Škoda 120 LX - de Luxe. Opačná kombinace než 120 GL, tj. běžná verze výbavy, ale na silnějším podvozku 120 LS s pětistupňovou převodovkou a úhlovou kyvadlovou zadní nápravou. Vyráběno od srpna 1984 do dubna 1987
>:D >:D >:D
A pak ještě byly myslím 125 L s pětistupňovou převodovkou. V 88 si rychle šel koupit otec mé spolužačky z gymplu, protože tvrdil, že favorit bude horší, tak je třeba se zabezpečit. ;-)
Matně vzpomínám, že objednával v ´88 (možná dřív) a měl ji až v létě ´89, to už jsem to s ní šel projet. Vím že na tom novém autě šla blbě řadit dvojka a zpátečka.
Nevím kdo ti dal palec dole, ale existovaly také. Nějakou dobu jako příplatek. Celkově tam bylo docela dost možných kombinací. I nestandardních verzí, třeba 120LE, 105SP, 130LR, 130LA, 135Si, 136Si...
Sice jsem s tím začínal a pár let jezdil, ale je dobře, že ta doba už je pryč. Zavezlo nás TO i do Španělska, ale never more... strašná z nouze ctnost. Nějak mne nostalgie nejímá. To spíše vzpomínám na svůj první mercedes.
Pokud si pamatuji, hodně lidí tehdy vyděsilo jak byl Favorit malý, i můj děda si raději vzal tehdy již Š125L než nového Favorita. Samozřejmě že vnitřní prostor a přední kufr vs kufr u Favorita se cca nelišily, ale tabulkových 400L celkem u sedanu 742 vs 280L Favorita už je sakra rozdíl.
Akorát, že "kufr" doho Doda byl leda tak na volně ložené brambory, jinak byl díky svému tvaru těžko využitelný. Zadní byl většinou vycpaný nějakou starou dekou kvůli částečnému snížení kraválu od motoru. Škoda 120 u mne vydržela rok a jela.
otec měl 1968 1000mb, pak 1980 škodu 120 a 1987 škodu 120.
Skoro vše si na tom dělal sám a navozil tím mraky věcí aodjel celou řadu dodvolných. Jako žádnej super stroj to nebyl, ale kdo autům hověl, tomu to fungovalo. A díky motoru vzadu a pohonu zadních kol to všude vyjelo....
Přesně tak, v zimě s trochou opatrnosti vyjela i po zdi. Pravda, ten kufr vzadu byl využitelný hůře, ale byl. Na stěhování to nebylo, ale na dovolené se tam propašovalo věcí... nešikovné to bylo u verzí s úhlovou kyvadlovou nápravou, měli baterii na půl v tom kufru a ta tam opravdu překážela. Citlivé byli na údržbu a mazání, zvláště přední svislé čepy, vodní pumpa a rozdělovač, co si tak vybavuji... ale každé tehdejší auto z východního bloku chtělo svoje. :-!
mi sme kedysi mali len Luxe :-) .. bezovu.... este ja som rok som s nou jazdil ( 2000-2001 )... napriklad S-ka cize standard nemala ani zadne okna stiahnutelne.... ani otvaratelne poplniky vo dverach nic.. takze Luxe ( bez radia bez otackomeru a len so 4st prevodovkou ) to uz bolo akoze slusna vybava :*)
To von neví.....voni nefungujou ani tady v -15 či -20. Protože lidi * na údržbu, maj v tom sto let starý palivový filtry, žhavičky, baterky a mizernou naftu. Pak jim to nejde natočit >:D
Proč radši Lada nekoupi licenci na něco co už existuje a pořád pokouší prorazit s vlastním designem. Cena je asi ok, ale vypadá to pořád jako 20let starý Korejec.
To je fakt, které ruské auto vůbec prorazilo vlastním designem? .............. možná tak Niva ve své době vzniku, jinak nevím na které ruské auto bylo radost pohledět.
