Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Delta 1,8 Di TurboJet: Základní cena 680 tisíc Kč, stejná jako u 1,9 Twin Turbo JTD

Diskuze (317)
Letošní novinka Lancie představená v březnu v Ženevě – přeplňovaný přímovstřikový motor 1,8 l pro model Delta – dorazila na český trh. Cena je stanovena od 680 tisíc Kč, nejsilnější benzinová motorizace tak stojí stejně jako dvakrát přeplňovaný diesel.

Jednotka se zdvihovým objemem 1742 cm3, připravená na rozšíření v malých a výkonných Alfách, elegantních Lanciích na hranici střední třídy i v sedanech a kombi Alfy (řady 159), má plynule variabilní časování sacích i výfukových ventilů, vysokotlaké přímé vstřikování benzinu do válců, přeplňování moderním výfukovým turbodmychadlem a špičkový, velmi rychlý motormanagement, který má radikálně zkrátit reakční čas turbodmychadla i celého motoru ve chvíli, kdy řidič náhle sešlápne pedál akcelerátoru

Základní parametry vypadají velmi slibně. Nejvyšší výkon 147 kW je u Lancie dosahován v pásmu 5000 min-1 až 5500 min-1. Důležitější je ale mimořádně vysoký točivý moment v nízkých a středních otáčkách, který má dosáhnout svého maxima 320 Nm už ve 1400 min-1 a na této hodnotě setrvává do 3750 min-1. Standardem přitom je šestistupňová automatická převodovka Sportronic od společnosti Aisin, s možností volby režimů Norm, Sport a Winter nebo manuálního řazení.

Mimořádné měrné parametry nového čtyřválce jsou podle Fiatu dosaženy kontinuálním monitoringem a optimalizací parametrů chodu motoru prostřednictvím přesně dávkovaného množství paliva, polohy variátorů časování ventilů, předstihu zážehů nebo časování vstřiku paliva. V praxi je díky tomu možné určit velmi přesně vhodný okamžik střihu ventilů, usnadňující rychlou a efektivní výměnu náplně válců, a tím (výfukovými plyny) rychle roztáčet turbodmychadlo do pracovních otáček. Řízení celého procesu má na starost nová řídicí jednotka. Výsledkem je podle konstruktérů točivý moment v 1500 min-1 o 70 % vyšší, než u jiných přeplňovaných motorů stejného objemu a poloviční čas prodlevy mezi pohybem akcelerátoru a náběhu turbodmychadla.

Lancia Delta - ceny benzinových motorů na českém trhu
Motor1,4 Turbo Jet1,4 Turbo Jet1,8 Di Turbo Jet
Převodovka6M6M6A
Zdvihový objem [cm3]136813681742
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]88/5000110/5500147/5000-5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]206/1750206/2250320/1400-3750
Max. rychlost [km/h]195210230
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,88,77,4
Komb. spotřeba [l/100 km]6,67,07,8
Cena Argento [Kč]495.000,-535.000,--
Cena Oro [Kč]-575.000,-680.000,-
Cena Platino [Kč]-645.000,-750.000,-

Plynule variabilní časování sacích a výfukových ventilů rozšiřuje možnosti motoru, novinkou je (přinejmenším u motorů skupiny Fiat) užší propojení práce variabilního ventilového rozvodu s prací turbodmychadla přes motormanagement, což nakonec zmenšuje turboefekt. Turbodmychadlo je napojeno na nové výfukové potrubí, které využívá tlakových pulzací pro zvýšení točivého momentu motoru v nízkých otáčkách. Turbína i výfukové potrubí jsou vyrobeny z oceli, která přečká i teploty do 1020 °C. Vnitřní ztráty třením byly ve srovnání s předchozí generací motorů Twin Spark výrazně sníženy. Rolničková vahadla ventilů tak odebírají motoru například ve 2000 min-1 o 65 % nižší výkon než dosud.

