Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lancia ve Frankfurtu: Italové z Detroitu

Lancia ve Frankfurtu představila hned tři nové modely, americký rodokmen však mají společný.
Zpět na článek
24. 9. 2011 08:44
24. 9. 2011 11:25
24. 9. 2011 15:17
24. 9. 2011 10:40
24. 9. 2011 14:52
24. 9. 2011 20:47
24. 9. 2011 20:54
24. 9. 2011 21:01
24. 9. 2011 14:59
25. 9. 2011 10:18
Avatar - 3_diamanty
24. 9. 2011 08:44
cista hroza
teda taketo lancie by som si nikdy nekupil :no: to je snad zly sen tie fotky, predpokladam ze aj cena bude opat vysoka cize su to nepredajne auta
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Bristol
24. 9. 2011 10:44
Re: cista hroza
za prvé jsou to američané s nulovými změnami(snad krom masky, značky a designu kol) ale u toho mpv mohli dát aspon jinej název.... >:D >:D >:D musím se smát a zároveň je mi moc smutno, že lancii potkal takový osud...SAAB už je taky v koncích a brzo již nebude pro individualisty žádná rozumná volba
24. 9. 2011 11:25
Re: cista hroza
Nedovedu si představit v našich končinách nové auto, které by bylo více individuální než Flavia Cabrio v bílé perleťové barvě... ;-)
Avatar - white label
24. 9. 2011 11:41
Re: cista hroza
To vypovídá hodně, především o tvých představách... >:D
24. 9. 2011 15:17
Re: cista hroza
kolik takovich aut v CR potkas?
Avatar - Barrichello
26. 9. 2011 10:59
Re: cista hroza
Nemohli. S jiným názvem by to nikdo nekoupil. Takhle ti co kupovali Voyager možná půjdou pro Voyger ZAS, i když ke špatné značce. Ale u Lancie věří že to pár lidem vadit nebude no.

Strategie, amico, strategie.
Avatar - Lonestarstate
24. 9. 2011 08:56
Hodnota je emocionální veličina
Ač jsem zastánce kapitalismu, jako nejvetší omyl liberálních ekonomů vnímám tvrzení, že člověk je homo economicus - racionální spotřebitel.

Proč má umělecký obraz - kus plátna popatlaného puškvorcovou zelení - cenu třeba deset milionů korun? Protože je krásný? Ne. Kdybych přesně ten samý obraz namaloval já, už bych ho neprodal ani za 10 korun. Protože je starý? Taky ne. Moje obrazy z období školky zvyšují svou cenu jen v mých očích. Protože je jedinečný? Ne. Moje obrazy se taky vyskytují jen v jednom exempláři a kdybych okopíroval ten drahý, cenu umělcova originálu tím nesnížím.

Člověk přisuzuje vysokou hodnotu PŮVODU VĚCÍ. Historii předmětu samotného, historii autora a historii přemětů nějak provázaných z dotyčným předmětem. Je to iracionální, ale lidi jsou prostě takoví. Proto tyhle přeznačkované Lancie nebudou kupovat ani lanciomilové ani chrysleromilové a skončí jako neúspěšné odpadky. Největší naději z trojice dávám přeznačkovanému Voyageru, který má masivní užitnou hodnotu, kterou nenabízí žádné evropské auto. Proto je taky spolu s Grand Cherokee nejvytrvalejším americkým maratoncem na evropském kontinentu navzdory všem pomluvám. Evropa prostě nenabízí nic, co by se mu aspoň vzdáleně parametry podobalo.
Rozbalit vlákno
22
24. 9. 2011 10:34
Re: Hodnota je emocionální veličina
No moc se mi nechce psát, ve Frankfurtu sem byl... a jen sem si utvrdil, že to co se nám místní pisálkové snaží podat, je pouze a jediné.... BLAF.... A víceméně se omlouvám jen sám sobě, že jsem těmto blafům podlehl... (i ve vztahu k AR)

A teď k Lancii.

Fiat má portfolio značek, mezi které patří jak Chrysler, tak Lancia. Může se to někomu líbit, může s tím i nesouhlasit, ale je to to jediné, co s tím může dělat. Věc se má tak, že Lancia je... a znovu... v současné době, tak jak byla koncernem vyprofilovaná vynikajícím výrobcem luxusních, stylových malých vozů..., které naopak Chrysler vyrobit nedokáže... A naopak Lancia v současné době... neumí vyrobit sama velké auto... Logickým krokem je, vzájemné značky prolnout a po jistou dobu tohoto spojení využít s co nejmenšími náklady... Víc nemá cenu psát... prostě to tak je...opět o tom tady jako ti místní škrabáci můžeme diskutovat, můžeme s tím i nesouhlasit, dokonce se nám to nemusí líbit, ale znovu je to to jediné...co se dá dělat.

