Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Priora na českém trhu: Sedan nebo hatchback, vždy za 229.900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (117)
Se začátkem listopadu vstoupil na český trh nový ruský model Lada Priora. Dvě karoserie, jeden motor, jeden stupeň výbavy a jedna cena - to je heslovitý popis nejnovější modelové řady Lady.

Motor 1.6 16V už dospěl do fáze Euro 4, a tak je možné nový model nabízet také na trzích střední a západní Evropy. Český trh je mezi prvními zahraničními, kam nová Priora dorazila. Výroba Priory však v Rusku běží od loňského dubna, motory pro domácí trh plní normu Euro 3.

Ani ruský tisk se nedokáže sjednotit v názoru na to, jestli je Priora nová. Setkali jsme se s názorem, že s populární „Desítkou“ (2110) nemá nic společného, což jsou ovšem při pohledu na vůz pouze záchvěvy národní hrdosti. Samotní představitelé automobilky diplomaticky říkají, že se jedná o „hluboký restyling“. To bychom mohli akceptovat, i když z profilu zjistíte, že dveře zůstaly původní. Nové, respektive „faceliftované“ by měly být závěsy kol, brzdy a karoserie dostala další výztuhy – možná v očekávání crash testu Euro NCAP.

Průběžně vylepšovaný čtyřválec se šestnáctiventilovou hlavou má výkon 72 kW (98 k) při 5600 ot./min., maximální točivý moment 145 Nm při 4000 ot./min. a podle dostupných tabulek udělí sedanu (2170) nejvyšší rychlost 183 km/h a akceleraci na 100 km/h za 13 s.

Na svých internetových stránkách Lada tvrdí, že na 100 km spotřebuje Priora 7,2 l benzinu, jejich další stránky dokonce uvádějí spotřebu podle staré normy: 90/120/město – 5,6/7,8/9,8 v l/100 km.

Lada na českém trhu nabízí sedan a hatchback, kombi je ohlášeno na příští rok. Nabídka je jednoduchá. Cena 229.900,-Kč platí pro obě karoserie, ale prodejce vás zřejmě požádá o dalších 7 tisíc korun za metalický lak. Paleta je i na evropské poměry nepochopitelně velkorysá. Čítá totiž 17 (!) různých odstínů karoserie.

Ke standardní výbavě všech Prior patří čelní airbagy pro řidiče a spolujezdce, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektrický posilovač řízení, loketní opěrka, mlhové světlomety, palubní počítač, vyhřívaná přední sedadla, ale pouze výškové nastavení volantu. Chybí například také klimatizace, o systémech jako ESP ani nemluvě. Lada slibuje pozinkovanou karoserii a dává šestiletou záruku "na prorezivění" (doslova).

Priora jezdí na 14palcových kolech z lehkých slitin s pneumatikami o rozměru 185/65 R14. Sedan má na délku 4350 mm (-110 mm hatchback), šířka 1680 mm je pro obě vozidla stejná, hatchback je pak nepatrně vyšší – 1435 vs. 1420 mm. Rozvor zůstává stejný jako u předchůdce, tedy 2492 mm, takže prostorové podmínky v interiéru budou pravděpodobně plus mínus stejné. Zavazadlový prostor sedanu má objem 430 l, hatchback o 30 l méně.

Lada Priora na českém trhu
ModelPriora sedan (2170)Priora hatchback (2172)
Motor1.6 16V1.6 16V
Zdvihový objem [cm3]15961596
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]72/560072/5600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]145/4000145/4000
Max. rychlost [km/h]183183
Zrychlení 0-100 km/h [s]1313
Komb. spotřeba [l/100 km]6,36,3
Pohotovostní hmotnost [kg]10881088
Cena [Kč]229.900,-229.900,-

