Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia v Paříži

Ladislav Čermák
Diskuze (9)
Lancia si vybírá zaslouženou přestávku mezi uvedením nové Delty a rozsáhlou modelovou ofenzivou ,která se spustí příští rok. Přesto má pro své fanoušky několik novinek v podobě limitovaných edicí.

Po ženevské premiéře Lancie Delta na jaře 2008 už se usadil prach a veleslavná značka i nadále nabízí většinou malé a/nebo technicky jednoduché modely bez sportovních ambicí. Ani v Paříži jsme tedy neviděli žádnou novou Lancii, ale přesto došlo na velké změny.

Prezentace totiž proběhla v podobě, symbolizující splývání se značkou Chrysler, již koncern Fiat nedávno získal. Proto byly všude kontrastní černobílé kostičky puzzle, velké i malé, zapadající do sebe podobně, jako (podle jejich šéfů) základní hodnoty obou značek. Kromě toho jsme viděli mezi bílými Lanciemi i dva černé Chryslery, a to hned v akčních verzích. Můžeme jen spekulovat, kam až zajde prolínání know-how a technických základen obou značek a zda Lancia v budoucnu lacino přijde i k pozůstatkům dřívější spolupráce Chrysleru s Mercedesem, například znamenitým velkým turbodieselům.

Několik novinek se objevilo pod dvoubarevnými kapotami paralelně s Fiatem, v první řadě tovární program LPG pro Euro 5 a nahrazení dosavadní čtrnáctistovky T-Jet trochu slabší a hůře jedoucí, ale výrazně úspornější verzí MultiAir, nedílně spojenou se systémem Start&Stop. Pochopitelně nechyběla ani řada vyšperkovaných akčních modelů plných ušlechtilé kůže a dřeva, například již známý Ypsilon ELLE a Musa 5th Avenue.

Ladislav Čermák
Diskuze (9)
6. 10. 2010 21:16
Re: to je zase článek... :(
Ja mám stále ten podivný pocit, že čokoľvek väčšie od GP Fiat proste nezvláda. Čím to je? Niekedy bol dobrý aspoň aj v strednej triede (Fiat124), čo dnes?
Regata, Croma, Tipo, Brava/o, Stilo - žiadny významný úspech. A títo majú ťahať také značky ako ALfa alebo Lancia?
6. 10. 2010 21:12
Re: to je zase článek... :(
Lancie boli aj synonymom luxusu, čiže luxusná Lancia aj športová Lancia majú rovnaké právo Lanciou sa nazývať.
6. 10. 2010 11:03
Re: to je zase článek... :(
Jen se neboj, on VW ze škodovky žádnou Dacii dělat nebude, to si jenom ty a tobě podobní horoucně přejete....jinak, nevím, proč a hlavně z čeho by měl Fiat vydělávat na to, aby u Alfy a Lancie vyráběly superauta podle tvých představ. Stačí vzít prtfolio Fiatu a je to chudičká značka. Značka, která jednu verzi Brava tam, kde konkurence má celou řadu (viz. třeba karosářské verze Meganu), která nemá nic ve střední třídě (před třiceti lety měla alespoň Argentu...) o pořádném SUV ani nemluvě. Když jsem poprvé naživo viděl tu úžasnou a oslavovanou Giuilletu (či jak se to píše), uvědomil jsme si, že je to jenom zase faceliftované a předělané Bravo. Nic víc a nic míň. Na holé dlani chlup nenajdeš a Itálie je ekonomicky přiliš malá a příliš slabá země, aby konkurovala v dnešní době plnoformátovým značkám. Stačí se podívat na produkci ve Francii a porovnat portfolio PSA a Renaultu s Fiatem a jeho značkami. Svět se změnil a jako skončila v kopru u nás třeba Tatra, v Anglii většina domácích značek (poslední byl Rover), ve Francii už dávno druhdy slavná Simca, v Americe ten řez přišel nyní, tak Lancii a Alfu to čeká časem taky. To neustálé odsouvání nových modelů a žití z podstaty je toho důkazem. A Fiat naopak na tuhle politiku doplácí.

Nakonec, moc nechybělo a SAAB už nemusel být "mezi" námi, Volvo zachránili Čínané, Jaguára s Roverem zse Indové, kdo asi zachrání italské značky? Možná, že v nějaké podobě Němci a možná taky....nikdo.
Avatar - euro89
5. 10. 2010 23:04
Re: to je zase článek... :(
Kdo tu mluví o kůži a mahagonu? Ano, Lancia měla vždy v nabídce nějaký luxusní model a tak by to mělo být i do budoucnosti. Ale v první řadě bych si přál návrat k její "rally image". Když jsem tenhle týden viděl studii nový Audi Quattro, docela mě mrzelo, že nový Stratos taky neni výrobkem přímo Lancie, ale jen hračkou do soukromé sbírky... Lancia si zaslouží prostě víc, než jí Fiat v současnosti dovoluje! A že je to momentálně tápající značka?? A kdo za to může?! Fiat!!! Co koupil Alfu, tak Lancii zakázal sportovní auta. Nechal dožít původní Deltu, ale nový se už nevyvíjely :-( Od doby, kdy v prosinci 1994 se prodaly poslední Integraly "edizione finale" to jde s výrobnim programem značky od desíti k pěti. Alfě bych přál návrat k zadnímu náhonu, protože je fakt, že poslední Alfou pro mě byla 75. U Fiatu si ale měli spočítat, kolik toho dokážou utáhnout a nekupovat Alfu, pokud měli problém užit stávající značky. Nesváděl bych současnou situaci jen na marketing Lancie, protože její vedení nemůže bez požehnání Fiatu udělat prakticky nic. Konec konců, já si rád počkám na zdejší odborníky, co budou řikat, až VW zakáže škodovce Superba a udělá z ní českou Dacii...
5. 10. 2010 22:45
Re: to je zase článek... :(
Lancia, značka s úžasnou sportovní minulostí, kterou nedokáže marketingově využít... holt papaláši u Fiatu asi mají jinou představu. Současná Delta je ostuda!