Je škoda, že z toho dělají exkluzivní zboží.
Kdyby do toho nacpali pořádně vyladěný TBi anebo nějaký menší V6, důkladně odlehčili a dali manuál, bylo by to úžasné auto s tím nejlepším rodokmenem.
Takhle se bojím, že to dopadne jako 8C Competizione.
Lancia Stratos byla vždy exkluzivní zboží, do série se jen dostala jen kvůli homologaci pro závody WRC. Bylo vyrobeno 492 vozů, takže nevidím důvod pro nějaké šetření a masovější výrobu. Zkrátka pár vyvolených si příjde na své, nám nezbývá nic jiného, než o takovém autě snít a obdivovat ho ... a tak by to zřejmě mělo být, jinak by byl punc originality a exkluzivity ta tam.
Myslím, že bude jen ten jeden - pro toho, kdo celou tuhle legraci platí. I když třeba budou náklady tak vysoké, že radši postaví pět deset dalších aut...
Hodně polovičatý článek. Tváří se jako srovnání, ale chybí zde veškerá data.
Proč zde není uvedeno alespoň kolik vážil originál a kolik kopie - to už přece lze spočítat. Srovnání rozměrů - pokud jsou už známy?
Tak ale přemýšlím kde se stala chyba - starý Stratos je nějak "ostřejší" než jeho nafouknutá kopie a taky elegantnější, prostě soutěžák který si na nic nemusí hrát. Asi je to tím, že nový Stratos má ze starého jen jméno, jinak je to jen "změkčilé" překarosované Ferrari a další hračka pro bohaté snoby. Klimatizace, plno elektroniky, posilovače všeho možného, automatická převodovka... To už asi raději vzít K1 Attack nebo něco podobně jednoduchého.
Lancia se zmítá v křečích několik dlouhých posledních let. Asi je na tom nejhůř ze všech italů sériově vyráběných. Poslední Lancia, která ve mně zanechala pocit funkčního auta byla Delta počínaje dieslem až po Integrale. Nová na ní nenavazuje a ani se o to, myslím, nesnaží.
Tento Stratos, ať je jak chce ambiciozní použitím Ferrari techniky (ani Thema s Ferrari motorem se nechytala) nemá šanci na život a dopadne-li jako 8C, jak řekl přede mnou Cara Binieri, bude to zázrak. I když mám pro všechna íčka trochu slabost, nemůžu si tuto jedovatou slinu odpustit.
a ještě se naučit číst, a tím zjistit, že tento projekt je mimo tovární záležitostí jednoho nadšence. Tedy je to automobil na jeho přímou objednávku. Žádné jiné ambice než ukojit potřeby tohoto muže tento projekt nemá.