A teď k autům samotným... Proboha... srovnávat v dnešní době, kdy korejci chrlí spolu s číňany jeden bezduchý papundekl za druhým (Frankfurt mě znovu utvrdil v tom, že korejci jsou totálně out a hrůza a rozpliznost designu nejen od Shreyera (nebo jak se jmenuje) vyvztane zejména v krátkém přímém srovnání na jendom místě) AUTA s uměleckými díly ve vztahu k jejich původu je v obecných prodejních číslech úplně mimo mísu... To snad platí jen opravdu v tom Německu a přidružených oblastech, kde se auto vnímá spíše než jako dopravní prostředek jako FALUS (k tomu notně prodloužený).

Závěrem k Lancii.
Začnu u nejmenší... Ypsilonka... Je to mazec, je to prostě povedené auto se vším co k tomu patří a nemusí být ani ve dvoubarevném laku. Auto je na své rozměry prostorné a i kufr by teoreticky mohl vystačit i 3-členné rodině. Pokud vemu Deltu a porovnám její design a zejména interiér (no uznávám vystavený kus byl v provedení palubní deska v kůži), vč. prostoru v kabině... tak se všechny nové auta v nižší střední mohou jít zahrabat... proboha, kdo vyymyslel interiér u nového Focusu....? Přijít s tímto někdo u Fiatu, tak ho za to strhají jak... Nebudu to dál raději komentovat, stejně tak jako interiéry nových korejských kočárů... Ona ani ta Astra a další nejsou ždáný zázrak..., ale je fakt, že na Focus nikdo nemá. To je snad ještě horší, než Focus 1, své doby (za autorádio od Sony by patřilo někomu urvat hlavu).

Ad. Flavia... nevypadá vůbec špatně... Absolutně nesouhlasím s tím jak ji popsali místní škrabáci... tedy... pokud jejich popis nebyl jen a pouze v souvislosti s prémií. Na tu skutečně ta Lancia nemá... nicméně na mainstream, kam zřejmě i použitou jednotkou směřuje, je to auto víc než dobré...

A teď kapitola sama pro sebe... Thema a GV.
Thema se povedla, vůbec mě nějak nerušil její americký původ. Je to kus velkého, poctivého auta s italským a jedním povedeným americkým motorem. parádní auto.
A GV? Vedle něj působí nový Sharan jako popelka... To auto je úchvatné, má spoustu vychytávek, na které Němci dojdou až tak za 15 let. Na systém skládání sedaček do podlahy, které tam předváděla mimochodem zajímavá slečna, tam němci koukali jak tele na nová vrata....
:yes:
Závěrem. To co teď Sergio Marchionne s Lancií a Chryslerem udělal dává smysl. Dává to smysl zejména vzhledem k portfoliu obou značek, kvalitě nabízených aut a snad i ceně, kterou ty auta budou mít. Musím říct, že stánek (nejen) lancie byl nabitý k prasknutí a lidi na ta auta byli zvědaví... jestli však budou mít v německu úspěch se neodvážím předpovídat. Faktem je, že v podstatě ani jedna lancie nemá v současné době přímého konkurenta. Buď je konkurence výrazně dražší a nebo výrazně horší.

P.S. Jediný kdo je dle mého názoru dnes schopný mimo Fiat dělat zajímavá auta... a možná ještě zajímavější... je PSA, zejména Citroen. Musím uznat, že řada DS se povedla.. a na živo vypadá úchvatně.. a radost z těch aut nezkalí ani zřejmé věci... technická zaostalost a přemrštěná cena... protože DSky... zejména jsou - li takhle pohromadě vypoadají úchvatně!!!

Další postřehy jestli budě čas sesmolím snad do blogu... Nelícující (už technologicky z výroby) tapecírung u Panamery, totéž u Mkového Bavce (ale ten je moc pěkný jinak), zajimavý počin od opelu (Ampera, Zafira...moc pěkný auta) a další... A UP? Vylepšená první generace Pandy s mizernými sedačkami. Kdo vymyslel tak dopředu skloněné opěradlo (nenastavitelné) u auta pro baby, které často nosí culíka nebo drdol...? No comment.
>:-[]
Avatar - 3_diamanty
24. 9. 2011 10:42
Re: Hodnota je emocionální veličina
keby to s lancou bolo take ruzove ako to zlahcujes a tvrdis tak potom by aj predaje lancie boli ine ako tie dnesne ( ziadne ) a nepotebovala by lancia chrysler k tomu aby mohla postavit auto.

