Lancia Voyager: První jízdní dojmy

Lancia Voyager: První jízdní dojmy

 

Velkoprostorové MPV od Lancie nás láká na italskou pohostinnost a americkou funkčnost. Jak jezdí?

Poté, co jsme vyzkoušeli novou Themu, usedli jsme také do druhé Lancie s příchutí Ameriky. Tentokráte i sama automobilka přiznává ohledně jeho původu barvu, ostatně model Voyager a Grand Voyager má v Evropě mnoho spokojených fandů, na které Lancia primárně míří. Jméno Phedra zde očividně nemá tak dobrou pozici jako pojmenování Voyager.

Nejlepší Voyager všech dob? Alespoň tak to tvrdí tisková zpráva. A asi není důvod jí nevěřit, vždyť po 27mi letech výroby a více než třinácti milionech prodaných kusů mají inženýři dostatek zkušeností s výrobou vozů kategorie MPV. Zatím poslední generace (zde jako Lancia) má úctyhodných 5218 milimetrů na délku, 1998 milimetrů na šířku a 1750 mm na výšku. Rozvor, 3078 mm, je neméně americký. Nejenom evropského zákazníka samozřejmě zajímá praktičnost.

Základní objem zavazadlového prostoru je 934 litrů, po sklopení třetí řady sedadel je to už krásných 2394 litrů. Bylo by neodpustitelné hovořit o zavazadlovém prostoru a nezmínit se přitom o systému Stow ’n Go. Díky němu se kupříkladu sedadla druhé a třetí řady sklápějí pod podlahu tak, že pro dosažení zcela rovné ložné plochy není třeba sedadla vyjímat. Vše je jednoduché, přestavba z rodinného MPV na užitkovou dodávku z důvodu převozu gauče z IKEY je dílem několika málo sekund. Naprosto perfektní, intuitivní a hlavně maximálně praktické.

Jedna drobná nevýhoda tu však přeci jen je. Druhá řada sedadel zahrnuje dvě samostatná sedadla místo obvyklejších tří – to znamená, že převážíte-li větší náklad a sklopíte zadní třímístnou lavici (dělenou 60:40) do podlahy, získáte sice 2394 litrů, avšak místo jen pro čtyři cestující.

Američanka z italské čtvrti

Uvnitř Voyageru jsme se okamžitě zabydleli. Pohodlná sedadla, velký, tlustý kožený volant (tlačítka známe z Jeepů) a vzpřímená pozice řidiče předurčuje vůz k dlouhému cestování po dálnicích, kde se ostatně rozhodně necítí špatně. Ve městě je to už o něco horší, přeci jen více než 5,2 metr délky jen tak do každé mezírky nenacpete. Řidiči zde pomáhají velká zpětná zrcátka ale třeba i systém hlídání mrtvého úhlu. Ten by pro italský (a možná i český?) trh měl být s nadsázkou řečeno překonfigurován, protože je až příliš bezpečný a v hustším provozu vás gong neustále upozorňuje na vozy jedoucí šikmo za vámi.

Překvapil nás odpich na jedničku a dvojku, Voyager se vznětovým čtyřválcem o objemu 2,8 litru dokáže díky šestistupňovému automatu ze křižovatky doslova vystřelit. To se samozřejmě hodí a my se těšili, co agregát o výkonu 120 kW ukáže na dálnici.

Lancia Voyager - Technické údaje
Motor2,8 CRD 16v3,6 V6 24v Pentastar
Převodovka6A6A
Objem [cm3]27683604
Válce/ventily4/46/4
Největší výkon [kW/min-1]120/3800211/6600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]360/1800-2800344/4400
Max. rychlost [km/h]193209
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,98,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,910,8

Jak ale asi tušíte, zase tak slavné to nebylo. V přímém kontrastu se schopností vystřelit na semaforech je až otravná lenost auta při potřebě maximální akcelerace nad 120 km/h, kdy vůz obsazený dvěma novináři zrychloval na rovince jen velmi neochotně. Pravé chodidlo putovalo k podlaze opravdu velmi často, dá se říci že při každé potřebě zrychlit tempo naší jízdy. Voyager s provozní hmotností 2,3 tuny by potřeboval šestiválec od VM Motori doslova jako sůl. Abychom ale nehanili – on se vůz na požadovanou rychlost dříve (nebo spíše později) přeci jen dostane a důležitější je, že si za to neřekne o příliš mnoho drahocenného paliva. My jsme projeli kombinovaný úsek v průměru za devět litrů nafty na 100 km. Brzdy o průměru 330 mm vpředu a 328 mm vzadu se zdají být dostatečně dimenzované.

Jízdní komfort je velmi dobrý, Voyager se mírně pohupoval a snažil se žehlit všechny nerovnosti, kterých však na testovací trase příliš mnoho nebylo. Tipujeme však, že ani na českých silnicích nebude posádka Lancie trpět na sedmnáctipalcových ráfcích diskomfortem.

Jake.auto.cz: Lancia Voyager (přehled všech článků)

Umístění řadicí páky vpravo od volantu znamená jediné – prostor. Divím se, proč toto řešení nemá více následovníků – mezi sedadly je tak místo na obrovské odkládací prostory (a to se u MPV počítá!), řadicí páka je navíc nádherně na dosah a dokonce lze řadit manuálně jednotlivé stupně aniž byste sundali ruce z volantu; tedy něco jako babička moderních pádel pod volantem. Boční vedení sedadel hodnotíme podobně jako u Themy velmi nízkou známkou, naštěstí zde jsou sklopné loketní opěrky které vás v zatáčce vypadnout ze svého sedadla nenechají. Jak boční posuvné dveře tak ty zadní výklopné mohou být otevřeny dálkově ovladačem.

