Lancia Delta: čtyři nové motory a dvě převodovky

Lancia Delta: čtyři nové motory a dvě převodovky

 
 

Zahájení prodeje nové generace Lancia Delta se blíží, a tak Lancia zveřejnila další informace a technické údaje. V nabídce budou čtyři nové motory a dvě nové převodovky.

S třetí generací Delty se Lancia vrací po osmi letech do nižší střední třídy. Zatímco první dvě generace byly klasickými hatchbacky tzv. Golf-Klasse, ta přicházející míří výš. Má zaujmout také zčásti místo, které se uvolnilo s koncem modelu Lybra, a zejména konkurovat prémiovým, komfortně zaměřeným modelům.

Pod kapotu nové Delty se dostanou nejmodernější motory, kterými skupina Fiat disponuje. Konkrétně se jedná o motory T-Jet známé z dalších modelů Fiatu, tři nové turbodiesely Multijet a nový přímovstřikový Twin Turbo Jet.

1,4 Turbo Jet 88 a 110 kW
Základem motorové palety bude dvojice motorů 1,4 Fire Turbo Jet ve verzích 88 a 110 kW. Oba mají maximum točivého momentu 206 Nm – při 1750 ot./min, respektive 2250 ot./min u silnější varianty. Turbodmychadlo je kompaktní, takže je jeho účinek znát hlavně v nízkých otáčkách, má rychlou odezvu na plynový pedál a minimální turboefekt. Tuto dvojici motorů Lancia označuje za rozumný kompromis sportovního charakteru a nízké spotřeby. Servisní interval má délku 30 tisíc km.

Pro dvojici motorů 1,4 T-Jet je určena upravená šestistupňová manuální převodovka M32. Pro použití v Deltě byly přepracovány převody, synchronizace, mazání a ovládání spojky. Převodovka i spojka mají odlehčenou skříň. První a druhý převod mají synchronizaci složenou ze dvou kuželů, které snižují sílu potřebnou pro přeřazení o 40 % proti běžné jednokuželové synchronizaci.

1,6 Multijet 88 kW
Turbodiesel 1,6 Multijet 88 kW je nejnovějším motorem z konstrukční řady, která zahrnuje čtyřválce 1,3 a 1,9 l a pětiválec 2,4 l. Tato pohonná jednotka ukazuje downsizing v praxi – v porovnání se stejně výkonnou „devatenáctistovkou“ Multijet má o 8 % nižší spotřebu v kombinovaném cyklu a o 25 % vyšší točivý moment dostupný v nižších otáčkách (300 Nm při 1500 ot./min). Tato hodnota je v objemové třídě do 1,8 litru absolutně nejvyšší a žádný srovnatelný dieselový motor nemá tak příznivý průběh točivého momentu v nízkých otáčkách. Motor využívá upravené vstřikování, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, recirkulací výfukových plynů a filtr pevných částic. Díky tomu už nyní splňuje emisní normu Euro 5. První servisní prohlídka je u motoru 1,6 Multijet předepsána až ve 35 tisíc km.

Motor 1,6 Multijet dostane šestistupňovou manuální převodovku C530. Její odstupňování je navrženo pro využívání zejména nízkých otáček motoru. To se projeví především na dálnici, kde nízké otáčky znamenají menší hluk od motoru a nižší reálnou spotřebu. První dva převody mají trojkuželovou synchronizaci typu Borg-Warner, zbývající převody jednokuželovou. Spojka je ovládaná hydraulicky. Alternativou k manuální bude šestistupňová robotizovaná převodovka M32 s obchodním názvem Selectronic, která se dostane do prodeje později. Je navržená především pro městský provoz, navíc by měla vykazovat nižší spotřebu paliva než manuál.

2,0 Multijet 121 kW
Nový dvoulitr konstrukčně vychází z šestnáctiventilového 1,9 Multijet. Vyššího objemu bylo dosaženo zvětšením vrtání o 1 mm. Tato úprava společně s novým turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek zvýšila výkon i točivý moment a snížila normovanou spotřebu. Nové svíčky pracují s menším napětím, které umožňují nastartovat po krátkém žhavení. Snížením kompresního poměru ze 17,5:1 na 16,5:1 mj. klesly emise NOx a motor plní normu Euro 5. Také 2,0 Multijet bude standardně dodáván s filtrem pevných částic a kompaktním modulem recirkulace výfukových plynů.

1,9 Twin Turbo Multijet 140 kW
Nejsilnějším z trojice nových turbodieselů je 1,9 Twin Turbo Multijet. Tento dvoustupňově přeplňovaný motor se objevil zatím jen v Saabu 9-3 resp. v Cadillacu BLS, jeho použití v Deltě je tak premiérou ve skupině značek kolem Fiatu. Pro Lancii je určena jeho silnější verze, kterou si Fiat rezervoval pro svoje značky. Má výkon 140 kW a točivý moment rovných 400 Nm při 2000 ot./min. Přitom už při 1250 ot./min je k dispozici 300 Nm, což motoru dává mimořádnou pružnost téměř od volnoběžných otáček. Menší turbodmychadlo pracuje do 1800 ot./min samostatně, pak se připojuje i větší a při 3000 ot./min se menší odpojuje. Motor tak má vyrovnaný tah a nulový turboefekt. Také tento motor odpovídá emisní normě Euro 5.