Nechqpu to, přeci nejsou všichni v té automobilce blbci. Udělat levné a jednoduché auto přeci umí, ale proč to musí vypadat, jak něco z minulého století. Dacia umí vypadat tak, že se za ní nemusí nikdo stydět, levnější verze mainstreamovych automobilek taky(p301,Tipo,Fluence, Rapid), když se podívám do nedávných dob na Daewoo/Chevrolet , tak Cruze i Captiva sice nejsou kdovijak krásná auta, ale na svou dobu vypadají prijatelne. Radši by Lada měla vyrábět zase Fiat v licenci, klidně se svými motory, které tu Barik tak vyzdvihuje. Ale než tohle, to radši ať zavedou na linku staré Vento, nebo první Oktávku, pořád to bude lepší, než toto.
Bude to spíš tím, že tam spousta lidí ještě dojíždí Lady a jiné střepy, takže pro ně je to pořád přechod výš. A s cenou se vejdou pod srovnatelná dovezená auta auta s modernějším designem. Prostě ruský trh to ještě stráví a ve velkém množství, tak proč by se snažili.
Já bych se tý Vestě moc nesmál. Motory 1,6 a 1,8 (ten se do EU nevozí ale to jim je v rusku putna), automat nebo manuál, sedan nebo kombi nebo kombi ve verzi Cross, slušná výbava vč aut. klimy, navigace, vyhřívanýho skla, deštovýho senzoru atd
> K čemu sazomet
Akože "k čemu?" :-) Veď to je predsa "motor pro chlapy" >:D s ktorým sa "líp jezdí" >:D >:D
Ale inak, pozeral som prezentáciu Vesty SW Cross [odkaz] Výbava vyzerá byť dobrá, dizajn celkom tiež. Keby to tak ešte malo motor 2,0 namiesto 1,8 a aj pohon všetkých kolies.
Jestli ti nestačí dynamicka, počkej si na 150 HP verzi S-line a na 180 HP verzi RS.
;-)
Další možnost individuální dovoz z ruska s motrem 1,8 122 Hp. AMC Radíkovice ti to rádi dovezou, jako to Xray té paní co to chtěla v plné palbě a vysolila za něj 550 táců :-)
Já to chápu, že kde není potřeba tak proč se dřít a snažit. Na druhou stranu, je to dost nemilý obrázek automobilky. Pochopil bych, kdyby to auto bylo výjimečně dobré, tzv. Nestárnoucí, ale tohle bylo zastaralé i v době uvedení na trh :/
To je nepřímý obraz marasmu, v jakém se Rusko nachází. A 1000x nám tu můžou bolševici ukazovat, jak je to v Moskvě, nebo Leningradě krásné a jak tam oligarchové jezdí v X5kách. Pořád tam chybí normální střední třída. Proto si výrobce může zatím dovolit vyrobit co chce.
U nás taky cyhbí střední třída, teda ona tu je, ale když bysme provnali životní úroven lidí tady proti západu, tak ti vyjde že je to 15% bohačů, 60% chudáků, 5% totálních žebráků a 20% střední třídy.
To je taky dost slabota
Nemusíme nic porovnávat, všechno už je celkem srovnané. CŘ je na cca. 70% životní úrovně eu. Hodnocení toho jestli je to málo nebo moc nechám na každém. A nepřej si vědět kde by bylo Rusko.
Taky nevím co máš furt s tím východem a západem? Jestli je to nějaká setrvačnost ze socialistické doby, nebo ze školení ruského trollingu, tak jestli máš být uvěřitelný, tak tento slovník musíš vynechat.
Ceny jsou stejné? V ČR je dlouhodobě nejlevněji že skoro celé Evropy. Aktuálně jsem v Bruselu a pár potravin jen tak letmo. Pytlík chipsů od 30 Kč, Pečivo - houska od 13 Kč za kus, sladke pečivo od 50 Kč ( různé variace croissantu, muffiny s a podobně )sýrdu na typ od 50kc za 100g, Šunka, salám a podobně od 30 Kč za 100g, grilované kuře od 150 Kč, takové co u nás koupíš za poloviční cenu v Tescu a to se bavím o jídle z obchodu. Pak tu máš nejlevnější jídla z restaurací od 75 Kč za polívku či za kornout hranolek.... Takže zlata ČR . Možná bys občas mohl jet jinam, než do Ruska ;)
Německo není celá Evropa...takže ano, něco v Německu je levnější, ale nemůžeš to vztahovat na celou západní Evropu. Právě jsem tu potkal bývalou kolegyni na jednání, co zde pracuje, je zde skoro rok a bere místní plat. I přesto první věc co mi řekla je, že je zde vše o dost dražší, než v Praze. Stačí zajít do obchodu a podívat se. Vycestuj konečně, abys nebyl za takového pokrytce. Nastartuje tu svoji superspolehlivou americkou V6 a jednoduše na západ. Nebo si sem zaleť, či kamkoliv jinam...
