Italská automobilka Lamborghini přiveze na ženevský autosalon nové Murciélago LP640. Číselná zkratka udává počet koníků pod kapotou, těch je nyní rovných 640!
Prodavaji se takove voziky za kolo na vozeni deti (daji se u toho vymenit kola za lyze a muzes s tim vzit deti i na bezky). Kocar uz potom nepotrebujes a mas vystarano. :-!
Jen si to vyslovte nahlas, nestyďte se... Lamborghini. Takhle se jmenuje sen a modla. Když jsem poprvý viděl Murciélago, vzalo mi dech. Uhranulo mě. Na všechno jsem zapomněl a hodinu jsem u něj seděl. Jen tak, uprostřed ulice. Moje přítelkyně to po deseti minutách vzdala. Ale nevyčítala mi to. Mám ji za to rád... Věděla, že to černý přikrčený stvoření není jen auto. I ona to cítila. Auru, osobnost, sílu... Murciélago má charisma, který naplní ulici. Udělá atmosféru napětí, co by se dalo krájet. Je to jako když stojíte na okraji džungle a z ní vystoupí tygr. Velký, majestátný. Divoký. Podívá se vám do očí a zase zmizí. A vy tam budete stát, přimrazeni, s vědomím vlastní zranitelnosti. Užaslí a nadšení, že jste měli to štestí. Čekal jsem dlouho, než se mi vrátily smysly. Pojem o čase. Realita. A pak přišel nenápadnej chlapík, zvedl dveře a nastartoval... Víc nevím... Tohle je superauto. Jedno z posledních vůbec. Ne přemotorovaná bestie s vymontovaným omezovačem. Superauto s osobností, která vás zadupe v prach, nebo vynese do nebe. Můžete si ho koupit, ale nikdy ho nebudete vlastnit... Jen si to vyslovte. Lamborghini. Sen...
Hezky! A taky: A sakra! :-) Mám už asi týden napsané něco o 911 Turbu a právě tam jsem použil toho tygra.. :-) Ale neměl jsem to kam postnout - premiéru nového Turba tady na auto.cz jsem bohužel promeškal :-) Tak ať to nevyjde nazmar, tak to postnu jako off-topic tady pod tohle Lambo.. :-)
Neodjela. Je pořád se mnou. Na ni to auto moc řve. Nemá to ráda. A taky se jí nelíbí, že má karosérii "samou díru"... ;-) Když to bereš s nadhledem, je ten ženskej svět úžasnej. :yes:
Moje pritelkyne hned zacala rikat Murcielagu "placička" :-):yes: = jako placka. Celkem se to u nas ujalo, ted deli auta na placičky, normalni a Citroen C3, ktery je jejim snem :-):yes: C3 je pro ni proste nedotknutelny ;-)
Moje přítelkyně dělí auta na ty, co se líbí mně a ty, co se líbí jí. Ty, co se líbí mně, se dále dělí na "držátka" (zadní spoiler ala Impreza STI) a "díry" (nasávací otvory ve větším než obvyklém množství). Auta, která bere v potaz přítelkyně, se dále dělí na "čistá" a "špinavá". Líbí se jí samozřejmě pouze ta čistá. No a ta ty dělí už jen na "stříbrná" a "nestřibrná". Má v tom holka jasno. :yes:
Já svoje přítelkyně dělím na minulé, současné a budoucí. S těma minulejma se neraději setkávám, když chtěj ony. S těma současnejma, když chci já a s těma budoucíma bych se chtěl setkat co nejdřív. Nevím ale zatím, jestli maj zájem. Tak uvidím ;-):yes:
Jo, jo, mas v tom jasno. Ja ty minule pritelkyne moc nemusim, tu soucasnou bych nemenil a tudiz odpada problem tech budoucich :-) Ale na dobre pritelkyni je uzasne to, ze kdyz slintas treba nad timhle novym Lambem, tak te hezky pohladi a reckne neco jako: hodnej chlapcek, az vyroste, mozna to koupime... :-):-);-)
Psal se rok 1987 a ja poprve v zivote videl Lamborghini. Byl to Countach, cerveny, fascinujici... Na to nejde zapomenout... Preslo par let a stalo se to po druhe, tentokrat nas zajezdovy autobus nekde v Slovinsku dojel stribrny Countach, jak se uvolnila cesta zavyl jeho V12 a zmizel nekde daleko pred nasi Karosou :-) V Parizske prodejne jsem poprve videl cervene Diablo a pozdeji take jedno cerne. Murcielago jsel zatim nevidel, ale sand jednou... Je to fenomenalni auto, tak brutalni a krasne zaroven, opravdovy italsky supersport. Jestli se Feruccio Lamborghini kouka z nebe tak vidi, ze jeho vasen jede dal. :-):yes::yes:
PS: Nejlepsi auta maji nazev, ktery konci na "i": Lamborghini, Ferarri, Maserati, Pagani... :-):yes:
Lonesi, mám ještě jeden dotaz k těm SUT. Když takhle padá sníh, tak mi pak přijde dost nepraktický ho vymetat ještě z tý korby. Nevíš, jak to dělaj amíci? Jestli to maj vyhřejvaný, nebo to hnedka ráno vyfrézujou spolu s chodníčkem, když hledaj noviny. Nebo jak? Přeci se prodávají i jinde než na poušti pro velmi dobře známý důvod, nee? :-)
To je fakt! A treba letos, by se jim ty korby mohly zacit propadat. Strechy nevydrzi, tak takova korba je taky potencionalni pruser. Kde bys pak vozil tu vodu, ze? Jo a ta voda, nezamrza? Treba na Aljasce? Prece jen , kdyz jedes z mistniho konzumu ve srubu, ktery je od tve zemljanky vzdaleny 200 mil. To je tema, ktery musime probrat;-)
To je tééééééééééma. Jsem zvědavej na Lonesovi myšlééééééééénky >:D:yes: Třeba vozej antifreeze :-) Aljaška má blízko k Rusákům, takže místo vodky antifreeze :-) Posledně jsem na horách koupil jeden, kterej smrděl jak mixnutej líh s karamelovým likérem. Ty horalove jsou tvrdý hoši :-):yes:
Ta tovarni roletka je tady: [odkaz] A jinak není problém na korbu "nacvaknout" takový ty plastový zastreseni. Rozhodne si nemyslím, že by ty auta někdo nedomyslel a při sněžení se do nich dělaly díry. >:D
Dyť je to obyčejná roletka! Mates má recht. Tohle nevypadá, že by vydrželo půlmetrovej nápor sněhu. Jaký díry? Já se zeptal, protože mě napadlo, že bys to mohl vědět. Pokud nevíš, řekni, že nevíš. Na tom není nic špatného ;-) I tak jsi pořád chytřejší než ten poklop :-)
Ty diry to byla reakce na me a otazku na propadani korby. A k chytrosti toho poklopu, nezapominej, ze je americkej, takze by nakrasne mohl byt chytrejsi nez nejaky zaprdeny evropan;-)
Je vidět, že když se snažíš, chápeš rychle. :-) Taky existuje něco jako garáž. Někdo tam přes noc dává auto. Co takový Jaguar XK Cabrio, když na něj nasněží půl metru? >:-[]
Uz vidim, jak mas vedle zemljanky garaz:-) U XK je to jednoduchy, nastartujes, kocicka se oklepe, snih je dole a ty frcis. Ale XK nebude typicky SUT, ne?;-) Mas nekde obrazek ty boudicky, ktera se da namotovat na tu korbu? Nejak si to neumim predstavit.
Nepovídej, a já si myslel, že XK je SUT >:-[] Boudička na korbě je znama vec, vyskytujici se i v Praze (i když je plachá a zřídka ke spatření). Pokud stále myslíte, že pevný dekl i pevná boudička je můj výmysl, tak tady máte jednoho z jejich výrobců: [odkaz] Hned na titulní stránce jsou fotky obou řešení. Výhody jsou jasné. Zatímco dekl zachovává čistý vzhled pick-upu, boudička zvětšuje užitnou hodnotu.
