Ruská Lada nabízí Nivu také na západních trzích a to navzdory záplavě všech více nebo méně terénních SUV. Nesmrtelný terénní klasik z Východu prošel decentní modernizací, která dorazila na německý trh.
Absence dieselu je škoda, ale musím uznat, že to auto má i po třech desetiletích stále šmrnc. I když se mi zezadu víc líbila původní verze s horizontálně položenými svítilnami. To auto už prostě nestárne. :yes:
spolahlivost zavisi na konkretnom type, pytal som sa na ne u nas vo firme, kupili ich 12 v roku 2005, asi dve reklamacie prevodoviek, hromada polamanych sedaciek (odklapanie), elektrika problem, brzdy problem, problem urobit emisnu kontrolu, ... je toho dost, spotreba v technickom kombinovana 11 litrov, radsej priplatit na jimnyho, na kvalite a spotrebe sa vstupna cena casom vrati
Měl jsem služební novou 1.7i r.v. 1996, ještě bez servořízení a zkušenosti mám podobné. Problémy s elektrikou, řazením, nekvalitním interiérem, korozí atd. Spokojený jsem nebyl ani se značkovým servisem. Takže v současnosti bych Nivu už asi nechtěl.
řazení by mohlo být vylepšený tou novou spojkou (pokud nebyl problém přímo ve skříni), koroze asi záleží kde se s tím jezdí a asi není od věci u takovýhohle auta nástřik dutin, pokud to někdo má od funglovky...
Jimny ti zas ušetrí nervy a v konečnom dôsledku aj peniaze - pokiaľ sa nebude kaziť, nebude tie drahšie ND potrebovať. ;-)
Niva je už babička, mali by spraviť úplne nové auto, a ponechať len meno. Aj keď Duster je len SUV a nie terénniak v pravom zmysle slova, Nivu podľa mňa postupne vytlačí.
On existuje Chevrolet Niva, leč oficiálně se na žápadoevropských trzích neprodává (pár ks tu samo je, přes šedej dovoz).
Ovšem jde o výrobek spoelčného podniku GM a AvtoVaz, ovšem jaksi se nebyli schopni dohodnout, kam vůz pustit a nebyli schopni mu udělat evropskou homologaci. Škoda, protože je to zajímavý vůz.
Ak sa normálne nepredáva, akoby ani nebolo. Máš pravdu. Je to škoda.
Myslím, že keby niekto spravil jednoduchý ortodoxný terénniačik, mal by úspech, na trhu nie je skoro nič.
Jimny je "držák". 11 let starý auta se prodávaj klidně za víc jak třetinu ceny novýho. Motor, myslím tedy benziňák, má rozvody řetězem a i u starýho typu s řemenem se měnil jenom řemen bez kladek za pakatel. Pokud není zhuntovanej denním provozem v kamenolomu, pak je na servis nenáročnej.Nedávno jsem jednoho koupil, auto do města pro dva lidi jak dělaný. :yes:;-)
A když s ním nepracuješ, tak můžeš blbnout na stráních nad vesnicí.
Já vím, kouzlo veterána. Návštěvníci a tak... Ale když na to kouknu jako "neznalý koloritu", vypadá to jako Fiat Panda z roku 1975 na hodně zvednutém podvozku. Beru, že pokud to funguje, pak terénem projede jako máloco. Ale nelíbí se mi.
Ovšem abych byl objektivní, mně se tyhle almary do terénu obecně moc nelíbí. A pokud někdo něco takového chce/potřebuje a na lepší nemá, ostatně proč ne...
Máš pravdu, ale je to také i o penězích. Do terénu bych si tohle, jako druhé auto klidně koupil pokud bych měl ještě horskou chatu, proč ho nemít. Opravy toho auta stačí dělat i v domácích podmínkách, dnešní moderní další teréňáky tuto výhodu už pomalu nemaj. Příznivcům této značky to ale nevadí, dělaj to s láskou a rádi. Co na tom, že je vše už na dnešní dobu zastaralé, hlavně že to jezdí a jemné zacházení s ním ani nevyžaduje. Ovšem pojmem modernizace bych si v tomhle případě představoval už něco jiného. Ale to nechám na posouzení dalších.
Konečně modernizace lade nivě prospěje už od 80 let se vyráběla pořád stejná.Uvidíme co ukážou podrobnější fakta co se zmodernizovalo je to supr auto :yes: