Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Delta: 1,4 MultiAir (103 kW) nahradí 1,4 T-Jet

Diskuze (0)
Také Lancia se dočká motorů MultiAir. Prvním modelem bude Delta, kam zamíří 1,4 MultiAir o výkonu 103 kW. Nahradí dosud nabízenou 1,4 TurboJet se 110 kW.

Lancia Delta dostane přeplňovaný motor 1,4 MultiAir. V paletě motorizací bude představovat střed mezi benzinovými agregáty, který dosud tvořila silnější verze 1,4 TurboJet. Novinka v Deltě vykazuje nejvyšší výkon 103 kW (140 k), dosavadní motor má 110 kW (150 k). Za desetikoňovým snížením výkonu se ale současně skrývá zvýšení maxima točivého momentu, snížení kombinované spotřeby a splnění emisní normy Euro 5.

MultiAir dosahuje nejvyššího točivého momentu 230 Nm od 1750 min-1, zatímco TurboJet má 206 Nm při 2250 min-1 (mimochodem stejná hodnota jako u slabšího 1,4 TurboJet s 88 kW). Zároveň nový motor nabízí výrazné snížení kombinované spotřeby: 5,7 l/100 km představuje úsporu 1,1 litru. Kromě nové techniky ventilového rozvodu za tím stojí také sériově dodávaný systém Start-Stop.

České ceny ani údaje o jízdních výkonech zatím nebyly zveřejněny.

Lancia Delta - přehled motorů s novým MultiAir a technická data
Motor1,4
TurboJet
1,4
MultiAir
1,8 Di
TurboJet
1,6
MultiJet
2,0
MultiJet
1,9 MJet
Twinturbo
Převodovka6M6M6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]136813681742159819561910
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/5000103/-147/500088/4000121/4000140/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]206/1750230/2250320/1400300/1500360/1750400/2000
Max. rychlost [km/h]195-230194214222
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,8-7,410,78,57,9
Komb. spotřeba [l/100 km]6,35,77,84,85,35,7
Pohotovostní hmotnost [kg]1320-1505148515051505

Diskuze (0)