Lybra, tak zní jméno nového vozu střední třídy automobilky Lancia, který přijede k zákazníkům v září 1999. Nový vůz bude vyráběn v závodě Rivalta blízko Turína. Vůz bude nabízen od začátku jako sedan i kombi.

Automobil je 4460 mm dlouhý a 1740 mm široký. Design vozu má velmi individuální charakter, ale jeho klasické linie stále připomínají automobily Lancia let minulých. Lancia Lybra se má stát prestižním automobilem, který jako první využívá některé prvky, které byly poprvé použity v konceptu Dialogos - automobil představující plány automobilky pro příští tisíciletí.

Model Lybra nabízí jako jeden z prvních vozů střední třídy duální klimatizaci, s automatickou vnitřní cirkulací a dezodoračním filtrem. Jinými slovy to znamená, že řidič i spolujezdec mají možnost zvolit rozdílnou teplotu na jejich straně vozu. Hifi systém BOSE - navrhnutý pro tento model je obsažen ve výbavě LX, kdy výstupní výkon 200 Wattů zaručuje výborný poslech při všech jízdních podmínkách.

Aby byl vůz komfortní, musí být také snadno ovladatelný. Nová odpružení redukuje vibrace od vozovky a zaručuje bezpečné jízdní vlastnosti za všech podmínek. Přední náprava je typu McPherson a zadní s vlečnými ramena. Nabízet se budou také dvě převodovky. Jedna s manuálním řazením, druhá automatická s adaptivní elektronickou kontrolou a možností manuální volby převodových stupňů.

Obě karosářské varianty budou dodávány s pěti motory. Zákazník si bude moci vybrat ze tří benzínových a dvou naftových motorů. Benzínový motor 1,6 16V dosahuje nejvyššího výkonu 76 kW (103 koní). Motor 1,8 16V s výkonem 96 kW (131 koní) a motor 2,0 20V o výkonu 114 kW (155 koní) bude možno dodat také s automatickou převodovkou. Oba naftové motory reprezentují to nejlepší, co dnešní automobilky mohou nabídnout. Motor 1,9 JTD s výkonem 77 kW (105 koní) a 2,4 JTD s výkonem 98 kW (134 koní) mají příme vstřikování nafty Common-Rail.

U modelu Lybra budou k dispozici dva rozdílné pakety výbavy, oba s bohatou výbavou. Velmi dlouhý seznam výbavy klade důraz na bezpečnost. V základní výbavě jsou 4 airbagy, ABS s elektronickým distributorem brzdného tlaku, kotoučové brzdy na všech kolech, bezpečnostní pásy s předpínači a třetí opěrka hlavy vzadu. Za příplatek je možno vůz dovybavit multifunkčním barevným displejem, který sdružuje ovládání satelitního navigačního systému, mobilního telefonu, radia, palubního počítače, hodin a kontrolního systému funkcí vozu.



Spolupracujeme s TipCars.com
Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie

Kandidátka krajně pravicové Národní fronty Marine Le…

Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona

Kandidát tradiční francouzské Socialistické strany Benoit…

Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb

V první kole francouzských prezidentských voleb zvítězil…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 






 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Včera

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

Chlapeček 7 hodin umíral v autě, otec si mezitím povídal na seznámkách s patnáctkami

Chlapeček 7 hodin umíral v autě, otec si mezitím…

Milující otec, který udělal osudovou chybu a zapomněl syna odvézt do jeslí, nebo monstrum, co chladnokrevně…

Kmen v Indonésii své mrtvé krmí a pravidelně vyhrabává z hrobů: Fotí s nimi i rodinné fotografie

Kmen v Indonésii své mrtvé krmí a pravidelně…

Kmen Torajanů žije v Indonésii na ostrově Sulawesi a mají jednu speciální tradici. Smrt pro ně není konec a své…

 

iSport.cz

VIDEO: Real - Barcelona 2:3. Messi rozhodl El Clásico v posledních vteřinách

VIDEO: Real - Barcelona 2:3. Messi rozhodl El…

Neuvěřitelné! Strhující duel přineslo očekávané El Clásico, Barcelona nakonec na půdě Realu Madrid vyhrála 3:2.…

Smutná zpráva z Turecka. Explzeňský obránce Rajtoral spáchal sebevraždu

Smutná zpráva z Turecka. Explzeňský obránce Rajtoral…

Fotbalový svět zasáhla tragická událost. František Rajtoral spáchal sebevraždu. Bývalý český reprezentant a hráč…

 

Reflex.cz

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb. Online komentuje politolog Petr Sokol

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb.…

Ve Francii začalo dnes první kolo prezidentských voleb, ve kterém 47 milionů voličů rozhodne o tom, kteří dva z…

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…