V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.
Jediná podobnosť s Fordami sú predné svetlá. Ale podobný štýl mala v tom čase aj Škoda Fabia, VW Bora alebo Vectra C. A palubná doska sa až podozrivo podobá vtedajším škodovkám či volkswagenom.
V tvare karosérie vidím inšpiráciu u Fiata Stilo a aj u dvojkovej Cromy. Ale tá sa začala vyrábať až v roku 2005. Maska chladiča má tiež oveľa bližšie k Stilu ako k Fusion-u.
Takže by som tipoval, že ten ruský dizajnér spolupracoval s Talianmi. Nakoniec aj žigulík bol pôvodom Talian.
Souhlasím, světla jsou hodně podobná Fordu Fusion. Jinak nějaká podobnost s klasickým žigulíkem tam je, hlavně zadní část vozu. myslím, že v Rusku a na Ukrajině by auto mělo úspěch, u nás v roce 2002 možná trochu taky. Přesto jsem rád, že se Lada ubírá cestou Vesty a nové Kaliny.
Aj Renault bol v "tendri" na nové auto pre ZSSR. Do Sovietského zväzu doviezli projekt nového auta, bohužiaľ len na papieri. Potom z toho projektu vznikol Renault 12. To Fiat prišiel s tromi 124kami. Podľa ing Vlastislava Túmu, to rozhodlo, že Fiat postavil automobilku na kľúč. Ak ma pamäť neklame,tak tak to nejako bolo prezentované za komančov.
P.S.
Pán Dusil, na váš Autohit a partiu pánov novinárov nezabudnem.
Byl jsem původně přesvědčen, že autor článku prohodil údaje o šířce a výšce karoserie. Není přece možné, aby to auto bylo vyšší než šírší, vždyť i původní Žigul byl široký zhruba 1,62 m a 1,44 m vysoký. Pak jsem se ale podíval na ty fotky a už si tím tak jistý nejsem, vlastně to má proporce takového trochu nižšího MPV... ;-\
To je úvodem poměrně pitomá otázka! Protože by autorovi stačilo podívat se na to co Volkswagen vyráběl v polovině šedesátých let! Prostě neměl rusům co nabídnout. Rozhodovalo se mezi Peugeotem (203), Renaultem (12, který ale ještě v tu dobu existoval jen na papíře) a Fiatem (124). Italové byli nejakčnější a nabídli nejlepší podmínky. Volkswagen fakt není pupek světa a měřítko všeho.
Přiznám se, že jsem tam chtěl původně napsat BMW. Byl to jen příklad i když asi blbý. Ano v té době toho VW skutečně moc neměl. Brouka a nějaké ty deriváty s motory vzadu. Golf přišel až o deset let později. problém je, že VW by byl beztak politicky nekorektní, neboť západní Německo mělo k SSSR určitě dál než Itálie a Francie, kde byli vždy komunisti. Spíš jsem tím chtěl ukázat na politické pozadí celé věci. A VW jakožto západoněmecká automobilka se k tomu dobře hodil. Ano BMW by bylo lepší zmínit, jelikož to nabídnout co mělo a současně by to bylo politicky stejně demonstrativní. A fakt si nemyslím, že VW je pupek světa. Víte hrozně se mi líbí, jak tady všichni nadávají na VW, ale pak tím jezdí polovina národa. takže to zase tak neoblíbená značka, jak se to tady snaží občas někteří diskutující prezentovat není.
Víte Teddy, JiRkO, v době, kdy AvtoVAZ pracoval na projektu typu 2151, byl McPherson opravdu pokrokem oproti lichoběžníkům vozu FIAT 124. Vaše posměšná poznámky jsou na úrovni malých chlapečků...
Možná se zkuste podívat, jak vypadá lichoběžník žigulíka. Docela jinak, než třeba stejně pojmenovaná přední náprava Alfy Romeo Giulia či nových BMW. Pseudo McPherson byl tehdy skutečně pokrok. A dále to bylo výrobně levnější než lichoběžník, který je u auta s tak malým výkonem a zcela bez sportovních ambicí beztak úplně zbytečný.
Mc Pherson vepředu umožnil nulové až záporné poloměry rejdu, větší šířku pro vestavbu motoru s převodovkou napříč, uchycení závěsu ke karoserii nad těžištěm vozu atd.
Lichoběžník s protáhlou ("fajfkovitou") těhlicí, který jako příklad zmiňujete u Giulie, byl původně patent Hondy, který zachoval výše zmíněné výhody Mc Phersona a přitom zpevnil jeho horní část. Navíc umožnil extrémě nízkou příď (ta se, bohužel, už dneska nenosí).
Pane Dusile, prosím za prominutí, ale to Vám ujela ruka. V těch 80-90.-ých letech to nebyla móda, ale požadavek čistého obtékání vzduchu bez kudrlinek na rámech oken. Po desítkách let odmlky se kolem roku 1980 vrátila do konstrukcí karoserií aerodynamika. To bylo způsobeno tehdejší ropnou krizí a trudnými odhady, že se současnou spotřebou automobilů a s přírůstky jejich počtů dojde ropa asi za 30 let.