Nikdo nerika, ze sis boudicku vymyslel. Deklik je jasnej, na snih nepouzitelnej. Me slo konkretne o boudicku na toho kadylllakaaa. Jak ma hned za kabinou ty drzaky, aby indiani nepadali z korby a meli se za co drzet, tak nevim, jak tu boudicku napasovat.
Jen jestli pořád se ZZem nevymýšlíte problém, kde není? Tys viděl sněhem probořený EXT? Já ne. Kdyby se to stávalo, určitě by bylo vyvinuto řešení. Takže vážně nechápu, co pořád řešíte. :-O
Pockej na jaro az bude hromadna svolavacka;-) ZZho do toho netahej. Tady jde o seriozni debatu o boudicce na toho kadaka. Ja si to neumim predstavit, to je vsechno. Drz se tematu, at se nam to zbytecne nezvrhne;-)
Držím se tématu. Chtěl si boudičku na GM SUT s typickýma trojúhelníkovitýma vzpěrama (aby nepadali ven indiáni, jak ty říkáš), tady jí máš: [odkaz] Doufám, že byla uspokojena tvoje představivost a ZZho inženýrské vlohy.Pokud mi teď napíšeš, že si to nedokážeš představit na černém Escalade EXT, když stříbrný Avalanche je prakticky totéž, tak už přestanu googlovat fotky pro vaše rejpavý dotazy a začnu být sprostej jak dlaždič. >:D
To je ono, vidis, ze vis o co slo :yes: Teda opravdu by me zajimalo, jak to vypada taky na tom kadaku a vubec mi nevadi, kdyz k tomu napises, ze "jetodivnyhnusnyjaktoty***americkymohl… ;-) >:D
Kdo? Tibby s Lonesem? To bych si netipnul. Tibby pusobi pomerne dominantnim dojmem, u nej bych rekl, ze si trva na tom, ze holku delat nebude;-):-) >:-[]
Lonesi, nebuď zase vztahovačnej. Venku sněží, čtu diskuzi, píše Lones, vzpomenu si na SUT, napadne mě co s SUT, když sněží, zeptám se odborníka na US vozy. OK? Nehledej negativa. Jen mi celkově přijde uhozený kupovat si SUT, když z něj pak pomocí boudičky dělám SUV. Jsou holt věci, který nikdy nepochopim ;-)
Hele, je to americké specifikum. Tzn. musíš myslet americky. Bydlíš někde u moře (někde kde je teplo). Chceš na pláž. Kam dáš surfové prkno, chladící box, tlupu čírlíderek a pytel marihuany? Budeš to tahat v ruce? I don't think so :-) Hodíš to dozadu na korbu svého SUTu. Přece se nebudeš cpát na písek autem, když na to máš Truck. No? Got the picture? ;-)
Myslet americky.... >:D >:D >:D >:D Bydlim u more = bydlim hned u plaze. Takze prkno, holky, chlast i travu jenom skopnu z terasy a je to na pisku >:-[]
Vynechal jsi podstatnou část kultury mladých z jůesej ;-) Až zaleze sluníčko a v chladícím boxu nezůstane ani jedna plechovka toho, čemu tam říkají pivo, jak budeš ožralej spídíngovat po dauntaunu, kde budou stát polonahé ožralé čírlídrs, z čeho budeš chtít řvát na noční taun a budovat si tim rispekt spolužáků/spoluhráčů? Pěšky snad? :-!