Ja by som si tie chryslencie pardon lancie nekupil, kazdy ma dnes moznost vyberu

:yes:
24. 9. 2011 10:49
Re: Hodnota je emocionální veličina
To máš bez pochyby pravdu.
Ty jistě nekoupíš.., stejně tak jako nekoupíš nic jiného... Reálný kupec však nakupuje za reálné peníze, které chce co nejlépe investovat...do věci... do které je nejlépe neinvestovat. A v takovém případě (když už musí) za své peníze chce pokud možno co nejlepší produkt. Nové Lancie výborné jsou. A to je podstatné.
Avatar - T613
24. 9. 2011 11:04
Re: Hodnota je emocionální veličina
problém je, že to jsou "levné" Chryslery.. není to tak dávno co to dost trápilo Jaguar, a to si s autem dal více práce než jen nalepit jiný znak.
Novým Lanciím chybí "wow" efekt při pohledu na karosérii, což v kombinaci s "levným" Chryslerem nadělá celkem maras..
Ale rád se nechám překvapit positivním výsledkem.
24. 9. 2011 11:24
Re: Hodnota je emocionální veličina
Thema a ani GV rozhodně nepůsobí levně.
Flavia v provedení Cabrio (je opravdu povedené), taky ne. zejména v té krásné perleťové barvě.

V tom problém není.

Reálně problém není žádný... reálně je to v pořádku pro toho...komu se to auto líbí a chce auto přesně toho určení a těch kvalit. Reálně v Itálii to bude fungovat tak, že se budou vracet zákazníci, kteří v mezi dobí přešli na BMW a zjistili, že krom statusu jim to auto v ničem nevyhovuje. Je malé, nepohodlné a nekvalitní (třeba jen ty současné ovladače stahování okýnek stejný s Hyundaiem jsou dost otřesné - na prémii). Ten Ital nebdue stát před volbou zda Themu či BMW řady 5, ale spíš před volbou zda Themu a nebo BMW řady tři... A tam je volba naprosto jasná. Stejně tak jako volba mezi (Freemont + GV vers X1, X3, Sharan)

A znovu píšu:
5 místné cabrio za cenu 700 tis. Kč tady nikdo nenabízí (myslím tím v Evropě)
Velký 5m sedan s cenou do 1 mil jakbysmet.
A GV taky nemá konkurenci.

Reálný problém prostě není a ty auta si jistě své kupce najdou. Že to nebude u nás a nebo v německu... To je dost dobře možné, když se dělá umělá bublina na témata, která v podstatě neexistují.

