Diskuse

Lada Vesta Sport je realitou. Je opravdu tak sportovní?

12.7.2018

Před dvěma lety se sportovní sedan Vesta představil ve formě konceptu, letos míří do prodeje.

 

  • 24 Reagovat !

    foto Michal12

    Michal12 12.07.  08:54

    A co je to to "sportovní"?

    Ano, opravdu je tak sportovní, jak sportovně ho řidič bude řídit. Překvapivě? Ani ne, jen na hloupou otázku jediná správná odpověď. Nebo snad máte v redakci nějakou definici, etalon pojmu "sportovní"? Sem s ním, konečně.
    • 52 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 12.07.  10:59

      « Re: A co je to to "sportovní"?

      Vysvětlení je jednoduché, v dnešní době je sportovní všechno, co má v zádu na kufru nápis SPORT! :-)
      • 00 Reagovat !

        foto rokyta-p

        rokyta.p 12.07.  12:39

        « Re: Re: A co je to to "sportovní"?

        jo baby hippo Ford Eco Sport >:D
    • 10 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 12.07.  13:12

      « Re: A co je to to "sportovní"?

      Sportovnost jako atribut auta ale existuje taky. Obecně je to preference požitku z jízdy před komfortem nebo praktičností... silný motor, tvrdý podvozek, větší brzdy, sedačky s bočním vedením, třebas i slabší odhlučnění výměnou za nižší váhu...
      • 00 Reagovat !

        foto nalimer

        nalimer 12.07.  13:53

        « Re: Re: A co je to to "sportovní"?

        s prepáčením sa tu "masturbuje" nad obchodným pomenovaním auta, ktoré sa reálne ani nebude predá vať v EU.
        štítok s nadpisom sport sa dával autám, čo mali jemné retuše v interiéri a exteriéri. a výkon motora bol o niečo vyšší, ak vôbec.
        a ja tu čítaním článku a písaním odppvede zabíjam 5 min. života na ...inách.
  • 37 Reagovat !

    foto topten

    topten 12.07.  08:56

    novodoby favorit sportline

    tuhle dobu skodovka prozivala pred 1/4 stoletim…
    162mm svetla vyska, co by za to u nas dalo kdejaky auto urceny do lehciho terenu, a russaci to maj na sportlajnu jako snizenej podvozek.
    treba si z nich vezme priklad F1 na pristi sezonu >:D
    • 44 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 12.07.  09:05

      « Re: novodoby favorit sportline

      Jj, s tou Škodou spred 25 rokov si to trafil. Inak ak by sme do porovnania dali nejakú dnešnú Škodu, tak rovnakú dynamiku ponúka Rapid s litrovým trojvalcom (198 km/h, 9,8 s), takže toľko k športovosti Vesty. ;-)
      • 32 Reagovat !

        foto 99matthew99

        99matthew99 12.07.  09:08

        « Re: Re: novodoby favorit sportline

        A aj napriek tomu dal tuším Nordschleife rychlejšie ako Kodiaq RS :-)
        • 00 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 12.07.  12:23

          « Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

          presne tak.. a aj starucke Lupo GTI je tam rychlejsie ako medved kodiaq .... a to o desiatky sekund dokonca... z toho je zrejme ze RS je len akysi marketingovy tah... a skutocna sportovost tu nebude zrovna priorita .. proste dostanes na dane pomery SUV a ceny svizneho medveda.. ale zase ziadny rychlik a sportove auto uz vobec :yes:
        • 01 Reagovat !

          foto jozinec

          jozinec 12.07.  12:44

          « Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

          Bohuzel nemas pravdu neni
      • 23 Reagovat !

        foto comper

        comper 12.07.  10:16

        « Re: Re: novodoby favorit sportline

        Neboj za chvilu dorazia miestni soudruzi a vysvetlia nam aka je to bolshoia mashina ;)
      • 10 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 12.07.  14:09

        « Re: novodoby favorit sportline

        Mě to nepřijde jako špatný. Atmo motor se 107 kW nevypadá papírově špatně. Otázka je jak to celý bude fungovat.
      • 00 Reagovat !

        foto lamal

        lamal 12.07.  14:30

        « Re: Re: novodoby favorit sportline

        takze pre teba je sportovejsie auto to, co ma lepsie zrychlenie v priamke ? kodiaq motorom 2,0 tdi 140 kw je sportovejsie ako Mazda mx5 nb 1.6 ?