Které ? Ve Španělsku jsem byl naposledy 2015, tak nemohu moc soudit, ale u moře je to prý bída, já chvíli bydlel v Madridu a i když to není taková palba, jako jinde, tak to bylo o trochu dražší, Itálii naposledy před půl rokem, vše dražší, od pečiva po restaurace, nutno podotknout, že kvalita je tam hodně vysoká, Portugalsko ani Norsko nemohu soudit. Ale pivo třeba v Dublinu mi vyšel půllitr na 7,5E, tady v Belgii 0.2 za 4 E...takže Norsko ještě jde ... Tva logika s Norskem ale odporuje tvým zvastum výše. Nadáváš, že máme nižší platy a stejně, nebo vyšší ceny, ale to pivo za 90 je 3* dražší než u nás, a taky berou dle tvého prikladu 3* více... No problém.
Ozzy tu vypíchnul jen některé druhy jídla, je potřeba vnímat náklady na bydlení a žití obecně. ČR na tom není zdaleka tak špatně, jak se tu mnozí snaží neustále naznačovat.
Jasně, jsme na tom super. Doktor tady 72 000 Kč, Německo 115 00 kč.
Na první pohled chabý.
Jenže v Německu to měl za 350 hodin a tady za 470 >:D >:D >:D
Asi takhle.
Mam kamaráda instalatréra, měsíčně má 55 000. Ovšem kdyby to vše dělal přesně podle pana Babiše, má asi 40 000 čistého za asi 400 hodin.
Další příklad - kuchaři.
Přidali jim v restauraci každému 4 000 čistého a když třetí odešel do důchodu, řekli těm dvěma že to musí zvládnout oni dva sami.
Takhle to tu funguje.
Kámoš řidič nákladák u tu má 40 000 čistého, ale jen pokud bere noční nebo víkendy.
V Německu 58 000 za normální hodiny bez víkendů.
Musíš srovnávat komplexně.
Ne jen peníze.
Já znam z doslechu jednoho nočního hlídače, ten už měl před 5 lety 35 000 čistého.
Za 480 hodin ale >:D >:D >:D
Kamarád říkal.....tak jdi makat tam a budeš to mít v cajku ;). Srovnej si ty další náklady. Pak zjistíš, že jsme na trh deklarovaných 70 % západu....mají se lépe, ale ne všichni a ne o moc.
To je marný. Rus se bije do prsou, jaký je nacionalista, ale pokud to jde pracuje na západě, děti studují na západě a ti nejlepší tam mají i konta v dolarech :-)
Ja myslim zr nejlepsim odrazem toho jak se lidem v dane zemi zije je kdyz se tam clovek rozhledne... Podiva se na domy v kterych ziji, mesta,auta .... A pak se podivej u nas ... Myslim ze ten rozdil je dost videt ...
Nevim kde bydlis ze tam mate levneji ale ty ceny co popisujes jsou normalni ceny v nasich supermarketech... Pokud teda nenakupujes ten nejelvnejsi sajrajt ...
No jasně, že se v Německu a Rakousku mají pořád o hodně líp, než Češi, ale ta propast už se od r. 1990 o dost zmenšila (byť je ještě pořád hluboká). Holt naši dědové a babky němeli komoušům v únoru 1948 skočit na špek a mohli jsme se tady mít možná i lépe než Rakušási (nemluvě o tom, že by tady nemohla KSČ páchat 41 let ty své obludné zločiny). Takže asi tak. :-O
Ladu vlastní aliance Nissan-Renault, stěžuj si tam.
Asi sem jim to pořád vyplatí vyrábět a maj na tom dostatečný zisk....Jinak by to nedělali.
Je to jednoduché a robusntí auto, na ruský venkov plně dostatačující.
Dostatečná je i ta Samara na venkov. Prostě a jednoduše je to produkt, který je v běžném tržním prostředí nekonkurenceschopný... V Rusku ale běžné tržní prostředí není, tak lidem moc nezbývá na výběr....je to dost podobné jako za komunismu. Západní auta si dovolí jen hrstka a zbytek jezdí zastaralou technikou.
