Lada představila strategii růstu do roku 2020: Nové modely, milion aut ročně
Po stagnaci 90.let poslední desetiletí přineslo boom ruského trhu s novými automobily. Mezi lety 2003 a 2008 vzrostl počet prodaných aut z 1,1 na 2,8 milionu kusů. Ekonomická krize přinesla razantní propad, konkrétně o 50 %.
Situace se ale pomalu obrací, trh by se měl podle odhadů AvtoVAZu vrátit na 2,8 milionu v roce 2013. Mezi lety 2010 a 2020 by mělo dojít ke zdvojnásobení objemu z 1,8 na 3,6 milionu aut ročně.
Samotný AvtoVAZ plánuje dostat se ze současného půlmilionu na 1,02 milionu v roce 2017 a posléze držet tuto úroveň.
Jak toho výrobce automobilů značky Lada dosáhne? Plánuje rozšíření portfolia a generační obměnu stávajících modelů.
Prvním tahounem má být letošní novinka Lada Granta (interně označovaná Low Cost). V první fázi od roku 2012 nahradí model Classic, tedy typ 2107. Po příchodu verzí hatchback a kombi převezme i pozici modelu Kalina.
V roce 2014 má skončit výroba další stálice – Lady Samara. Granta by v tuto dobu měla dosáhnout 300 tisíc prodaných aut ročně a tuto úroveň udržovat až do konce desetiletí.
Od roku 2015 se začne prodávat nová generace modelu 4x4, tedy u nás dobře známé Nivy. To znamená, že nejen Land Rover Defender a Mercedes-Benz třídy G, ale také další stálice mezi off-roady dostane nástupce zcela nové konstrukce.
Prakticky současně s ním budou uvedeny i zatím nejasně definované modely Crossover C a BM hatch.
Na rok 2016 se plánuje nová generace sedanu a kombi nižší střední třídy Priora. Zároveň se objeví sedan C-Class, tedy zástupce Lady ve střední třídě, a menší SUV B-Cross.
Po této ofenzivě by už měly poslední čtyři roky této dekády uplynout bez zásadních novinek.