Toto auto vypadá velmi zajímavě, ovšem za uvedené ceny by to u nás měla velmi těžké. Vždyť na 280 000 Kč začíná výborný Fiat Tipo se slušnou standardní výbavou a této nabídce bude Vesta konkurovat opravdu jen těžko... Pravděpodobně to tedy dopadne tak, že si jí koupí jen pár skalních příznivců značky z Togliatti (kterým je většinou 60+). :-O
P.S. Na autě je velmi dobře vidět přínos práce pořádného designéra evropské úrovně a doufejme že úspěšně těží i z techniky Renaultu. Další velkou otázkou je ovšem kvalita dílenského zpracování a důslednosti výstupní kontroly... Ještě dnes si pamatuju otřesný zážitek, když jsem se kdysi svezl s Ladou Kalina, ve které tak strašně zapáchaly nekvalitní ruské interiérové plasty, že jsem musel před vyjetím nejdřív auto pořádně nechat vyvětrat a pak občas za stejným účelem otevřít okno ve dveřích, protože jinak mi z toho příšerného odéru začalo pálet v krku a slzet oči... :'-(
Pokud je to 4-válec bude to spoustě lidí vyhovovat. Dnes kdy člověk atmo motor nekoupí, jen různá turbo-mini-kurvítka ..... mají šanci.
Plasty jsou nejmenším problémem. když bude ostatní fungovat, auto je pěkné a staromilců je pořád dost.
Oni mají jiný problém - kdyby poptávka byla, nebudou ji schopni uspokojit.
Mýliš se, ten motor v Tipu jede relativně velmi slušně, jen je potřeba mu dát čas na pořádný záběh. Naplno se totiž rozjede až po cca 20 000 km. ;-):yes:
Myslím že ne. Pokud za stejné peníze koupíte Ladu nebo Fiat, tak prostě vezmete Fiat. Není co řešit. Bude mít lepší výbavu a lepší zpracování. A pokud kupujete nový, tak vás turbokurvítka nezajímají, stejně půjde za 5 let do světa.
No ono jde o to, že ta turbokurvítka v pohodě vydrží 200000 km a to je u uživatelů tohoto typu tak 10 let minimálně. Takže já myslím, že vzhledem k projevu radši po tom turbokurvítku šáhne skoro každej.
Tak to tedy prrrr. Pro moji generaci znamenala Lada určitě víc než Škoda. A tehdy nabízeli 1200 / 1500 / 1600 a Niva 1700 což byly luxusní výkony.
Dnes to řídí Renault a pokud zvládnul Dacii asi zvládne i Ladu v dobré kvalitě.
No, moje první auto byl v roce 2006 žigul 2101. Z roku 1973. Bylo to super nezničitelný auto, to rozhodně. Ale jelikož dneska jezdím v S-maxu a BMW i3, tak to pro mě ztrácí smysl a sentimentalita se při výběru auta moc nenosí...
Jenze to bylo v dobre, kdy tady nic jineho v nabidce nebylo. Taky jsme meli zigulika cerveneho s tema hranatyma svetlama a cela se prisla podivat, kdyz to tata privezl.
pamatuju, jak jsme slintali nad kridovejma prospektama baworaku, ktery dovez bracha z rakouska, kterej mel tu vysadu, ze moh s nasima po nekolika letech marny snahy o ziskani vyjezdni dolozky a devizovyho prislibu do vytouzeny kapitalisticky ciziny odjet.
podminkou ale bylo, ze zbytek rodiny zustane doma. tim si je komousi pojistili, ze se vrati zpet do toho bolsevickyho koncentraku...
jako malymu klukoj me pak dobu vrtalo hlavou, jak to zaridil tatuv znamej ze zapadniho nemecka, s kterym se tata domluvil, ze se v rakousku sejdou.
jak to zaridil, ze moh do rakouska vyjet zrovna v tom terminu, kdy tam mohli po nekolika letech marny snahy tata s casti svy rodiny...
Aby nebyl v omylu, tak přestože v Čr není ofiko dovozce, tak se tu letos prodaly 2 Granty a 5 Kalin II vč Cross, vše je dovoz neofiko dovozce z Vyškova + indiv. dovoz Slovensko....