WOW efekt tam ale je... U Themy určitě a u GV taky. Ty auta jsou tak monumentální na naše poměry, že ten WOW efekt tam je. Ne na fotkách, ale když u těch aut stojíš, zvlášť při přímém srovnání s konkurencí (korejská rozplizlost působí designově směšně) a třeba VW opravdu nijace... Je nutné to ale vidět. A pak psát.
Avatar - white label
24. 9. 2011 11:40
Re: Hodnota je emocionální veličina
Jsem rád, že si konečně všiml, že GV rozhodně nepůsobí levně, podobně jako GI, GII, GIII, GIV a GVI. >:-[]
Avatar - T613
24. 9. 2011 11:47
Re: Hodnota je emocionální veličina
>:-[] :yes:
24. 9. 2011 11:53
Re: Hodnota je emocionální veličina
No..., i když vím, že to byl jen pokus o vtip..., tak jsi tím jen ukázal svoji omezenost.. tedy... prostor tvého zájmu.
Avatar - dicky
24. 9. 2011 12:35
Re: Hodnota je emocionální veličina
levne chryslery >:D to sedi od cloveka v jehoz zemi je nejprodavanejsim autem vuz znacky skoda a typ ochcavka protoze jinak se to auto neda nazvat.
Tak az bude vase znacka skoda dosahovat produkce a kvalit LEVNYCH chrysleru alias lancia tak snad nekteri lide pochopi ze i kdyz je tam znak lancia
tak je to stale americke auto a jako takove je stale lepsi nez veskera produkce v CR vyrobena vcetne třeba toho vaseho supersuperbu >:-[]
A tak proste lancia dela dobre ze tyto modely nabizi a hlavne vcetne amer. benzin motoru proti kterym evropa nema bez turba odpoved >:D
Avatar - T613
24. 9. 2011 14:15
Re: Hodnota je emocionální veličina
kontaktuj svou učitelku češtiny ze základní školy a zkus od ní zjistit co znamenají uvozovky. Pak se vrať a něco hezkého napiš ;-)
Avatar - dicky
24. 9. 2011 16:12
Re: Hodnota je emocionální veličina
hale ty tatro 613 jak uz jsem jednou napsal ten kdo si da do nicku absolutni vyrchol komunisticke bidy s nouzi tot t-613 je bud zaryty komunista nebo automobilum zbla rozumi a je autoimbecil.
Jinak neprekvapil si ani komentare nekterych jinych individui.
Kazdy se navazi do lancia nebo chrysler aut ze snad je to nejaky ted US povl nebo co ale pritom i ta lancie NEBO CHRYSLER je od vas tisic mil vzdalena svou produkci.
Zdejsi posledni produkcni pocin byla skoda favorit a felicia a vse potom je pouze vw dily v chudsim obalu pro z byvale komunist zeme za par korun hodne mista.
Takze vase ceske posledni auto bylo pred 20 lety ted jste jen montovna pro jine a co prikazi a daji do vyroby jini.
A proto lancia a chrysler jsou aspon nejake produkty svych zemi.
Ne jen nadiktovane modely na montaz od majitelu z nemecka.
nejdriv se podivejte do zrcadla zadna ceska firma na auta neni jen nemecky VW odnoz a ma to jmeno skoda.
Co to je se ptaji lidi jinde mimo eu?znacka Backor?Kalhot ?
Na rozdil od pry ceskych aut Skoda tak Chrysler zna cely svet
:yes:
Avatar - T613
24. 9. 2011 16:44
Re: Hodnota je emocionální veličina
tolik slov (málem jsem usnul po druhé větě) a stále neví co znamená slovo v uvozovkách :-)
Avatar - Bristol
24. 9. 2011 17:25
Re: Hodnota je emocionální veličina
no lancia thema je opravdu produkt vlastní země...to tě potěš pánbůh... >:D
mimochodem jsem odpůrcem škody a všeho co má nálepku VW...ale přeznačkovaní chrysleru na lancii se mě taky nelíbí...at chrysler vyrábí chryslery...a lancie at vyrábí krásná auta typu thesis, nebo ypsilon...a když na to nemá...tak at zajistí at na to má(odchod od fiatu a najít si jiné investory) a nebo se na to vyprdnout a nezasírat si jméno tím že budu montovat licensované auta z USA pod svým jménem...toto je jen legální plagiátorství a to já neuznávám...stejně jako neuznávám škodu a jiné přicmrndávače koncernu, ladu, proton a další jako automobilky...
25. 9. 2011 08:04
Re: Hodnota je emocionální veličina
Dickhead, ty jsi fakt zoufalec. Skoda, ze se ty uzasne Chryslery prodavaly tak dobre, ze firma zkrachovala, musela ji zachranit vlada a ted, stejne jako je Skoda de facto nemecka, je Chrysler italsky... tak si uzivej posledni produkcni pociny Chrysleru coby americke znacky...
Avatar - Barrichello
26. 9. 2011 11:06
Re: Hodnota je emocionální veličina
Chryslery se prodávaly slušně před fůzí s Mercedesem, kam to dotáhl mercedes je věc druhá, anvíc to dorazila krize kdy prodeje obecně klesly.

