Lancia Voyager: První jízdní dojmy

Lancia Voyager: První jízdní dojmy

 

Velkoprostorové MPV od Lancie nás láká na italskou pohostinnost a americkou funkčnost. Jak jezdí?

Poté, co jsme vyzkoušeli novou Themu, usedli jsme také do druhé Lancie s příchutí Ameriky. Tentokráte i sama automobilka přiznává ohledně jeho původu barvu, ostatně model Voyager a Grand Voyager má v Evropě mnoho spokojených fandů, na které Lancia primárně míří. Jméno Phedra zde očividně nemá tak dobrou pozici jako pojmenování Voyager.

Nejlepší Voyager všech dob? Alespoň tak to tvrdí tisková zpráva. A asi není důvod jí nevěřit, vždyť po 27mi letech výroby a více než třinácti milionech prodaných kusů mají inženýři dostatek zkušeností s výrobou vozů kategorie MPV. Zatím poslední generace (zde jako Lancia) má úctyhodných 5218 milimetrů na délku, 1998 milimetrů na šířku a 1750 mm na výšku. Rozvor, 3078 mm, je neméně americký. Nejenom evropského zákazníka samozřejmě zajímá praktičnost.

Základní objem zavazadlového prostoru je 934 litrů, po sklopení třetí řady sedadel je to už krásných 2394 litrů. Bylo by neodpustitelné hovořit o zavazadlovém prostoru a nezmínit se přitom o systému Stow ’n Go. Díky němu se kupříkladu sedadla druhé a třetí řady sklápějí pod podlahu tak, že pro dosažení zcela rovné ložné plochy není třeba sedadla vyjímat. Vše je jednoduché, přestavba z rodinného MPV na užitkovou dodávku z důvodu převozu gauče z IKEY je dílem několika málo sekund. Naprosto perfektní, intuitivní a hlavně maximálně praktické.

Jedna drobná nevýhoda tu však přeci jen je. Druhá řada sedadel zahrnuje dvě samostatná sedadla místo obvyklejších tří – to znamená, že převážíte-li větší náklad a sklopíte zadní třímístnou lavici (dělenou 60:40) do podlahy, získáte sice 2394 litrů, avšak místo jen pro čtyři cestující.

Američanka z italské čtvrti

Uvnitř Voyageru jsme se okamžitě zabydleli. Pohodlná sedadla, velký, tlustý kožený volant (tlačítka známe z Jeepů) a vzpřímená pozice řidiče předurčuje vůz k dlouhému cestování po dálnicích, kde se ostatně rozhodně necítí špatně. Ve městě je to už o něco horší, přeci jen více než 5,2 metr délky jen tak do každé mezírky nenacpete. Řidiči zde pomáhají velká zpětná zrcátka ale třeba i systém hlídání mrtvého úhlu. Ten by pro italský (a možná i český?) trh měl být s nadsázkou řečeno překonfigurován, protože je až příliš bezpečný a v hustším provozu vás gong neustále upozorňuje na vozy jedoucí šikmo za vámi.

Překvapil nás odpich na jedničku a dvojku, Voyager se vznětovým čtyřválcem o objemu 2,8 litru dokáže díky šestistupňovému automatu ze křižovatky doslova vystřelit. To se samozřejmě hodí a my se těšili, co agregát o výkonu 120 kW ukáže na dálnici.

Lancia Voyager - Technické údaje
Motor2,8 CRD 16v3,6 V6 24v Pentastar
Převodovka6A6A
Objem [cm3]27683604
Válce/ventily4/46/4
Největší výkon [kW/min-1]120/3800211/6600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]360/1800-2800344/4400
Max. rychlost [km/h]193209
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,98,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,910,8

Jak ale asi tušíte, zase tak slavné to nebylo. V přímém kontrastu se schopností vystřelit na semaforech je až otravná lenost auta při potřebě maximální akcelerace nad 120 km/h, kdy vůz obsazený dvěma novináři zrychloval na rovince jen velmi neochotně. Pravé chodidlo putovalo k podlaze opravdu velmi často, dá se říci že při každé potřebě zrychlit tempo naší jízdy. Voyager s provozní hmotností 2,3 tuny by potřeboval šestiválec od VM Motori doslova jako sůl. Abychom ale nehanili – on se vůz na požadovanou rychlost dříve (nebo spíše později) přeci jen dostane a důležitější je, že si za to neřekne o příliš mnoho drahocenného paliva. My jsme projeli kombinovaný úsek v průměru za devět litrů nafty na 100 km. Brzdy o průměru 330 mm vpředu a 328 mm vzadu se zdají být dostatečně dimenzované.

Jízdní komfort je velmi dobrý, Voyager se mírně pohupoval a snažil se žehlit všechny nerovnosti, kterých však na testovací trase příliš mnoho nebylo. Tipujeme však, že ani na českých silnicích nebude posádka Lancie trpět na sedmnáctipalcových ráfcích diskomfortem.

Jake.auto.cz: Lancia Voyager (přehled všech článků)

Umístění řadicí páky vpravo od volantu znamená jediné – prostor. Divím se, proč toto řešení nemá více následovníků – mezi sedadly je tak místo na obrovské odkládací prostory (a to se u MPV počítá!), řadicí páka je navíc nádherně na dosah a dokonce lze řadit manuálně jednotlivé stupně aniž byste sundali ruce z volantu; tedy něco jako babička moderních pádel pod volantem. Boční vedení sedadel hodnotíme podobně jako u Themy velmi nízkou známkou, naštěstí zde jsou sklopné loketní opěrky které vás v zatáčce vypadnout ze svého sedadla nenechají. Jak boční posuvné dveře tak ty zadní výklopné mohou být otevřeny dálkově ovladačem.

