Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje Lamborghini meziročně vzrostly o 23 %

David Bureš
Diskuze (9)
Meziroční nárůst prodejů italské automobilky byl způsoben především velkým zájmem o loni představený model Aventador.

Automobilka Lamborghini během loňského roku dodala svým zákazníkům 1.602 nových automobilů, o 300 vozů více než v roce 2010. Největšími trhy této italské automobilky zůstávají Spojené státy a Čína.

Obrat italského výrobce supersportů meziročně vzrostl o 19 %, z 271 milionů euro v roce 2010 na 322 milionů euro v loňském roce. Lamborghini se tak vzpamatovává z hospodářské krize, ještě během roku 2008 prodalo 2.430 nových aut.

Za dvojicí největších trhů automobilky následuje Velká Británie, Německo, Itálie a Blízký východ. V Česku se loni podle statistik Svazu dovozů automobilů prodalo jediné nové Lamborghini, zatímco o rok dřív jich bylo jedenáct.

Vedení automobilky si pochvaluje především prodeje dvanáctiválcového modelu Aventador, který měl světovou premiéru na loňském ženevském autosalonu. Produkce tohoto automobilu zůstává i nadále na více než 18 měsíců dopředu vyprodána.

Zákazníci se loni také více zajímali o desetiválcové Gallardo, které je na trhu už od roku 2003. Zájem o tento vůz automobilka udržuje díky speciálním edicím, jen loni byly představeny verze LP560-4 Bicolore, LP550-2 Tricolore, LP550-2 Spyder či LP570-4 Super Trofeo Stradale. Gallardo je nejúspěšnějším modelem v historii značky, Lamborghini od roku 2003 prodalo už více než 12 tisíc těchto supersportů.

V letošním roce očekává vedení automobilky další oživení ekonomiky, tempo růstu ale nemá být tak rychlé jako loni. Prodeje tohoto výrobce tak mají oproti roku 2011 mírně vzrůst.

Lamborghini chce i nadále investovat do vývoje a výzkumu, vždyť automobilka je v rámci koncernu Volkswagen jakýmsi centrem lehkých materiálů pro malosériovou výrobu. Italský výrobce bude na nadcházejícím ženevském autosalonu prezentovat další výsledky svého výzkumu lehkých materiálů.

Podobně už v roce 2010 Lamborghini představilo koncept Sesto Elemento v jehož konstrukci byla hojně využita uhlíková vlákna, karbonem vyztužené plasty (CFRP), ale také sklo-keramický kompozit Pyrosic, který vydrží i teploty přesahující 900 °C. Automobil vážící 999 kilogramů se má začít prodávat v příštím roce, nebude však homologován pro silniční provoz.

Hlavní konkurent Lamborghini, maranellská automobilka Ferrari v loňském roce prodala 7.195 automobilů, o 9,5 % více než v roce 2010. V Česku loni svého majitele našlo 42 nových Ferrari, o čtyři exempláře více než o rok dříve.

David Bureš
Diskuze (9)
Avatar - HitmanPB
4. 3. 2012 14:46
Re: Lambo
Aston Martin vyrába krásne autá, o tom niet pochýb.
Viac emotívnejšie mi však vychádza Lambo. Ako hovoríš - každému sa páči niečo iné.
Avatar - theolli
4. 3. 2012 10:43
Re: Lambo
otázka vkusu,pro mě třeba je 1čka Aston
Avatar - HitmanPB
4. 3. 2012 02:27
Lambo
Už iba slovo Lamborghini vzbudzuje emócie.
Design vozidiel nepotrebuje komentár, pre mňa No. 1. :-!
Avatar - theolli
3. 3. 2012 22:53
Re: Arogance
No vida, koncern nakonec dělá záslužnou práci, rozhrkané herky představuje na auta. Ty jsi ale kus pitomce, ;-\ oni nešli řídit a až koncern z nich udělal auta, Bravo

Avatar - white label
3. 3. 2012 22:45
Re: Arogance
Tak tos taky přehnal..., to je diskuse ode zdi ke zdi, z jednoho extrému do druhého/opačného.

P.S. Je třeba si uvědomit, že sem chodí (proti koncernu) diskutovat ti nejlepší řidiči na světě, kterým ta nezkrotnost a jistá záměrná nedokonalost původního Lamba šíleně chybí a proto se dnes v koncernových beráncích typu Aventador se k smrti nudí... 8-s >:D