Jinak Fiat žádné velké auta neumí, takže konce svébytných amerických modelů se fakt obávat nemusíme.
Avatar - Barrichello
26. 9. 2011 11:02
Re: Hodnota je emocionální veličina
Zato nemci maj tkaový WOW efekt, že z toho designu akroserie by jeden usnul, při dlouhodém pohledu a zkoumání...
24. 9. 2011 14:35
Re: Hodnota je emocionální veličina
Už dávno som tu nečítal tak dobre a hlavne objektívne napísaný komentár (wolff). Vnímanie značky s klapkami na očiach či už v dobrom, alebo zlom je v CZ a SK na neuveriteľnej úrovni. Kolegyňa z práce aktuálne vyberala auto nižšej strednej triedy za cca 23 000 €, teda pri akomkoľvek výbere v slušnej, ak nie maximálnej výbave. Za túto cenu sa v tejto triede už hádam ani nedá stúpiť vedľa, jej sa to však podarilo a to ukážkovo. Na dobre mienené rady od ľudí, ktorí majú v autách prehľad a že ten záber bol hodne široký, nakoniec bohužiaľ nedala. Od kolegyne, ktorá svoju kariéru postavila na fajke šoférovi pod volantom modelu od Audi a ktorá ani netuší, že existuje nafta a benzín, ako dve samostatné palivá.....kúpila Audi A3. Technologicky starý, prekapotovaný Golf s hrozným motorom a v hroznej výbave. Jej ego je však aktuálne veľmi vysoko, pretože na parkovisku jej stojí nemecká "prémiovka", ktorú si...nikto ani len nevšimne. Narážam na racionalitu a konzervatizmus pri výbere auta a to predovšetkým v našich končinách, kde si každý bez ohľadu na hrúbku peňaženky potrebuje niečo dokazovať. Chvalabohu sa v EU väčšina zákazníkov ešte úplne nezbláznila a za svoje peniaze chcú čo možno to najlepšie, bez ohľadu na značku a prestíž. Práve v týchto vodách má Lancia a napríklad aj Fiat Freemont obrovské možnosti. Zbytočne sa tu niektorí znalci budú naparovať o tom, či tieto "rebranodvané" modely majú v SK, alebo CZ nejakú šancu, naše trhy sú nepodstatné, dovolím si povedať, že až smiešne. V krajine, kde má napr. Alfa povesť nespoľahlivého auta a to skoro vždy v očiach ľudí, ktorí si práve robia vodičák, to ani dopadnúť inak nemôže. Mám už tretiu Alfu, aktuálne model 159 a vzhľadom k tomu, že som vždy len tankoval a menil olej sa pravdepodobne jedná o holý zázrak. Akoby iným zázrakom sa majiteľ našej firmy s blaženým úsmevom zbavil dvoch VW nepodarkov, ktorých nekonečné servisovanie už nehodlal platiť. Niekto hold verí na štatistiky, niekto sa spolieha na zázrak :-) Nie som nadšený z postupu, aký zvolilo vedenie vedenie Fiatu voči Lancii, postup voči Alfe ma dokonca vytáča do nepríčetnosti. Vývoj je však vždy o obrovských peniazoch, ktoré Fiat nemá a tak je jeho postup vecou obrovských kompromisov a rizík. Taliani nemajú problém s dizajnom (naopak) nemajú problém s technológiami, ich jediný a veľký problém je ten, že sú Taliani. Južanská nátura plná nezodpovednosti, arogancie, nadutosti a hlavne lenivosti. Ak sa aspoň v automobilovom priemysle dokážu týchto nálepiek zbaviť a začnú konečne pracovať, verím (s veľkým sebazaprením) , že sa v budúcnosti dočkáme aj nových originálnych Lancií, alebo Álf.
24. 9. 2011 14:53
Re: Hodnota je emocionální veličina
Lepsie by som to st. Paul nenapisal. Suhlasim do bodky! :yes:
24. 9. 2011 19:08
Re: Hodnota je emocionální veličina
:yes: taky pár "zázračných" Alf znám.... Shodou neuvěřitelných náhod prostě roky jezdí, jezdí a jezdí....
Jinak s tebou souhlasím, dobře jsi to vystihnul....
PS: mám taky jednu kámošku, která je totálně odvařená ze svého Golfa Combi za 700 tyček.... Furt mi básnila, jaká je to kára, že je v plné výbavě a já pak to auto vidím, a nemá to ani kožený volant.... No ale hlavně že je holka spokojená.... ;-)
24. 9. 2011 22:26
Re: Hodnota je emocionální veličina
Patřím k zastáncům italských vozů (pozor, ale i jiných), ale mám jednu faktickou připomínku - pokud, Wolfe, píšeš, že s něčím "nemusíme souhlasit, nemusí se nám to líbit, ale to je tak vše, co můžeme udělat", tak s vědomím, že všichni jsme potencionální zájemci o koupi nového vozu, rozhodne můj nesouhlas o tom, že si dotyčné auto nekoupím! Proto si myslím, že je důležité, abych "souhlasil" a "líbilo se mi to"! Vím, že jsi taky zklamaný z toho, že Alfa opět odložila uvedení Giulie v původně určeném termínu na trh a já jsem zklamaný taky. Automobilky neživí nic jiného, než prodej toho, co vyrobí, tak sakra, ať už začne ta modelová smršť + dobré ceny + dobrá kvalita, jinak je celý Fiat, víš kde... Stačí se podívat na ty odsuzované korejce - kde byli před 10 lety? Jednu věc bych od nich určitě převzal a postavil bych fabriku, kde by se vyráběly Fiaty (Alfy, Lancie, Maserati atd.) třeba ve Varnsdorfu bez účasti přizpůsobivých "nepřizpůsobivých" občanů a český úspěch je snad zaručen!
24. 9. 2011 23:45
Re: Hodnota je emocionální veličina
Jardo, nevím jestli to úplně nevyznělo z toho co sem psal, což sem chtěl aby vyznělo..., tak právě sem psal o dojmech z Frankfurtu a hlavně o tom, že sem sám sobě se musel omluvit za tu "depku", které sem po přečtení pár článků tady propadl.