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME: Lancia Delta – před branou luxusní třídy
Lancia Delta: První jízdní dojmy

Základní verze Argento má bohatou bezpečnostní výbavou – čelní, boční a okenní airbagy (čelní airbag řidiče je s možností deaktivace, kolenní airbag řidiče je za příplatek 6 tisíc Kč), stabilizační systém VDC, asistent pro rozjezd do kopce a aktivní opěrky hlavy pro přední sedadla. Seznam komfortních prvků výbavy zahrnuje manuální klimatizaci, autorádio s přehrávačem CD/MP3 a 6 reproduktory, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování předních i zadních oken, nastavitelnou bederní opěru u řidiče a přední mlhovky s přisvěcováním do zatáček.

Prostřední stupeň výbavy Oro přidává za příplatek 40 tisíc Kč litá 16palcová kola a paket Komfort – zatmavená okna, zadní loketní opěrka, volant potažený kůží, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka. Obě položky lze doobjednat i k Argento za 20.500,- Kč, resp. 19.500,- Kč.

Nejvyšší Platino přidává dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektricky ovládané střešní okno, 17palcová kola a dvoubarevný lak. Příplatek za verzi Platino je 60 tisíc Kč. Dovybavení Oro na tuto úroveň by vyšlo 96.500,- Kč, zákazníci tak podle ceníkových cen ušetří 36.500,- Kč.

Lancia Delta - ceny dieselových motorů na českém trhu
Motor1,6 Multijet1,6 Multijet2,0 Multijet1,9 Twin
Turbo Multijet
Převodovka6M6MA6M6M
Zdvihový objem [cm3]1598159819561910
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]88/400088/4000121/4000140/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]300/1500300/1500360/1750400/2000
Max. rychlost [km/h]194194214222
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,710,78,57,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,94,65,35,7
Cena Argento [Kč]555.000,-585.000,---
Cena Oro [Kč]595.000,-625.000,-650.000,-680.000,-
Cena Platino [Kč]665.000,-695.000,-720.000,-750.000,-

Diskuze (317)
24. 6. 2009 12:01
Re: Ultrakráska
Kdo z nas si ho koupi? Je to pekny, rozvor to ma jako moje kappa a 200 k s 1.8 TT je dostacujicich. Materialy budou prijemny (nezajimaj mekky plasty, ale kuze, alcantara apod, proste to na co jsem zvykly do ted), mista tam bude taky habakuk, takze ja v tomhle aute spatruju zdatneho nastupce moji kappky, pokud nenasetrim na to XJR >:D
19. 6. 2009 11:02
Re: Přístrojovka z Golfu instalovaná v A3
No vidíš, já měl podle titulku dojem, že je řeč o Touaregovi, nebo Q7ce.
18. 6. 2009 14:59
Re: snobáci
tak jednoznacne :yes: :yes: :yes:
18. 6. 2009 14:34
Re: TLUSTÁ BERTA
znak na kapote? mienka o talianskych autach a promokampane ludi ako si ty? a teda, ze kde aky EuroDrzek™ s 2-3dnovym strnistom sedlajuci golfa si mysli, aky je nadradeny v celej mestkej dzungli... tak preto ;-) ;-\
Avatar - Pierro
18. 6. 2009 08:53
Re: snobáci
Až se v něm projedu a auto se mi bude líbit a sedne mi ocením ho, znak neznak. Na to nepotřebuju sedliackej rozum. Na to stačí trocha objektivity a méně předsudků. Chtěl jsem tu od vás rozumné, objektivní názory (viz. výše) a neustále tu čtu pláče nad tím jak by byla Delta úžasná a prodejná s vrtulí nad bobrem.
Hoši prosím, zaměřte se na to auto, svezte se v něm. Alespoň ti co jste z Prahy anebo z Blavy. Tam by Lancie (a nejen Delty) měly být k dispozici i na svezení. A pak o něm pište chvalozpěvy anebo ho pohaňte... Děkuji. :-!