No, nejdřív bych smotnul brko, pak otevřel chladící box, dal Buda, pak bych vyšel před barák, otevřel zadní dveře svého SUV, hodil tam prkno, chlaďák s dalšíma Budama, zbytek pytle marjány. Zajel pro ty vyprsený nány, který mi sice ještě nedaly, ale všichni děláme, že jo, protože jsme in. Ty bych naskládal na kožený sedačky a pak bych zajel k betonovýmu parkovišti u pláže, protože bych byl podělanej strachy z pobřežní hlídky na bajku. Jo, už to chápu. :yes:
Tibby byl obrácen na pravou víru. :-):yes::yes::yes: Zastaň se Cadillacu desetkrát v diskusích na auto.cz a budou ti odpuštěny tvé předchozí hříchy. >:D
Co by. Skvely auto, americkej sen, exklusivne pouze se sekackou nebo krovinakem, benzin zadarmo, samolepka Bedi misto oznaceni modelu, znackovy jezdecky holiny a jako bonus nejvetsi ti ho jeste seberou jako vyhru v nepovoleny loterii (zdroj iDnes >:-[] ) >:-[] >:-[] >:-[]
No jiste ze ne, exklusivni klub elity nebudeme rusit "lidovkami" :-) Ale treba jednou fakt nebudu mit prachy na neco ze severu italie nebo zmlsheimu, co potom? Si smlsnu i na "lidovce" :-)
Porsche 911 Turbo. Je mezi námi už od roku 1975. A že nastoupil ve velkém stylu! 260 koní, enormní turbo-díra a pověst zákeřného zabijáka, který krutě trestá sebemenší chybičku. Supersport, jak je to napsáno ve velké knize „staré školy“. Přemýšlel jsem, proč nás tyto skvosty fascinují. Co je na těchto drzých a uřvaných monstrech tak zásadního, že nás natolik „berou“. A víte na co jsem přišel? Víte co za tím stojí? Náš STRACH. Elementární složka lidské psychiky. V nás všech, tam někde hodně hluboko, ještě pořád žije ten tvor, který nechodil uplně vzpřímeně. Ten, který bojoval o holé přežití v krutém světě, kterému vládli velcí masožravý predátoři. Že nemám pravdu? Kolik z nás, když v naprosté tmě zaslechne podezřelý zvuk, kolik z nás se nepřikrčí a nevtáhne hlavu mezi ramena? Komu z nás se nezrychlí puls a neznásobí smyslové vnímání? Vidíte? Ale zpátky k Turbu. Dnes ho budu přirovnávat k jednomu majestátnímu zabijákovi, který je také symbolem v okolí jemu vlastním, stejně jako Porsche 911 Turbo. Tak k čemu vlastně? Tygr, vážení. Jestli sibiřský, indočínský, sumatří nebo bengálský – to je jedno. Pořád je to ta obrovská, majestátní kočkovitá šelma. Říkáte si „Strach, tygr, Turbo...jak to sakra spolu souvisí!?“. Představte si Václavské náměstí, nikde ani človíček, sedíte si pod Václavem a kvůli mlze nevidíte ani po tu tak trochu jinou restauraci. Užíváte si klidu, a najednou se s poza Václava vynoří tygr, se zájmem se na vás podívá a začne hluboce vrčet. Máte to? Tak nějak vypadalo mé první setkání s Turbem. Ten pradávný človíček ve mě řval jak smyslů zbavený a vší sílou mlátil do pomyslné kolejnice. Já se přikrčil, snažil se být co nejnenápadnější, téměř jsem nedýchal, vzpřímili se mi všechny chlupy a zalil mě pot. Strach, pánové. To je to, co nás pohání. A vůbec nezáleží na tom, že věci, ze kterých máme strach největší, se nám už stali. Vraťme se ale zpátky k těm tygrům, k těm Turbům. Těm, které můžeme vidět v dnešní době. Kdeže? V cirkusu, třeba. Tygři vevnitř manéže, omezováni železnou klecí. Stejně jak je Turbo omezováno rychlostním limitem nebo hustým provozem. Oba mají navíc. Možná to nevíme ze zkušenosti a neslyšeli jsme o tom vyprávět, ale tak nějak to cítíme. Tady se svět dělí na ty, co stojí vně manéže a na ty, co jsou uvnitř. My, co je z dálky obdivujeme a ti, kteří je denně