Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Y: nová generace přijde do dvou let, přinášíme první skici

Aleš Jungmann
Diskuze (17)
Na tiskové konferenci v Londýně představil generální ředitel Fiatu skici nové generace modelu Lancia Y

Generální ředitel koncernu Fiat, pan Sergio Marchionne, na tiskové konferenci pro investory v Londýně odhalil skici, které vyjadřují směr, kterým se bude designově ubírat příští generace automobilu Lancia Y.

Nová generace vozu přijde do dvou let, současná generace modelu Y je rok po lehkém faceliftu. Marchionne zároveň uvedl, že s novou generací Y bude usilovat o tříprocentní podíl na evropském trhu s malými vozy (to znamená roční prodej zhruba 125.000 vozů). Lancia Y bude patřit k nejluxusnějším malým vozům na trhu, prémiovému pojetí výbavy bude nepochybně odpovídat také cena.

Dalším velkým bodem zlomu pro Lancii má být uvedení její znovuzrozené legendy – Delty na trh. Jméno nového modelu (Delta HPE), který se má stát jedním z nejdůležitějších v nabídce Lancie, odkazuje na oblíbený pětidveřový hatchback z osmdesátých let a na svou dobu neobvyklé třídveřové kombi/kupé Beta HPE z let sedmdesátých. Novinka v sobě má kombinovat praktičnost Delty s luxusem a výjimečností HPE, přičemž cílovou skupinou jsou zákazníci segmentu C a D. Na trh by nová Lancia Delta měla dorazit v červenci roku 2008.

Aleš Jungmann
Diskuze (17)
18. 11. 2007 10:56
Re: KLOKÁNEK
A2 není důkazem ničeho. Byl to technický klenot, který se musel zaplatit, proto ty prodejní neúspěchy. V každé třídě hraje image obdobnou roli. Na velikosti aut nezáleží. Já myslím, že jakmile sestoupí prémiovky i do subkompaktů (které jsou dnes vlastně tak velké jako před deseti roky kompakty) začne ostrý imege boj. S luxusem souhlas.
18. 11. 2007 10:53
Re: KLOKÁNEK
No, ten MINI, to není plnohodnotný reprezentant subkompaktů, i když vlastně dnes ve variaci club poskytuje důstojné místo čtyřem lidem. Ale i tak stojí vedle, jako dokonalý solitér. S hodnocením Lancie souhlasím.
17. 11. 2007 20:32
Re: KLOKÁNEK
GTI, většinou s tvými názory souhlasím ale tentokrát nevidím jednoznačného premianta tohoto segmentu v budoucí A-jedničce. Jasným králem podle mě je MINI a Lancia je "prestižně" natolik "dole" že by nová Ypsilonka musela být řidičsky božská, designově mnohem pěknější než na skici (to že tu design pár lidí chválí nic nevypovídá o jeho obecnějším vnímání) a cenou hluboko pod Mini aby si z koláče aspoň trošku ukousla. Mnoho lidí (o prémiové třídě to platí dvojnásob) si auta kupují hlavně podle jména. Zkrátka ukázat "že na to mám" je pro mnoho zákazníků této třídy velmi IN.
17. 11. 2007 18:09
KLOKÁNEK
Lancia nemá modelové portfolio, nemá tvář, nemá... kupce. Dokonale vyklidila prestižní pole. Poválečná legenda, legenda se jménem STRATOS a DELTA se realizuje především v modelu pro naše drahé polovičky. Ypsilon... základním problémem je kýč přední masky, na skicách dokonce evokující svět klokanů. Sakra, to, že japonci neumí udělat kloudnou tvář auta je obecně známou věcí, ale že by neuměli uhranout u lancie... to je k pláči.

Držme ypsilonce palce. Třída subkompaktů zatím zůstává nedotčena prémiovými modely. Lancia tak vstoupí do této třídy možná v čase, kdy tem vletí i AUDI s A1... BMW samozřejmě na sebe nenechá dlouho čekat, budeme tedy mít tuto třídů dokonale vykrytou jak lowendem, tak mainstreamem (včetně super-mainstreamu, tedy VW POLO) jakož i jskousi subprémii (Y) a prémiovkou, zatím v předpokladu A jedničky. Tedy i zde začnou líté boje mezi kovboji okupujícímí spodní cenové pásmo, a kovboji diamantovými. Zejména v Česku, kdy tato třída je třídou nejvytíženější se máme (minimálně na diskuzi) na co těšit. A i když předem víme, že jedničkou bude (logicky) jednička od AUDI, moc se těšme na to, jak připravovaná ypsilonka zaboduje. Zlomit kouzlo dámského vozu bude ovšem velmi těžké.
17. 11. 2007 14:40
no takhle
Pokud to bude vypadat nějak takhle... ano je to jen skica... pak si myslím, že s těmi prohlášeními, že se Lancia vzdává sportovního vzhledu a ambicí, nebude tak horké...