Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Ypsilon Elefantino '14: Zřejmě končící značka se zatím neloučí

David Bureš
Diskuze (6)
Minivůz Lancia Ypsilon je módní znalkyní. Na styl myslí i nejnovější provedení nazvané Elefantino '14.

V souvislosti s italskou značkou Lancia jsme v poslední době psali především o jejím možném konci. Lancia ale zatím nekončí a před rozhodnutím o její budoucnosti (které má být učiněno v květnu) nově zveřejněnými fotografiemi připomíná, že v Ženevě představila model Ypsilon v provedení Elefantino '14.

Ypsilon Elefantino poprvé debutovala loni, pro letošní rok prošla lehkou modernizací. Jedná se o dostupnější verzi určenou pro mladé zákazníky, pro letošní rok byla rozšířena její nabídka prvků individualizující vzhled auta. Jméno verze odkazuje na logo závodního týmu Lancie z padesátých let a znamená slůně nebo malý slon.

Novinkou Elefantina '14 jsou tři odlišné styly – Lime, Watermelon a Coconut odkazující na barvu log edice a vozu na karoserii. V prvním případě jsou tyto detaily žluté, v druhém červené a v posledním bílé.

Pro každý styl je možné objednat dva personalizační balíčky, které rozšíří počet detailů karoserie ve zvolené barvě. Žlutou, červenou, nebo bílou barvu tak mohou nést také kryty zrcátek nebo kryty kol.

Paletu barev slůněte rozšířily tři nové odstíny: šedá Carrara, šedá metalíza Kaki a modrá metalíza Zaffiro. Na českém trhu je aktuálně Ypsilon Elefantino dostupná pouze s benzinovou 1.2 (51 kW), na jiných trzích jsou ale k dispozici i další agregáty.

Na českém trhu během loňského roku Lancia prodala 168 automobilů, díky čemuž jí mezi značkami patřilo 29. místo, když se umístila mezi Porsche a Lexusem. Její prodeje meziročně vzrostly o bezmála 16 procent.

V české nabídce jsou podle internetových stránek Lancie čtyři modely – malý Ypsilon, kompaktní Delta, sedan Thema a velkoprostorový Voyager. Z kompletní nabídky tak chybí pouze kabriolet Flavia.

David Bureš
Diskuze (6)
9. 4. 2014 22:15
Re: Prostě šok!
Ono ale nezáleží, jaká ty kola mají velikost, ale jak působí vzhledem ke karoserii. A že má nejnovější Ypsilonka obludně vysokou příď i celý ponton, to se tu doufám nebudeš snažit popírat ;-) Jinak já rozhodně nejsem odpůrce italských aut, naopak jim všema deseti fandím, jenže v posledních letech pomalu není čemu :-( Jinak Lancia Ypsilon I. a II. generace se mi docela líbila.
P.S. Sám vlastním jedno starší italské auto, a rozhodně ho nepovažuji za "pekáč" ;-)
Avatar - faubléé
9. 4. 2014 21:56
Re: Prostě šok!
Italové cit určitě mají a vždycky měli.. Ypsilon má svoje zaměření, to znamená, že není určen pro lidi jako třeba ty, co nepochopí jakýkoli vybočení z konformity.. Mimochodem ty kolečka mají 15" (palců :-) ), jestli se ti zdají malá, zajímalo by mě, na čem se vozí tvůj pekáč..
8. 4. 2014 23:12
Prostě šok!
Ona ani normální Ypsilonka nejnovější generace není žádná krasavice (obrovský ponton posazený na malých kolečkách a prapodivná záď), ovšem tímto lakem + tmavými koly se zelenými poklicemi tomu dali opravdu "korunu". Kriste pane, to už ty Italové ztratili i cit pro design?!! :'-( :'-( :'-(
8. 4. 2014 20:01
Ani tyzden bez AR, Fiatu, Lancie a Marchionneho!
Kde stale chodia na tie clanky? Co im za to platia?
Avatar - Pekelná Micinka
8. 4. 2014 19:32
Re: ...
I nejlevnější rebrandovaná Kia by vypadala 5x lépe. Ypsilon je za zenitem a ani jako nový to žádná krása nebyla. Škoda Lancie.