krotí. My, co na to nemáme, denně krotit šelmu a ti, kteří mají víc odvahy. Naše emoce freneticky ožijí, když ten tygr v manéži zařve, nebo když krotitel Turba prošlápne pravý pedál a ten úžasný šestiválec dá okolí důrazně najevo, jak to tady vypadá s tím potravinovým řetězcem. Nic z toho nepřekvapí krotitele. Oni to čekají, oni vědí jak se s tím vypořádat. Jenže, oni ti krotitelé těchto šelem to mají v dnešním světě výrazně snadnější. Kontrolované dávky potravy, pravidelný režim a od věku kotěte striktně vyznačené mantinely tolerance na jedné straně, různé technologie jako protiblokovací, stabilizační systémy a aktivní podvozky na straně druhé. Ta kočka už prostě není to stejné divoké zvíře, jako na začátku. Zvyklo si na člověka. Je to dobře? Špatně snad? Vlastně..zvyklo si? Opravdu? V nás pořád žije ten pradávný tvor! A v nich pořád žije to divoké zvíře! Ještě pořád se stane, že nepozorného krotitele roztrhá tygr, stejně jak nepozorného majitele zabije jeho 911 Turbo. Ano, ještě pořád jsou to divoké tvory, které nemůže zvládnout kde-kdo. Paradoxně právě díky té hrozbě je tady pořád jiskra naděje. Naděje v to, že Turbo zůstává tím, čím je od roku 1975. Supersportem, jak je to napsáno ve velké knize „staré školy“. I když má ostříhané drápy, kolem sebe klec a bič ho drží „na uzdě“, pořád Ti může v mžiku vteřiny roztrhat chřtán, když ho podceníš. Všichni nemůžeme mít doma tygra. To prostě nejde. Ale můžeme mít doma kočku. Nesmějte se, ona taky dovede způsobit pořádně hlubokou a krvácející ránu, když se jí něco nelíbí! Hleďte proto svých VTECů, GTI a RSů. Respektujte je! Ne, nejsou to tygři. A nikdy nebudou. Ale vy už víte, co vám chci říct...
Tak tohle, tohle je přátelé psáno velkým srdcem. Velkým věděním. To nejsou prázdné líbivé plky od klávesnice. Tohle je velká zkušenost. :yes: Velká láska. Velká úcta. Nikomu jinému nepřeji to Turbo tolik jako právě Tibbymu! On ví ;-)
:yes: . Takže můžeme říct, že STI je alespoň malý tygr? :-) PS: Co je to frenetický? Když jsem si to přečet, tak jsem v duchu vypočítal Frenetův doprovodný trojhran, velký to pomocník při práci s křivkama...ale omlouvám se za nevědomost...frenetický...???
Aby jsem se neomezil pouze na off-topic, dovolím si citovat sebe sama ze dne 14.10.2001: Lamborghini je bezesporu jedným ze základných kamenů vysoké školy motosportu, o tom nikdo nepochybuje.
Stojí hrdě v jedné řadě s Ferrari, Jaguárem, Alfa Romeo, Porsche...
U Lamborghini se psala historie oktanového opojení zlatými písmeny. Miura, Countach, Diablo - všechno vesměs ikony individuality, rychlosti, síly a ušlechtilosti.
Svět ale nestojí jen na kráse a síle, řídí se penězi.
Bohužel zde není ani motorismus výjimkou.
A tak se stalo, že se italský rodinný podnik jménem Lamborghini dostal do finančních problémů. Mnoho lidí už viděla černou budoucnost zaniklé značky a dokonce se pořádali aukce "zaručeně posledních" exemplárů modelu Diablo.
Tady vstupuje na scénu německá Audina a znalcům italských skvostů naskakují vrásky. Co se asi bude dít?
Všichni jsou více-méně přesvědčeni o nástupu plastů, koncernových páček a červených budíků z "á-šestky".
Skutečnost ale vypadala jinak. Z Diabla zmizeli všechny plastové doplňky, přebytečné otvory a ergonomie interiéru doznala až překvapivých vylepšení. To všetko bez nejmenších negativních následků pro image Lamborghini. Spíš naopak - vliv Audi byl rozhodně pozitivní.
Lamborghini dozrálo do 21. století.
