Lada Priora na českém trhu: Sedan nebo hatchback, vždy za 229.900,-Kč
Motor 1.6 16V už dospěl do fáze Euro 4, a tak je možné nový model nabízet také na trzích střední a západní Evropy. Český trh je mezi prvními zahraničními, kam nová Priora dorazila. Výroba Priory však v Rusku běží od loňského dubna, motory pro domácí trh plní normu Euro 3.
Ani ruský tisk se nedokáže sjednotit v názoru na to, jestli je Priora nová. Setkali jsme se s názorem, že s populární „Desítkou“ (2110) nemá nic společného, což jsou ovšem při pohledu na vůz pouze záchvěvy národní hrdosti. Samotní představitelé automobilky diplomaticky říkají, že se jedná o „hluboký restyling“. To bychom mohli akceptovat, i když z profilu zjistíte, že dveře zůstaly původní. Nové, respektive „faceliftované“ by měly být závěsy kol, brzdy a karoserie dostala další výztuhy – možná v očekávání crash testu Euro NCAP.
Průběžně vylepšovaný čtyřválec se šestnáctiventilovou hlavou má výkon 72 kW (98 k) při 5600 ot./min., maximální točivý moment 145 Nm při 4000 ot./min. a podle dostupných tabulek udělí sedanu (2170) nejvyšší rychlost 183 km/h a akceleraci na 100 km/h za 13 s.
Na svých internetových stránkách Lada tvrdí, že na 100 km spotřebuje Priora 7,2 l benzinu, jejich další stránky dokonce uvádějí spotřebu podle staré normy: 90/120/město – 5,6/7,8/9,8 v l/100 km.
Lada na českém trhu nabízí sedan a hatchback, kombi je ohlášeno na příští rok. Nabídka je jednoduchá. Cena 229.900,-Kč platí pro obě karoserie, ale prodejce vás zřejmě požádá o dalších 7 tisíc korun za metalický lak. Paleta je i na evropské poměry nepochopitelně velkorysá. Čítá totiž 17 (!) různých odstínů karoserie.
Ke standardní výbavě všech Prior patří čelní airbagy pro řidiče a spolujezdce, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektrický posilovač řízení, loketní opěrka, mlhové světlomety, palubní počítač, vyhřívaná přední sedadla, ale pouze výškové nastavení volantu. Chybí například také klimatizace, o systémech jako ESP ani nemluvě. Lada slibuje pozinkovanou karoserii a dává šestiletou záruku "na prorezivění" (doslova).
Priora jezdí na 14palcových kolech z lehkých slitin s pneumatikami o rozměru 185/65 R14. Sedan má na délku 4350 mm (-110 mm hatchback), šířka 1680 mm je pro obě vozidla stejná, hatchback je pak nepatrně vyšší – 1435 vs. 1420 mm. Rozvor zůstává stejný jako u předchůdce, tedy 2492 mm, takže prostorové podmínky v interiéru budou pravděpodobně plus mínus stejné. Zavazadlový prostor sedanu má objem 430 l, hatchback o 30 l méně.
Lada Priora na českém trhu | ||
Model | Priora sedan (2170) | Priora hatchback (2172) |
Motor | 1.6 16V | 1.6 16V |
Zdvihový objem [cm3] | 1596 | 1596 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 72/5600 | 72/5600 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 145/4000 | 145/4000 |
Max. rychlost [km/h] | 183 | 183 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13 | 13 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,3 | 6,3 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1088 | 1088 |
Cena [Kč] | 229.900,- | 229.900,- |