Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Aventador J se zrodil za pouhých šest týdnů

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Filippo Perini odhalil tajemství vzniku jedné ze ženevských hvězd: radikálního speedsteru Lamborghini Aventador J.

Za Perinim přišel samotný šéf Lamborghini Stephan Winkelmann a zeptal se ho, zda by se svým týmem nemohl pro autosalon v Ženevě postavit něco speciálního. Do otevření výstaviště Palexpo ale mnoho času nezbývalo, psal se 14. leden letošního roku... Vytvořte, co chcete. Máte čistý list papíru, řekl Winkelmann. Volba padla na nejnovější Aventador. První skicu jsem nakreslil během jediného víkendu, chlubí se právem Perini.

Na realizaci celého vozu zbýval tudíž nějaký měsíc a půl. Navíc se Periniho tým rozhodl pro dosti radikální úpravy uzavřeného supersportu, neboť z karoserie původního auta zbyla jen přední kapota, hlavní světlomety a všechny blatníky. Žádný roadster jen s uříznutou střechou a příslušnými výztuhami navíc, ale ultimativní speedster pro dvoučlennou posádku v kombinézách a ochranných přilbách, toť výsledek. Přitom Aventador J má silniční homologaci, byť pouze v Itálii.

Vyrostly oba difuzory, vzadu se objevila čtveřice obřích lichoběžníkových výfuků. Také zadní kryt motoru je pryč, byl nahrazen kostrou z uhlíkových vláken, která umožňuje alespoň zčásti spočinout zvědavému oku na vidlicovém dvanáctiválci. Unikátní uprostřed umístěné periskopické zpětné zrcátko možná někomu vzdáleně připomene monopost formule 1 Eifelland 21 pro Rolfa Stommelena. Poněkud zvrácené dílo Luigiho Colaniho z roku 1972, v podstatě upravený March, jej mělo ale výše umístěné a hlavně mu stačilo jediné, zatímco dvoumístný Aventador J disponuje ještě dvojicí bočních.

Je určen pro jediného zákazníka. Pokud byste po něm opravdu toužili, máte ale už smůlu. Byl prodán ještě předtím, než se vůbec na ženevském stánku automobilky objevil. VIP klienti se o něm dozvěděli dříve než ostatní svět, což není nic divného. Filippo Perini řekl: Pan Winkelmann zná všechny naše nejlepší zákazníky osobně. Jeden z prvních, kterému jsme náš projekt představili, projevil značný zájem. Takový, že poslal v minutě peníze.. Jeho jméno zůstává logicky v utajení, ale udělal si radost za v přepočtu 51,6 milionu korun. Bez daně.

Lamborghini sice oficiálně oznámilo, že písmeno J v názvu znamená Přílohu J řádů FIA, která stanoví předpisy a specifikuje počet vozů nutných k závodní homologaci v jednotlivých vypsaných skupinách. Ale většina se přiklání k odkazu na jedinou originální závodní Miuru Jota (1970), která je dodnes, po více než čtyřech desítkách let od svého vzniku doslova ikonou. V Sant'Agatě se dlouhá léta závodní činnosti nevěnovali, také proto je unikátem.

Perini sám výše napsané potvrzuje: Vždycky jsem chtěl mít něco společného se jménem Jota a navrhnout auto, které by jej znovu neslo. Povedlo se, inspirace přišla z minulosti a Jota je opravdovým dědictvím naší firmy.. Pan designér si sice na závěr neodpustil vzletné marketingové výrazy, ale ony vlastně nejsou tak daleko od pravdy.


Aleš Dragoun
Diskuze (2)
14. 3. 2012 14:46
Tohle bych v pohodě za víkend nakreslil taky...
Kdyby za mnou přišel šéf autmobilky.

A kdybych už měl za sebou nějaký ty modely Lamba.

Kdyby se mi chtělo.

:-)
14. 3. 2012 14:21
Nemohu jinak
ale tohle je čirá pornografie na kolech. Vždycky, když se podívám na fotky, tak se jen směji. Směji se tomu, že tohle v dnešní době někdo postaví, že si to někdo pořídí. Očividně ještě není tak automobilově zle, jak to vypadá. Ještě tak aby majitel byl z Bruselu a nechal V12 zatrobit pod okny jistých institucí. >:-[]