Výbava: zlatý základ

Na italském trhu je Lancia Voyager nabízena v jediném stupni výbavy, nazvaném Gold. Jeho součástí je ESP, šest airbagů, tempomat, třízónová automatická klimatizace, kožené čalounění, vyhřívání předních a zadních sedaček, elektrické nastavení předních sedadel, rádio se šesti reproduktory, MP3 přehrávačem, přípojkou na iPod a ovládáním na volantu, parkovací asistent, zadní parkovací kamera, hands-free systém U-ConnectTM a vyhřívaná zrcátka.

Lancia Voyager: Technická data, nové fotografie

Z bezpečnostních systémů nechybí ani aktivní kapota, jejíž zadní část se v případě srážky s chodcem zvedne, aby snížila riziko poranění sražených chodců či (za příplatek) varování před kolizí s vozidly v mrtvém úhlu. Za příplatek můžete dále mít třeba zábavní systém s dvojicí devítipalcových obrazovek pro druhou a třetí řadu, bi-xenonové světlomety nebo elektricky ovládané střešní okno.

Italští zákazníci mohou vybírat ze čtyř odstínů karoserie (černého, šedého, stříbrného a bílého) a dvou barevných provedení interiéru. Hliníková kola jsou 17palcová, střešní nosič je lakován černou barvou. A cena? Za Gold si italští dealeři řeknou 39.900,- Eur, tedy zhruba jeden milion Kč. Základní cena pro český trh by měla být o něco nižší, na přesná čísla si ještě musíme několik dní počkat.

Závěrem však může být: ano, italský šarm kombinovaný s americkým umem cestovat může oslovit i českého zákazníka. Uvidíme, jak do konečného účtování promluví ona základní cena.


Lancia Voyager - první dojmy
 


Lancia Voyager - oficiální fotografie
 
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Švýcaři zjišťovali zájem o své tuzemské energetické zdroje Švýcaři zjišťovali zájem o své tuzemské energetické zdroje

Energetická skupina Alpiq se sídlem v Lausanne zjišťovala…

Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl zraněním, které způsobil sobotní pád z Karlova mostu Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl zraněním, které způsobil sobotní pád z Karlova mostu

Ve věku osmdesáti let zemřel slavný herec Jan Tříska.…

Alternativa pro Německo se stala nejsilnější stranou v Sasku Alternativa pro Německo se stala nejsilnější stranou v Sasku

Protiimigrační a protiislámská Alternativa pro Německo…

 
 

Přidat názorDiskuse: Lancia Voyager: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump na svých autech nikdy nešetřil.

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 



Lancia Voyager přijede s novým turbodieselem Lancia Voyager přijede s novým turbodieselem

Lancia se do představování novinek před Ženevou pustila s…

Lancia Voyager: Šestiválec s 208 kW levnější než čtyřválcový turbodiesel Lancia Voyager: Šestiválec s 208 kW levnější než čtyřválcový turbodiesel

Velkoprostorová 5,2 m dlouhá Lancia je nabízena v jediném…

 



 
Slavné automobilové značky a jejich jízdní kola. Podívejte se do galerie!

Automobilové značky a jejich jízdní kola. Podívejte se do galerie!

Dnes 08:00

Automobilky svým zákazníkům vedle samotných automobilů nabízí pod svou značkou mnoho nejrůznějších produktů a k těm nejatraktivnějším patří i jízdní kola.




Blesk.cz

Komplikace na Pražském okruhu: Dopravu brzdí nehoda i počasí

Komplikace na Pražském okruhu: Dopravu brzdí nehoda i počasí

Dopravu na Pražském okruhu postihly začátkem nového pracovního týdne komplikace. Došlo tady k nehodě, kvůli…

Třískův parťák Jiří Mádl promluvil: Přestaňte, z mostu neskočil! Bylo to jinak

Třískův parťák Jiří Mádl promluvil: Přestaňte, z…

Osmdesátiletý herec Jan Tříska (†80) byl od soboty po zranění ve vážném stavu v nemocnici. Podle všeho záhadně…

 

iSport.cz

Hvězdy nejen na kurtu. Při Laver Cupu fandila Federerova Mirka, Topolánek i Jágr

Hvězdy nejen na kurtu. Při Laver Cupu fandila…

Byl to velkolepý tenisový víkend. Premiérový ročník Laver Cupu se mimořádně vydařil nejen na kurtu v O2 areně.…

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně, fanoušky potřebujeme zpět

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně,…

Po prohraném derby museli zabrat. Hrozilo, že by mohl přijít další propad tabulkou. Na fotbalisty Sparty dokonce…

 

Reflex.cz

Co když Američané provedou preventivní úder na Severní Koreu? Nepřítel má mnoho výhod

Co když Američané provedou preventivní úder na…

Daniel L. Davis píše na serveru nationalinterest.org, jak je obtížné výrazně zasáhnout nepřítele, byť máte…

Islámský stát zabil na východě Sýrie ruského generála, který tam radil vládním vojákům

Islámský stát zabil na východě Sýrie ruského…

Velkou ztrátu utrpěla v Sýrii ruská armáda. V minulých dnech tam byl zabit velitel jedné její divize, generál…