Oba silnější turbodiesely dostanou novou šestistupňovou manuální převodovku F40.

Lancia Delta - přehled modelové řady
Motor1,4 Turbo Jet1,4 Turbo Jet1,6 Multijet2,0 Multijet1,9 Twin Turbo Multijet
Zdvihový objem [cm3]13681368159819561910
Vrtání x zdvih [mm]72,0 x 84,072,0 x 84,079,5 x 80,583,0 x 92,482,0 x 92,4
Kompresní poměr9,8 : 19,8 : 116,5 : 116,5 : 116,5 : 1
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]88/5000110/550088/4000121/4000140/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]206/1750206/2250300/1500360/1750400/2000
Max. rychlost [km/h]195210194214222
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,88,710,78,57,9
Komb. spotřeba [l/100 km]6,67,04,95,35,7
Pohotovostní hmotnost [kg]13201320141014301430

1,8 Di Turbo Jet 147 kW
Příznivce výkonných benzinových motorů Lancia osloví novou 1,8 Twin Turbo Jet. Tento motor bude vybaven přímým vstřikováním paliva, dvěma turbodmychadly a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Výsledkem bude výkon 147 kW, relativně nízká spotřeba a splnění podmínek Euro 5. Bližší technické údaje nebyly zatím zveřejněny.

Pouze pro tento motor bude určena nová sekvenční automatická převodovka Aisin. Její software se přizpůsobí momentálním jízdním podmínkám a umožňuje brzdit motorem. Převodovka také dokáže reagovat na průjezd zatáčkou a rozpoznat sklon řidiče ke sportovní nebo komfortní jízdě. Navíc si řidič bude moci vybrat z automatických režimů Norm, Sport a Winter nebo řadit manuálně.

Spolupracujeme s TipCars.com
Počet podílových fondů roste. Soustředí se především na bohaté Počet podílových fondů roste. Soustředí se především na bohaté

Cílovou skupinou správců majetku jsou letos především…

Češi otevřou v Tanzanii polikliniku, provoz zahájí v srpnu Češi otevřou v Tanzanii polikliniku, provoz zahájí v srpnu

Poliklinika pro střední a vyšší vrstvy se stala jednou…

Polskému majiteli Unipetrolu PKN Orlen klesl čtvrtletní zisk Polskému majiteli Unipetrolu PKN Orlen klesl čtvrtletní zisk

Čistý zisk největší polské rafinérské společnosti PKN…

Dlouholetý šéf azylové a migrační politiky Tomáš Haišman končí ve funkci, bude diplomatem Dlouholetý šéf azylové a migrační politiky Tomáš Haišman končí ve funkci, bude diplomatem

Vysoký úředník ministerstva vnitra Tomáš Haišman, který…

 

Štítky Lancia Golf Aisin

 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Lancia Delta: čtyři nové motory a dvě převodovky







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112 Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Poslední várka vozidel z Kopřivnice bude armádě sloužit…

 



Ojetá Lancia Delta (844): Druhá míza pro italskou avantgardu Ojetá Lancia Delta (844): Druhá míza pro italskou avantgardu

Ojetá Lancia Delta představuje zajímavou alternativu k…

Lancia Delta letos končí, Voyager dostane ještě rok Lancia Delta letos končí, Voyager dostane ještě rok

Že se Lancia stane značkou jednoho modelu na jednom trhu,…

 



 
Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4 vs. Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic – Nečekaná shoda

Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4 vs. Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic – Nečekaná shoda

Dnes 08:00

Dvě SUV, jedno elegantnější než druhé. Obě sázejí na efekt a obě mají plnit roli sportovní alternativy v této dnes tolik oblíbené třídě. Co mají stejné a čím se naopak liší? A co se ukrývá pod číslem 2143?




Blesk.cz

Turisté „mizí“ v Brdech, zraněného cyklistu hledali hodiny. Chybí značení cest

Turisté „mizí“ v Brdech, zraněného cyklistu hledali…

Cyklista (65) utrpěl v úterý v brdských lesích vážná zranění. Jel po jedné z lesních cest, pravděpodobně přepadl…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

Invaze z ciziny do fotbalové ligy. Velké téma v pátečním Sport Magazínu

Invaze z ciziny do fotbalové ligy. Velké téma v…

Italský trenér se svým početným mezinárodním štábem na Letné, kam se postupně sletěly drahé posily z Izraele,…

Jak si vedly posily Sparty? Velká voda Plavšič, Kaya nepřesvědčil

Jak si vedly posily Sparty? Velká voda Plavšič, Kaya…

Sparta do generálky proti Vitesse (1:1) nasadila šest nových posil včetně debutanta Semiha Kayi. Jak si v…

 

Reflex.cz

Dokumentarista Jaroslav Jindra: Zajímají mě limity lidských možností

Dokumentarista Jaroslav Jindra: Zajímají mě limity…

Fotograf, režisér, scénárista, kameraman. Taky průkopník paraglidingu u nás, nadšený dokumentarista Rallye…

Neopakovatelná atmosféra ostravského festivalu zachycená objektivem Martina Straky

Neopakovatelná atmosféra ostravského festivalu…

Druhý den festivalu Colours of Ostrava byl plný zvučných jmen a desetitisíce lidí se i ve čtvrtek vlnily…