Teď je tady Murciélago a přiznám se, že nevím jak se to má správně vyslovit. Ale o to tady nejde. Jde o to, co v nás probouzí už jen samotný pohled na (staro)nové křivky, světla, neskutečně nízké přední sklo nebo roury kamen evokující pár výfukových koncovek..
Já jsem ještě nové Lambo neslyšel, ale jsem přesvědčen o tom, že zvukově to bude dokonalá symfonie.
Je to konec-konců Lamborghini.
V mnoha věcech máš pravdu. Na druhou stranu jsou věci, o kterejch jsem ochotnej polemizovat. Ano, Audi jednoznačně zachránilo Lambo. O tom není pochyb a patří mu za to dík. Ano, kvalita a spolehlivost jednoznačně vzrostly. Což je přínosem. Na druhou stranu dneska skutečně potkáváme v Lambu ovládací prvky známé z Audi a palubka Gallarda je toho jasným důkazem. Což už jako pozitivum vnímat nemůžu. A ještě jedna věc. Kontroverzní, uznávám. Zkus mi říct - nemělo Lambo vetší srdce, když jsi bojoval s volantem, pedál spojky zvládal jen oběma nohama naráz a se zařazením kvaltu Ti musel pomoct spolujezdec..? Jo, dneska můžeš řadit jedním prstem. Což zvládne kdejakej strejda... (Pozor, tím nechci naznačit, že Lambo dělalo nudná auta... Snad chápete podstatu mý myšlenky...)
Ano, chápu. V roce 2001 ještě ale Gallardo nebylo. Lamborghini jsem ještě neřídil, nemůžu posuzovat ten boj s volantem, řadičkou. Ale rozumím tomu, co říkáš. Mou odpověď na tuto otázku nalezneš v tom off-topicu nahoře ;-)
Abych to tedy snesl na zem, to jest do těch tobě, brácho přirozenejch pozic... tak je potřeba si uvědomit, že tyhle kýče se nemůžou nevyrábět... ovšem jen proto, aby sis uvědomil svou omezenost. Vlastně každej uměleckej výtvor je určenej k obdivu a naplnění skrzevá zraku, sluchu... případně čichu, pokud tedy se zákonem v podpáždí nemasturbuješ pod sochou Davida.... A tady máš naservírovaný dílo, který si jak omrkneš, tak poslechneš, koneckonců i k němu přivoníš, ale hlavně, hlavně ti poskytne ještě něco navíc. Kéž bys věděl, co to je... vždyť vědomí vlastní omezenosti je zítřejší menu na božské hostině s ďáblem.
>:D Jo. Ale kvůli velké poptávce byla zavedena i QuadCab verze (dvě řady sedadel) a verze s automatem. Což zezačátku nebylo. Takže se z toho stalo vlastně dost praktický auto. >:-[]
jo.. ten quad cab nebo king cab je přesně můj vkus... no ikdyž... musela by tam byt boudička.. >:-[] což už je pak klasika... ;-) Ne.. vážně se mi ten pickup líbí.. je pěknej a vyváženej.. :yes:
Kolik piv si u vas muze prumerny delnik dat po sichte u stanku na namesti? Odpoved: Delate strasne maly auta s manualni prevodovkou >:-[] PS: Vidis sam, jaka je to blbost?
Já o voze a ty.... >:D Zákon proti veřejnému pití alkoholu je kvůli bezdomovcům a ožralům. Mně se poblitý bezdomovci před Delvitou taky nelíběj. Klidně bych tuhle záminku k jejich odklízení bral taky. Navíc platí jen někdě. Vesměs v těch státech, který mám radši. ;-)
Me se taky nelibi Camry;-) Ale me slo jen poukazat na zbytecnost tveho prispevku. Jo a me bezdomovci pred Delvitou nevadi, pac tady Delvitu nemame >:-[]
Zdrazenim piva, by se vyresilo spousta problemu v CR...nezamestnanost (nemam na pivo musim do prace, nebot je ji dost), rozvodovost (nechodi mi z prace domu s ddeseti pivy na zadech), zdravotnictvi...apod. Nebo-li zdrazit pivo, zlevnit benzin!!!