Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Vesta Signature: Natažený sedan realitou, vyzkouší jej ruští úředníci

David Bureš
Diskuze (33)
Ruský papaláš fároš je o výrazných 25 centimetrů delší než prodávaný sedan Vesta. Z toho těží hlavně pasažéři na zadních sedadlech.

Už na podzim loňského roku jsme vás informovali o tom, že v dílnách automobilky AvtoVAZ vzniká prodloužená verze sedanu Vesta. Výrobce to s tímto jezevčíkem myslí vážně, jeden z postavených exemplářů předal úředníkům v Samarské oblasti, aby jej vyzkoušeli.

Automobilka má během letošního roku ruským úředníkům předat na 10 kopií natažené Vesty. Pomocí zkoušek v reálném světě chce firma vůz pečlivě prověřit a získat od potenciálních kupců zpětnou vazbu. AvtoVAZ chce tímto způsobem zjišťovat názory na poskytovaný komfort a otestovat funkčnost jednotlivých systémů vozu. Komentáře úředníků budou zaznamenávány, aby automobilka lépe posoudila, zda je takový model vhodný pro sériovou výrobu.

AvtoVAZ zatím nezmiňuje, pro jaký typ klientely je nová Vesta Signature určena. Vedle funkce reprezentativního auta pro úředníky nebo vedoucí pracovníky firmy by o tohoto jezevčíka mohli mít zájem třeba taxikáři.

Ruský výrobce s myšlenkou luxusního modelu nekoketuje poprvé, v roce 2014 postavil luxusně pojaté kombi Largus VIP, které bylo primárně určeno pro jeho vysoce postavené pracovníky. Ti s ním dokonce kvůli nařízení tehdejšího šéfa Bo Anderssona museli jezdit povinně.

A jak se Vesta Signature (dosud se o autě mluvilo jako o Vestě VIP) ve srovnání s prodávaným sedanem liší? Nejdůležitější je samozřejmě natažený rozvor o 250 mm, výsledkem čehož je rozvor dlouhý 2.885 mm a celková délka 4.660 mm. Díky natažení tento jezevčík nabídne více životního prostoru pro cestující vzadu, a to navzdory posunutí zadních sedadel vpřed, to aby měli pasažéři více místa nad hlavou.

To ale není jediná změna, Vesta Signature dostala též "žraločí ploutev" místo konvenční antény nebo upravenou kapotu s ukrytými ostřikovači čelního skla. Uvnitř pak najdeme kožené čalounění a především speciální konzoli s držáky na nápoje (či popelník) a USB vstupy na zadních sedadlech pro větší komfort cestujících. Některé plasty pak zmizely pod vrstvou kůže, zatímco palubní desku ozdobily chromované prvky. Zadní sedadla navíc nabízejí i vyhřívání.

Jaký je motor pod kapotou, AvtoVAZ neprozradil. Ruská média ale spekulují o použití benzinové šestnáctistovky o výkonu 78 KW, známé z běžné vesty. Pokud by však Vesta Signature byla schválena do sériové výroby, mohla by se dočkat modernější osmnáctistovky o výkonu 90 kW kombinované s robotizovanou převodovkou, která už je dostupná pro crossover XRAY.

David Bureš
Diskuze (33)
Avatar - Barrichello
1. 6. 2016 09:03
Re: no
Kdo já?
Měl, tedy s převodovkou přímo ne, ale s vanou která byla křivá a tekla pak ATF. Musela se dát jiná vana, paradoxně neorigo a pak to fungovalo.
Avatar - Barrichello
1. 6. 2016 09:02
Re: no
>:D >:D >:D

Tak aspon že umí podvádět a dělat maerketing, když už neumí dělat auta >:D >:D
Avatar - Barrichello
31. 5. 2016 22:45
Re: Naco taková limuzína pro Rusy,
Opakovaný vtip přestává být vtipem.....ale budiž.

Problém je, že už dávno mají T-90 a ted nově i Armatu >:D >:D >:D

A letectvo testuje šestý prototyp Suchoj T-50 (PAK FA) a dalších 5 je rozestavěno
31. 5. 2016 22:05
Lada na čínský způsob
Taková Vesta Long by se mohla líbit Číňanům, pokud by ovšem už nebyli tak zpovikaní od západních značek. Jinak to auto vypadá úplně stejně, jako když se dodatečně prodlouží jakýkoliv jiný kompakt - disproporčně a "jezevčíkovitě". ;-\
31. 5. 2016 22:01
Re: no
Otázkou ovšem je, zda si takový "průnik" Lady na evropské trhy vůbec Renault přeje. Je tu přece Dacia... :-!