to jsou věci co se řídí samy trhem. Až jednou budou slušné baterky, tak lidi začnou kupovat hybridy a el.mobily sami, protože se jim to vyplatí. Tak se furt cpou miliardy do aut, které jsou v životě člověka luxusním prvkem, ale životně důležité žrádlo se šidí jak se dá.
Potřebují Rusové vůbec hybridní automobil? Vždyť mají nejlevnější benzin, ceny se pohybují do 20 Kč/litr, takže jim nevadí, že do Lady stále montují motory s vyšší spotřebou benzinu. To český zákazník by levný hybrid uvítal víc, zvláště pak v Jihomoravském kraji, kde je nejdražší benzin v ČR. Zítra jedu do Beskyd, tak po cestě natankuji, protože v ostatních krajích je benzin levnější o 2 Kč. Fakt to nechápu.
Ještě tak srovnat průměrnou vejplatu v rusku či ukrajině s tou naší. Budeš se hodně divit.
To je jako kdyby napsal dán či švéd jak tu máme levnej benzín
>:D
Tak to slysim poprve, ze licencovanym. Odkud to mas? Ten motor byl ruske konstrukce. Navic Rusove na licence nikdy moc nehrali, pokud byli schopni neco vyrobit a nechtelo se jim to vyvijet, tak bezostysne kopirovali. Prislusne mezinarodni dohody o ochrane intelektualniho vlastnictvi nepodepisovali, tudiz ani neporusovali.
Z wikipedie: Soviet automobile manufacturer AvtoVAZ also experimented with the use of Wankel engines in cars but *without the benefit of a license*.[13] In 1974 they created a special engine design bureau, which in 1978 designed an engine designated as VAZ-311. In 1980, the company started delivering Wankel-powered VAZ-2106s (VAZ-411 engine with two-rotors) and Ladas, mostly to security services, of which about 200 were made.[14][15] The next models were the VAZ-4132 and VAZ-415. Aviadvigatel, the Soviet aircraft engine design bureau, is known to have produced Wankel engines with electronic injection for aircraft and helicopters, though little specific information has surfaced.
A odkdy montuji do Lady motory s vyssi spotrebou benzinu? Mam Ladu 2112 jako druhe auto a jezdi za min nez predtim Felicie, a jezdi lip. Konkretne dlouhodobe 6.2 litru/100km. Zajimalo by me, odkud pochazi tva znalost. Jen tak mimochodem, ruska norma na spotrebu auta je jina nez EU a udavna spotreba je klidne o litr vyssi.Neni pak skutecne problem ji dosahovat, spis je problem jezdit za vic.
6,8 litrů/100 km je docela dost na Grantu, měla by být alespoň o litr menší spotřebu. Otázka je, za kolik jezdí Granta doopravdy v běžném provozu.
Ale každopádně v Rusku nepoužívají zrovna nejmodernější motory, asi se v Rusku neklade tolik důraz na spotřebu jako u nás v EU, důležitější je pro ně trvanlivost a odolnost motoru.
Dokonca už aj skonštruovala elektromobil na báze Lady Kaliny [odkaz]
Dojazd okolo 150km a maximálka 140km/h.. Ladu v tomto podporuje Renault-Nissan a Finančne hlavne štát , som zvedaví ako to bude s Hybridom , aj keď si myslím že to Lada nepotrebuje , ale nejak začať musí :-):yes:
Rusi skonstruovali uz vselico, ale prakticke parametre su skor sklamanim, hlavne teda spotreba, hluk, elektronika alebo niekdy aj spolahlivost. Ak sa toto spoji v novom hybride, tak to urcite nebude predajny trhak >:D
at se to skeptikum libi nebo nelibi, tak hybrid je popularni a da se natom slusne vydelat, ty baterky jsou totiz drahe jen cenikove pro koncoveho zakaznika :-)
Přesně tak, za předražení můžou většinou dovozci. Třeba baterie LiFePO4 do elektrických kol včetně komplet elektroniky se dá přímo z číny sehnat celkem lacino.
Btw. jsem spíš pro čisté elektromobily do města. Plug-in hybrid je nesmysl - táhne těžký spalovací motor, k tomu těžké baterky, aby to celé jelo tak i těžký elektomotor a výkonnou elektroniku. Cena vysoká, efektivita využití energie nízká. Smysl má lehký elektromobil s trubkovou kostrou a karoserií z laminátu - něco na způsob dnešních mopedaut. Tomu bude stačit 2-4 kW elektromotor, pojede jako drak a bude za pár peněz.