7 osobáků při absenci dovozce a záruky aje dost slušný a mikomu není 60+ >:D
Na Slovensku se těch aut prodaly desítky + pak samozřejmě Nivy, které kupují především podniky a stát (doly, zeměměřičy, myslivci, vodoshopdáři atd).
Ten design se u Vesty opravdu hodně povedl- proporčně bez chyby, linie rovněž povedené... Určitě se zde v diskusi dočkáme mnoha odsuzujících hodnocení na adresu nápadných bočních prolisů, ale já si myslím, že právě tento designérský prvek autu zaručuje osobitost a naprostou nezaměnitelnost. Taky barevné odstíny zobrazené na fotkách autu sluší. Interiér působí rovněž moderně, jen bych si musel zvykat na ten osobitý styl přístrojového štítu. Obrovskou výhodou je zachování pořádné mechanické P brzdy a použití atmosférického motoru. Ty u předchůdců Kaliny vždy velmi příjemně překvapovaly svoji malou spotřebou, tak uvidíme. Velice zvědav jsem na jízdní vlastnosti - ty byly u minulých generací vozů této značky tristní, ale předpokládám, že platforma Renault by se na nich měla velmi pozitivně odrazit. Ce se týče materiálů, nelze si nevšimnout "papírové" výplně stropu a zastaralé protihlukové izolace pod kobercem v kufru (takvou používala už Škoda 100...).
Každopádně Kalině fandím, bude velmi zajímavým obohacením našeho trhu a úspěch by mohla mít zejména připravovaná verze kombi. Kdy se ale Kalina konečně podívá i k nám, to je pořád ve hvězdách...A hlavně, kolik bude stát? :-O
Celkem hezké, škoda že ta verze v plné palbě co je na fotce v článku nebude stát 10k euro ale spíše bude v ceně rok starého superba nebo nové ochcávie :-! A ta pověstná kvalita ruských vozů..... prostě vůz pro opravdové dobrodruhy.
Si to najprv aspoň prečítaj keď nechceš byť za hlupáka. >:D Mergl ani Bawo to neni, ale to ani neche byť. Renault to dobre zacielil, niekde uprostred medzi Daciu a Renault.
Kvalita ruskych vozov ... ja teda neviem. som v Rusku pomerne casto a spolu s Hy Solaris, Kia Rio je to Lada roznych typov najcastejsie pouzivanym automobilom na taxiky. Rozpraval som sa o skusenostiach s Ladou takmer s kazdym taxikarom ale aj so znamymi, ktori Ladu vlastnia a nikto sa na zavady nestazuje. Ak si dobre spominam, tak ktosi zmienil len slabu antikoroznu ochranu ale co sa tyka spolahlivosti, velka spokojnost. Takze ona Lada aku my este zo socialismu pozname (a s nou zname problemy) nema s sucasnou Ladou az tak moc spolocneho.
PS: Ked som bol na Sibiri v Tjumeni, tak som len kukal, aky je tam velky percentualny pomer Lad k inym znackam. Po otazkach mi bolo povedane, ze tak drsne zachadzanie s autom za extremnych podmienok, rychle vykurenie auta i pri minus 40, v tomto sa Lade nikto nevyrovna >:D
Diť rusové, nic jiného než na Lady nemají, dědí se to tam z generace na generaci. Když má rus prachy tak si koupí BMW nebo MB a když prachy nemá (95% rusů nemá), tak jezdí v koňským povoze nebo v Ladě, ale ne z důvodu kvality, ale protože to tam opraví každej strejda za flašku vodky.
40 let se u nás nadávalo, že k mání kromě domácí přiškrcené produkce tu je jen Lada, Dacia, případn vozítka z NDR. Takže dnes, kdy si můžeme u nás koupit cokoliv - a jde skutečně o nepřeberné množství, nevím, proč by se někdovracel k Ladě. Nabízí vysokou cenu, mizivé zastoupení, pravděpodobně nízkou kvalitu zastaralé techniky a očekávat se dá také špatné dílenské zpracování a ledabylé výstupní kontroly. Takže to nebude ani auto pro dobrodruhy, jak je psáno výše, ale pro kované komunisty.
Design 1*, osobitost a rozpoznatelnost nových Lad mnozí evropští výrobci můžou jen závidět...
Interiér 2. Celkově přístrojovka nevypadá zle, ale mimo přistrojovou desku už je to hodně jednoduché. I když třeba výplně dveří by mohla závidět třeba i Octavia...