Výbava: zlatý základ

Na italském trhu je Lancia Voyager nabízena v jediném stupni výbavy, nazvaném Gold. Jeho součástí je ESP, šest airbagů, tempomat, třízónová automatická klimatizace, kožené čalounění, vyhřívání předních a zadních sedaček, elektrické nastavení předních sedadel, rádio se šesti reproduktory, MP3 přehrávačem, přípojkou na iPod a ovládáním na volantu, parkovací asistent, zadní parkovací kamera, hands-free systém U-ConnectTM a vyhřívaná zrcátka.

Lancia Voyager: Technická data, nové fotografie

Z bezpečnostních systémů nechybí ani aktivní kapota, jejíž zadní část se v případě srážky s chodcem zvedne, aby snížila riziko poranění sražených chodců či (za příplatek) varování před kolizí s vozidly v mrtvém úhlu. Za příplatek můžete dále mít třeba zábavní systém s dvojicí devítipalcových obrazovek pro druhou a třetí řadu, bi-xenonové světlomety nebo elektricky ovládané střešní okno.

Italští zákazníci mohou vybírat ze čtyř odstínů karoserie (černého, šedého, stříbrného a bílého) a dvou barevných provedení interiéru. Hliníková kola jsou 17palcová, střešní nosič je lakován černou barvou. A cena? Za Gold si italští dealeři řeknou 39.900,- Eur, tedy zhruba jeden milion Kč. Základní cena pro český trh by měla být o něco nižší, na přesná čísla si ještě musíme několik dní počkat.

Závěrem však může být: ano, italský šarm kombinovaný s americkým umem cestovat může oslovit i českého zákazníka. Uvidíme, jak do konečného účtování promluví ona základní cena.


Lancia Voyager - první dojmy
 


Lancia Voyager - oficiální fotografie
 
Spolupracujeme s TipCars.com
V Česku stagnuje. Hamé nahnalo rekordní tržby v zahraničí V Česku stagnuje. Hamé nahnalo rekordní tržby v zahraničí

Jedna z největších potravinářských firem rostla nejen na…

Další pokus o útok. V Antverpách někdo najel autem do nákupní zóny Další pokus o útok. V Antverpách někdo najel autem do nákupní zóny

V Antverpách se někdo pokusil autem najet vysokou…

Finanční divize Volkswagenu navzdory dieselgate zaznamenala rekordní zisky Finanční divize Volkswagenu navzdory dieselgate zaznamenala rekordní zisky

Finanční divize německé automobilové skupiny Volkswagen…

Trumpovo kouzlo vyprchává. Wall Street slábne nejvíce od jeho nástupu do úřadu Trumpovo kouzlo vyprchává. Wall Street slábne nejvíce od jeho nástupu do úřadu

Investoři přestávají věřit v růstovou hospodářskou…

 
 

Přidat názorDiskuse: Lancia Voyager: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Lancia Voyager přijede s novým turbodieselem Lancia Voyager přijede s novým turbodieselem

Lancia se do představování novinek před Ženevou pustila s…

Lancia Voyager: Šestiválec s 208 kW levnější než čtyřválcový turbodiesel Lancia Voyager: Šestiválec s 208 kW levnější než čtyřválcový turbodiesel

Velkoprostorová 5,2 m dlouhá Lancia je nabízena v jediném…

 



 
Je toto první škodovácký elektromobil? Škoda představuje novou studii…

Je toto první škodovácký elektromobil? Škoda představuje novou studii…

Dnes 13:31

Dostali jsme tiskovou zprávu od Škodovky. O vývoji krystalického designu. Úplně na konci se ale našla jedna hodně zajímavá zmínka!




Blesk.cz

Piloti kroužili nad letištěm, dispečer spal: Ve Vietnamu nikdo nepřistál

Piloti kroužili nad letištěm, dispečer spal: Ve…

Letový dispečer mezinárodního vietnamského letiště Cat Bi ve městě Hai Phong zkomplikoval situaci celému letišti…

Nové české rekordy: Socha Hortenzie z 1,5 kilometru papíru a obraz Slunce z 940 okvětních lístků

Nové české rekordy: Socha Hortenzie z 1,5 kilometru…

Novými exponáty Muzea rekordů a kuriozit v Pelhřimově jsou od čtvrtka 23. března 2017 socha Hortenzie oblečená…

 

iSport.cz

Leguán na kurtu! Veselý odmítl hrát, veterán ulovil unikátní selfíčko

Leguán na kurtu! Veselý odmítl hrát, veterán ulovil…

Existuje spousta důvodů, proč přerušit tenisový zápas. Tma, déšť, třeba i chování soupeře… Ale přestat hrát…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Odejde David Rath od soudu středem?

Odejde David Rath od soudu středem?

Už druhý soud hodil na hlavu státním zástupcům kauzu Davida Ratha kvůli odposlechům. Poté, co tak učinil pražský…

Můj heterosexuální coming out

Můj heterosexuální coming out

Minulý týden měl pro mě, stejně asi jako pro ostatní podobně smýšlející lidi, zásadní význam. Nejprve jsem si…