Lancia v Paříži
Po ženevské premiéře Lancie Delta na jaře 2008 už se usadil prach a veleslavná značka i nadále nabízí většinou malé a/nebo technicky jednoduché modely bez sportovních ambicí. Ani v Paříži jsme tedy neviděli žádnou novou Lancii, ale přesto došlo na velké změny.
Prezentace totiž proběhla v podobě, symbolizující splývání se značkou Chrysler, již koncern Fiat nedávno získal. Proto byly všude kontrastní černobílé kostičky puzzle, velké i malé, zapadající do sebe podobně, jako (podle jejich šéfů) základní hodnoty obou značek. Kromě toho jsme viděli mezi bílými Lanciemi i dva černé Chryslery, a to hned v akčních verzích. Můžeme jen spekulovat, kam až zajde prolínání know-how a technických základen obou značek a zda Lancia v budoucnu lacino přijde i k pozůstatkům dřívější spolupráce Chrysleru s Mercedesem, například znamenitým velkým turbodieselům.
Několik novinek se objevilo pod dvoubarevnými kapotami paralelně s Fiatem, v první řadě tovární program LPG pro Euro 5 a nahrazení dosavadní čtrnáctistovky T-Jet trochu slabší a hůře jedoucí, ale výrazně úspornější verzí MultiAir, nedílně spojenou se systémem Start&Stop. Pochopitelně nechyběla ani řada vyšperkovaných akčních modelů plných ušlechtilé kůže a dřeva, například již známý Ypsilon ELLE a Musa 5th Avenue.