        • 20 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 12.07.  14:45

          « Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

          Tu Vestu ještě ani ruští novináři netestovali a tady se budeme bavit o jejím jakémsi potenciálu? Si nějak nepamatuji, kdy naposled Lada předčila něčím pozitivním konkurenci ;-)
          • 02 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 12.07.  14:49

            « Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

            to su len take bachorky od stola, je minimalne sympaticke ze aj taka automobilka ako LADA dokaze svoj model vykonovo modifikovat a naladit... co taka SkodaWagen ma zakazane a skonci to len pri nálepkách a nárazníkoch... takze uz len z principu pochvala

            twingo RS malo ake zrychlenie ? swift sport ? boli radi ze sa pozreli pod 10s pri 0-100
            • 10 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 12.07.  14:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

              Ale to bolo, podívej jak jsou na tom dnes. To je to o čem píšu, dá se srovnávat, ale pouze se staršími.
              • 00 Reagovat !

                foto lamal

                lamal 12.07.  16:34

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                podla mna to nevadi, myslim ze ide o nieco uplne ine... definicia sport auta nie je o výkonoch motora, jasne ze vykonovo su pod priemerom dnesnej fukanej doby dajme tomu v EU, ale v ramci rovnakých vykonov su naopak zazitkom a charakterom vyssie...ako spominany rovnako vykonny rapid tsi... tak si vyber co je v definicii sport modelu aj ked menej vykonneho dolezite pre sofera... vykon na papieri alebo real feeling ? pochadzaju z menej rozvinutých zemii, tak pochopitelne nedosahuju urovne tych co su v predsie, no nemyslim si ze to je jedine meritko na porovnavanie s nejakym rapidom co je tiez pekne primitivna plečka aj ked slusne odladena
            • 21 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 12.07.  15:50

              « Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

              Ty strieľaš tak mimo, že neviem, či má zmysel na Teba reagovať, ale keďže inokedy vieš diskutovať rozumne, skúsim to.
              Ako píše paja, sériová Vesta nikoho nepresvedčila, že je to plnohodnotný konkurent čo i len spodnému okraju maistreamu, a to platí pre jazdné vlastnosti. Ak sa "športový" model vyznačuje "zníženou" svetlou výškou na 162mm, teda na úroveň obvykle zdvihnutých crossoverov či SUV, to nedáva najmenšie nádeje na zaujímavé jazdné vlastnosti. Ospevovaný atmosférický motor môže mať nejakú aspoň trochu zaujímavú charakteristiku, iba ak nesplní aktuálne emisné normy, inak to bude mŕtve ako všetky moderné atmosféry, bez ohľadu na nominálny výkon. A ostatne aj tie údaje hovoria za všetko, 107 kW, ale dynamika ako 81 kW Rapid.
              Takže zhrnuté: nemá to papierovú dynamiku a o charaktere pri atmosfére majúcej splňovať aktuálne emisné normy tiež nemožno hovoriť no a napokon základ v podppriemernom lacnom sedane so svetlou výškou podvozka ako SUV nedáva nádej na zaujímavé jazdné vlastnosti.
              Tvoje argumenty Twingom a Swiftom sú úplne mimo, jedno je o dve triedy menšie auto a navyše sa už nevyrába, druhé je o triedu menšie a stovku dá za 7,9s.
              • 00 Reagovat !

                foto lamal

                lamal 12.07.  16:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                Pobavi citat od teba, ze strielam mimo, pozri sa co si ty napisal :

                ´´Jj, s tou Škodou spred 25 rokov si to trafil. Inak ak by sme do porovnania dali nejakú dnešnú Škodu, tak rovnakú dynamiku ponúka Rapid s litrovým trojvalcom (198 km/h, 9,8 s), takže toľko k športovosti Vesty. ´´

                sportovnost odovodnujes dvomi vecami tj 198 km/h, 9,8 s... ja ti len vravim, ze to nie je o zrychleni a svetlej vyske, Vesta moze jazdit zabavne a na pomery modelu Vesta aj sportovo... to staci nie, nikde sa nepise, ze to je konkurens pre Fiestu ST... to tak beries asi len ty >:D

                Twingo a Swift neboli mimo, to akoze 7,9s je uz sport a 9,7s este nie ? lol ... funny a ze swift sa uz nevyraba to je co za argument ? tak aby si to pochopil, priklad to bol o tom, ze aj auto s priemernym zrychlenim dokaze byt sportovne, tak netrolluj zase
                • 00 Reagovat !

                  foto -Karel-

                  _Karel_ 12.07.  17:03

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                  Tahle debata je hlavně úplně zbytečná. To, že zaostalá lowcostová značka u svého (v Rusku) úspěšného modelu trochu posílila motor a přidala pár plastíků, neznamená, že jej sama považuje za sportovní. Podobně se chovají i zavedené (i prémiové) značky a nikdo normální z toho nedělá vědu.
                  Až to budou chtít Rusové ve statistikách řadit do kategorie "sportovní auta", pak to bude k smíchu. Zatím o tom nic nevím. :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto lamal

                    lamal 12.07.  17:06

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                    ja si to tiez myslim, len mi vadi ked sa niekto vysmieva a nadraduje kvôli tomu, ze to nepochopil
              • 20 Reagovat !

                foto Redmex

                Redmex 12.07.  16:54

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                Nie ze by som si myslel, ze ta Lada bude nejak vynimocne auto, ale zase trochu sa tu ignoruje kontext.

                Ano z absolutneho hladiska alebo pohladom europana, ktory si za podobne peniaze moze kupit MX5 s ostrou 1.5 to velmi sportove auto nebude.
                Na druhej strane vzniklo pre domaci trh, kde predstavuje vrchol produkcie Lady a zrejme prelso aj inymi zmenami ako len sinlejsim motorom, takze vobec nemusi jazdit zle v kontexte znacky a realnych ciest.

