Lamborghini Gallardo: facelift a vyšší výkon
Na autosalonu v Ženevě, který se velmi rychle blíží, by měla být představena faceliftovaná verze supersportovního modelu Gallardo.
Dravý charakter modelu by měly zvýraznit agresivněji tvarovaná přední i zadní část, vnitřek vozu by měl projít pouze kosmetickými úpravami. Upraveny budou i obě nabízené převodovky, jak manuální tak sekvenční E-Gear, které budou schopny přenést na všechna čtyři kola větší síly. Systém pohonu všech kol je odlehčen, šasi je pevnější a brzdové kotouče jsou větší. Proč to všechno? Kvůli silnějšímu motoru!
Ano, základem faceliftu není jen modernizovaný zevnějšek ale také větší a silnější agregát, zpívající za zády posádky. Lidé od Lamborghini jistě se smíšenými pocity sledovali nárůst výkonů, kterými se pyšní nejvýkonnější automobily z bratrské stáje Audi a tak bylo rozhodnuto, že výkon prostě musí nahoru. Objem nového desetiválcového motoru činí 5,2 l (stávající desetiválec má objem 4961 cm3) a je pravděpodobně odvozen z agregátu, který nyní pohání například Audi S6. Nabízí nejvyšší výkon 405 kW (550 k) a točivý moment 530 Nm, oproti Gallardu s pětilitrovým agregátem tak nejvyšší výkon a točivý moment povyrostl o 23 kW resp. 20 Nm.