Asi nakonec opravdu na to téma udělám blog, teď jen napíšu..., že právě ani to modelové portfolio Fiatu jako koncernu není tak strašné (nikdo jiný krom VW tam nepředvedl tolik modelů). Taky sem už podlehl dojmu, že je to totální katastrofa, ale ona není...

Ve Frankfurtu bych si dovolil tvrdit, že mimo echt německé značky měl Fiat nejvydařenější expozici a hlavně měl co nabídnout i přes to, že mnoho modelů čeká generační obměna...

I přes to, že tam nebylo nové Punto a stávající Bravo byla expozice koncernu vydařená a zájem byl veliký (nejen o Ferrari, ale také o Abarthy a světe div se i o nové Lancie). Je potřeba se na to už začít dívat tak, že má Lancie tři nové skvělé modely a už je ejdno, že jsou to rebrandované Chryslery..., protože ty auta jsou poevropštělá jan jen to v tom krátkém čase šlo udělat. A na prodejních výsledcích za oceánem je to znát... Fiat má před sebou těžkou dobu, ale je to na dobré cestě, :yes:

Je potřeba brát zdejší škrabáky s rezervou, na určitou dobu přehlídnout ve stávající době zmatené žízen í automobilky v ČR a věřím, že to bdue dobré...Nové internetové stránky jsou celkem dobrým počinem...
:yes:

Jinak jak už sem psal jinde... mimo Fiat tam zajímavá auta přivezli zejména PSA a Opel a například korejci od Kia a Hyundai nestáli ani za štěk (byť naši škrabálci už měli nakázáno psát úplně jinak). Ať nepíšu jen o Fiatu... zajímvě prezentovaná byla nejen Ampera, ale také Zafira, o čemž sme se nedočetli ani zbla... A UP jako takový za nějaké rozsáhlejší čánky taky nestojí, byť sme si snad už mohli přečíst i to kolikrát denně chodí UP na záchod... >:D

Fiat jen tak namátkou prezentoval: Flavia, Thema, Ypsilon, GV, Freemont, New Panda, nové verze Abarth (mimochodem o ty se tam lidi málem rvali - ať o Punto a nebo 500,C), nové Cabrio od Ferrari a už hotové SUV od Maserati, 4C... k tomu úplně nové Jeepy... atd..., moc krásnou Deltu celou v kůži, Giulliettu QV, Mita na všechny způsoby... No nevím... takhle umírající automobilka nevypadá... Zatímco např. korejci si nebyli schopní zajistit ani jednotný pavilon a Kia s Hyundai byli rozdělení a nic extra nepředvedli...
A Ford? Tam snad nikdo ani nebyl... páč všude kam oko dohlédlo, hnusný Focus ve všech vydáních... Nebýt tam schopná Fiesta WRC, celý stánek byl k .... (bez přehánění)...
24. 9. 2011 19:24
Re: Hodnota je emocionální veličina
..... představa, že auta se kupují jako obrazy, je zcela lichá.... 8-s
Běžná auta se kupují dle poměru cena/výkon, "lepší" auta k tomuto měřítku přidávají ještě kategorii "image".....
Jako obraz možná kupuješ Ferrari nebo podobnou lahůdku, rozhodně ne obyčejné auto.....
Avatar - Bristol
24. 9. 2011 10:40
konec lancie
jako takové, rozhodla se vydat cestou licenčních modelů a minimálních změn oproti původním modelům...jestli to zajistí prodeje to nevím...tímto se ovšem tato slavná automobilka degraduje na úroveň protonu, lady nebo taty...
Rozbalit vlákno
13
Avatar - euro89
24. 9. 2011 12:44
Re: konec lancie
Lancia se nerozhodla, Fiat se rozhodnul. :no: Poslední rozhodnutí Lancie a bohužel taky osudový přišlo koncem 60. let, když si vybrala Fiat jako svýho "zachránce". Fiat jako značka ani jako koncern už dneska nemůže dělat tak dobrý auta jako dřív ani kdyby chtěl. Tak dlouho totiž kašlal na kvalitu a spolehlivost (hlavně sovětská ocel a elektronika), až si tím zkazil jméno tak, že prostě neprodává. A kdo neprodává, ten nevydělá a nemůže investovat do vývoje pořádných aut. Proto jsou dneska Lancie buď překarosovaný Fiaty nebo přeznačkovaný Chryslery. Je otázka, jak by to dopadlo, kdyby Lancii tenkrát koupil Ford, ale možná podobně, protože ani Ford neumí vést prémiový značky (viz. Jaguar). Ale to jsou už jen kdyby... kdo chce dneska Lancii, musí si koupit youngtimer nebo oldtimer, jako jsem to udělal já.
24. 9. 2011 13:06
Re: konec lancie
Ano, automobilka s rocni produkci pres 2 miliony vozu vubec neprodava...
Avatar - euro89
24. 9. 2011 18:09
Re: konec lancie
Když srovnáš poměr kolik jezdilo na silnicích Fiatů (a celkově italských aut) např. v 70. letech a dnes ve srovnání s ostatními automobilkami, tak Fiat si výrazně pohoršil, zatím co jiní (VW, Audi, Renault, asie...) si podstatně polepšili.
24. 9. 2011 22:26
Re: konec lancie
Ano, relativne Fiat ztraci, absolutne je na tom porad dobre :-)
Avatar - Bristol
24. 9. 2011 17:18
Re: konec lancie
samozřejmě rozhodl fiat tak to bylo myšleno...no jo ale tak třeba pod fiatem je i ferrari a maserati nebo alfa romeo...a nedá se říct že by tak trpěli jako lancia...tu prostě strčili bez okolků do premium klasse stejně jako GM saab a ta automobilka si na tom zlomila vaz protože jí koncern nedal prostor ani techniku na to aby dokázala rovnocenně bojovat se zavedenou německou nebo britskou konkurencí...bohužel...