                Svetlu vysku by som vobec neriesil. Je to stavane pre ruske cesty a hlavne si treba skusit rally auto alebo rallycrosovy special. Ani jedno nie je nizke a nezda sa, ze by nefungovali :-)

                PS. Cisla bude treba overit, ale takto od stola by som povedal, ze to auto je tazke, zrejme robi 100 km/h na 3. stupen a asi nema 6 kvalt, preto nizka maximalka, pripadne ma zlu aerodynamiku. Ani jedno vsak neznamena, ze to musi jazdit horsie ako Rapid. Uz len reakcie nepriamovstrekej atmosfery (asi) s lankom ovladanou skrtiacou klapkou budu o vesmir inde ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto lamal

                  lamal 12.07.  16:58

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                  Na niektorých je to ocividne vela, chapat tieto kontexty... a potom ti este napise, ze strielas mimo >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 18.07.  09:41

            « Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

            Lada nepotřebuje nikoho předčit, nabízené osvědčenou klasickou techniku, jako jedni z posledních mají klasické atmosféry, což řada lidí ocení. K tomu je to moderní auto se soudobými komfortními prvky.
        • 01 Reagovat !

          foto Beefcake

          Beefcake 12.07.  15:08

          « Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

          Tak to si pis, ze takych je tu vacsina.
      • 00 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 12.07.  16:12

        « Re: Re: novodoby favorit sportline

        Liftback dokonce 200 km/h. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 18.07.  09:40

        « Re: Re: novodoby favorit sportline

        Jenže litr tlačí turbo je je to pidimotorek, kde je velkou otázkou spolehlivost nad 150 tis km, zatímco Lada má poctivou a osvědčenou atmosféru >:D

        Já bych si teda určitě vybral atmosféru 1,8 než oturbenej litr. A spotřeba? Lada s LPG kamarádí velmi dobře, takže komu jde o spotřebu :-)
    • 74 Reagovat !

      foto Rubb

      Rubb 12.07.  10:22

      « Re: novodoby favorit sportline

      Uvědom si, pro koho je ten produkt určen a na jakých cestách se bude pohybovat. Na takové cesty je světlost 162mm skutečně "sportovní". Těžko s tím bude někdo jezdit po okruzích... ale to si jouda jako ty nemůže uvědomit, když v životě nevytáhl paty z horní dolní >:D
      • 06 Reagovat !

        foto comper

        comper 12.07.  10:56

        « Re: Re: novodoby favorit sportline

        Praveze toto auto je urcene na cesty hornej dolnej, takze si to napisal opacne ;)
      • 17 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 12.07.  10:56

        « Re: Re: novodoby favorit sportline

        Hm, to by bolo všetko pekné, keby sa ten športiak predával iba v matičke Rusi, ale oni to chcú vyvážať aj do civilizovaných krajín, kde je 162 mm naozaj svetlosť priemerného crossoveru. ;-)
        • 210 Reagovat !

          foto DEVIL

          DEVIL 12.07.  10:58

          « Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

          nutí tě někdo si to kupovat ty trotle slovenskej?
          • 32 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 12.07.  11:24

            « Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

            Ako pozerám Tvoje posledné príspevky (4 z posledných 5 príspevkov sú nadávky: "áda je totální de*il ", "FOSTEK JE DE*IL", "TY DEME*TE"), si zjavne človek, ktorý sem neprišiel kvôli autám, ale kvôli uvoľneniu vlastných frustrácií a mindrákov. Skús to radšej tuto, tam pomohli aj ťažším prípadom: [odkaz]
            • 11 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 12.07.  12:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

              Ani na něj nereaguj, tohle je spodina, která by měla dostat doživotní BAN :-!
            • 03 Reagovat !

              foto ryccardo

              ryccardo 12.07.  14:13

              « Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

              Nediv se to je zákon akce a reakce. Když je někdo trotl je třeba mu to napsat, aby si to uvědomil. To není nic o frustraci nebo mindrácích. To se musím zase Devila zastat.
              • 30 Reagovat !

                foto webpaja

                webpaja 12.07.  14:41

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                Stupňů hlouposti je hodně, Devil má zřejmě bohužel ten, kdy si už svou hloupost neuvědomuje. To je lepší pro něj a horší pro okolí.
            • 00 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 12.07.  16:17

              « Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

              Nemluvě o tom, že ve třetím písmenku svého nickname udělal překlep.
          • 01 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 12.07.  12:55

            « Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

            Ty jsi mentální ubožák a neměl bys vůbec na veřejnost :no:
        • 02 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 12.07.  11:55

          « Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

          Otázkou je, zda to vypovídá něco o sportovním autě, nebo o těch crossoverech. Za mě spíš to druhé.
          • 11 Reagovat !

            foto topten

            topten 12.07.  12:11

            « Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

            mozna to vic vypovida o russkych silnicich nez o aute
            jestlize auto urceny na dobrou russkou silnici ma stejne vysokej podvozek jako auto urceny na nasi polnacku, znamena to, ze kvalitni russka silnice je na urovni nasi polnacky??
          • 01 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 12.07.  13:48

            « Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

            Ako píše topten, ak ruský športový model potrebuje svetlú výšku ako európske SUV, tak to naznačuje, že ruské normálne cesty sú na úrovni európskych poľných.
            • 00 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 12.07.  14:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

              neviem kvôli comu sa do ruskej vesty navazas, je to auto primarne pre ich trh a v ramci moznosti modelu a ponuky ruskej automobilky je to pravom oznacene ako sport co s tym mas za problem? vyzera to ze len ventilujes svoje mindraky a neschopnost pochopenia iných veci... to iste napises o dacii sandero rs ? pretoze to je na papieri rovnako rychle ako nejaky sahlyrapid tsi ? navazat sa kvôli vyssej svetlej vyske kt ma v krajinach vzniku opodstatnenie, je obmedzene, to sa vysmievas aj ludom s okuliarmi ? omg ..

              stavim sa ze obe z tych spomínaných sport verzii su 100% zabavnejsie a rychlejsie na okruhu ako tebou porovnavany rapid tsi... niekedy mam dojem, ze obmedzene chapanie kontextov vymizne az vekom... az vobec
              • 10 Reagovat !

                foto webpaja

                webpaja 12.07.  14:40

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                Upřímně bych nechtěl "sportovat" ani s Vestou natož s Rapidem. Iudexova připomínka toho, že ruský nejsportovnější model má dynamiku jako střední motor lowcostového Rapidu je správná.
                • 00 Reagovat !

                  foto lamal

                  lamal 12.07.  14:42

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                  to si nemyslim, lebo sportovy feeling a fun factor nie je o cisle na papieri, ale o charaktere co samotny cas zrychlenia ani vykon nijako nedefinuje... radsej budem robit 0-100 za 10s tocivou malorazkou s kratkou prevodovkou ako s 2.0tdi ... pokial ide o sport

                  to by nejaka MIATA nemala vyznam uz od zaciatku a div sa svete stale je to jedno z naj sportovych aut na svete... a casy zrychlenia to fakt nespravili
                  • 00 Reagovat !

                    foto webpaja

                    webpaja 12.07.  14:44

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                    Rapid 1.0TSI je benzín ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto lamal

                      lamal 12.07.  14:46

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                      skus lepsie odpovedat na cely obsah... ja som uviedol TDI lebo ma tiez rovnake casy +- ako nejaky zabavnejsi motor... rapid TSI konci pri 4500 ot tak isto ako TDI >:D
                  • 22 Reagovat !

                    foto iudex

                    iudex 12.07.  15:40

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                    Ten mnou spomínaný Rapid je aspoň priamy konkurent, ale vyťahovať v príspevku o Lade Vesta Miatu, nemám slov. A to vieš niekedy debatovať rozumne.
                    • 00 Reagovat !

                      foto lamal

                      lamal 12.07.  16:46

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                      Keby si dokazal rozumiet kontextom tak pochopis, ze Miata ako auto so slabym papierovym zrychlenim je napriek tomu sportove a tvoje tvrdenia o tom, ze nieco co da 100 za 9,7s nemoze byt sportove stiera zo stola
                      • 10 Reagovat !

                        foto iudex

                        iudex 13.07.  08:41

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                        Ale MX-5 je športiak od počiatku ako športiak stavaný, t.j. malý, nízky a predovšetkým ľahký (!) roadster, kde sedíš doslova pár centimetrov nad zemou a má parádny tried and trusted Skyactive od Mazdy. A aj keď u neho primárne nejde o dynamiku, už so základnou 1,5kou prekonáva túto Ladu (203/8,4), o dvojlitri ani nehovoriac (214/7,3). A Ty takýto čistý športiak dávaš do jednej vety s lowcostovým sedanom (!) s podvozkom na úrovni SUV a napriek dynamike na úrovni trojvalca, len preto, že je to atmosféra usudzuješ, že by mal byť zábavný. Opäť, nemám slov. 8-s
                        • 00 Reagovat !

                          foto lamal

                          lamal 13.07.  10:26

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                          islo o princip zrychchlenia vs sport feeling... jasne ze miata je inde a pisal som NB tam ziaden skyactiv nebol ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto twistedTSD

                    twistedTSD 12.07.  16:24

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                    Myslím si, že na debatování o sportovním feelingu, fun factoru a okruhovém dovádění s Vestou je trochu brzy. Celkem s jistotou se dá říct, že na okruh tohle auto stavěno není.
                    • 10 Reagovat !

                      foto lamal

                      lamal 12.07.  16:50

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                      to je fuk, je to verzia Vesty ktora je viac fun a ma na to aj nejaky setup a nie len spojler a nalepky... ma o 17 kw vyssi vykon, znizeny a isto aj tuhsi podvozok a to nie je uplne marne... to ze na okruhu spravi podla mna lepsi cas ako rapid 1.0tsi neznaci, ze to je stvorene ako okruhove nacinie... a mozno to bude fakt tragedia, len mi to vadi to teoretizovanie a arogantne sa vysmievanie menej dokonalym trhom a krajinam... o tu vestu samotnu mi ani tak neslo, cas ukaze ak bude recenzia co sa im podarilo, no chapes... niekto sa citit tak vysoko, ze si z rusakov hned bude utahovat jak keby bol on sam dako moc za vodou... a to teda fakt nie som ziaden rusofil, ale tieto obmedzene tendencie ludi mi lezu na nervy, hlavne ked vidis ze to je len nejaky rojko co zjedol vsetku mudrost sveta
                      • 10 Reagovat !