Výbava 4-. Především bezpečnostní výbava je ... prostě východní svět. Nás mnógo... 2 pytle je ukrutně málo.
Zpracování a kvalita ??? největší neznámá. Z fotek to nevypadá zle, ale Lada už nesčetněkrát zklamala. A nové Lady na tom údajně jsou stále stejně ... mizerně.
Cena 5. Pokud by Vesta měla u nás uspět, musela by začít kolem ceny Dacií. Jinak bez šance.
Za mě ale doufám, že se k nám do ČR dostane a že nabídne i zajímavou cenu. Bylo by to příjemné zpestření mezi lowendy.
" I když třeba výplně dveří by mohla závidět třeba i Octavia..." To jo. Hlavně ergonomii. Sice jsem v tom neseděl, ale ovládání okna u spolujezdce bude asi chuťovka. Za tím madlem, které auta s promyšlenou ergonomií mají posunuté více dopředu. Jako např. Octavia.
K té bezpečnosti... i mnohá evropská auta nabízí v základu dva pytle. Jednak většina "polidštěných" polododávek, v čele s Berlingem a spol. Ale i Fiaty, například. Základní Dacie snad taky jen dva... S ohledem na cenovou kategorii to není zase TAK špatné. Spíš bude zajímavé, co všechno půjde dokoupit navíc. Nikde jsem třeba neviděl zmínku o klimatizaci a tempomatu, což pro mne jsou dvě docela zásadní položky výbavy.
na takovej bocni naraz jsou bocni pytle jako delany, a predpokladam, ze kdyz ctyri, tak dva sou bocni. a bocni naraz u malych aut co jezdi ve meste asi neni uplne vyjimecny..
zrovna dnes jsem je malem otestoval, kdyz sem na krizovatce ve meste cekal az budu moct vystrelit, a vidim - dira, a auto prijizdejici zleva blika doprava, takze bude zahejbat..
tak uz vyrazim, ale on nezahnul, jen predtim nevypnul blinkr, jeste sem to stihnul zaslapnout. jasne byla by to moje chyba, ale ten bocni pytel by mi urcite dost pomoh...
no, zásadnější bude výsledek v nárazových testech a stabilita kastle. Nicméně jestli nemá boční pytle, tak se vracíme někde do doby příchodu Octavie, takže bratru 20 let nazad... A to je docela přes míru.
Teď ale vlastně nevím, jestli Sandero/Logan má bočná bagy ;-)
Opet tendencni protirusky clanek!!! Proc si myslite, ze zakladni vybava pro EU se jmenuje ICE? Protoze ma v zakladu KLIMATIZACI! A verze LUXE ma ve vybave mimo jine i TEMPOMAT! Pan redaktor si neprecetl ani stranky slovlada.sk, natoz Lada.ru, holt rusky a slovensky asi jiz neumi!
u ICE jsi zapomnel na elektricky ovladany predni okynka a u LUXE stahovani okynek dokonce i vzadu!!!
a to nemel ani favorit pred 30 lety >:D >:D >:D
kdyz vidim tu ruskou techniku, jen se pousmivam pod fousama.
a je to vubec ruska technika kdyz tu automobilku vlastni renault-nissan??
jak by to vypadalo, kdyby to slo v rusky rezii??
a co now-haw???
neni know-how vetsinou daleko dulezitejsi, nez kdo, kde a z jakych plechy auto vyrobi??
pamatuju dobu, kdy se od nas na zapad vozily ty nejluxusnejsi modely skodofky, aby se na zapade vubec neco prodalo.
sem rad, ze sem se dozil doby, kdy se z ruska k nam vozi (budou vozit) ty nejluxusnejsi modely novodobyho zugula, aby se u nas vubec neco prodalo.
i kdyz - o obchodnim uspechu silne pochybuju. tohle si koupi jen blazen, nebo zaprisahlej milovnich starych casu
Takže nová Lada je vůz, který má osobitější design než Mercedes, na silnici jezdí lépe než BMW, interiér jí může závidět i Octavia (muhehe), a bude stát méně než Fiat Tipo. Térénní vlastnosti má samozřejmě na úrovni minimálně Toyoty Hilux a každou závadu na voze hravě opravíte pomocí srpu a kladiva. A Putin v ní bude vozit státní návštěvy.
