Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Kalina NFR: Tovární ruské GTI má 100 kW

David Bureš
Diskuze (17)
Lada závodí v okruhovém šampionátu WTCC. Své závodní zkušenosti chce využít i v sériové výrobě, když chystá sportovní hatchback Kalina NFR.

Ruská značka Lada v poslední době představovala především vozy z nové generace modelů, zároveň ale nezapomíná ani na své stávající automobily. Hatchback Kalina se nově dočkala vrcholné varianty NFR (Need for Race) z dílny divize Lada Sport, která v okruhovém šampionátu WTCC nasazuje model Granta.

Kalina NFR se stává dosud nejvýkonnější nabízenou verzí tohoto modelu, o její pohon se totiž postará benzinová atmosférická šestnáctistovka vyladěná na rovných 100 kW, která spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou. Zatím nejvýkonnější variantou tohoto čtyři metry dlouhého hatchbacku byla Kalina Sport s 1,6litrovým čtyřválcem o výkonu 87 kW.

Novinka díky své síly zrychlí z 0-100 km/h za 9,2 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 203 km/h. V Evropě jsme u malých hot hatchů zvyklí na zajímavější čísla, na poměry Lady je ale Kalina NFR slušný rychlík. Kalina Sport mimochodem zvládne akcelerovat na stovku za 9,6 sekundy a jede maximálně 197 km/h.

Oproti běžným verzím Kaliny se Need for Race liší sportovně naladěným podvozkem i upraveným řízením. O zastavení se pak starají větší brzdy než u základního modelu, kotouče pak najdeme také na zadních kolech. Uvnitř jsou specialitou sportovní sedadla s oranžovým prošíváním.

Jakožto vrcholná verze myslí Kalina NFR také na bohatou výbavu. Její součástí jsou 17palcová kola z lehkých slitin, mlhová světla, čalounění kombinující tkaninu s koženkou, klimatizace, vyhřívané čelní sklo nebo elektrické ovládání oken. Nechybí ani zadní parkovací senzory nebo multimediální systém se sedmipalcovým displejem.

Kalina NFR je velice exkluzivním zbožím, ruská značka letos plánuje postavit pouze 50 exemplářů tohoto rychlého hatchbacku. K dispozici je i závodní varianta Kalina NFR R1, kterou je možné nasadit například v rallyecrossu.

Auto je možné koupit pouze na přímou objednávku, na ruském trhu stojí 820.000 rublů, což je v přepočtu asi 287.600 korun. Na poměry značky to je hodně, protože Kalina Sport přijde na 551.000 rublů (cca 193.000 Kč), ve srovnání s jinými rychlými hatchbacky je to ale zajímavá nabídka. Cena závodní Kaliny NFR R1 pak činí 950.000 rublů (zhruba 333.200 korun).

David Bureš
Diskuze (17)
6. 4. 2016 22:57
Re: ehm
Základ je Kalina 1, tá vycházda z čoho?
6. 4. 2016 19:59
Re: ehm
Hm.. toto auto je ruské asi tak jako Hundai český...
6. 4. 2016 19:58
Re: No vida
Obecně ruská ropa je méně kvalitní než třeba ze zálivu (je více mazlavá) a po projití ruskými rafinériemi to taky nebude extraliga... takže i s ohledem na nízkou cenu benzínu v RU je tato 1.6 na místní poměry ideální motor.

Jen mi přijde divné, že má 130hp, když u Renaultu se vyskytovala v klasických autech na 115hp a u Twingo sport 133hp. Takže to bude asi trochu "pohoršený" sportík. A jinak si myslím, že kdyby takový motor nabídli třeba do EU verze Sandero, že si pár šťastvných kupců taky najde...
Avatar - quicky
6. 4. 2016 09:50
Tragikomedia
nic viac... Neviem ci pri tychto autach si mam klopat na hlavu alebo sa zasmiat
6. 4. 2016 00:13
Re: zrychlení
no tak to musíš šlápnout plyn až na podlahu a nebát se motor vytočit. Apropos zrychlení Mazda 626 2.5i V6 121 kw na stovku je 7,5 sec a Renault Kangoo 1.4i 55kw 12 sek.
https://www.youtube.com/watch?v=8GaGBJ… />https://www.youtube.com/watch?v=OgI-5x…