                        foto iudex

                        iudex 13.07.  08:54

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                        Ono by tá tvoja obhajoba slabších bola aj sympatická, ak by šlo o ľudí (verím, že rovnako srdnato bojuješ aj za marginalizované skupiny ľudí, bezdomovcov, gayov, Rómov a pod. ;-) ).
                        Pri autách ale nejaký súcit netreba, autá sú dobré, priemerné či zlé a ak je niečo zlé, tak to nebudem len zo súcitu obhajovať. Lada je veľká, štátom podporovaná automobilka a ak v r. 2018 automobilka (v podstate jediná automobilka z Ruska vyrábajúca osobné autá) z jedného z najväčších štátov sveta nedokáže postaviť aspoň priemerné auto, ktoré by mohlo súperiť s konkurenciou v Európe, tak je namieste kritika a nie "súcit so slabším".
                        • 10 Reagovat !

                          foto lamal

                          lamal 13.07.  10:29

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                          si pis ze bojujem za mensiny, nemam rad ked sa niekto citi moc uber a sam nic nedokazal okrem kecov ;-) vsetky menej rozvinute trhy maju prisposobeny sortiment a aj na ich miestne potreby, cesty... zvyklosti
                          • 00 Reagovat !

                            foto webpaja

                            webpaja 13.07.  10:33

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                            Rusové se považují za jednu z nejvyspělejších společností ;-)
                            • 00 Reagovat !

                              foto lamal

                              lamal 13.07.  10:45

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                              to nebudem komentovat radsej, pisal som ze nie som rusak ani rusofil, no ked si slovak moc vyskakuje nad rumonov (dacia) a rusakov (lada) tak by sa mal pozriet odkial prisiel :-) nejak by som to uz nenafukoval, ziadne haloo z toho netreba robit, no naznacil som ...
                          • 10 Reagovat !

                            foto iudex

                            iudex 13.07.  12:38

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                            Tak aspoň za tú obhajobu menšín Ti môžem dať :yes:
                            • 10 Reagovat !

                              foto lamal

                              lamal 13.07.  13:05

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                              vidis, diskusny happy end potesi, ale este som nezalistoval nizsie >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto Barrichello

                  Barrichello 18.07.  09:44

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                  Nesrovnávej turbo a atmosféru. A pokud to srovnváat chceš, vem to vč spolehlivosti, nákladů na údržbu atd.

                  Tam škodule jasně prohraje >:D
            • 10 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 12.07.  18:56

              « Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

              Inu, pokud vám oběma připadá 160 mm jako dostatečná výška pro SUV či crossover, tedy pro auto, které by se nemělo leknout první polní cesty, pak je vše vcelku pochopitelné.
              Mně to dostatečné nepřipadá, ale já ještě nejsem dostatečně zmasírovaný současnou zpí*enou módou. Naštěstí...
          • 20 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 12.07.  14:14

            « Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

            Přesně crossover, který nemůže jinam než na silnici jinak vorveš podvozek >:D
            • 10 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 12.07.  14:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

              A tak to je asi v pořádku, ne? SUV by mělo být auto i do lehkého terénu. Crossover ve smyslu, jak to chápe třeba Captur (protože jinak může být krosouvr úplně cokoli), si bere vyšší posaz, ale bez terénních ambicí.
        • 20 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 12.07.  12:55

          « Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

          To je otázka. Na začátku se říkalo, že ta 1.8 se do Evropy kvůli emisím nepodívá a tady se o prodeji v Evropě taky nepíše.

          Jinak... mně se to kupodivu docela líbí, s 1.8 107kW atmosférou by to nemuselo být marné, pokud by tomu dokázali vtisknout nějaký charakter (řízení, řazení atd.).
          • 00 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 12.07.  13:46

            « Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

            No u nás sa Vesta predáva, aj teraz cestou na obed som jednu videl, takže tipujem, že takúto "top verziu" sem s hrdosťou donesú (ak teda splní emisné limity).
            • 10 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 12.07.  13:51

              « Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

              Na domácím trhu mohou zájemci o Vestu vybírat ze dvou pohonných jednotek, šestnáctistovky se 78 kW a osmnáctistovky s 90 kW. To v Evropské unii můžete kvůli přísnějším emisním normám pořídit jen menší agregát [odkaz]
          • 01 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 12.07.  14:37

            « Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

            ta 1.8 cvici s vestou aj v serii s 90 kw celkom slusne... tato sportka bude mat este lepsi vrch, podla mna super ... taka 90 tkova fun s tuhou kasnou a dizajnom namosurenej lady
            • 21 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 12.07.  16:01

              « Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

              Ty si tú Vestu 1,8 šoféroval? Kde, keďže u nás sa nepredáva? A i keby sa predávala, pochybujem o nejakej dynamike, keď tento podstatne výkonnejší "športový" model má dynamické parametre najslabšieho Civicu s litrovým R3 (aby som neopakoval ten Rapid, ktorý Ťa tak rozčuľuje), takže tá slabšia 1,8čka bude ešte o level nižšie. Ae ak to je pre Teba "cvičenie"... ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 12.07.  16:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                1.8 107kW byla shodou okolností atmosféra v 8G/9G.
                • 00 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex 12.07.  16:31

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                  Viem, v minulosti. Ale pre neschopnosť plniť moderné emisné normy ju zarezali a asi vedeli prečo. Ostatne tá 1,8 sa postupom času a prispôsobovaním prísnejším emisným normám zhoršovala a kým na začiatku to bola točivá a živá atmosféra vzbudzujúca pozitívne ohlasy, v poslednej generácii už boli recenzie viac v štýle "nevyzerá na 107 kW".
                  • 00 Reagovat !

                    foto Jopino

                    Jopino 12.07.  16:50

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                    Trochu vás poopravím, snad nevadí. V Civiku 8G byl výkon naladěn na 103 kW a v 9G na 104 kW. Se zbytkem souhlas. S příchodem novějších emisních norem, se z 1.8 VTEC (i-VTEC) stal poněkud míň záživný motor.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 12.07.  18:48

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                      Asi jsem si to spletl s 2.0Sky-G v té prostřední specifikaci, díky za korekci :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto lamal

                    lamal 12.07.  16:54

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                    preco by som ju mal soferovat ? nejak mi unika zmysel toho o co ti vlastne ide... na pomery toho co je bezne predajne v EU je to dynamicky priemerne auto, ale to neznaci ze nie je viac fun ako rovnako vykonne auta ako rapid.. .civic je uplne inde aj cenou to sem nemiesaj...

                    mam dojem, ze stale nechapes o co mi ide a neustale vytahujes nejake casy zrychlenia o ktorých Vesta sport ani ine menej vykonne ale fun či sport auta vobec nie su...
                    • 10 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 12.07.  19:08

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                      Na druhou stranu, samotná atmosféra pod kapotou není zárukou toho, že to bude víc fun, než třeba ten Rapid.
                      • 00 Reagovat !

                        foto lamal

                        lamal 13.07.  13:35

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                        Emel s tym samo suhlasim... ale ked ma 1250 kg cca a 107 kw z 1,8 co bude chciet otacky + slabsie emisne normy... to by nemalo byt zdechle
                    • 10 Reagovat !

                      foto iudex

                      iudex 13.07.  08:28

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                      Takže si to zhrňme: auto si nešoféroval, iba z papierových údajov usudzuješ, že to bude zábavné a viac fun, ako porovnateľne dynamická mainstreamová konkurencia. A to napriek faktu, že základ, od ktorého je táto športovejšia verzia odvodená, je podľa recenzií jazdne podpriemerné auto, jeho dynamika nezodpovedá výkonu motora a aj po úpravách ide o auto na vysokom podvozku na úrovni SUV. A napriek tomu tvrdíš, že to je fun auto. 8-s
                      • 00 Reagovat !

                        foto lamal

                        lamal 13.07.  10:37

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                        na 1.8 dynamika zodpoveda vykonu aj v serii a 17kw na vrch vo vyssich otackach je z toho isteho objemu viac fun, neviem co vies a mas zazite s motormi, ale tento moj predpoklad je daleko pravdepodobnejsi nez tvoje antifun tvrdenie... Vesta nema podpriemerne jazdne vlastnosti to ani Dusil nenapisal ma to velky zdvih a velmi makky setup je pochopitelne ze to je na ceste v extreme nepresvedcive, lenze sportka je preladena... a trochu no nizsie... pri tom kasna je tuha a lahka a razvor slusny, fakt to nema tak mizerne sance ako ty naznacujes... staci ked trochu poladia geometriu ak to urobili tak to moze jazdit uplne inak... ty si to tiez nejazdil a nemas ziadne padne argumenty aby si to hned zhadzoval kvoli zrychleniu na urovni rapida, aj ked som si isty ze nad 120 kmh by 107kw a 1250 kg vs 85 kw rapidu islo lepsie...
              • 00 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 18.07.  09:46

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

                Civic není konkurent Vesty. A opět srovnávávš turbo s atmosférou.
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 18.07.  09:42

          « Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

          tady sou některý silnice horší jak v Rusku >:D

          A nesrovnávejte permaforst a sibiř se zdejšími asfaltkami, srovnejte si ruské asfaltky a zdejší :-)
      • 26 Reagovat !

