Land Rover DC100: Americká premiéra v LA
Účel je jasný, nový Defender by se totiž klidně mohl prodávat i za mořem, což o tom současném již čtrnáct let, konkrétně od konce roku 1997 neplatí. Dva airbagy a bezpečnostní výztuhy jsou totiž od té doby v USA povinností a to jaksi britská klasika splnit nemůže, vždyť donedávna v ní vzduchový vak chyběl úplně.
Koncepty DC100 a DC100 Sport tak sondují zájem Američanů a automobilka už se zcela veřejně hlásí k tomu, že se skutečně jedná o předobraz následovníka legendy. Oproti původním frankfurtským ale oba vypadají trochu jinak. Jezdí nyní na dvacetipalcových litých kolech s terénními pneumatikami Cooper. Sport se od toho z IAA liší minimálně, vlastně jen černými plastovými logy vpředu a vzadu a lakovaným vstupem vzduchu s chromovanou ozdobou na předních blatnících. Původně byl černý.
Stříbřitě šedý uzavřený DC100 je také minulostí, nejnovější verze je vyvedena ve světle modré barvě s bílou střechou. Dostala také expediční výbavu. Největší změna je patrná zepředu: šnorchl tedy sání vyvedené nahoru. Řeky jsou i pro současný Defender po terénu druhým domovem. Nechybí ani zahrádka na střeše. Některé fotografie z nové firemní série zachycují auto bez této extra výbavy, jiné s ní.
Pohonné jednotky se nezměnily. DC100 má pod kapotou turbodiesel o objemu 2,0 l, otevřený Sport pak také přeplňovaný dvoulitr, který ovšem spaluje benzin. Stálý pohon všech kol a nejnovější vydání elektronického systému Terrain Response nemohou scházet, stejně jako Stop/Start. Převodovky mají v obou případech osm rychlostních stupňů a jsou samočinné. Čistě mechanický (!) Driveline Disconnect umí přenášet točivý moment jen dopředu, je-li to třeba. Zůstal i Terrain-i, který varuje řidiče před terénními překážkami a umí přenášet mapu okolí ve 3D. Wade Aid pak na dálku pomocí senzorů v náraznících a zrcátkách zkoumá hloubku vodní plochy.
Dle automobilky není problém k celému pohonnému ústrojí přidat elektromotor. Inu, doba od roku 1948, kdy byl představen úplně první Land Rover, poněkud pokročila. Jenže, správným směrem? Ano, co se týče komfortu, leckteré techniky a výbavy určitě, ale vydrží nový Defender tolik jako ten klasický?
Na to si budeme muset ještě nějaký ten rok. Proč tyto spekulace? Vždyť který výrobce se může pyšnit, že ze dvou milionů aut jednoho modelu jich ještě tři čtvrtiny stále jezdí? A věřte, že se tímto statistickým údajem Land Rover v oficiálních tiskových materiálech chlubí rád. A má rozhodně proč.