Ta zastaralá technika je spolhlivá, robustní, odolná špatným cestám, které ale leckde nejde postavit nějaké luxusní protože permafrost, zima atd
Dřevo tam taky vozí 30-40 let staré kamazy, zily a uraly, prestože leckterá společnost není chudá a mohla by si koupit nový volvo a mercedes. Někteří je i testovali a zas se vrátili k veteránům. Hádej proč
>:D
Jak tu někdo napsal, Rusko není jen Petrohrad, Moskva, Novosibirsk atd
Možná vypadá, věc vkusu každého, uvnitř je až na motor stejně zastaralá technika a venitř taky. V Loganu nemůžeš mít oproti Grantě prakticky nic navíc. Navíc Logan přišel s automatem od dost později než Granta třeba...
Já teď nenarazím na techniku, ale detaily co by mne jako kupce odradili.Dacie vypadá z venku lépe, ale i interiér, grafika přístrojů a ovladače. Neříkám že tohle je to hlavní u auta, ale když si v roce 2018 koupím nové auto, chci se tak i v něm citit...jestli rozumíš.
Vidím, že vyrobit konkurenceschopné auto vyrobit nedokáže. Pokud pominu chudobu kupní síly Ruska, myslíš,že by si někdo dobrovolně vybral Ladu namísto třeba VW,Fordu, Kie, Oplu a tak ? Tam, kde mám možnost si vybrat, v Evropě, Lada nemá šanci. Neznám jedině auto z Ruska, které by bylo lepším autem, než většina konkurence a když už si ji někdo koupí, tak jen kvůli cene, (Niva) či kvůli tomu, že nic lepšího koupit nelze ...
A v Česku si moderní Lady (snad s výjimkou Nivy) kupují většinou pánové 60+, kteří se slzou v oku vzpomínají na období komunistické totality a u nás vládnoucího SSSR, kdy ke "kariéře" místo skutečných schopností leckdy stačil jen "správný" třídní původ, silný žaludek a rudá knížka :-O:no:
Zasa vyhovorky, aky Jelcin, 19 rokov dozadu? Odvtedy kto branil Lade vyrobit nieco adekvatne dobe? Este par rokov dozadu vyrabali 45 rocne fiaty, ale hlavne ze vedia vyrobit rakety.
Jelcinova vláda neuměla nic pořádně zprivatizovat a do ničeho nedali rubl. Pak to dopadlo jak to dopadlo. Jelcin byl u moci až do roku 1999. A od roku 2016 má majoritu Renault. Takže měli 15 let, ano....
Do bojoveho nasazeni je jeste hodne daleko a do seriove vyroby jeste dale. V tomhle jim Raptor utekl minimalne o 20 let. Tech zaostalosti Su-57 co se tyka technickeho vybaveni na hodne dlouhy seznam.
Jedine co se povedlo je protiletadlový systém S-400, jen ho v pripade konfiktu s Nato nesmi nechat zapnuty moc dlouho.
Proboha v jakych oblastech je lepsi ? Me osobne zadna zasadni nenapada, ktery by byla v bojovem nasazeni pouzitelna. Su-57 ceka jeste hodne hodne dlouha cesta a je otazkou, zda to neni jen mrhani penezma, zda Rusko takove letadlo vubec potrebuje. Je zajimave jak Rusko jede po stejne koleji a to uzbrojeni az je to opetovne financne polozi.
Rusko se chysta zmodernizovat defacto celou armadu, v drtive vetsine na papire.
Hele a ted uprimne, kolik ti to mesicne vydelava ?
Zatímco v některých oblastech má ruský stroj navrch už ve stávající podobě – Raptor například zcela postrádá infračervený senzor – výhodou amerického stroje byla až dosud schopnost létat vysoce nadzvukovou ustálenou rychlostí bez přídavného spalování.
Proč AvtoVAZ vyrábí všechny své vozy ve stejné rozměrové a motorové kategorii? Jaký to má smysl?
Menší vozy než Granta či Vesta trh v Rusku nemají, ale ten by jistě uvítal taky nějakého představitele střední třídy.
Pomůže jim někdo? (Renault? Nissan? Mitsubishi?)