        foto topten

        topten 12.07.  11:00

        « Re: Re: novodoby favorit sportline

        v bolsevickym ani postbolsevickym russku jsem opravdu nebyl, vetsina silnic, kde jsem se v zahranici kdy pohyboval byly lepsi nez u nas, a vetsina aut co jsem tam potkal byly vyrazne vykonnejsi, rychlejsi a dynamictejsi nez tenhle russkej sportlajn na podvozku skoro offroadu.
        a jak pise iudex, vysmivanej rapid s trojhrnkem ma podobnou dynamiku i maximalku a odhadem o 2 litry mensi spotrebou

        a kdyz porovnam neporovnatelne, nejlinejsi superb 1.4tsi, tedy o pouhy 3kW vetsim vykonem, zrychluje za 8.6 a jede 220.
        to tech 9.6sec a 198km/h vypada u toho postsovetskyho sportlajnu uplne komicky
    • 52 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 12.07.  11:32

      « Re: novodoby favorit sportline

      Jsi absolutně vedle, zatímco Favorit Sportline neměl absolutně žádné technické úpravy (mortor, podvozek atd.), tato Lada je má a poměrně rozsáhlé.
      • 02 Reagovat !

        foto topten

        topten 12.07.  12:15

        « Re: Re: novodoby favorit sportline

        prece jen, jsme o 1/4 stoleti dal...
        a krome snizeni podvozku na uroven crossoveru a "supervykonyho" motoru poskytujici tomuhle postsovetskymu sportlajnu jizdni vykony na urovni trojhrnku v rapidu, vidim jen samy kosmeticky upravy podobne jako na tom favoritu pred 1/4 stoletim
        ale treba za dalsi 1/4 stoleti se russti inzenyri dostanou na uroven dnesni oktafky
        • 40 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 12.07.  12:23

          « Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

          Kulovy jsme a ne dal, skoda ma porad sportline, klidne i s nejslabsimi motory, jen designove serepeticky. Opel gsi totez. Proste jen stupen vybavy s jinym vzhledem.
          • 03 Reagovat !

            foto topten

            topten 12.07.  12:38

            « Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

            dal urcite jsme, protoze "sportovnejsi" versi u skodofoky nezastupuje sportline, ale RS, ktery v modelove rade nabizi nejen vykonnejsi motor
          • 00 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 12.07.  14:39

            « Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

            vidis a to sa tu niekto vysmieva sanderu rs alebo veste sport a skoda ma monteshit karle a sport so seriovym výfukom >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 12.07.  20:22

          « Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

          Jenže i "rádobysportovníů auto s relativně slabším výkonem a pěkným designem může potěšit své zákazníky. Lenoch to určitě nebude a po designové stránce vypadá výborně! ;-) :yes: Pokud by nasadili dobrou cenu (tak lehce nad 300 000 Kč), své zákazníky by si to určitě našlo i u nás. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 12.07.  22:47

            « Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

            No a to jsme asi u jádra pudla. Za 290 je u nás základ s 1.6. Pokud by sem vozili Sport, tak se bavíme o autě za 400+ podle mě.
            • 00 Reagovat !

              foto Beefcake

              Beefcake 12.07.  23:20

              « Re: Re: Re: Re: Re: novodoby favorit sportline

              Neexistuje, aby takto naladena "ruska" 1.8 splnala nove emisne normy (podla novych testov).
    • 02 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 12.07.  13:45

      « Re: novodoby favorit sportline

      Nahodou, CR-V ma predsa az 165mm >:-[]
  • 31 Reagovat !

    foto Well-being

    Well-being 12.07.  09:29

    Nebýt

    těch obludných prolisů na dveřích, mohlo to být docela fešné auto ... ;-)
  • 25 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 12.07.  10:32

    Kvik

    Zaujimavejsie ako Fabia "R5".
    • 21 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 12.07.  14:43

      « Re: Kvik

      Leda tím, že má pro puristické sportovce manuál >:-[]
  • 24 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 12.07.  11:15

    Konečně

    má Vošický junior konkurenci, kterou fáááákt smete! >:D :-!
    • 21 Reagovat !

      foto rokyta-p

      rokyta.p 12.07.  12:42

      « Re: Konečně

      ten magor? no nevím, ona ti ta Lada není zas tak hrozná :*)
  • 40 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 12.07.  12:24

    pekne auto

    aj ked u nas ( ak by aj prislo k nam ) asi nebude zrova zakaznikom po chuti ( sedany proste u nas fakt nejdu a ani lada u nas nema stale moc dobre predajne zazemie ) ale viem si predstavit ze na domacom trhu to moze byt pekna supa a za prijatelne peniaze :yes:

    chvalim svetlost.... na to ze to auto ma taketo uz celkom slusne dynamicke parametre ake ma je to ozaj vcelku nadalej "terenne" auto ..a ktovie ako by sa dynamika zmenila keby spustili este dva centi ... ale za mna radsej 16 centi ako 14 s nejakou desatinou k dobru... lebo ta svetlost bude v beznej dennodennej praxi uzitocnejsia a pouzitelnejsia.... :yes:
    • 11 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 12.07.  16:56

