Lamborghini: Čína se stane jedním z našich klíčových trhů
Boom na čínském automobilovém trhu hodlají využít i výrobci exkluzivních automobilů. Jedním z nich je i automobilka Lamborghini, která má s čínským trhem již poměrně velké zkušenosti.
První dealerství této značky v Číně bylo otevřeno v Pekingu roku 2004. Nyní má Lamborghini zastoupení hned ve třech oficiálních dealerstvích (v Pekingu, Šanghaji a Guangzhou), další, čtvrté, licenční zastoupení je v Hong Kongu. A právě v tom čtvrtém, hong-kongském, očekává letos vedení automobilky dokonce dvojnásobné prodeje oproti předchozímu roku.
Výkonný ředitel Stephan Winkelmann se netají plánem automobilky Lamborghini stát se nejziskovějším výrobcem supersportů na světě. A Čína mu v tom má velmi pomoci, podle jeho slov se v budoucnu Čína stane jedním z hlavních světových trhů tohoto výrobce. Optimistické scénáře počítají dokonce s tím, že by se mohly celkové prodeje v asijsko-pacifickém regionu v tomto roce oproti roku 2007, kdy se zde prodalo přibližně 420 vozů, ztrojnásobit. Winkelmann ale zdůrazňuje, že pro automobilku je velmi důležité vyvážení svých prodejů dílem mezi Severní Ameriku, Evropu a Asii. Novinka pro Čínu, model Gallardo LP560-4, se nyní poprvé oficiálně představil na autosalonu v Pekingu. Prodeje by měly začít ještě během léta tohoto roku.