Lancia Delta: 1,4 MultiAir (103 kW) nahradí 1,4 T-Jet
Lancia Delta dostane přeplňovaný motor 1,4 MultiAir. V paletě motorizací bude představovat střed mezi benzinovými agregáty, který dosud tvořila silnější verze 1,4 TurboJet. Novinka v Deltě vykazuje nejvyšší výkon 103 kW (140 k), dosavadní motor má 110 kW (150 k). Za desetikoňovým snížením výkonu se ale současně skrývá zvýšení maxima točivého momentu, snížení kombinované spotřeby a splnění emisní normy Euro 5.
MultiAir dosahuje nejvyššího točivého momentu 230 Nm od 1750 min-1, zatímco TurboJet má 206 Nm při 2250 min-1 (mimochodem stejná hodnota jako u slabšího 1,4 TurboJet s 88 kW). Zároveň nový motor nabízí výrazné snížení kombinované spotřeby: 5,7 l/100 km představuje úsporu 1,1 litru. Kromě nové techniky ventilového rozvodu za tím stojí také sériově dodávaný systém Start-Stop.
České ceny ani údaje o jízdních výkonech zatím nebyly zveřejněny.
Lancia Delta - přehled motorů s novým MultiAir a technická data | ||||||
Motor | 1,4 TurboJet | 1,4 MultiAir | 1,8 Di TurboJet | 1,6 MultiJet | 2,0 MultiJet | 1,9 MJet Twinturbo |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 6M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1368 | 1368 | 1742 | 1598 | 1956 | 1910 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 88/5000 | 103/- | 147/5000 | 88/4000 | 121/4000 | 140/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 206/1750 | 230/2250 | 320/1400 | 300/1500 | 360/1750 | 400/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 195 | - | 230 | 194 | 214 | 222 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,8 | - | 7,4 | 10,7 | 8,5 | 7,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,3 | 5,7 | 7,8 | 4,8 | 5,3 | 5,7 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1320 | - | 1505 | 1485 | 1505 | 1505 |