Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini v Ženevě 2006

Ladislav Čermák
I u vzpínajícího se býka se v poslední době s novinkami na poměry značky takřka roztrhl pytel. Po nádherném detroitském konceptu Miura se v Ženevě ukázala vyšlechtěná verze nejsilnějšího ze svatoagátských býků.

Murciélago LP640

Zatímco „obyčejné“ Murciélago má výkon 580 koní, novinka jich přináší 60 navíc, díky zvýšení objemu vidlicového dvanáctiválce z 6.2 na 6.5 litru. Točivý moment se tak vyšplhal na 660 Nm při 6 000 ot./min. Úpravou prošlo i sání, hlava válců, výfukový systém a elektronická převodovka. Ta nyní nabízí elektronický systém „Thrust“, kontrolující trakci během akcelerace.

Že nejde v tomto případě o zbytečný přepych, dokazují údaje o zrychlení; z nuly na stovku se lambo rozletí za 3,4 sekundy (-0,4 s) a dosáhne až na 338 km/h. O bezpečné zastavení se starají keramické brzdy s kotouči o průměru 380 mm. Výkon je přenášen v poměru 30:70 na všechna kola, obutá do pneumatik Pirelli P Zero Rosso o rozměrech 245/35 ZR 18 (vpředu) a 335/30 ZR 18 (vzadu).

Pokud si myslíte, že jde o ryzí supersport, který nemá s pohodlím nic společného, tak vás musíme vyvést z omylu. Interiér je polstrován kůží a o příjemnou atmosféru se stará i Hi-Fi systém Kenwood s monitorem o úhlopříčce 6.5 palců a přehrávačem DVD, MP3 a WMA.


Ladislav Čermák