      « Re: pekne auto

      ved presne o to ide, ale iudex ta sem pride poucit, ze to ma zrychlenie ako rapid 1,0TSI a tym padom to je sračka ktorej sa treba vysmievat, lebo to je od zaostalých rusakov co su za opicami ... to je uroven niektorých ludi >:D
      • 10 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 13.07.  08:48

        « Re: Re: pekne auto

        Ale tu sa nebavíme o základe, celkom pohodlnom a húpavom podvozku nastavenom na ruské tankodrómy, čo dáva úplnú logiku a nemám s tým najmenší problém; tu však ide o športový model Vesty, ktorý teda má poskytnúť nejakú dynamiku a zábavu, teda nielen akceleráciu či rýchlosť, ale aj zábavu a športovejšiu jazdu. To prvé sme si už vysvetlili (a sám nepopieraš, že dynamika je podpriemerná, na úrovni spodných motorizácií mainstreamu). ALE sám zdôrazňuješ tú zábavnosť a to Ti auto na báze lowcostového sedanu robeného pre zlé cesty s poloterénnou svetlou výškou asi ťažko poskytne.
        Takže áno, je to lacné auto pre nenáročných užívateľov a určené na zlé cesty. To o zaostalých Rusákoch a opiciach si už dopísal Ty.
        • 00 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 13.07.  10:41

          « Re: Re: Re: pekne auto

          na podvozok som odpisal niekde vyssie, nepopieraj ze si sa rusakom vysmieval aspon...
  • 00 Reagovat !

    foto Londonbridge

    Londonbridge 13.07.  15:06

    Lada

    Nechapem kto ma potrebu v roku 2108 sa vozit zaostalou Ladou, to budu nejake silne puta ku socialitickemu Ceskoslovensku nejaka nostalgia. Akurat vtedy sa na Ladach vozili vyvoleni a dnes to budu skor ludia ktori nemaju ani na lepsiu Daciu...
    • 00 Reagovat !

      foto adamzprahy

      adamzprahy 15.07.  22:15

      « Re: Lada

      Nevím co je na tom nepochopitelného. Vesta a X-Ray jsou nové modely, jejichž vývoj masivně podporuje Renault a to finančně i personálně a s tím spojeným know-how. Mají výbavu, kterou Dacie nemají. Uvidíme jak se vyprofilují v evropě, zatím tím Renault zřejmě sleduje udržení pozice především směrem na východ. Cílem určitě není dělat pro stejnou cílovku Dacie a Lady.

      V ČR se ofic. neprodává, i když souhlasím, že kupovat přes šedý dovoz není úplně nejlepší volba. Obecně bych v tom hledal alternativu k Daciím v lepších výbavách.
    • 01 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 18.07.  09:48

      « Re: Lada

      Vesta je moderní auto kde nechybí z nic z toho, co mají ostatní lowendy typu Dacia, Škoda , Peugeot, Citroen atd.

      Naopak proti nic projede horší cesty, má klasické atmosféry, má bohatou komfortní výbavu a neokoukaný design
      • 00 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 18.07.  23:02

        « Re: Lada

        Aretacia dveri tam uz je ? :-)
        Asi pojdem v najblizsej dobe skontrolovat do saluunu, mam to kazdy den po ceste na/z obeda.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Absolonová pár dnů po porodu zazdila svého snoubence! Co se stalo?!

Absolonová pár dnů po porodu zazdila svého…

Před více než týdnem se Monika Absolonová (42) stala dvojnásobnou matkou a naplno si to užívá. Každou chvíli se…

Vyděšení manželé: Koho jsme to vychovali? Syn nás bije! Kvůli majetku...

Vyděšení manželé: Koho jsme to vychovali? Syn nás…

Dům plný nenávisti! Jak přiznávají manželé Stanislav (80) a Jana (75) Svitákovi, nedokážou  pochopit, koho to…

 

iSport.cz

SE SIMONOU: Ve školce se Sičákem a Beránkem. Proč nemohli říct pokřik?

SE SIMONOU: Ve školce se Sičákem a Beránkem. Proč…

Na jedné straně defenzivní zkušenost, na druhé dravé ofenzivní mládí. Vladimír Sičák a Ondřej Beránek, kteří…

Hapal prohrál a řeší Weisse. Nedostal šanci, tak odešel z lavičky!

Hapal prohrál a řeší Weisse. Nedostal šanci, tak…

Má za sebou první sraz u slovenského národního týmu, a hned aby řešil náladovost svých hráčů. Lavičku, které…

 

Reflex.cz

Zdravotní stav Babiše mladšího by mohli prošetřit Švýcaři. Na kauze pracuje policejní tým i soudní znalec

Zdravotní stav Babiše mladšího by mohli prošetřit…

Na kauze zavlečení Andreje Babiše mladšího na Krym pracuje podle náměstka policejního prezidenta Martina…

100 let nezávislosti Polska: Poláci jsou jiní, než si většina Čechů myslí

100 let nezávislosti Polska: Poláci jsou jiní, než…

Přestože je Polsko náš důležitý soused, převládají o něm i jeho obyvatelích v Česku často zvláštní stereotypy.…