Lancia Delta: ve Francii jako vánoční dárek, ale k dispozici až od června 2008
Novinka by měla vycházet ze studie, kterou představila Lancia nejprve na benátském filmovém festivalu a potom na pařížském autosalonu v roce 2006. Hatchback zasahující vrchol třídy C a současně spodní okraj třídy D by měl stavět na stylingu 1,5 roku staré studie. Na sériovém voze budou jiná jen světla, zrcátka a zadní nárazník. Vzhled, který navrhli v Lancia Centro Stile, bude hlavní zbraní v luxusní části nižší střední a střední třídy.
Útroby pocházejí z větší části od sesterského Fiatu Bravo, ale například rozvor 2700 mm a jemu odpovídající vnitřní prostor patří jednoznačně o třídu výše. Motory by měly pokrývat výkonové spektrum od 88 kW do 162 kW.
Střízlivý pohled na ekonomiku nové modelové řady vyústil v relativně nízký bod zvratu. Nová Delta přinese firmě zisk už ve chvíli, kdy se ročně prodá 45 tisíc vozů. Plánovaná maximální kapacita se pohybuje mezi 70 a 80 tisíci kusy ročně.
Šéf Lancie se v prosinci nechal slyšet, že letošní objem produkce dosáhne ke 124 tisícům vozů a příští rok se automobilka přehoupne přes 150 tisíc aut. Klíčovým modelem značky, která se postupně vrací na dříve opuštěné trhy, v tuto chvíli zůstává malý Ypsilon, který představuje dvě třetiny celkového odbytu firmy. Další necelá třetina připadá na malé MPV Musa, odvozené z Fiatu Idea. Na velké MPV Phedra a extravagantní a svým způsobem mimořádně exkluzivní Thesis zbývají řadově jednotky tisíc resp. stovky ročně prodaných vozů.