jinak fiat podle mě nedělá špatná auta...v současné době o nic horší než třeba VW...jen má v našich končinách nesrovnatelně horší jméno...
Avatar - euro89
24. 9. 2011 18:23
Re: konec lancie
No Lancia ze všeho nejvíc doplatila právě na Alfu Romeo. Tyhle dvě značky byly něco jako BMW a Mercedes - Benz a nikdy se nemělo stát, aby skončily pod jednou střechou. Dopadlo to tak, že Fiat začal upřednostňovat Alfu a dneska je Lancia prakticky mrtvá a Alfa Romeo stejně není tam, kde jí Fiat chtěl mít. Poslední opravdový Alfy vznikly ještě před pohlcením Fiatem. Nemůžu si pomoc, ale předokolková Alfa je pro mě stejný nesmysl, jako předokolkový BMW ( i když i to se už chystá :no: ). Zlatý časy Alf s podvozky transaxle... Pokud jde o Fiat jako takový, tak má v současný době dobrý jen malý auta jako 500, Panda nebo Punto. Třeba Bravo co jsem měl možnost porovnat má nejhorší podvozek ze všech aut nižší střední, který jsem vyzkoušel. A naprosto tristní je absence Fiatu ve vyšších třídách. Jó, kde jsou ty časy Fiatů 2300 nebo 130... Prostě Fiat hodně spadnul, ale je pravda, že svou část viny má na tom i politika. Je zajímavý, že největší problémy se spolehlivostí mají italský a francouzký značky, kde mají (bohužel) tradičně silnou pozici odbory. Jeden čas to bylo i v Británii a s nadsázkou se dá říct, že celý British Leyland zkrachoval na odborech. Když se sockám nechce makat, tak prostě nemakaj a firma tratí, ale vyházet je nemůže. Je podle mě ostuda, aby nejspolehlivější závod Fiatu byl v Polsku. Jenže tohle jsou problémy, se kterými třeba Marchionne nic neudělá, ani kdyby 1000x chtěl. :-!
Avatar - Bristol
24. 9. 2011 20:44
Re: konec lancie
je to tak no...s tímhle nemůžu než souhlasit, proto jsem proti koncernovým značkám...musí dělat to co jim pánové shora řeknou...a nebo jako fiat nebo vw jednu značku na něco: audinu předražíme, seat bude jakože "sportovní", škodárna bude mít velkej kufr atd...to mi přijde jako blbost a podobné socialistickému plánování...ještě si pamatuju na škodu tudor(kupé na bázi superbu I) to bylo moc pěkny a řekl bych, že škodě by podobný imagemaker docela pomohl...když už může mít kupé i hyundai...tak by se i škodovka mohla oprostit alespon jedním modelem od "aut pro český chalupáře a chudý němce"
24. 9. 2011 14:45
Re: konec lancie
Tak tak. Pokud je někdo milovník značky Lancia, těžko si koupí Themu jenom proto, že na 300C dají v americké fabrice jinou masku. V Evropě totiž nejsme tak blbí, abysme si koupili auto jenom kvůli značce. Takhle to funguje jenom za oceánem. A když si budu chtít koupit Ameriku, tak si určitě nekoupím auto, které sice z Ameriky pochází, ale má na kapotě znáček takřka zkrachovalé značky. Hnus.
Avatar - Bristol
24. 9. 2011 17:19
Re: konec lancie
kdybych si měl koupit themu...tak jdu přímo do 300C...to má nějakou image...ale s lancii 300C budu budto za pozéra nebo trapáka... :no:
25. 9. 2011 00:20
Re: konec lancie
JO, v aute za mega budes za trapaka. A bydlis na Southforku nebo kde?
25. 9. 2011 10:30
Re: konec lancie
.... zatímco s tvojí vysněnou Thesis budeš všude king, lidi se ti budou klanět a kolemjdoucí budou s otevřenou pusou čubrnět na to božské zjevení na silnici, že....
Avatar - Barrichello
26. 9. 2011 11:09
Re: konec lancie
Tak tak, když 300C, ta jeidně originál, ne verzi s přelpenými znáčky.