Asi ctu jinou diskuzi... ale ja tady tohle nevidim.
Vidim formulace, ze design neni uplne spatnej, podvozek od Renaulta by snad mel byt lepsi nez to puvodni nestesti u Kaliny a svetla vyska staci na normalni "vesnicky a vikendovy provoz".
Takze jedine, v cem mas pravdu jsou vyplne dveri - a je to smutny, ale na fotkach to vypada, ze je ma opravdu lepsi nez Oktavia. ;-)
Porad plati, ze pokud to bude zretelne levnejsi, nez ten Fiat, tak si to par kupcu najde.
Zlom na trhu ale asi ocekavat nelze. ;-)
>:D >:D >:D Shrnutí je to sice docela vtipné, leč dosti přehnané. Ale že je to vcelku líbivé auto, o které by zde mohl být (v případě příznivé ceny) nezanedbatelný zájem, s tím bych souhlasil. :-)
Bolo by dosť iróniou ak by vo výbave Ice nebola aspoň manuálna klimatizácia. Snáď ju teda len redakcia zabudla spomenúť.
edit: ok, už som sa dopracoval k cenníku, klíma tam samozrejme je.
No nevím co se tady řeší jaká bude nová Lada. Řešilo se už tolik aut. Kde kdo nadává na Dacie ale ve finále rozhodují prodeje. Nejradši mám takový chytráky co všechno co pochází z bývalýho spřátelenýho bloku haní. Nebýt posranejch Němců tak celá slavná Škodovka byla úplně v *!Jediný co je na ní super je ta cena. Za ty peníze se už dneska dá pořídit daleko lepší auto. Renault začal dělat Dacie a proč mají úspěch v Evropě? Úplně jednoduchá věc dělají auta za rozumnou cenu a na to lidi slyší. A navíc pokud to bude jednoduchý auto jen dobře. Čím míň eletroniky tím míň kurvítek a jednodušší údržba. Co v autě není to se zákonitě neposere.
Úspech Dacie v západnej Európe neprišiel len tak zrazu, lebo to boli autá za rozumnú cenu. Dôležitou výhodou bol fakt, že Renault zabezpečil predajnú sieť a to v prípade Lady absentuje.
Diskuze se klasicky zvrhla na odpůrce východního bloku, kteří nejsou schopni uznat, že i Lada může být kvalitní auto. A stejně tak příznivci ruské strany neuznají, ze je Lada pořád daleko i za průměrem aut prodávaných ve střední Evropě.
Ruku na srdce, znáte někoho, kdo by jen teoreticky o Lade uvažoval nebo si místo Tipa vzal ruský výrobek?
Motor 1,6 a 1,8 atmo je osvědčená kvalita, automaty sou německé ZF či japonské JATCO, výbava je různá dle verze, můžete mít klimatizace, aBS, ESP, tempomat, navigaci, el. okna a zrcátka, LED denní svícení, deštový senzor, mlhovky, vyhřívané sedačky ATD.
Nová Vesta vypadá velice hezky a osobitě. Přístrojová deska vypadá nápaditě. Cena okolo 270 tis je ale přemrštěná. Cenu bych viděl někde na úrovni 180 tis Kč jako u Dacie. Pokud bude i česká cena taková jako na Slovensku, moc šancí na úspěch tady nevidím. Důležité je, i jaká bude kvalita. Je sice pravda, že většinu akcií Avtovazu má Renault, který do automobilky investoval, ale kolísavá kvalita je hlavní problém ruského vozu. Už i nová Granta, je na tom co se týče trvanlivosti dost špatně. Je to typické sovětské auto. Musíte se o něj starat a jednou za 2 roky konzervovat karoserii. Přesto modelu Vesta držím palce, zaslouží si prorazit. Jen bych tu cenu snížil.
180tis? Kde zijes? Spocitej si Logana v obdobne vybave a s 0,9 (1,0 je trivalec 55kW to ani nejde srovnavat) a jsi na 280tis, aby to melo klimosku, tempomat, radio a parkovaci senzory, coz je podle me v dnesni dobe standart, a uz bych si bez techto veci nove auto nekoupil. Sam mam Fluence a toto ma a kupoval jsem ho minuly rok za 315tis. s 1,6 benzinem.