Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover DC100: Americká premiéra v LA

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Koncepty budoucího možného nástupce Defenderu se objevily poprvé ve Frankfurtu. Američané je mají možnost vidět tento týden i v Los Angeles.

Účel je jasný, nový Defender by se totiž klidně mohl prodávat i za mořem, což o tom současném již čtrnáct let, konkrétně od konce roku 1997 neplatí. Dva airbagy a bezpečnostní výztuhy jsou totiž od té doby v USA povinností a to jaksi britská klasika splnit nemůže, vždyť donedávna v ní vzduchový vak chyběl úplně.

Koncepty DC100 a DC100 Sport tak sondují zájem Američanů a automobilka už se zcela veřejně hlásí k tomu, že se skutečně jedná o předobraz následovníka legendy. Oproti původním frankfurtským ale oba vypadají trochu jinak. Jezdí nyní na dvacetipalcových litých kolech s terénními pneumatikami Cooper. Sport se od toho z IAA liší minimálně, vlastně jen černými plastovými logy vpředu a vzadu a lakovaným vstupem vzduchu s chromovanou ozdobou na předních blatnících. Původně byl černý.

Stříbřitě šedý uzavřený DC100 je také minulostí, nejnovější verze je vyvedena ve světle modré barvě s bílou střechou. Dostala také expediční výbavu. Největší změna je patrná zepředu: šnorchl tedy sání vyvedené nahoru. Řeky jsou i pro současný Defender po terénu druhým domovem. Nechybí ani zahrádka na střeše. Některé fotografie z nové firemní série zachycují auto bez této extra výbavy, jiné s ní.

Pohonné jednotky se nezměnily. DC100 má pod kapotou turbodiesel o objemu 2,0 l, otevřený Sport pak také přeplňovaný dvoulitr, který ovšem spaluje benzin. Stálý pohon všech kol a nejnovější vydání elektronického systému Terrain Response nemohou scházet, stejně jako Stop/Start. Převodovky mají v obou případech osm rychlostních stupňů a jsou samočinné. Čistě mechanický (!) Driveline Disconnect umí přenášet točivý moment jen dopředu, je-li to třeba. Zůstal i Terrain-i, který varuje řidiče před terénními překážkami a umí přenášet mapu okolí ve 3D. Wade Aid pak na dálku pomocí senzorů v náraznících a zrcátkách zkoumá hloubku vodní plochy.

Dle automobilky není problém k celému pohonnému ústrojí přidat elektromotor. Inu, doba od roku 1948, kdy byl představen úplně první Land Rover, poněkud pokročila. Jenže, správným směrem? Ano, co se týče komfortu, leckteré techniky a výbavy určitě, ale vydrží nový Defender tolik jako ten klasický?

Na to si budeme muset ještě nějaký ten rok. Proč tyto spekulace? Vždyť který výrobce se může pyšnit, že ze dvou milionů aut jednoho modelu jich ještě tři čtvrtiny stále jezdí? A věřte, že se tímto statistickým údajem Land Rover v oficiálních tiskových materiálech chlubí rád. A má rozhodně proč.




Aleš Dragoun
Diskuze (8)
16. 11. 2011 20:50
LR koncept...
... se mi fakt líbí, ale Defender to rozhodně neni a zákazníci to tak snad ani nemůžou vzít. Tohle spíš vypadá jako další řada mezi Defem a RR Evoque.

Ten kus železa, který se dělá už od 50tých let tenhle plasťák nahradit nemůže, nemá na to "koule" ani tu ultimativnost tvrdého off-roadu. Defender si kupují zákazníci pro jeho teréní schopnosti a naprosté jedinečnosti. Jediný další takový kus je už jen MB G-klasse Professional ale ten je až od 1,3 Mega ;-)
Avatar - Special-line
16. 11. 2011 20:50
Re: bude to nacencane cudo
Tak já si to myslím taky. Na fotkách totiž vidím určitě SUV a ne pravověrný off-road, kterým Defender je a měl by být i jeho nástupce. Podvozek není úplně popsán, ale jestli to nemá žebřinový rám, tuhé nápravy, redukci, mechanické uzávěrky (ty údajně nemá ani Defender?), tak si myslím že to nebude tak dobré v terénu jako Defender.
16. 11. 2011 15:35
terrible
vyzera to desivo. takto ozajstny offroad nemoze vyzerat. najazdove uhly su podla mna tak polovicne, krasny plastovy naraznicek je uplne na nic, svetla vyska nic moc .. ma to vnutri aspon ten znamy spunt a moznost vyvapkovat auto zvnutra? ostava uz len wrangler, mb g-pur, massif, lenake landcruisery a tym sa klasicke offroady s tuhymi naprvami asi koncia..
Avatar - palokalo
16. 11. 2011 12:38
Re: Ne ne a stokrát ne
raz to urobit musia... ale toto neni seriova podoba. Ta bude podla mna konzervativnejsia.
Avatar - palokalo
16. 11. 2011 12:37
Re: bude to nacencane cudo
to by ma zaujimalo ze z kade mas informaciu ze to bude 1000 krat lepsie v terene >:-[] nebodaj si sa v tomto aute previezol po terene? tak daj minirecenziu ;-) taketo neoverene hlody mam najradsej :-)