Avatar - Barrichello
26. 9. 2011 11:10
Re: konec lancie
Spíš mrtvé zančky, nevykrást výrobní program chrysleru, prodávají jednu neúspěšnou vykopávku a jednu kabelku na kolečkách pro bohaté paničky.
24. 9. 2011 14:52
Lancia
Musím říct, že i když není současná situace automobilky a složení modelového portfolia Lancie nic co by fanoušky této značky těšilo, rozhodně nesdílím pesimistické názory většiny diskutujících. Lancia měla cca před dvěma lety na výběr - vzhledem k omezeným prostředků mateřského koncernu Fiat, který hlavně investuje hlavně do akvizice Chrysleru, šlo buď držet modelové portfolio na dvou - třech modelech, nebo jej rozšířit o modifikace modelů Chrysleru. Zde platí, že je lepší něco než nic. Zkrátka Lancia neměla na to v krátké době vyvinout kvalitní modely ve střední, vyšší střední a MPV třídě. Tímto tahem však získala s velmi nízkými náklady relativně kvalitné vozy. Pohádky o historii Lancie v 80.tých letech dnes zajímá jen minimum lidí a nemyslím si že by se při výberu vozu nechali spotřebitelé významně ovlivnit názory jako, že Lancia ztratila svoji tvář nebo že je přebírání modelů pod její úroveň. V souvisloti s tím tedy nepovažuji, Grand Voyager nebo Themu za nijak špatná auta. Takovou Themu bych si ve své garáži klidně dokázal představit. :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Bristol
24. 9. 2011 20:47
Re: Lancia
jinak řečeno se bude sázet na to, že lidé nevědí co kupují a ani si o té značce nic nezjistí než od nich to auto nakoupí...to nevím jestli je dobrá politika...já když bych o autech nic nevěděl a vážně uvažoval o koupí některé ze značek tak se budu živě zajímat kde vznikla a jaká byla její minulost...to je celkem logické ne??
24. 9. 2011 20:54
Re: Lancia
jasně, všichni ti lidi co dnes kupují Ceedy a i30 si předtím proklepli historii korejských automobilek, jestli je to jako OK :yes:
Stejnětak kupující Renaultu si zkusmo ověří 100 let jejich historie, aby v tom náhodou nebyl háček.....
Zkus pochopit, že Lancia se nebude zákazníkům nabízet s odkazem na nějakou minulost a tradici. Ani už o sobě nebude tvrdit, že chce bojovat s prémií (pokud ano, jen se znemožní).
Oni prostě nabídnou slušný poměr cena výkon, nic víc, nic míň.....
Avatar - Bristol
24. 9. 2011 21:01
Re: Lancia
neříkám sto let...ale je celkem logický když do něčeho(kort nového) vrážím svoje peníze abych si o tom něco zjistil

je jasné že současní majitelé pheder, thesisů si themu nebo voyagera nekoupí(i když toho voyagera možna ano, protože phedra patřila do rodiny s fiat ullysse, citroen C8 nebo peugeot 807) ale koupí si to lidé kteří chtěj nějaký slušný auto...němec se jim zdá nudný a drahý...a tohle bude nevšední a se znáčkem slavné italské značky... ;-) masovka z toho ale možná nikdy nebude...
24. 9. 2011 14:59
Thema Kombi
BTW. Nemáte někdo informaci, zda se bude Thema prodávat i v kombi verzi? 300 kombi přece existuje, tak by to byla škoda nedotáhnout.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
26. 9. 2011 11:12
Re: Thema Kombi
300c kombi neexistuje. Zatím ne v nové , tedy současné generaci.
Ale má být kombi (Dodge Magnum), ale letos to nebude kdo ví zda příští rok.
25. 9. 2011 10:18
Fiat
Moje sympatie k nemu poklesli na úplné dno. Ostávajú v úrovni 500 a Panda. Ničím ďalším potešiť nedokáže...
Rozbalit vlákno
0