.

        Lichoběžník s protáhlou ("fajfkovitou") těhlicí, který jako příklad zmiňujete u Giulie, byl původně patent Hondy, který zachoval výše zmíněné výhody Mc Phersona a přitom zpevnil jeho horní část. Navíc umožnil extrémě nízkou příď (ta se, bohužel, už dneska nenosí).
  • 00 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 28.03.  21:54

    Překlep v rozměrech

    Pane Dusile, prosím, jsou zde přehozená čísla šířky a výšky. Ale to jde domyslet.
  • 00 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 28.03.  22:04

    Boční okna při porvrchu - ne móda

    Pane Dusile, prosím za prominutí, ale to Vám ujela ruka. V těch 80-90.-ých letech to nebyla móda, ale požadavek čistého obtékání vzduchu bez kudrlinek na rámech oken. Po desítkách let odmlky se kolem roku 1980 vrátila do konstrukcí karoserií aerodynamika. To bylo způsobeno tehdejší ropnou krizí a trudnými odhady, že se současnou spotřebou automobilů a s přírůstky jejich počtů dojde ropa asi za 30 let.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Milý Ježíšku, přines BAZUKU, MÍR A SVOBODU, a taky PLEŠTEŠE! Vánoční dopisy dětí vás dostanou

Milý Ježíšku, přines BAZUKU, MÍR A SVOBODU, a taky…

Ježíšek to kolikrát nemá jednoduché a rodiče už vůbec ne! Rozklíčovat přání vašeho potomka, pokud psal vánoční…

Recenze: Nejskrytější přání a tajemství se dostanou vždycky na povrch, nebraňte se jim

Recenze: Nejskrytější přání a tajemství se dostanou…

Při pohledu zvenčí může Sycamore Glen vypadat jako naprosto obyčejné ospalé maloměsto. Ale za bílými plaňkovými…

 

iSport.cz

Boleslav bez Uhrina. Kouč skončil v nemocnici, pro hráče to byl šok

Boleslav bez Uhrina. Kouč skončil v nemocnici, pro…

Velmi nepříjemná zpráva postihla kabinu Mladé Boleslavi před utkáním na Dukle. Čtvrteční trénink ještě vedl…

Maier se pral s Hollwegem: Koledoval si o to! Pěkný souboj, chválil Američan

Maier se pral s Hollwegem: Koledoval si o to! Pěkný…

Férová „kanadská“ bitka se vším všudy. V extralize se příliš často nevidí, že by hráči shodili rukavice a bili…

 

Reflex.cz

Symfonie chutí jménem torta: Přečká tradiční mexická specialita nájezd fastfoodových řetězců?

Symfonie chutí jménem torta: Přečká tradiční mexická…

Byla jednou jedna houska. Ale nebyla to obyčejná houska, byla to mexická torta.

Péct, nebo nepéct? První adventní neděli by se podle tradice mělo začít s pečením cukroví

Péct, nebo nepéct? První adventní neděli by se podle…

První adventní neděle letos vychází až na 3. 12. Je to den, kdy by hospodyně měly začít péct cukroví. Není třeba…