Ondřej Láník
Diskuze (117)
Avatar - woody-alien
18. 11. 2008 00:41
Re: Urcite lepsi nez rendlik!
Za ten vysmech si muzes sam. Az nekdo "udajne" najezdi 1,7 milionu km se vsim moznym jako ty, tak nebude komentovat srazku Renaultu Twingo se stavebnim strojem, ktera skoncila smrti ridicky, stylem "kdyby nemela rendlik, prezila by..." protoze moc dobre vi, ze i kdyby mela VW Phaeton jako Haider o tyden pozdejc, tak by ji to nepomohlo. To by ovsem dotycnej nesmel bejt jenom zapsklej pisalek bez priciny, tudiz vsem pro smich... howgh.
17. 11. 2008 12:19
Re: Ojetiny vs. nový auto...
hmmm Ty si nejaký moc chytrý.Napríklad u nás Seat Toledo.Kúpené keď malo 49tis. predané keď malo o 100tis.viac a bez poruchy za cenu vtedy možno sprostej Feldy. Alebo naše Punto - 60tis a teraz má 135tis. bez jedinej poruchy.Moj milý ojazdené auto treba vedieť kupovať.To že to nevieš ty a ani nikto z tvojích známich je mi ľúto.Kľudne si kúp Logana alebo tohto žigula ale ver mi jedno.Keď za pár rokov budeš mať na tom najazdené 100tis. a ja na svojom VW Transporteri 350.tis tak sa snáď s tých lacných šmejdov zobudíš.Nepoviem keď si kúpiš fungla na úrovni ale to stojí iné lowe.Zdar
16. 11. 2008 22:24
Ojetiny vs. nový auto...
Někdo tu opět reagoval že je lepší vybavenější ojetina než nový auto za stejnou cenu, ale nižší třídy. Je to naprostá hovadina, to může napsat snad jen člověk vlastnící autoopravnu. Tím se nezastávám této Lady, těžko říct kolik bude mít závad, ale celkově starší auta se stočenými tachometry se nevyplatí. Kvalita dneska jde do kopru, všechno je rozpočtovka, zrovna jsem četl článek, dlouhodobý test VW Passat s dieselem, co to mělo do 100tkm závad, to snad není možný. Vrcholem byla popraskaná hlava, takže auto žralo olej, ale to prý moc nevadí, praskliny se samy po zahřátí "zatáhnou" ;-\ Nebo ten C5 se 70-ti závadama co má známej... Nebejt to v záruce tak se nedoplatí, po záruce to hned prodává, nějakej spořílek si to koupí (krásný málo jetý auto a zalevno) a na opravách do toho nacpe balík. Nebo jinej borec - krásnej Ford Mondeo kombi, ale teď do něj nacpal díky poruše v motoru 60 tisíc. Musel, protože jinak by bylo auto neprodejný.
Kdepak starý auto, klidně laciný a "vykradený", ale hlavně nový se zárukou.
Avatar - pumpkin
16. 11. 2008 10:57
Na naších cestách rarita
Ten hatch sa mi celkom zapáčil. Myslím že keď si to niekto na Slovensku kúpi, tak bude mať svojím spôsobom výnimočné auto :-)
Ale teraz vážne. Myslím že Lada je na tom dosť zle. Niekto si povie že na Východe to stačí, že sú to jednoduché autá...To je blbosť. Je len otázkou času kedy sa objaví konkurencia (niečo podobné Loganu), takže Lade so spoluprácou Renaultu držím palce. :yes:
Priora je výkrik do tmy čo sa týka exportu. Nexia bola na trhu už dávno...
Avatar - Ada je zase tady
16. 11. 2008 01:53
Re: Urcite lepsi nez rendlik!
Muzete se vysmivat panove jak chcete. Ale az najezdite 1,7 milionu km jako ja se vsim moznym (mimochodem: vsechny auta, ktera jsem si kdy osobne kupoval, byla nova), potom treba stejne jako mnozi dalsi zjistite, ze nejlepsi auta, ktera v poslednich 20 letech rendlik mel, byla ta, ktera nikdy nevyrobil.
Neopevuji ruska auta - jen konstatuji, ze tahle pozinkovana Lada je pro venkovskeho cloveka urcite lepsi variantou nez turecka Thalia, ci reznouci Logan. Az jednou dospejete a budete mit za sebou prvni milion km, vzpomente si na mne.